1. #46
    very much in love

    Reacties
    2.216
    13-05-2009

    upje..

    nog meer tips? of hebben we ze allemaal gehad?

  2. #47
    Hilversum babe

    Reacties
    2.248
    15-06-2004

    ik ga nu sparen

    1000 pm

    ik ben er ook klaar mee

    gelijk 13e maand overboeken op mn spaar rek. in Marokko.
    XXX

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    1.292
    12-02-2005

    Ik heb nog maar 2 euro op me rekening staan, daar moet ik het mee doen tot de 25e Ik kan 1000 euro rood staan, maar dat wil ik dus niet.
    Ik ga van werk naar huis en smeer brood met kaas en klaar. Had eigenlijk 52 euro over, maar gisteren vroeg iemand me 50 euro te leen, die ook niet rond komt.

  4. #49
    MVC Premium

    Reacties
    13.598
    18-10-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Ik heb 1 goede tip.

    Pin 1x in de week een bedrag en doe alsof je niks anders meer hebt.

    Ik heb deze week helemaal nog niet gepint.

  5. #50
    Getrouwd!

    Reacties
    24.907
    18-11-2006

    Citaat Geplaatst door SamLes Bekijk reactie
    Ik heb 1 goede tip.

    Pin 1x in de week een bedrag en doe alsof je niks anders meer hebt.

    Ik heb deze week helemaal nog niet gepint.

    dat is wel zo idd, 1x in de week pinnen een bedrag dat je nodig hebt.

    Heb gisteren ontdekt dat ik 10 euro in me portomonnee heb die ik niet eens had gezien
    Kijken wanneer die op gaat.

  6. #51
    Wees lief en eerlijk

    Reacties
    255
    12-03-2003

    Ik heb er ook erg last van niet normaal koop zoveel dingen. letterlijk bijna alles.. Iedere keer als ik wat heb gespaard ga ik het weer uitgeven. Heb begrepen dat je bank chaabi in rotterdam weer hebt klopt dat?

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    1.292
    12-02-2005

    Citaat Geplaatst door mizzapart Bekijk reactie
    ik ga nu sparen

    1000 pm

    ik ben er ook klaar mee

    gelijk 13e maand overboeken op mn spaar rek. in Marokko.

    Zijn daar kosten aan verbonden weet je dat?

  8. #53
    Getrouwd!

    Reacties
    24.907
    18-11-2006

    Citaat Geplaatst door saraf Bekijk reactie
    Ik heb er ook erg last van niet normaal koop zoveel dingen. letterlijk bijna alles.. Iedere keer als ik wat heb gespaard ga ik het weer uitgeven. Heb begrepen dat je bank chaabi in rotterdam weer hebt klopt dat?

    Klopt

  9. #54
    Getrouwd!

    Reacties
    24.907
    18-11-2006

    Citaat Geplaatst door Desertriffia Bekijk reactie
    Zijn daar kosten aan verbonden weet je dat?

    het overboeken naar je marokkaanse rekening kost 6 euro.

  10. #55
    very much in love

    Reacties
    2.216
    13-05-2009

    Citaat Geplaatst door SamLes Bekijk reactie
    Ik heb 1 goede tip.

    Pin 1x in de week een bedrag en doe alsof je niks anders meer hebt.

    Ik heb deze week helemaal nog niet gepint.

    heb ik ook gedaan vandaag...

    k ga alleen wel mijn tank volgooien met mijn pinpas en dan safi..

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    15.429
    02-02-2009

    een paar tips van mij (ik maak zelf ook gebruik van)


    -ik heb al mijn abbonementen opgezegd van tijdschriften en nu leen ik ze gewoon bij de bieb.
    -boeken idem!
    -koop kleding alleen in de uitverkoop (dit lukt me nog niet helemaal helaas).

    -cadeautjes geef je alleen bij speciale gelegenheden en bezoek eens goedkope winkels voor cadeautjes zoals de action (en nog 1 ding,krijg je nooit wat van diegene,dan houd het op,je bent immers geen sinterklaas)

    -ga eens hamsteren (dus verzorgingsatrikelen 3 voor de prijs van 2 enz) scheelt heel wat in de portemonee en hoef je een tijdje niet naar om te kijken (mijn badkamer is een 2e kruidvat daardoor)

    -sierraden moet je alleen kopen als je een nieuwe outfit hebt gekocht en je daarbij geen bijpassende sierraden hebt.

    -heb je aan het eind van de maand geld over nadat je het hoognodige hebt betaald en gekocht? Leg dat opzij (spaarrekening,dichte spaarpot etc etc) al is het maar 5 euro. (ik heb 2 spaapotten,1 voor papiergeld en 1 voor losgeld (die van losgeld is voor overwachtte uitgavens.

  12. #57
    very much in love

    Reacties
    2.216
    13-05-2009

    Citaat Geplaatst door tangia26 Bekijk reactie
    een paar tips van mij (ik maak zelf ook gebruik van)


    -ik heb al mijn abbonementen opgezegd van tijdschriften en nu leen ik ze gewoon bij de bieb.
    -boeken idem!
    -koop kleding alleen in de uitverkoop (dit lukt me nog niet helemaal helaas).

    -cadeautjes geef je alleen bij speciale gelegenheden en bezoek eens goedkope winkels voor cadeautjes zoals de action (en nog 1 din
    g,krijg je nooit wat van diegene,dan houd het op,je bent immers geen sinterklaas)

    -ga eens hamsteren (dus verzorgingsatrikelen 3 voor de prijs van 2 enz) scheelt heel wat in de portemonee en hoef je een tijdje niet naar om te kijken (mijn badkamer is een 2e kruidvat daardoor)

    -sierraden moet je alleen kopen als je een nieuwe outfit hebt gekocht en je daarbij geen bijpassende sierraden hebt.

    van die sieraden is echt een goeie!

    en ik geef ook geen"zomaar" cadeautjes meer, soms sta ik in een winkel en denk ik oooow dat is echt suuuperleuk voor die en die...en dan koop ik het..maar dat doe ik niet meer...

