1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    2
    01-03-2003

    het aanspreken en bieden van voorlichting vanuit een islamitische visie heeft zowel een voordeel als een nadeel.
    eerder is al gezegd dat praten over sexualteit in veel traditionele allochtone gezinnen een taboe is. deze taboe is echter op geen enkele islamitische bron terug te voeren.
    hoe los je dit op?
    eerder werd door iemand aangehaald dat je de ouders bewust moest maken van hun taak als voorlichter. ik ben van mening dat dat niet de manier is om het probleem aan te pakken; probeer maar eens een hadj van 50 jaar wijs te maken dat hij zijn dochter of zoon moet gaan voorlichten over sexualiteit; i don't think so.

    ik denk dat je het probleem moet aanpakken bij de jongeren zelf.
    forums als deze kunnen een handreiking bieden aan deze jongeren.
    ik deel de mening van hanin dat je deze voorlichting moet bieden vanuit een islamitisch kader. hiermee haal je ook direct het doek van schaamte wat er over dit onderwerp heerst weg.
    daarnaast kan er op die manier ook uitleg gegeven worden waarom bepaalde zaken zo horen.

    rita, jij geeft aan dat er bij een groot deel van de allochtone jongeren al sprake is van sexuele contacten; dit klopt helemaal.
    ik vraag me af of bij deze groep jongeren het verstandig is om de islamitische benadering te hanteren; mijns inziens behoeven deze jongeren een andere aanpak. de verboden die deze jongeren hebben genegeerd zijn niet bepaald gering; op religieus gebied zijn het ernstige vergrijpen. een confrontatie met deze (mis)daden kan een schrikeffect veroorzaken.

    de manier waarop voorlichting moet worden gegeven hangt dus sterk af van de groep waarmee je te maken hebt. een individuele benadering (of groepsgewijze benadering op kleine schaal) is een hele goede manier om af te tasten hoe het individu (of de kleine groep) denkt over sexualiteit

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    345
    25-05-2004

    Origineel gepost door RitaMaria
    En ten tweede?
    te lang om te lezen .

  3. #33
    Op verzoek "niets".

    Reacties
    4.292
    20-01-2004

    Origineel gepost door said_denhaag
    te lang om te lezen .

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    8.045
    27-06-2003

    Origineel gepost door said_denhaag
    te lang om te lezen .

    Luilak..