1. #1
    Lela La3r0ssa

    Reacties
    323
    24-08-2007

    Als ik in mijn tagine kook dan....

    word de bodem van mijn tagine elke keer zwart en gaat alles plakken...iemand tips om dit te verkomen? Het is geen tagine voor de sier maar echt om in te koken, en ik heb em al laten weken in water en heb er melk in gekookt maar dat helpt allemaal niet

  2. #2
    = BADGER1

    Reacties
    14.384
    09-01-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Als het echt zwart wordt zet je je vuur te hoog en doe je best beetje meer water bij, op zacht vuur.

    is het blauw zwart aanslag is het een teken dat er teveel lood in het aardewerk gebruikt is wat een bloedvergiftiging kan veroorzaken bij veelvuldig gebruik.

    kiki

    VOOR SOMMIGEN IS EEN BRIL EEN GLAZEN BLIKOPENER.



    Voorlopig wegens tijdsgebrek geen recepten.

  3. #3
    Al hoceima

    Reacties
    7.748
    03-06-2002

    Je hebt tegenwoordig een soort gasverdeler die je eronder kan zetten en dan daarboven je tajine plaatsen. Het is een ronde ijzeren plaat. En als je die niet kunt vinden dan kun je aluminiumfolie nemen, een grote stuk, die vouw je dubbel en dan nog een keer. het moet dan zo groot zijn als de onderkant van je tajine. Die doe je onder de tajine en zet het dan op een lage vuurtje
    "Als men wist wat het gebed ons kon geven, dan ging ieder op zijn knieen door het leven"

    Inna lilahi wa inna ilayhi raji3oen.................Moge Allah swt hem een mooi plekje in el djenna schenken en hem vergeven en hem genadig zijn 09-02-2006

  4. #4
    Masha' Allah 2Girls

    Reacties
    1.399
    31-03-2006

    Citaat Geplaatst door wardaroosje Bekijk reactie
    Je hebt tegenwoordig een soort gasverdeler die je eronder kan zetten en dan daarboven je tajine plaatsen. Het is een ronde ijzeren plaat. En als je die niet kunt vinden dan kun je aluminiumfolie nemen, een grote stuk, die vouw je dubbel en dan nog een keer. het moet dan zo groot zijn als de onderkant van je tajine. Die doe je onder de tajine en zet het dan op een lage vuurtje
    jij bedoelt zeker deze

    Sudderplaatje

    als je hierboven klikt zie je hoe hij eruit ziet!

    is bij de blokker, marskramer,xenos etc. te koop

  5. #5
    Hamdoulilah

    Reacties
    12.057
    09-06-2004

    ik gebruik altijd die ijzerplaat eronder en op hele zacht vuur doen.

    De tagine is gevoelig.
    hamdoulilah

  6. #6
    Al hoceima

    Reacties
    7.748
    03-06-2002

    Citaat Geplaatst door druivesuiker Bekijk reactie
    jij bedoelt zeker deze

    Sudderplaatje

    als je hierboven klikt zie je hoe hij eruit ziet!

    is bij de blokker, marskramer,xenos etc. te koop
    Die ik heb is iets dunner maar heb hem toen in belgie en bij de marskramer gehaald.......
    Het is wel hetzelfde idee
    "Als men wist wat het gebed ons kon geven, dan ging ieder op zijn knieen door het leven"

    Inna lilahi wa inna ilayhi raji3oen.................Moge Allah swt hem een mooi plekje in el djenna schenken en hem vergeven en hem genadig zijn 09-02-2006

  7. #7
    Masha' Allah 2Girls

    Reacties
    1.399
    31-03-2006

    Citaat Geplaatst door wardaroosje Bekijk reactie
    Die ik heb is iets dunner maar heb hem toen in belgie en bij de marskramer gehaald.......
    Het is wel hetzelfde idee