1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    16
    15-06-2004

    Bismillah
    assalaamu alaikum,

    Ik ben ook een terugbekeerde NL oegt alhamdulillah.
    wasalaamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh, Yousra
    La illaha illAllah!

  2. #17
    anti m.nl

    Reacties
    774
    09-04-2004

    Salaam Alaykoum Wa Rahmatu Allah..

    Alhamdoulilah dat jullie Moslims zijn geworden!!
    Daar word ik zo blij van..

    Gelukkig zijn jullie ogen geopend!
    Moge Allah Subhana Wa Ta'ala Jullie Belonen Met Jannah..!!

    Wa Salaam Alaykoum Wa Rahmatu Allah!

  3. #18
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    oke...accepteren jullie ouders en andere mensen van de omgeving dat jullie moslima's geworden zijn....want bij somige ligt het echt anders..
    Onderstaande topic is weer online!

    Ahadeeth, du3aa khitm al qoraan etc...

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=747638[/B]

  4. #19
    Allahoema Aghfirlana

    Reacties
    387
    06-05-2002

    Origineel gepost door Hijaab
    Salaam Alaykoum Wa Rahmatu Allah..

    Alhamdoulilah dat jullie Moslims zijn geworden!!
    Daar word ik zo blij van..

    Gelukkig zijn jullie ogen geopend!
    Moge Allah Subhana Wa Ta'ala Jullie Belonen Met Jannah..!!

    Wa Salaam Alaykoum Wa Rahmatu Allah!
    Salamoe 3alaikoem wa ra7matullah

    Ameen !

    Ik raad nieuwe moslim broeders en zusters aan sterk te zijn en niet te luisteren naar de ongelovigen. Zij proberen je het verkeerde pad op te brengen. Doe het vanuit je hart en Allah zal jou in Zijn hart opnemen. In het begin is het moeilijk maar later zul je weten waarom je het allemaal gedaan hebt en waarom je zoveel dingen hebt opgegeven die je lief waren.

    En hij zei : “Allah de verhevene zegt:
    “Ik ben met Mijn dienaar als hij Mij nodig heeft en Ik ben met hem als hij Mij gedenkt.
    Als hij Mij in zichzelf gedenkt, dan gedenk Ik hem in Mijzelf;
    Als hij Mij in een gemeenschap gedenkt, dan gedenk ik hem in een gemeenschap die beter is.
    En als hij zich een handbreedte naar Mij toe wendt, dan wend Ik Mij een armlengte naar hem toe,
    En als hij zich een armlengte naar Mij toe wendt,
    Dan wend Ik Mij met de wijdte van uitgespreide armen naar hem toe,
    En als hij naar Mij toe komt lopen,
    Dan kom Ik naar hem toe rennen”
    Al-Bukhari 8/171


    Moge Allah iedereen leiden op het rechte pad en de broeders zusters die in een moeilijke strijd zitten veel sabr (geduld) en stanvastigheid krijgen van Allah (Swt) AMIEN.

    Ik hou van jullie omwille van ALLAH (Swt)


    Salamoe 3alaikoem wa ra7matullah
    :::: De Heilige Qur'aan :: Vind hier jou favoriete recitator

    [img]http://www.******************/ella85/hpbimg/pinkglitterrose.gif[/img][img]http://www.******************/ella85/hpbimg/pinkglitterrose.gif[/img]

  5. #20
    Allahoema Aghfirlana

    Reacties
    387
    06-05-2002

    Origineel gepost door Nisanur
    Mijn ouders accepteren het helemaal niet dat ik moslim ben geworden. Ze doen alles om me dwars te zitten en ik moet constant letten op wat ik doe. Ze beledigen me ook, daarom ga ik binnenkort op mezelf wonen
    Salamoe 3alaikoem lieve zuster,

    Lees mijn tekst hierboven, heb vertrouwen op Allah swt en wend je tot hem, en hij zal jou weg vergemakelijken insha allah.

