1. #1
    Imran

    Reacties
    1.767
    20-10-2003

    Vragen over kruipen en inbakeren

    Vanaf hoeveel maanden kan een baby kruipen en recht op te zitten.

    Mijn zoontje is 6 maanden en moet hem nog steeds inbakeren hoe kan ik hem dat afleren?????

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.821
    27-11-2008

    Citaat Geplaatst door aitnaima Bekijk reactie
    Vanaf hoeveel maanden kan een baby kruipen en recht op te zitten.

    Mijn zoontje is 6 maanden en moet hem nog steeds inbakeren hoe kan ik hem dat afleren?????

    inbakenen bedoel je? Ik neem aan dat je zijn handjes nou los laat of baken je hem nog steeds in als toen hij een baby was.
    Meid, de enige oplossing is er gewoon mee stoppen, hij zal huilen, maar dan went hij eraan. Doe hem in een slaapzak.
    En wat betreft kruipen en zitten, dat is per kind afhankelijk. zitten vanaf 6 maanden meestal en kruipen daarna...

  3. #3
    Imran

    Reacties
    1.767
    20-10-2003

    ik d8 altijd inbakeren wahahah het zal wel je begrijpt me. Ja elke dag denk ik ik begin vanavond maar dan is het avond dan wil ik gwoon lekker slapen en dan stel ik het telkens uit. Maar bedankt voor je info en advies

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    47
    30-09-2004

    Citaat Geplaatst door aitnaima Bekijk reactie
    ik d8 altijd inbakeren wahahah het zal wel je begrijpt me. Ja elke dag denk ik ik begin vanavond maar dan is het avond dan wil ik gwoon lekker slapen en dan stel ik het telkens uit. Maar bedankt voor je info en advies

    Jij hebt het juist hoor..... het is inbakeren

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    16.295
    05-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door aitnaima Bekijk reactie
    ik d8 altijd inbakeren wahahah het zal wel je begrijpt me. Ja elke dag denk ik ik begin vanavond maar dan is het avond dan wil ik gwoon lekker slapen en dan stel ik het telkens uit. Maar bedankt voor je info en advies

    inbakeren is goed hoor..

    hier heb je een inbaker zak om het af te leren
    http://www.ikbenmama.nl/inbakeren-af...8d5ffc788912ce

  6. #6
    Me Schatje & Moi (L)

    Reacties
    2.090
    15-08-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Toen mn kindje 7/8 maanden was deed ik het nog steeds dat inbakeren.
    Het was wel een hele klus hoor om het af te bouwen. Na pakweg een maand sliep ze pas echt zonder.
    Ik deed in het begin eerst een armpje los en af een toe een kussentje in de zij, zodat ze zich veilig voelde. Toen deed ik beide armpjes los..
    Toen ging ze moeilijk doen en huilde heel de tijd maar door, totdat ik haar weer inbakerde. Een hele maand heeft het uiteindelijk geduurd.

    Mn volgende kindje doe ik het niet meer..



    Live, Love, Laugh..


  7. #7
    Proud Mommie

    Reacties
    1.123
    18-06-2001

    Inbakeren heet het....je moet eigenlijk vanaf de zesde maand afbouwen het liefst niet meer doen....het is levensgevaarlijk als je je kindje inbakert met armpjes en al...want een kindje kan al rollen op die leeftijd, maar het kan niet terugrollen want dat is nog te moeilijk....ze kunnen allahfehd stikken hoor!!! Dus zo snel mogelijk afleren.....ik ben met vier maanden gestopt met inbakeren...in één keer! Je moet of het rustig afbouwen (staat op internet hoe) of in één keer.

    Elke kindje is anders in zijn/haar ontwikkeling mijn kindje kon bijvoorbeeld al met VIJF maanden goed zitten, iets wat meestal niet met vijf maanden kan maar kruipen weigerde hij tot hij 11 maanden is....bij een vriendin van mij zat haar kindje zelfstandig pas met 8 maanden en kroop ze heel goed met 9 maanden.....laat een kindje zijn eigen ontwikkeling doormaken....een kindje kan niet alles tegelijk hihihihihi.

    Liefs en succes met afbouwen wat betreft het inbakeRen

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.032
    30-10-2009

    inbakeren heb ik nog nooit gedaan voor wat is dat goed

  9. #9
    Proud Mommie

    Reacties
    1.123
    18-06-2001

    Citaat Geplaatst door sweetlady_1987 Bekijk reactie
    inbakeren heb ik nog nooit gedaan voor wat is dat goed
    Als je kindje onwijs onrustig is omdat ze de baarmoeder zo missen (aan het einde van de zwangerschap konden ze ook geen kant op).....sommige doen het al bij de geboorte zodat ze vredig kunnen slapen......in Marokko deden ze het altijd standaard! Bij mijn zoontje heeft het veel rust gegeven want hij krabte altijd zijn gezicht open, schrok van zijn eigen reflexen en was dus erg onrustig....toen ik inbakerde......was het zo over

