1. #1
    Ga 's weg!

    Reacties
    3.087
    30-10-2007

    MVC Premium MVC Premium

    - Litteken voor het leven.

    Heey lezers. Ik ben eens begonnen aan een verhaal wat langer geleden. Maar aangezien ik weinig reacties kreeg ben ik er maar mee gekapt. Ik begin gewoon een nieuw verhaal, toch?

    Het verhaal gaat over een meisje "Hadjar". Ze geniet met volle teugen van het leven en neemt alles dan ook met een korreltje zout. Ze heeft een broer "Younes" en beide ouders zijn nog in leven. Hadjar heeft een goede band met haar broer. Maar dat veranderde al gauw...

    Na 5 reacties begin ik met het verhaal. Geef een gil zodra iets niet duidelijk is. Ik sta open voor kritiek, dus brand maar los.
    --

  2. #2
    Ga 's weg!

    Reacties
    3.087
    30-10-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Inleiding.

    Het was zondag. Hajar lag klaarwakker in haar bed. Vroeger, toen alles nog normaal was, had ze al haar bed opgemaakt en zong ze een vrolijk liedje in de keuken terwijl ze lekkere, zoete thee klaarmaakte. Maar de tijden zijn veranderd, haar leven is veranderd. Sinds die dag, die keer.. “Pff,” elke dag werd ze gevolgd, gevolgd door die o-zo zware, zwarte dag. Alles ging goed, alles ging perfect, het was zo zorgeloos, ze was zo onschuldig. Stiekem hoopte ze dat alles maar een droom was. Dat wanneer ze ’s morgens opstond alles nog was zoals vroeger. Dat haar moeder glimlachte zodra ze de kamer inliep, dat ze samen spelletjes met haar broer speelde die haar stiekem liet winnen, dat ze alles moest vertalen voor haar vader zodra ze een rapport kreeg met een compliment eronder van haar leraren. Alles ging goed met haar vriendinnen Warda en Kyara. Ze deden alles samen. Was het niet winkelen dan was het film kijken, was het niet wat eten dan was het huiswerk maken. Vroeger.. Hajar dacht terug aan die tijd. Die o-zo perfecte tijden. Ergens had ze al een vermoeden dat het niet altijd huisje, boompje, beestje zou zijn.
    Ze gleed met haar vingertoppen over haar wang en weer terug naar boven. Het prikte lichtjes. Ze durfde geen blik op de spiegel te werpen. Bang dat ze zou afschrikken van zichzelf, de realiteit. Ze was altijd trots op haarzelf geweest. Altijd al.. Maar nu? Nu ze eruit zag als een monster?
    Ze kan zich alles nog heel goed herinneren. Haar zorgeloze bestaan keerde zich tegen haar, gevolgd door haar vriendinnen die weer gevolgd werden door Younes, haar broer. Hij verweet het Hajar. Kon ze hem ongelijk geven?
    Ja, ze kon zich alles nog perfect herinneren, tot haar grootste spijt..
    Het was als de dag van gisteren dat ze beroofd werd van hetgene waar ze zichzelf niet voor kon beschermen.
    --

  3. #3
    Ga 's weg!

    Reacties
    3.087
    30-10-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Alvast een klein voorproefje.
    --

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    183
    15-08-2009

    Leuke vervolg meid! Ga verder!

  5. #5
    16 &.zo

    Reacties
    63
    12-06-2008

    Upiee meid ga snel verder , ben nu al benieuwd
    Mamaa, Het mooiste geschenk van Allah

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    45
    25-08-2009

    Meidddjeee ga snelleee jelleeee verderrr ben kei benieuwddd !!!! UPUPUPUPUPUPUPPPJESSS VOOOR JOUUU !!!!!

  7. #7
    Ga 's weg!

