1. #1
    Voorbijganger

    Reacties
    1.447
    13-01-2008

    Onvruchtbare vrouwen

    Hoe gaat je man om met je onvruchtbaarheid?

    Of hoe zou hij er mee om zijn gegaan indien je onvruchtbaar zou zijn?
    "Bkit 3leek a mueymti, ma bkit 3la boya."

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    238
    22-11-2004

    Citaat Geplaatst door houda99 Bekijk reactie
    Ik zou mijn man verplichten om een tweede vrouw erbij te nemen. Zo iets belangrijks zou ik mijn man niet kunnen ontnemen. Wat ik om me heen zie is dat een man toch in de meeste gevallan gaat scheiden omdat hij geen toestemming krijgt om een tweede vrouw te huwen als zijn vrouw onvruchtbaar blijkt te zijn.
    wat als je man onvruchtbaar bleek te zijn, gunt hij je ook een ander man
    lekker belangrijk.....

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    10.276
    17-03-2006

    Citaat Geplaatst door houda99 Bekijk reactie
    Ik zou mijn man verplichten om een tweede vrouw erbij te nemen. Zo iets belangrijks zou ik mijn man niet kunnen ontnemen. Wat ik om me heen zie is dat een man toch in de meeste gevallan gaat scheiden omdat hij geen toestemming krijgt om een tweede vrouw te huwen als zijn vrouw onvruchtbaar blijkt te zijn.

    Maar wat als hij geen tweede vrouw wil en vrede heeft met de situatie?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    10.276
    17-03-2006

    Citaat Geplaatst door houda99 Bekijk reactie
    In dat geval hoeft het natuurlijk niet
    Ik ben alhamdollilah zelf moeder. Voordat ik kinderen kreeg aanbad ik zowat mijn man. Ik leefde elke dag in angst om hem kwijt te raken. Toen ik voor het eerst moeder werd wist ik pas wat echt liefde was. Mijn kind zou mijn nooit in de steek laten. De band tussen ouder en kind is onvoorwaardelijk.

    je moet dat juist omdraaien: als je juist accepteert en beseft dat diegene er ooit niet meer zal zijn, dan heb je geen angst meer en kan je ook meer genieten van de tijd dat je bij elkaar bent.....

  5. #5
    Voorbijganger

    Reacties
    1.447
    13-01-2008

    Citaat Geplaatst door houda99 Bekijk reactie
    Ik zou mijn man verplichten om een tweede vrouw erbij te nemen. Zo iets belangrijks zou ik mijn man niet kunnen ontnemen. Wat ik om me heen zie is dat een man toch in de meeste gevallan gaat scheiden omdat hij geen toestemming krijgt om een tweede vrouw te huwen als zijn vrouw onvruchtbaar blijkt te zijn.

    Dus je verplicht je man om een andere vrouw te nemen puur als babyfabriek?

    Is niet echt eerlijk naar die andere vrouw toe, toch?
    "Bkit 3leek a mueymti, ma bkit 3la boya."

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    10.276
    17-03-2006

    Citaat Geplaatst door houda99 Bekijk reactie
    Als je iets doe doen het dan om de tevredenheid van je man en Allah te krijgen. Als je iets gaat toestaan waarvan je pas zeker weet dat jou man dat jou ook gunt dan is er naar mijn inziens geen sprake van echte liefde naar je man toe. Het is heus geen schande als je meer over hebt voor je man dan hij voor jou.

    Sorry hoor...maar daar ben ik het dus niet mee eens....

  7. #7
    Voorbijganger

    Reacties
    1.447
    13-01-2008

    Citaat Geplaatst door houda99 Bekijk reactie
    Allah heeft polygamie om vele redenen toegestaan. Een getrouwde man mag zelfs drie vrouwen erbij nemen. Een van de redenen is dus onvruchtbaarheid of ziekte van de vrouw. Allah heeft dat met zijn kennis toegestaan. Hij heeft alle kennis en wij hebben geen kennis. Een vrouw zal nooit geschaad worden, hetzij de eerste, tweede, derde of zelfs de vierde als dat gebeurd volgens de leefwijze van Profeet (vzmh). Er zal dus geen sprake zijn een babyfabriek. Allah heeft ons geschapen om alleen hem te aanbidden en niet om als babyfabriek te diennen.

    Ik zou het mijn vrouw nooit aan kunnen doen. Het is al erg genoeg dat ze misschien onvruchtbaar is, en dan ook nog eens een andere (tweede) vrouw nemen en "onze" droom (kinderwens) met een ander verwezenlijken.

    Misschien ben ik dan te westers daarvoor. Ik weet het niet.
    "Bkit 3leek a mueymti, ma bkit 3la boya."

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    350
    02-08-2009

    Ik zou voor adoptie gaan en pleegkinderen in huis nemen, maar dat zou dan wel in overleg moeten gaan.

    Een leven zonder kinderen kan ik mij niet voorstellen.

