1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    396
    03-10-2003

    stelling

    stelling:

    ouders van minderjarige criminele jongeren moeten d.m.v financiele sancties opdraaien voor de gevolgen van het gedrag van hun kind.

    wie is het hiermee eens/ oneens en waarom?

    ik moet hiervan een essay schrijven voor school en krijg niet zoveel argumenten binnen.

    wie o wie kan me helpen??

    alvast bedankt!!

    veeeeel liefs zinnezintje.

  2. #2
    Karma is a Bitch

    Reacties
    3.229
    06-05-2004

    MVC Premium MVC Premium

    Re: stelling

    Origineel gepost door zinnezintje
    stelling:

    ouders van minderjarige criminele jongeren moeten d.m.v financiele sancties opdraaien voor de gevolgen van het gedrag van hun kind.

    wie is het hiermee eens/ oneens en waarom?

    ik moet hiervan een essay schrijven voor school en krijg niet zoveel argumenten binnen.

    wie o wie kan me helpen??

    alvast bedankt!!

    veeeeel liefs zinnezintje.

    k kan je niet helpen........succes.......

    het enige wat ik kan zeggen........dat zeker die jongeren die criminelen een tijdje een harde straf in maroc moeten ondergaan ofzow.....enne kijken of ze dan nog zo blijven.........

    Alhamdulillah


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    504
    23-05-2004

    Re: stelling

    Origineel gepost door zinnezintje
    stelling:

    ouders van minderjarige criminele jongeren moeten d.m.v financiele sancties opdraaien voor de gevolgen van het gedrag van hun kind.

    wie is het hiermee eens/ oneens en waarom?

    ik moet hiervan een essay schrijven voor school en krijg niet zoveel argumenten binnen.

    wie o wie kan me helpen??

    alvast bedankt!!

    veeeeel liefs zinnezintje.

    Oneens!

    Waarom: De bloem is reeds verdord, dus een financiele sanctie legt geen zoden aan de dijk.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    396
    03-10-2003

    salaam,

    nieuwe stelling:
    ouders van thuiswonende minderjarige criminele jongeren moeten d.m.v financiele sancties opdraaien voor de gevolgen van het gedrag van hun kind.

    deze is wat aangepast, misschien hebben jullie een heel andere mening hierover??????

    in ieder geval bedankt voor de reacties!!

    wasalaam.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    504
    23-05-2004

    Origineel gepost door zinnezintje
    salaam,

    nieuwe stelling:
    ouders van thuiswonende minderjarige criminele jongeren moeten d.m.v financiele sancties opdraaien voor de gevolgen van het gedrag van hun kind.

    deze is wat aangepast, misschien hebben jullie een heel andere mening hierover??????

    in ieder geval bedankt voor de reacties!!

    wasalaam.

    The same answer.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    396
    03-10-2003

    salaam,

    ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen en vooral als ze nog thuis wonen. door het opleggen van financiele sancties leg je de verantwoordelijkheid bij de ouders neer om zo het gedrag van hun kinderen te corigeeren. anders zouden ouders familie raadplegen over hoe opvoeden van probleemjongeren en als het uit de hand loopt dan kunnen ze nog altijd de overheid inschakelen.

    ouders kunnen hun kinderen corigieren door ze te slaan en straffen op
    te leggen.

    ik denk wel dat we de jeugd door middel van hun ouders het rechte pad op kunnen krijgen.

    wel bedankt voor je moeite jamalb4.

    wasalaam.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    110
    26-04-2004

    Oneens. Een curus zou misschien wel wat zijn.

  8. #8
    wees een ware moslim

    Reacties
    2.729
    17-03-2003

    oneens zoald een van die boven zei een straf in marokko daar ben ik voor egt hard is het daar heb ik gehoord
    " Vrienden zijn Speciaaal

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    89
    23-04-2004

    Re: Re: stelling

    Origineel gepost door LadyBerkania
    k kan je niet helpen........succes.......

    het enige wat ik kan zeggen........dat zeker die jongeren die criminelen een tijdje een harde straf in maroc moeten ondergaan ofzow.....enne kijken of ze dan nog zo blijven.........
    oneens...!

    ik heb hierover eerder een discussie gehoord maar ik blijf het onzin vinden
    kunnen wij er wat aan doen dat je gevangenissen hier net als hotels zijn nederlanders kunnen nog veel van ons HARDE marokkanen leren

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    396
    03-10-2003

    salaam,
    berkane_chicka, je hebt helemaal gelijk.

    de gevanissen zelf moeten aangepast worden zodat ze, wanneer ze eruit zijn, zorgen dat ze er niet meer inkomen.

    ik weet het niet hoor, ik wil de toekomst van die jongeren niet verpesten.
    er zitten jongens van 15 a 16 jaar in de gevangenis!!!
    hun hele toekomst is gewoon verpest!!! strafblad, slechte naam!
    ik wil dat voorkomen door de ouders aan te pakken inplaats van de jongeren zelf.
    want zij zijn toch de hoofd verantwoordelijke??
    pfffftttt!!!

    wel bedankt voor jullie reacties.

    wasalaam.

