1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    554
    26-09-2003

    Liegen tegen je geliefde is toegestaan!

    Asmaa Bint Yazid heeft overgeleverd dat Rasuulullaah (s.a.s.) zei:

    “Liegen mag je niet doen, behalve in drie gevallen:wanneer een man met zijn vrouw babbelt om haar te plezieren,(tegen de vijand) liegen in oorlog en liegen om verzoening tot stand te brengen tussen mensen die het oneens met elkaar zijn.”

    Maar hou je je geliefde dan niet voor de gek? Is er hier geen sprake van bedrog?

  2. #2
    wees een ware moslim

    Reacties
    2.729
    17-03-2003

    ow wist ik niet dus je mag tgen die gen liegen asl het hem blijmaakt>??<
    " Vrienden zijn Speciaaal

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    31-03-2002

    liegen om je geliefde te plezieren. Er zullen toch andere manieren zijn je gelifde te plezieren door met haar/hem te praten zonder te liegen.

    ik zou eerder aan de gevolgen denken van als de partner achter de leugens komt.
    <font color="white"><font size="2"><table style="filter:glow(color=deeppink, strength=4)">Nil Volentibus Arduum</font></font></table>

    Religions divide people,Belief in something unites them

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    554
    26-09-2003

    Origineel gepost door Angel21
    liegen om je geliefde te plezieren. Er zullen toch andere manieren zijn je gelifde te plezieren door met haar/hem te praten zonder te liegen.

    ik zou eerder aan de gevolgen denken van als de partner achter de leugens komt.

    Daar dacht ik dus ook aan.

    Kan iemand mij een uitgebreide uitleg geven hierover?

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    504
    23-05-2004

    Re: Liegen tegen je geliefde is toegestaan!

    Origineel gepost door Berberia83
    Asmaa Bint Yazid heeft overgeleverd dat Rasuulullaah (s.a.s.) zei:

    “Liegen mag je niet doen, behalve in drie gevallen:wanneer een man met zijn vrouw babbelt om haar te plezieren,(tegen de vijand) liegen in oorlog en liegen om verzoening tot stand te brengen tussen mensen die het oneens met elkaar zijn.”

    Maar hou je je geliefde dan niet voor de gek? Is er hier geen sprake van bedrog?
    Plezieren moet je zien als vermaken, dus niet om haar een pleziertje te doen of iets dergelijks. Bijboorbeeld:

    Stel jij bent mijn vrouw en ik zeg tegen je dat mijn k.ont de laatste 2 weken zo groot als die van een olifant is geworden omdat ik teveel snoep. In zekere zin is het een leugen, maar ik zeg het tegen jou om je te laten lachen, snapje?

  6. #6
    Die Eckte Lid

    Reacties
    4.208
    17-11-2001

    Ik denk dat er een soort van 'leugentje om bestwil' bedoeld word.

    VB: Je vriend(in) heeft een foeilelijke broek gekocht, maar je zegt dat het diegene wel staat, zodat hij/zij zich niet gekraakt voelt.

    Denk ik.
    "...Ik verander de zaken als maffiabazen die een wandeling maken
    Spit met een grote mond, ik ben tot de tanden bewapend
    Veel te dope voor jou om je gram te gaan halen
    Je kan kant noch wal raken, je valt net als je plan in het water..."

    - D@T KrAy-Z MoCrO, Platinum Lid

  7. #7
    ♥Alhamdoulilah♥

    Reacties
    11.177
    18-09-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Nou,leuk dat ik het weet

  8. #8
    't verloofde Lid

    Reacties
    1.989
    14-12-2003

    Re: Re: Liegen tegen je geliefde is toegestaan!

    Origineel gepost door jamalb4
    Plezieren moet je zien als vermaken, dus niet om haar een pleziertje te doen of iets dergelijks. Bijboorbeeld:

    Stel jij bent mijn vrouw en ik zeg tegen je dat mijn k.ont de laatste 2 weken zo groot als die van een olifant is geworden omdat ik teveel snoep. In zekere zin is het een leugen, maar ik zeg het tegen jou om je te laten lachen, snapje?
    jep
    Gekken laten zelfs normale mensen gekke dingen doen

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    31-03-2002

    Re: Re: Liegen tegen je geliefde is toegestaan!

    Origineel gepost door jamalb4
    Plezieren moet je zien als vermaken, dus niet om haar een pleziertje te doen of iets dergelijks. Bijboorbeeld:

    Stel jij bent mijn vrouw en ik zeg tegen je dat mijn k.ont de laatste 2 weken zo groot als die van een olifant is geworden omdat ik teveel snoep. In zekere zin is het een leugen, maar ik zeg het tegen jou om je te laten lachen, snapje?
    Ik denk niet dat er dat mee wordt bedoeld.
    <font color="white"><font size="2"><table style="filter:glow(color=deeppink, strength=4)">Nil Volentibus Arduum</font></font></table>

    Religions divide people,Belief in something unites them

  10. #10
    Zoekend lid

    Reacties
    1.327
    01-02-2003

    liegen is haraam al is het een grapje

    waar kan ik deze hadith vinden? is er ergens een bron?