  9. #9
    La Classe

    Reacties
    9.873
    28-09-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Vrouwen met kinderen hebben makkelijk praten....Stel dat is ook makkelijk praten...Nee we weten niet hoe het is en nee we weten niet hoe we zullen handelen....

  10. #10
    *GELUKKIG GETROUWD*

    Reacties
    4.443
    01-04-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Allah ie yahfad,

    Ik kan over deze situatie niet mee praten, omdat Allah swt mij wel een vruchtje heeft gegeven. Ik ben zwanger van mijn eerste kindje inschaAllah.

    Maar wat mijn man zou doen als ik onvruchtbaar zou zijn? Allahoe A3lam, ik vroeg het weleens voordat ik zwanger was en toen heeft hij vaak genoeg gezworen dat hij bij mij zou blijven als ik gewoon goed voor hem was (en hij voor mij).

    Maar ja, ook hij kan in zo een situatie niet mee praten, puur omdat we zelf niet in die situatie zitten.

    Allahoe A3lam, het is heel moeilijk om hier een goed antwoord op te kunneng even.

    Het mooiste ooit gegeven, het beste in ons bestaan, de liefde van ons leven, Lina is haar naam!


  11. #11
    Voorbijganger

    Reacties
    1.447
    13-01-2008

    Citaat Geplaatst door Ninoesh Bekijk reactie
    Vrouwen met kinderen hebben makkelijk praten....Stel dat is ook makkelijk praten...Nee we weten niet hoe het is en nee we weten niet hoe we zullen handelen....
    Mijn vrouw en ik zitten nu momenteel in die situatie.
    "Bkit 3leek a mueymti, ma bkit 3la boya."

  12. #12
    Voorbijganger

    Reacties
    1.447
    13-01-2008

    Citaat Geplaatst door houda99 Bekijk reactie
    Zie mijn ondertekening. InschAllah zal je op Allah vertouwen dat het goed komt. Geloof nooit wat een arts tegen je zeg. Allah hoeft maar te zeggen WEES en het is er. De artsen hadden bij mij voorspeld dat ik een zwaar gehandicpt kind zou krijgen. Ook één van de tegenslagen in mijn huwelijk. Ik was pas 11 weken zwanger toen ze dat zeiden. Ik had dus nog 29 te gaan tot aan de bevalling. Ik werd bijna gedwongen om een abortus te plegen maar ik heb mijn vertouwen in Allah gelegd. En ik heb een super gezond kind ervoor gekregen. Allah laat niemand in de steek die hem smeekt om genade.
    Insha'Aallah ameen.
    Shukrane voor je wijze en lieve woorden! Ik vind je super!

    Moge Allah je kind altijd gezond houden. Allah galih liek.
    "Bkit 3leek a mueymti, ma bkit 3la boya."

  13. #13
    Voorbijganger

    Reacties
    1.447
    13-01-2008

    Weet je wat zo rot is?

    Als je dan berichten hoort of leest over ouders die hun kinderen slecht behandelen tot aan mishandeling toe. Of zelfs vermoorden, Allah ster.

    Dat soort mensen maken me dan echt kwaad. Is zo frustrerend.
    "Bkit 3leek a mueymti, ma bkit 3la boya."

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    408
    09-03-2004

    Nu jullie het toch over onvruchtbaarheid hebben, heb ik een vraag.
    Ik een tijdje geleden iets vernomen, wat tot een dicussie leidde. Nou ben ik wel heel nieuwsgierig of dat waar is.

    Stel je kan geen kinderen krijgen met de vrouw met wie je getrouwd bent, ben je dan verplicht om een tweede vrouw te nemen en het hiermee probeert. Omdat je moet zorgen voor voortplanting en als het niet lukt met je eerste vrouw (omdat zij onvruchtbaar is), dat je dan een tweede vrouw moet nemen.


    Ik wil graag weten of dit klopt?

  15. #15
    Voorbijganger

    Reacties
    1.447
    13-01-2008

    Citaat Geplaatst door golddigga Bekijk reactie
    Nu jullie het toch over onvruchtbaarheid hebben, heb ik een vraag.
    Ik een tijdje geleden iets vernomen, wat tot een dicussie leidde. Nou ben ik wel heel nieuwsgierig of dat waar is.

    Stel je kan geen kinderen krijgen met de vrouw met wie je getrouwd bent, ben je dan verplicht om een tweede vrouw te nemen en het hiermee probeert. Omdat je moet zorgen voor voortplanting en als het niet lukt met je eerste vrouw (omdat zij onvruchtbaar is), dat je dan een tweede vrouw moet nemen.


    Ik wil graag weten of dit klopt?
    Ik ben niet alleen met mijn vrouw getrouwd om kinderen te krijgen.
    Ik ben in de eerste instantie met haar om haar getrouwd.
    Tweede vrouw zou nooit een optie zijn. Ook niet als het verplicht zou zijn, om een tweede te nemen.
    "Bkit 3leek a mueymti, ma bkit 3la boya."