1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    757
    05-08-2002

    Waar denken niet0gelovigen dat ze zullen belanden na de dood

    Ik begrijp dat niet

    Hoe denken die mensen??

    Als ze dood zijn, waar zijn ze dan? Denken ze dat ze verdwijnen in een zwart gat? Kunnen jullie je dat voorstellen hoe die mensen denken?
    Mijn probleem is dat ik geen probleem heb met het feit dat ik een probleem heb.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    18
    20-11-2003

    Volgens mij denken ze dat ze dat ze direct in de hemel terecht te komen.

  3. #3
    HaZkA

    Reacties
    236
    24-05-2004

    Re: Waar denken niet0gelovigen dat ze zullen belanden na de dood

    Origineel gepost door Ali_Z
    Ik begrijp dat niet

    Hoe denken die mensen??

    Als ze dood zijn, waar zijn ze dan? Denken ze dat ze verdwijnen in een zwart gat? Kunnen jullie je dat voorstellen hoe die mensen denken?
    Nou, ze geloven in één god!!
    en volgens hun straft die hen niet voor hun zonden want hij neemt ze zogezegd zoals ze zijn
    (hij is zehma tenslotte hun schepper)
    dus denken ze dat ze in de hemel terechtkomen, ik had ooit zelfs een leekracht die me beloofde dat ze samen met mij rijst met een gouden lepeltje gaat eten in de hemel later..
    ze zijn zooo naïef...



  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6.593
    09-02-2003

    Origineel gepost door Fons
    Geachte mejuffrouw,

    Dat is inderdaad naief van je lerares. Hoe kon die lieve vrouw weten dat jij in de hel komt?
    en heb je al lieve mama gevonden voor je kinderen

  5. #5
    HaZkA

    Reacties
    236
    24-05-2004

    Origineel gepost door Fons
    Geachte mejuffrouw,

    Dat is inderdaad naief van je lerares. Hoe kon die lieve vrouw weten dat jij in de hel komt?
    Kom ik in de hel terecht??? (Layhfed)



  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    757
    05-08-2002

    Origineel gepost door Fons
    Geachte mejuffrouw,

    Dat is inderdaad naief van je lerares. Hoe kon die lieve vrouw weten dat jij in de hel komt?
    ....zei de duivel
    Mijn probleem is dat ik geen probleem heb met het feit dat ik een probleem heb.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    21
    14-04-2003

    ewa ja bijna een deel komt door de ouders kijk hoe die er bij lopen dan heb ik het over de moeders en de meisjes van tegenwoordig lopen der zo belaberd bij dat zie het zelf niet zien. diesel broekjes de kruis is te zie halve buiken billen. noem maar op marokkaanse meiden zijn gewoon de weg kwijt ook met die hoofddoekjes die lopen der al helemaal weet niet hoe ik het moet zeggen. het is allemaal een test op deze wereld tijd dringt mensen.
    Er lag een man op de grond en toen viel hij er vanaf.

  8. #8
    HaZkA

    Reacties
    236
    24-05-2004

    Origineel gepost door Ali_Z
    ....zei de duivel



  9. #9
    HaZkA

    Reacties
    236
    24-05-2004

    Origineel gepost door loonatic85
    ewa ja bijna een deel komt door de ouders kijk hoe die er bij lopen dan heb ik het over de moeders en de meisjes van tegenwoordig lopen der zo belaberd bij dat zie het zelf niet zien. diesel broekjes de kruis is te zie halve buiken billen. noem maar op marokkaanse meiden zijn gewoon de weg kwijt ook met die hoofddoekjes die lopen der al helemaal weet niet hoe ik het moet zeggen. het is allemaal een test op deze wereld tijd dringt mensen.
    ging het niet over de 'niet gelovigen'?



  10. #10
    HaZkA

    Reacties
    236
    24-05-2004

    Origineel gepost door Fons
    Een persoon die beweerd dat een niet -moslim in de hel komt, komt zelf in de hel. Zoiets mag men niet beweren mejuffrouw. Waar baseert U uw mening op?Masriya ik heb een pittige tante ontmoet, daar laat ik het nu even bij.
    ik weet het ook niet, ik ging er van uit dat dat het geval was..
    niet dus??
    Waar komen ze dan wel terecht?
    effe serieus, kan je me vraag beantwoorden?



