1. #4981
    You Know By Yourself

    Reacties
    9.252
    14-10-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door miss.deluxe Bekijk reactie
    Asalamoe alaikom aghi,

    Mijn excuses voor de late reactie, had het druk met van alles en nog wat maar ghair in sha Allah geen dank.
    Zal mijn best blijven doen om te blijven uppen in sha Allah!

    Keep up the good work!
    Oualaikom salam,

    maakt niet uit zuster doe rustig aan en sabr, in Allaha ma3a sabirien.
    Free Gaza

  2. #4982
    You Know By Yourself

    Reacties
    9.252
    14-10-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Beloning voor geduldig blijven bij overlijden

    Allah de Verhevene zegt:

    “Ik heb voor mijn dienaar geen beloning dan het Paradijs, wanneer zijn naaste sterft en hij geduldig blijft (en hoopt op de beloning van Allah).”

    Deze hadith qudsi is overgeleverd door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem). Het staat vermeld in Sahih Bukharie (boek 76, nummer 432).
    Free Gaza

  3. #4983
    You Know By Yourself

    Reacties
    9.252
    14-10-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Laat je tong vochtig blijven door het gedenken van Allah

    Een man zei tegen de Boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem):

    “Er zijn vele voorschriften met betrekking tot de islam, vertel mij aan welke ik me moet houden.”

    Hierop zei de Boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem):

    “Laat je tong vochtig blijven door het gedenken van Allah.”

    Deze hadith is van de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) overgeleverd door Abdullah ibn Busr (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Tirmidhi en Ibn Maadjah.
    Free Gaza

  4. #4984
    is aan het typen....

    Reacties
    3.299
    07-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Surah Al-Baqara... Maa Shaa Allah...prachtige recitatie!

  5. #4985
    Berkane

    Reacties
    3.811
    02-01-2010

    Citaat Geplaatst door jaxx Bekijk reactie
    Oualaikom salam,

    maakt niet uit zuster doe rustig aan en sabr, in Allaha ma3a sabirien.
    In sha Allah aghi.

    Bij deze een dikke up!
    Verhalen met moraal - Eye openers - Kies je weg - Hulp of advies nodig?

    Wanneer ze een dochter is, opent ze de deuren van Al-Jannah voor haar vader. Wanneer ze een echtgenote is, maakt ze de helft van de Deen van haar man compleet. Wanneer ze een moeder is, ligt Al-Jannah onder haar voeten. Als iedereen wist wat de echte waarde van een vrouw is in de Islam, zouden zelfs mannen vrouwen willen zijn.


  6. #4986
    You Know By Yourself

    Reacties
    9.252
    14-10-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Vasten op Ashura en Arafa

    “Met het vasten op de dag van Arafa hoop ik dat Allah de zonden vergeeft van het voorgaande jaar en het komende jaar. En met het vasten op de dag van Ashura hoop ik dat Allah de zonden vergeeft van het voorgaande jaar.”

    Deze woorden van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) werden overgeleverd door Abu Qatada (moge Allah tevreden met hem zijn). De hadith staat vermeld in Muslim.
    Free Gaza

  7. #4987
    You Know By Yourself

    Reacties
    9.252
    14-10-2006

    MVC Premium MVC Premium
    De reden achter het vasten op Ashura

    “De Profeet kwam naar Medina en zag de joden vasten op de dag van Ashura. Hij vroeg hen erover. Zij antwoordden: “Dit is een goede dag, (dit is) de dag waarop Allah de Kinderen van Israel van hun vijand (Firaun) gered heeft en Musa vastte op deze dag.” De Profeet zei: “Wij zijn dichter bij Musa dan jullie.” Dus de Profeet vastte op deze dag en hij spoorde aan om te vasten (op deze dag).”

    Deze hadith over de reden achter het vasten op Ashura is overgeleverd door Ibn Abbaas (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en staat vermeld in Bukharie.
    Free Gaza

  8. #4988
    You Know By Yourself

    Reacties
    9.252
    14-10-2006

    MVC Premium MVC Premium

  9. #4989
    You Know By Yourself

    Reacties
    9.252
    14-10-2006

    MVC Premium MVC Premium

  10. #4990
    You Know By Yourself

    Reacties
    9.252
    14-10-2006

    MVC Premium MVC Premium
    De grote zonden
    “De grote zonden zijn:

    1. Het toekennen van deelgenoten aan Allah

    2. Ongehoorzaam zijn aan de ouders

    3. Het doden van een persoon (zonder recht)

    4. En een valse eed afleggen.”
    In Sahih Bukharie en Sahih Muslim staat deze hadith van de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem). Deze hadith is overgeleverd door Abdullah ibn Amr ibn Al-Aas (moge Allah tevreden met hem zijn).
    Free Gaza

  11. #4991
    Verbannen

    Reacties
    6.945
    25-04-2009

    niet met hem komen sorry