    En weet je, ze moeten er gewoon aan wennen zoiets heeft tijd nodig en vooral nu de Islam zwart wordt geschilderd in de media, en denken je ouders van o jee waar begint onze dochter mee en zien alles negatief in en jah ieder ouder wil als het goed is het beste voor zijn/haar kind en als ze zien dat je op een positieve manier veranderd bent, en gelukkiger bent geworden.
    Welke ouder wil dat nou niet, dat ZIJN of HAAR DOCHTER gelukkig is en meemaken dat deze vele veranderingen zijn ontstaan met behulp van ons geloof (al-hamdulillah).


    Luister Lieve zuster geef de hoop nooit op, probeer ze uit te leggen wat de islam daadwerkelijk inhoud en waarom je hiervoor hebt gekozen, wat het voor je betekent en wat je erbij voelt etc .etc.

    En zoals ik hierboven in mijn bericht heb gezegd "In het begin is het moeilijk maar later zul je weten waarom je het allemaal gedaan hebt en waarom je zoveel dingen hebt opgegeven die je lief waren."


    Ik hoop dat ze je keuze insha allah snel accepteren,

    Salamoe 3alaikoem wa ra7matullah :blauwkus:
    :::: De Heilige Qur'aan :: Vind hier jou favoriete recitator

    [img]http://www.******************/ella85/hpbimg/pinkglitterrose.gif[/img][img]http://www.******************/ella85/hpbimg/pinkglitterrose.gif[/img]

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    29
    23-03-2003

    salaam aleikoum

    mijn moeder deed niet moeilijk ze vind het niet leuk maar accepteerd het, mijn vader vond het heel erg, hij durfde me niet eens aan te kijken
    toen ik mijn hoofddoek voor het eerst op had, hij was boos en begreep het allemaal niet, nu gaat het heel goed met me vader en mij en heeft zich er bij neergelegd.
    2 zussen zeiden het is jou leven als jij maar gelukkig bent, bij 1 zus mag ik alleen komen als ik mijn hoofddoek af doe.
    ze zijn zo ontwetend en ik krijg echt een trap in me rug na het is al zo moeilijk omdat je elke dag weer word gecomfronteerd word met racisten enz en dan ook nog familie leden,
    2 zwagers zijn echt erg heb het idee dat alles van hun afkomt
    maarja ik kom er alleen maar sterker uit
    en zoek mijn toevlucht bij allah
    allah geeft de kracht om er elke dag weer wat van te maken
    alles komt goed inscha allah
    dit was mijn belefenis in t kort
    beslama

  7. #22
    peacefull

    Reacties
    105
    02-03-2004

    salaam eileikum,

    Ik ben nog geen moslim, maar ben aan het zoeken en kennis op aan het doen(doe ik al een tijdje)
    Ik moet zeggen dat het heel moeilijk is, ik ben gaan zoeken omdat ik in Mohammed(vzmh) geloof, ik zoek de waarheid.
    Wat ik nu zo moeilijk vind is, de grote verdeeldheid(sjieten, soenieten, koranieten, etc, etc) die er heerst onder de moslims, de verschillende groeperingen ieder met hun eigen wijsheid..het is bijna net zo erg als in het Christendom.
    Ik wordt persoonlijk harstikke bang hiervan .
    Geloof zit in je hart, Allah= liefde, maar als ik zo lees de diverse topics, waar mensen compleet worden afgemaakt, dan ben ik heel bang.
    Dit kan toch nooit de bedoeling zijn, ik voel het zo heftig(geloof dan) in mijn hart dat ik er echt heel veel pijn van heb, hoe kunnen mensen zo doen, je eigen broeder of zuster zo afkraken..
    ik vraag me ondertussen ook af wat nu het juiste is, al de regeltjes welke neem je serieus, welke niet, welke hadith is betrouwbaar, welke niet, welke moet je volgen welke niet, als ik sommige moslims moet geloven dan ga je voor elke misstap naar de hel(daar wordt je toch bang van)
    Het is zo verwarrend allemaal.
    Ik lees en luister veel Koran , ga naar lezingen dat doet me goed(I'm loving it) zeker bv remy soekeiriman hij gaf zondag 6-juni een lezing in Eindhoven over tederheid, dat is een man waarnaar ik kan luisteren , zijn interpertatie en uitleg vult mijn hart met liefde,

    Wat is nu eigenlijk Islam?Ik weet de letterlijk vertaling van Islam is overgave aan God..

