1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    uitgescholden worden dooe je moeder

    Citaat Geplaatst door nador_855
    salaam aleikom broeders en zusters,

    mijn vriendin wordt door haar moeder uitgescholden,doordat ze geen kleur in haar gezicht heeft ze is lichtgetint. volgens haar moeder is ze jaloers maar dat is helemaal niet zo. nou zoek ik iemand die wat van de koraan afweet en mij kan vertellen of dit erin staat of dat het domweg bijgeloof is. want veel marokkaanse vrouwen hebben van dat soort bijgeloof, ik wordt er kots misselijk van.

    wie zit er ook in zo' n situatie?

    ik hoop zo snel mogelijk van jullie te horen
    m3a salaama
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    682
    08-10-2003

    Hoe kan je nou zoiets tegen je eigen kind zeggen? Wat zijn albino's dan? Je mag volgens de islam zo wie niemand op zijn uiterlijk beoordelen. Allah soebhanahoe wa tahala heeft haar zo gemaakt en dat moet ze maar accepteren?

    Voor zover ik weet staat er ook nergens in de Koran iets over iemands uiterlijk met daarbij een uitleg van wat er met die persoon aan de hand is. Dus dan is het bijgeloof en bijgeloof is Haram. Alahoe ahlam.

  3. #3
    laaa

    Reacties
    2.079
    07-01-2004

    -Wa min ayatihie gtilaafou alsinatikum wa alwanikum, inna fie dhalika la-ayaatin lil 3alimien.

    En van Zijn tekenen is jullie verscheidenheid in taal en (huids)kleur. Voorwaar, daarin zijn zeker tekenen voor de mensen die weten-

    -yakhloeqoe maa yashaaoe wa hoea sami3oe al3aliem.

    Hij schept wat Hij wil en Hij is de Alhorende, de Alwetende.

    -inna akramakoem 3inda Allahi atqaakum

    De meest edele onder jullie is degene die het meest (Allah) vreest.

  4. #4
    MVC Premium

    Reacties
    3.076
    02-10-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Khaled2000
    -Wa min ayatihie gtilaafou alsinatikum wa alwanikum, inna fie dhalika la-ayaatin lil 3alimien.

    En van Zijn tekenen is jullie verscheidenheid in taal en (huids)kleur. Voorwaar, daarin zijn zeker tekenen voor de mensen die weten-

    -yakhloeqoe maa yashaaoe wa hoea sami3oe al3aliem.

    Hij schept wat Hij wil en Hij is de Alhorende, de Alwetende.

    -inna akramakoem 3inda Allahi atqaakum

    De meest edele onder jullie is degene die het meest (Allah) vreest.
    BARKA LALLAH FIEK EN IK WIL JULLIE ALLEMAAL WAT VRAGEN IS HET TOEGESTAAN IN DE ISLAM EEN MAN TE VINDEN OP HET INTERNET EN MEE TE TROUWEN EN JULLIE HEBBEN ELKAAR NOG NIET GEZIEN ALLEEN KENNEN JULLIE ELKAAR VIA INTERNET EN JULLIE ZIJN BEIDE MOSLIM

  5. #5
    laaa

    Reacties
    2.079
    07-01-2004

    Origineel gepost door IslamicGirl
    BARKA ALLAHOU FIEK EN IK WIL JULLIE ALLEMAAL WAT VRAGEN IS HET TOEGESTAAN IN DE ISLAM EEN MAN TE VINDEN OP HET INTERNET EN MEE TE TROUWEN EN JULLIE HEBBEN ELKAAR NOG NIET GEZIEN ALLEEN KENNEN JULLIE ELKAAR VIA INTERNET EN JULLIE ZIJN BEIDE MOSLIM
    Ik kan je wel zeggen dat het niet toegestaan is,

    voor de bewijsvoering moet je bij www.al-yaqeen.com kijken bij vraag en antwoord, hoofdstuk fiqh.

  6. #6
    anti m.nl

    Reacties
    774
    09-04-2004

    Djazaka Allah O Gairen!

    Ik zal ff gaan kijken!!

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    3.076
    02-10-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Khaled2000
    Ik kan je wel zeggen dat het niet toegestaan is,

    voor de bewijsvoering moet je bij www.al-yaqeen.com kijken bij vraag en antwoord, hoofdstuk fiqh.

    SALAAM BROEDER BEDANKT DAT JE HEBT GERAGEERD EN HOEZO HET MAG NIET JE ZIET HEM TOCH NIET EN HIJ ZIET JOU NIET WAT IS DAN HET PROBLEEM EN JULLIE ZIJN BEIDE MOSLIM TOCH BESLAMA!!!1

  8. #8
    laaa

    Reacties
    2.079
    07-01-2004

    Origineel gepost door IslamicGirl
    SALAAM BROEDER BEDANKT DAT JE HEBT GERAGEERD EN HOEZO HET MAG NIET JE ZIET HEM TOCH NIET EN HIJ ZIET JOU NIET WAT IS DAN HET PROBLEEM EN JULLIE ZIJN BEIDE MOSLIM TOCH BESLAMA!!!1
    ja dat klopt, ik dacht ook dat het mocht maar ik heb vaker nagevraagd en het bleek dat het toch niet toegestaan is, omdat je in feite met zn 2en bent terwijl er niemand meekijkt. En het is bekend dat shaitaan dan de 3e is. Daarom is dat te vergelijken met een man en een vrouw die samen op 1 kamer zitten. En het is je vast wel bekend dat je op msn veel makkelijker over intieme dingen praat en je je minder schaamt.