  11. #11
    HaZkA

    Reacties
    236
    24-05-2004

    Origineel gepost door KohiNoor
    Jij komt terug als een mestkever

    miss Scoezie, christenen geloven net zo goed in de hel of de hemel. Mijn familie is christen en wij denken dat we in de hemel komen na de dood, mits we goede personen zijn geweest. Ongeveer dezelfde denkwijze als moslims Weet niet hoe mensen met een andere godsdienst erover denken.
    Maar da kan toch ni kloppen?
    dan zou toch iedereen "christen" worden? (omdat je dan zowieso in de hemel terecht komt)
    Wij bidden, we bedekken ons, vasten, maken een bedevaart, geven zakaat, we horen ons aan regels te houden, etc... om in de hemel terecht te komen! terwijl (de meeste onder) jullie (christenen)dat niet doen...
    dus da kan toch ni kloppen???

    (ik kan me natuurlijk vergissen, mijn excuses dan )



  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    6
    29-10-2003

    ze denken dat ze als honden of bomen terug komen?

  13. #13
    froezelpetoezel

    Reacties
    145
    26-09-2003

    Origineel gepost door KohiNoor
    Eigenlijk is het ook zoals jij zegt Christenen moeten zich ook aan regels houden om in de hemel te komen. Die moeten ook zich bedekken, vasten (rond carnaval) en meer dingen. Zelf doe ik dat allemaal niet. (Ben wel christen maar alleen in naam, ik doe er niets mee) Meeste mensen (christenen) geloven dat ze in de hemel komen als ze gewoon een goed persoon zijn en arme mensen hebben geholpen, zo denk ik er ook over.
    oww.. okey dan
    (ik geloof het wel niet echt)
    'We zijn slechts bang voor hen die we haten of liefhebben.
    We vermijden slechts hen die ons teveel afstoten of aantrekken.
    We lopen nooit weg voor hen bij wie we ons neutraal voelen.'


    Zoals jij wenst dat niemand jouw moeder, zus, zusje, dochter, nicht of tante lastig valt zo willen vele dat ook niet. Zoals jij wenst dat zij gerespecteerd worden moet jij ook andere respecteren. Want de vrouw is immers
    je moeder, je zusje, je oma of dochter.

  14. #14
    Kort en bondig

    Reacties
    4.953
    19-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    men leerkracht van Godsdienst vertelt ook altijd van die onzin (hij zelf is christen) maar ik laat hem maar praten

    weet van mezelf toch dat hij ongelijk heeft en totaal verkeerd bezig is

    "You will never be happy if you continue to search for what happiness consists of. You will never live if you are looking for the meaning of life."

    Albert Camus


  15. #15
    ....

    Reacties
    131
    20-08-2003

    Origineel gepost door Miss_Scoezie
    Nou, ze geloven in één god!!
    en volgens hun straft die hen niet voor hun zonden want hij neemt ze zogezegd zoals ze zijn
    (hij is zehma tenslotte hun schepper)
    dus denken ze dat ze in de hemel terechtkomen, ik had ooit zelfs een leekracht die me beloofde dat ze samen met mij rijst met een gouden lepeltje gaat eten in de hemel later..
    ze zijn zooo naïef...
    Welke niet-gelovigen (in de islaam) bedoel je hiermee? Atheisten? Zij verwerpen helemaal het bestaan van een god omdat zij dit niet bewezen achten. Christenen? Christen geloven dat Jesus (vzmh) voor hen zondes is gestorven, dus wie Jesus (vzmh) volgt zal in de hemel komen. Joden? Joden wachten nog steeds op de messias.

    Origineel gepost door mizzy_saliha
    ze denken dat ze als honden of bomen terug komen?
    Wie? Het geloven in reincarnatie komt voornamelijk binnen het hindoeisme voor.


    Origineel gepost door AbaHoeCh
    men leerkracht van Godsdienst vertelt ook altijd van die onzin (hij zelf is christen) maar ik laat hem maar praten

    weet van mezelf toch dat hij ongelijk heeft en totaal verkeerd bezig is

    Niet laten praten joh..Gewoon met hem in discussie gaan.. Ik vraag Christen ook altijd de oren van hun hoofd af. Vooral over de drie-eenheid van god en over de verschillende stromingen binnen het Christendom. Daarnaast is het best interesssant om door middel van een dialoog met een Christen over en weer eigen geloofspunten door te geven.
    ..