  13. #58
    Bijna Lid

    Reacties
    28.290
    13-03-2005

    Citaat Geplaatst door friesmeisje Bekijk reactie
    ik gaf ook veel geld uit aan buitenshuis eten
    dan ging ik na het werk even met vriendinnen uit eten etc
    tegenwoordig probeer ik dit echt zo minimaal mogelijk te doen en meer thuis te koken voor ze (of zij voor mij)
    Precies...daar ging mijn meeste geld naar uit!

    Citaat Geplaatst door Malayka23 Bekijk reactie
    ik was net aan het bedenken waaraan ik mn gespaarde geld aan ga uitgeven haha slecht he
    heb een doel voor ogen. ik spaar om mijn 5000 euro rood weg te werken. ik spaar om een mooie tuinset voor mijn moeder te kopen met moederdag. ik spaar om eindelijk weer eens GOED op vakantie te gaan in de zomer.

    Citaat Geplaatst door tangia26 Bekijk reactie
    een paar tips van mij (ik maak zelf ook gebruik van)

    -ik heb al mijn abbonementen opgezegd van tijdschriften en nu leen ik ze gewoon bij de bieb.
    -boeken idem!
    -koop kleding alleen in de uitverkoop (dit lukt me nog niet helemaal helaas).

    -cadeautjes geef je alleen bij speciale gelegenheden en bezoek eens goedkope winkels voor cadeautjes zoals de action (en nog 1 ding,krijg je nooit wat van diegene,dan houd het op,je bent immers geen sinterklaas)

    -ga eens hamsteren (dus verzorgingsatrikelen 3 voor de prijs van 2 enz) scheelt heel wat in de portemonee en hoef je een tijdje niet naar om te kijken (mijn badkamer is een 2e kruidvat daardoor)

    -sierraden moet je alleen kopen als je een nieuwe outfit hebt gekocht en je daarbij geen bijpassende sierraden hebt.

    -heb je aan het eind van de maand geld over nadat je het hoognodige hebt betaald en gekocht? Leg dat opzij (spaarrekening,dichte spaarpot etc etc) al is het maar 5 euro. (ik heb 2 spaapotten,1 voor papiergeld en 1 voor losgeld (die van losgeld is voor overwachtte uitgavens.
    ik koop oook geen tijdschriften meer...hamster id ook en cadeautjes ben ik heeeeeeeeeel creatief mee geworden. het hoeft niet veel te kosten. en het gaat ook niet om het geld....maar om de gedachte erachter!

    ik krijg wekelijks 50 euro en daar moet ik het mee doen. sinds 2 maanden heb ik eindelijk GEEEEEEEEEN geldzorgen meer. klinkt raar maar mijn geld was de eerste week meteen op. nu zodra mijn geld binnenkomt betaal ik de rekenngen ( heb bijna alles automatisch gedaan) , ik geef geld aan mijn mama...( HEEERLIJK DAT IK DAT NU EINDELIJK KAN DOEN) en het ongelooflijke is waar...ik heb deze maand alleen al 600 kunnen sparen.

    het is zwaar...erg zwaar. maar ik moet nu mijn verantwoordelijkheid dragen voor het maken van die schulden tijden smijn studie. errug he...nu zo gierig doen terwijl je er helemaal niets van terug ziet!

    daarom GA NOOOOOOOOOOIT ROOD STAAN!!!

  14. #59
    very much in love

    Reacties
    2.216
    13-05-2009

    Citaat Geplaatst door Nysha Bekijk reactie
    Precies...daar ging mijn meeste geld naar uit!



    heb een doel voor ogen. ik spaar om mijn 5000 euro rood weg te werken. ik spaar om een mooie tuinset voor mijn moeder te kopen met moederdag. ik spaar om eindelijk weer eens GOED op vakantie te gaan in de zomer.



    ik koop oook geen tijdschriften meer...hamster id ook en cadeautjes ben ik heeeeeeeeeel creatief mee geworden. het hoeft niet veel te kosten. en het gaat ook niet om het geld....maar om de gedachte erachter!

    ik krijg wekelijks 50 euro en daar moet ik het mee doen. sinds 2 maanden heb ik eindelijk GEEEEEEEEEN geldzorgen meer. klinkt raar maar mijn geld was de eerste week meteen op. nu zodra mijn geld binnenkomt betaal ik de rekenngen ( heb bijna alles automatisch gedaan) , ik geef geld aan mijn mama...( HEEERLIJK DAT IK DAT NU EINDELIJK KAN DOEN) en het ongelooflijke is waar...ik heb deze maand alleen al 600 kunnen sparen.

    het is zwaar...erg zwaar. maar ik moet nu mijn verantwoordelijkheid dragen voor het maken van die schulden tijden smijn studie. errug he...nu zo gierig doen terwijl je er helemaal niets van terug ziet!

    daarom GA NOOOOOOOOOOIT ROOD STAAN!!!

    mijn doel is nu geld sparen om het huisje in te richten en inshallah lekker op vakantie te gaan van de zomer....

  15. #60
    Bijna Lid

    Reacties
    28.290
    13-03-2005

    mooie doelen toch! ik wil mijn ogen nog laten laseren. wil ik ook zeker dit jaar gaan doen.

    en sparen he...het mooiste is als je vast 5000 euro hebt waar je nooit aankomt en voor de rest sparen voor hier en daar wat j eook weer utgeeft en lekker genieten....zover ben ik NOG niet