  9. #9
    MVC Premium

    Reacties
    3.076
    02-10-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Khaled2000
    ja dat klopt, ik dacht ook dat het mocht maar ik heb vaker nagevraagd en het bleek dat het toch niet toegestaan is, omdat je in feite met zn 2en bent terwijl er niemand meekijkt. En het is bekend dat shaitaan dan de 3e is. Daarom is dat te vergelijken met een man en een vrouw die samen op 1 kamer zitten. En het is je vast wel bekend dat je op msn veel makkelijker over intieme dingen praat en je je minder schaamt.
    SALAAM ALEIKOEM BROEDER,
    BEDANKT VOOR JE ANT IK BEGRIJP HET TOCH NU WEL EEN BEETJE SORRY HOOR NU GA IK WEER EEN DOME VRAAG STELLEN :IS HET TOEGESTAAN OM MET JE BROEDERS OP INTERNET TE PRATEN OVER ISLAM BEHALVE OVER INTIEME DINGEN IN DE ISLAM???

  10. #10
    laaa

    Reacties
    2.079
    07-01-2004

    Origineel gepost door IslamicGirl
    SALAAM ALEIKOEM BROEDER,
    BEDANKT VOOR JE ANT IK BEGRIJP HET TOCH NU WEL EEN BEETJE SORRY HOOR NU GA IK WEER EEN DOME VRAAG STELLEN :IS HET TOEGESTAAN OM MET JE BROEDERS OP INTERNET TE PRATEN OVER ISLAM BEHALVE OVER INTIEME DINGEN IN DE ISLAM???
    haha..het is geen domme vraag.

    Maar kijk: in de islam zijn weinig verboden zaken, heel weinig zelfs. Echter, Allah heeft ALLE dingen verboden verklaard die naar het slechte leiden, in dit geval gaat het om zina(overspel), om er niet in te vallen verbied Allah het kijken en het praten naar het andere geslacht, dus ook MSN. Voordat je t weet, praat je niet meer over islam en praat je over andere dingen en ga je m aardig vinden enzo en dan ga je met kleine dingetjes beginnen, totdat de problemen komen. Shaitaan zegt niet meteen: ga vragen of hij met je naar bed gaat, tuurlijk niet. hij zegt: praat met hem over islam enzo.

    Hopelijk snap je wat ik bedoel..

  11. #11
    MVC Premium

    Reacties
    3.076
    02-10-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Khaled2000
    haha..het is geen domme vraag.

    Maar kijk: in de islam zijn weinig verboden zaken, heel weinig zelfs. Echter, Allah heeft ALLE dingen verboden verklaard die naar het slechte leiden, in dit geval gaat het om zina(overspel), om er niet in te vallen verbied Allah het kijken en het praten naar het andere geslacht, dus ook MSN. Voordat je t weet, praat je niet meer over islam en praat je over andere dingen en ga je m aardig vinden enzo en dan ga je met kleine dingetjes beginnen, totdat de problemen komen. Shaitaan zegt niet meteen: ga vragen of hij met je naar bed gaat, tuurlijk niet. hij zegt: praat met hem over islam enzo.

    Hopelijk snap je wat ik bedoel..
    SALAAM BROEDER, IK VIND JOU EEN AARDIG PERSOON MAAR DAT BETEKENT NIET DAT IK EEN RELATIE MET JOU WIL MAAR IK BEGRIJP WEL WAT JE BEDOELD BESLAMA!!!!!

  12. #12
    laaa

    Reacties
    2.079
    07-01-2004

    Origineel gepost door IslamicGirl
    SALAAM BROEDER, IK VIND JOU EEN AARDIG PERSOON MAAR DAT BETEKENT NIET DAT IK EEN RELATIE MET JOU WIL MAAR IK BEGRIJP WEL WAT JE BEDOELD BESLAMA!!!!!
    ja ik snap het, maar het leidt er toch naartoe..stel je imaan is een beetje zwak en je praat met een jongen, je kan makkelijk meegsleept worden..maar gair insha Allah, ik denk dat het duidelijk genoeg is..

  13. #13
    laaa

    Reacties
    2.079
    07-01-2004

    Origineel gepost door IslamicGirl
    SORRY DAT IK ERMEE BEMOEI MAAR BEN JE GETROUWD EN NIET DAT IK MET JOU WIL TROUWEN OFZO NIET VERKEERDE CONCLUCIES TREKKEN HE BROEDER
    Nee ik ben niet getrouwd, hoezo?

  14. #14
    MVC Premium

    Reacties
    3.076
    02-10-2003

    MVC Premium MVC Premium
    SORRY HOOR IK VROEG HET ME ALLEEN AF WANT ALS JE MISSCHIEN GETROUWD WAS ZOU JE VROUW BOOS WORDEN DAT JE MET MEISJES OVER ISLAM PRAAT OP HET INTERNET EN HET SPIJT ME ALS JE BOOS BENT OM ZO'N VRAAG

  15. #15
    laaa

    Reacties
    2.079
    07-01-2004

    Origineel gepost door IslamicGirl
    SORRY HOOR IK VROEG HET ME ALLEEN AF WANT ALS JE MISSCHIEN GETROUWD WAS ZOU JE VROUW BOOS WORDEN DAT JE MET MEISJES OVER ISLAM PRAAT OP HET INTERNET EN HET SPIJT ME ALS JE BOOS BENT OM ZO'N VRAAG
    ik ben helemaal niet boos, waarom denk je dat?