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.032
    30-10-2009

    Citaat Geplaatst door moonlight Bekijk reactie
    Als je kindje onwijs onrustig is omdat ze de baarmoeder zo missen (aan het einde van de zwangerschap konden ze ook geen kant op).....sommige doen het al bij de geboorte zodat ze vredig kunnen slapen......in Marokko deden ze het altijd standaard! Bij mijn zoontje heeft het veel rust gegeven want hij krabte altijd zijn gezicht open, schrok van zijn eigen reflexen en was dus erg onrustig....toen ik inbakerde......was het zo over
    bedankt voor de uitleg me zoontje is 3maanden heb het niet gedaan

  11. #11
    Proud Mommie

    Reacties
    1.123
    18-06-2001

    Citaat Geplaatst door sweetlady_1987 Bekijk reactie
    bedankt voor de uitleg me zoontje is 3maanden heb het niet gedaan
    Als het niet hoefde dan moest je het zeker ook niet doen..want het afleren is ook moeilijk voor zo'n kindje .......

    Gaat het goed met je zoontje? Insha'allah wel!!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    679
    18-05-2006

    bij ons ging het afleren vrij makkelijk.
    de eerste nacht legde ik dr gewoon los in bed zonder dekentje of slaapzak (was hartje zomer), en ja hoor midden in de nacht werd ze wakker en zat met dr voetjes te spelen. Volgende dag kocht ik een gewone slaapzak en na een paar nachtjes had ze het alweer door en sliep gewoon alhamdoulillah.
    Ze gaf me ook de seintjes dat ze het inbakeren niet meer leuk vond. Tegen het einde van de 5e maand ging ze altijd gillen als ik dr in bed legde en ik maar niet begrijpen waarom haha.

    Gewoon proberen zou ik zeggen
    En als je kindje nog neit kan draaien dan zou ik hem gewoon nog inbakeren. Het word pas gevaarlijk zodra een kind draait, dan kan het zoch om buikje omdraaien en moge allah voor behoeden stikken. Dus vandaar die norm 6 maanden inbakeren, want meeste babys draaien dan al.

    hoop dat het je inshaellah gaat lukken.

    en wat betreft zitten en kruipen dat verschilt echt per kind. mijn dochtertje begon al met 6 maanden te kruipen en met 7 maanden zat ze al.. terwijl me nichtje dr dochtertje (even oud) nu al 10 maanden is en niet kruipt of zit. Dus verschilt echt


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.821
    27-11-2008

    Citaat Geplaatst door moonlight Bekijk reactie
    Inbakeren heet het....je moet eigenlijk vanaf de zesde maand afbouwen het liefst niet meer doen....het is levensgevaarlijk als je je kindje inbakert met armpjes en al...want een kindje kan al rollen op die leeftijd, maar het kan niet terugrollen want dat is nog te moeilijk....ze kunnen allahfehd stikken hoor!!! Dus zo snel mogelijk afleren.....ik ben met vier maanden gestopt met inbakeren...in één keer! Je moet of het rustig afbouwen (staat op internet hoe) of in één keer.

    Elke kindje is anders in zijn/haar ontwikkeling mijn kindje kon bijvoorbeeld al met VIJF maanden goed zitten, iets wat meestal niet met vijf maanden kan maar kruipen weigerde hij tot hij 11 maanden is....bij een vriendin van mij zat haar kindje zelfstandig pas met 8 maanden en kroop ze heel goed met 9 maanden.....laat een kindje zijn eigen ontwikkeling doormaken....een kindje kan niet alles tegelijk hihihihihi.

    Liefs en succes met afbouwen wat betreft het inbakeRen
    excuse me ik dacht dat het inbakenen was.
    anyway, je moet je kind na 3 a4 maanden nooit meer ook met zijn handjes inbakeren. In Marokko deden ze dat vroeger ook niet, na 3 maanden lieten ze de handjes los en deden ze de rest van het lichaam.
    Als een babietje net geboren is, zijn zijn armpjes heel bewegelijk en daar schrikt ie van en wordt ie onrustig en wakker. door het inbakeren wordt ie wat rustiger.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.032
    30-10-2009

    Citaat Geplaatst door moonlight Bekijk reactie
    Als het niet hoefde dan moest je het zeker ook niet doen..want het afleren is ook moeilijk voor zo'n kindje .......

    Gaat het goed met je zoontje? Insha'allah wel!!

    gelukkig heb ik het niet gedaan me zoontje is een rustige baby je hoort hem geen eens

  15. #15
    Alhamdulillah

    Reacties
    2.217
    11-01-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Heb het ook gedaan tot 4,5 maand, toen heb ik het gewoon rustig afgebouwd en na paar dagjes sliep hij zonder.

    Niets zal je raken wat je niet hoort te raken, tenzij het je Qadr is.