    Reacties
    3.087
    30-10-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Hoofdstuk 1.
    Hajar werd gewekt door het gepiep van haar wekker. Moeizaam stond ze op en schoof haar voeten in haar panterslippertjes. Ze gaapte en waggelde naar de kast. Haastig greep ze een lichte jeans uit haar kast gevolgd door een paars truitje met een V-hals. Hajar verdween met de kleding in de badkamer waar ze vervolgens uitkwam na een klein halfuurtje. Neuriënd zong ze een deuntje van beyoncé terwijl ze lichtjes haar make-up aanbracht. Haar pikzwart, krullend haar borstelde ze zorgvuldig en deed het in een hoge staart. Ze wierp een snelle blik op de klok. Half acht. Over precies een kwartier zou de bus komen. Ze bofte dat de bushalte niet ver stappen was. Hajar schuifelde naar de trap waar ze heupwiegend naar beneden liep. Vanuit de gang rook ze de geur van verse pannenkoeken. Haar moeder had zich weer eens uit zitten sloven om een koninklijk ontbijt te maken. “Sbah elgair, mama”, zei Hajar nogal slaperig en drukte een kus op het voorhoofd van haar moeder. “Sbah elgair”, zei haar moeder vriendelijk terug. “En? Zin in pannekoeken?” “Wat denk je zelf?”, zei Hajar al lachend. Ze schoof aan tafel en schonk thee in. “Moeder, wil je ook?” “ Ja, lieverd. Doe maar een glaasje dan.” Haar moeder, -Yamina- schoof aan tafel en nam een slokje van haar thee. “Moet je niet zo vertrekken?” Hajar keek op de klok en zag dat het al twintig voor was. Ze rolde snel haar pannekoek op, propte die in haar mond rende naar de deur waar ze haar tas pakte en riep nog snel “Ik ben om drie uur thuis! Doei!”
    Het was niet warm, het was fris. De zon scheen en reflecteerde zo nu en dan in haar ogen. Ze stapte flink door en was al snel bij de bushalte. In de verte zag ze Kyara al aankomen. Kyara was zeventien, één jaartje jonger dan Hajar. Ze was tenger en had donkerblond lang haar, wat ze meestal met een schuine scheiding los droeg. “Heey meid”, zei Kyara op een byzonder vrolijke manier. “Heey Kyara, heb je Warda gezien? Normaal is ze hier het eerst”, grapte Hajar. “Ik heb werkelijk géén idee! Zullen we haar bellen?” “Nee, joh. Ze komt zo, ik weet het zeker!” “Zoeken jullie mij?!”, klonk een piepend stemmetje achter ze. Snel keken ze om en zagen Warda daar met een brede glimlach staan. “Trut, we schrokken ons dood!”, zei Hajar. Warda was een vrolijke meid met nogal sarcastische opmerkingen. Ze was net zo lang als Kyara en even oud. Ze had een tenger postuur en haar haren droeg ze meestal vast, wat haar jukbeenderen goed camoufleerde. Na een paar seconden arriveerdde de bus. De dames stapte al lachend in. Dit zou weer één van hun doodgewone, vrolijke schooldagen zijn. Na een kleine twintig minuten kwamen ze aan op school. Ze stapte uit en liepen het schoolplein om.
    “Zo, wat wordt het vandaag?”, zei Kyara. “Hoezo, het is maandag. Dan is het friet-bij-Jenders-avond, toch?” “Uhm.. Nou.. Eigenlijk kan ik vandaag niet”, stamelde Kyara. “Ach, geeft niet. Dan zien we je wel op school dinsdag. Toch?” “Willen jullie niet weten waarom?”, vroeg Kyara verbaast. “Ow, ja. Je doet al de hele dag zo geheimzinnig en zo vrolijk. Dus, vertel”, zei Warda met opgetrokken wenkbrauwen. “Nou, vanavond is mijn vader dus uitgenodigd bij ons thuis om te blijven eten. En er is een kleine kans dat ze weer bij elkaar komen!” Kyara klapte in haar handen. “Maar ze waren toch met hevige ruzie uit elkaar gegaan? Brian was er kapot van”. “Ja, maar mijn moeder is de hele dag zo druk in de weer met boodschappen enzo. Ze wil dat vanavond alles perfect verloopt. Dus vanavond helaas niet”. “Geeft niet, joh. Er komen nog meer maandagen, weet je toch? Dus, dan worden het Warda en Hajar vanavond”, zei Hajar terwijl ze Warda plagend een por in haar zij gaf. De bel ging en de dames liepen al kletsend naar binnen. “Ik heb wiskunde nu, ik zie jullie in de pauze”, zei Hajar. Warda en Kyara zaten bij elkaar in de klas. Hajar zat een klas hoger. Maar dat stoorde niet, ze zagen elkaar nog steeds veel in de pauzes en natuurlijk na school. Hajar stapte het klaslokaal in, nam plaats en pakte haar boeken. Wiskunde was het vak waar ze het meest moeite mee had, dus ze was van plan goed op te letten. Intussen was iedereen present en begon de meester met uitleggen.
    --

  8. #8
    Account overgenomen!

    Reacties
    8.467
    31-10-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Nieuwe fan!
    Een leven gevonden

  9. #9
    Ga 's weg!