    Ik weet van de vijf zuilen ...
    Maar is de Islam ook wat er nu van gemaakt wordt?Jihaad, onderlinge verdeeldheid, geen respect, niks of alles naleven tot in de puntjes en extremen..
    Is dat wat Allah vraagt van ons.
    Ga ik daadwerkelijk naar de hel als mijn hijab 10 cm te kort is?

    Ik hoop dat iemand mijn twijfels begrijpt..

    Ik kraak de Islam niet af, maar ik ben bang, bang voor de moslims, bang om een keuze te maken, bang of ik me aan alle dingen kan houden die mij tot een goed moslima kunnen maken.

    Lieve zusters ik heb echt een diep respect voor diegen die hun geloof beleiden en niet zo bang zijn, die niet erg extreem gaan, die allle moeilijkheden overwinnen die een bekering met zich meebrengt.
    Ik hoop in het diepste van mijn hart dat ik het ook kan en ga doen..

    liefs een bangig meisje

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    384
    29-04-2004

    Origineel gepost door jaheem_ar_roes
    salaam aleikum,

    ik ben weliswaar een man, maar ik ben een amerikaan (wel 50% nederlands) die is bekeerd, elhamdulilah]

    salaam aleikum

    Mag ik jou vragen hoe je "weer" Moslim bent geworden?

    Je lijkt me ook heel erg fanatiek als ik jouw reacties zie op
    deze website (niet slecht bedoeld).
    "Diegenen tegen wie de mensen zeggen: "Voorwaar, de mensen hebben zich tegen jullie verzameld, vreest hen dus". Hun geloof werd erdoor versterkt en zij zeiden: "Allah is ons genoeg en Hij is de beste Beschermer". (Qur'an, Soera 3: 173)

  9. #24
    anti m.nl

    Reacties
    774
    09-04-2004

    Origineel gepost door Assia_20
    Salamoe 3alaikoem wa ra7matullah

    Ameen !

    Ik raad nieuwe moslim broeders en zusters aan sterk te zijn en niet te luisteren naar de ongelovigen. Zij proberen je het verkeerde pad op te brengen. Doe het vanuit je hart en Allah zal jou in Zijn hart opnemen. In het begin is het moeilijk maar later zul je weten waarom je het allemaal gedaan hebt en waarom je zoveel dingen hebt opgegeven die je lief waren.

    En hij zei : “Allah de verhevene zegt:
    “Ik ben met Mijn dienaar als hij Mij nodig heeft en Ik ben met hem als hij Mij gedenkt.
    Als hij Mij in zichzelf gedenkt, dan gedenk Ik hem in Mijzelf;
    Als hij Mij in een gemeenschap gedenkt, dan gedenk ik hem in een gemeenschap die beter is.
    En als hij zich een handbreedte naar Mij toe wendt, dan wend Ik Mij een armlengte naar hem toe,
    En als hij zich een armlengte naar Mij toe wendt,
    Dan wend Ik Mij met de wijdte van uitgespreide armen naar hem toe,
    En als hij naar Mij toe komt lopen,
    Dan kom Ik naar hem toe rennen”
    Al-Bukhari 8/171


    Moge Allah iedereen leiden op het rechte pad en de broeders zusters die in een moeilijke strijd zitten veel sabr (geduld) en stanvastigheid krijgen van Allah (Swt) AMIEN.

    Ik hou van jullie omwille van ALLAH (Swt)


    Salamoe 3alaikoem wa ra7matullah
    Amien Ya Rabb 'Alamien!