  11. #11
    Allah Akbar

    Reacties
    314
    08-10-2003

    Origineel gepost door zinnezintje
    salaam,
    berkane_chicka, je hebt helemaal gelijk.

    de gevanissen zelf moeten aangepast worden zodat ze, wanneer ze eruit zijn, zorgen dat ze er niet meer inkomen.

    ik weet het niet hoor, ik wil de toekomst van die jongeren niet verpesten.
    er zitten jongens van 15 a 16 jaar in de gevangenis!!!
    hun hele toekomst is gewoon verpest!!! strafblad, slechte naam!
    ik wil dat voorkomen door de ouders aan te pakken inplaats van de jongeren zelf.
    want zij zijn toch de hoofd verantwoordelijke??
    pfffftttt!!!

    wel bedankt voor jullie reacties.

    wasalaam.
    IK ben het niet eens met je antwoord omdat wat kunnen die ouders er aan doen dat hun kinderen zo zijn geworden oke misschien beter opvoeden dan ze hebben gedaan maar als ze echt hun best hebben gedaan en je weet sommige jongeren hebben schijt aan hun ouders dus gaan ze hun eigen gang...Ik had wel gezien op het nieuws van dat internaat en dat lijkt me wel een goede oplossing want veel jongeren leren ervan en dat is beter dan dat jongeren van 15 a 16 jaar in de gevangenis ziitten want dat vindt ik wel schandalig van de regering je gaat geen jongeren van 15 a 16 jaar in de gevangenis zetten kom op man ze leren er tog niks van..Ik ken zoveel jongeren die vast zaten maar tog verder zijn gegaan waarvoor ze vast zaten alleen voorzichtiger geworden...Ik bedoel kijk hoeveel jongeren dingen doen achter hun ouders hun rug dan waarom ze3ma die ouders aanpakken ze kunnen niet 24 uur per dag bij hun kind zijn..
    Maar wat ik wel een goede oplossing vindt is Dat er zo een kamp is ik ben die naam vergeten maar inplaaats van gevangenis straf of strafblad ofso gaan ze naar daar nou je leert je lesje wel hoor je moet gewoon punten verdienen om een bed ofso te krijgen of om te eten..ik weet niet of je er ooit van gehoord hebt..Ik informeer wel naar die naam voor je als je het wilt ..Maar nooit de ouders aan pakken ook al zijn zij verantwoordelijk voor hun kinderen..Ze kunnen moeilijkk hun kinderen vastbinden ofso zodat ze niks gaan doen ..

    Mohim dat is mijn mening en ik hoor t wel of t is gelukt he

    Soubhanallah wa al hamdoelilah wa la illaha ill allah wa allaho akbar



    Ik Kan Wense Voor Een Beter Leven Tot Ik Erbij Neerval..Maar De Wens Zelf Begint Bij Mij Zelf..



    How Much Pain I feel In This Dunya Even If Al My Problems Are Gonna Break My Soul ..It Will Never Take Away My Believe For Islam..Cuz In The End That's All I Have In This Dunya..End That's Gonna Save Me From All The Pain And All My Fears..


  12. #12
    Allah Akbar

    Reacties
    314
    08-10-2003

    En ja wat berkane_chicka al zij die gevangenissen zijn gewoon hotels vindt je het gek dat jongeren dan schijt hebben ze denken ewa jah gevangenis is chill dit dat dus het is de fout van de regering!!

    Soubhanallah wa al hamdoelilah wa la illaha ill allah wa allaho akbar



    Ik Kan Wense Voor Een Beter Leven Tot Ik Erbij Neerval..Maar De Wens Zelf Begint Bij Mij Zelf..



    How Much Pain I feel In This Dunya Even If Al My Problems Are Gonna Break My Soul ..It Will Never Take Away My Believe For Islam..Cuz In The End That's All I Have In This Dunya..End That's Gonna Save Me From All The Pain And All My Fears..


  13. #13
    Shhhhh....

    Reacties
    13.674
    10-06-2004

    Re: stelling

    Origineel gepost door zinnezintje
    stelling:

    ouders van minderjarige criminele jongeren moeten d.m.v financiele sancties opdraaien voor de gevolgen van het gedrag van hun kind.

    wie is het hiermee eens/ oneens en waarom?

    ik moet hiervan een essay schrijven voor school en krijg niet zoveel argumenten binnen.

    wie o wie kan me helpen??

    alvast bedankt!!

    veeeeel liefs zinnezintje.

    Voor zover ik weet zijn de ouders nou eenmaal financieel verantwoordelijk voor het kind totdat hij/zij de 21 is gepasseerd.