    Reacties
    3.087
    30-10-2007

    MVC Premium MVC Premium
    “Sorry, meester. De lift bleef hangen.” Hoorde ze nou een onbekende stem? Hajar keek op en zag een getinte, lange, brede jongen in de deuropening staan. “Grappig, dit gebouw heeft helemaal geen openbare liften.” De onbekende jongen haalde zijn schouders op en nam plaats naast Hajar. De meester grabbelde een papiertje van zijn bureau. “Zo, dus jij bent Brahim? De conrector waarschuwde me al voor je. Pak je spullen, jongen”, zei de meester eentonig terwijl hij over zijn brilglazen heen keek. De hele klas begon te lachen maar trok er verder niets van aan. “Oke, waar waren we nou gebleven, vóórdat we gestoord werden? Hmm..”, weer keek de meester Brahim doordringend aan. “Hé, een goede meester kan wel tegen wat afleiding, toch?”, zei Brahim brutaal. De meester schonk hem geen aandacht en was druk bezig met de stelling van Pythagoras
    --

  10. #10
    Ga 's weg!

    Reacties
    3.087
    30-10-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Ik plaats telkens kleine stukjes. Leest gemakkelijker.
    --

  11. #11
    Ga 's weg!

    Reacties
    3.087
    30-10-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Niet veel later werden ze verlost van de bel. “Eindelijk”, zuchtte Hajar. Het was een lange, saaie les. “Ja, dat klopt. Eindelijk”, hoorde ze een zware stem achter haar zeggen. Verschrikt keek Hajar om en keek recht in de donkerbruine ogen van Brahim. “Uh.. Ja. Uhm.. Doei”, zei ze stamelend en wist niet hoe snel ze moest maken dat ze wegkwam. Een vage glimlach tekende zich op Brahim’s gezicht. Op een drafje liep ook hij het klaslokaal uit.
    Het tweede lesuur. Gym, het vak waar Hajar elke week naar uitkeek. Ze was dol op gym omdat ze dan lekker kon kletsen en meer vrijheid had dan in zo’n duf klaslokaal. Ze blonk ook uit in gymnastiek. Hajar ging naar haar kluis, pakte haar gymkleding en liep met Michelle, haar klasgenootje, richting de gymzaal. Michelle was een spontane meid dat nogal veel praatte. Maar daar stoorde Hajar zich nooit aan. Ze vond het eerder gezellig. Ze verveeldden zich nooit met z’n tweetjes. Michelle was weer druk aan het praten over haar weekend en Hajar luisterde aandachtig, totdat een geur haar aandacht trok. Het was zo’n aftershave-geval. Het rook aangenaam. Hajar keek om en zag Brahim achter haar aan lopen met een sporttas. Ook hij had gym. Hajar glimlachte vaag. “Hallo, klasgenootje!”, zei Brahim vrolijk met een nogal plagende blik. “Hooi”, was alles van Hajar kon uitbrengen. Michelle schoot in de lach. “Ach, ach, Hajar. Je hebt toch niet stiekem een oogje op hem, hè?” Ze porde in Hajar’s zij met haar elleboog.
    “Natuurlijk niet.”
    “Uhu, maak dat de kat maar wijs. Ik weet beter.”
    “Michelle, ik ken hem niet eens.”
    “Nou, en? Dan leer je hem kennen.” Hajar keek verontwaardigd.
    “Meen je dit nou?”
    “Wat, het is toch geen slecht idee?”
    Hajar keek voor zich uit. Brahim was inmiddels al bij gym aangekomen en liep het jongenskleedkamertje in. Hajar? Verliefd? Dat kan niet. Ze was in achttien hele jaren nog nooit verliefd geweest. Ze hield zich er niet mee bezig. Het was maar flauwekul. Michelle plaagde haar maar. En trouwens, ze kon Brahim niet eens. Ze wuifde het idee weg en liep samen met Michelle de kleedkamer in.
    --

  12. #12
    Ga 's weg!

    Reacties
    3.087
    30-10-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga zo snel mogelijk verder.
    --

  13. #13
    ' K r u l l a l a a

    Reacties
    121
    30-06-2009

    Meid ga gauw verder!

    ' xx
    ''Liefde & geluk Illusie Of Werkelijkheid Bestaat Het Tegenwoordig Nog, Of Is Het Uit De Tijd''


  14. #14
    Beloofd

    Reacties
    2.923
    19-10-2009

    Ga gauw verder!!!
    There ain't another, don't want no other lover. I put nothing above ya. I'll kick 'em to the gutter.

  15. #15
    Ga 's weg!

    Reacties
    3.087
    30-10-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Nog niet zo heel veel reacties zie ik. Ik zal morgen verder gaan.
    --