ael

  1. #16
    Waar leidt de weg heen?

    Reacties
    69
    14-08-2002

    Sorry dat ik mij in jullie interressante discussie meng, maar vooruit.

    Wat dat betreft ben ik het met morgain eens. De ael bewandelt naar mijn mening een gevaarlijke weg. Zoals ik al eerder aangaf, voor degene die mijn post hiervoor aandachtig hebben bestudeerd, worden veel mensen op het verkeerde been gezet. Alle aanhangers zijn ervan overtuigd dat zij als moslimburgers stelselmatig worden gediscrimineerd. Referend naar het midden oosten conflict en irak. De ael probeert dit leed als een persoonlijk leed voor de arabische-moslims in het westen te indentificeren. De ael trekt zich het leed van de palastijnen en irakezen etc. aan, wat niet verkeerd is. Alleen wordt die link onterecht met de moslims in het westen gemaakt. Mensen herkennen de duidelijke beweegredenen van de ael en vervolgens krijgen mensen daadwerkelijk het gevoel er sprake is van discriminatie en achterstelling van moslims. Hoewel hier ook wel degelijk sprake van is, krijgen mensen het gevoel dat dit heviger is dan ooit. Wat vervolgens misschien de reden van hun aansluiten bij de ael zou zijn.

    Wat is jullie reactie?
    Alle dank en lof behoort Allah toe.


  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    Origineel gepost door elmarocani
    gebruik dat woord nooit meer morgaine is te kinderachtig!
    past niet bij jou!
    Kinderachtig? Mja... misschien wel. Maar ik ben geen heilige en altijd maar die opmerkingen van abdelsamad en zijn gescheld (waarbij ik het niet eens over deze topic heb maar zo ongeveer over elke topic waar ik zijn naam ben tegengekomen) komen me echt de keel uit.

    Misschien moet ik maar gewoon overgaan tot het negeren van hem.

    Morgaine
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    Origineel gepost door Moonlight25
    Sorry dat ik mij in jullie interressante discussie meng, maar vooruit.

    Wat dat betreft ben ik het met morgain eens. De ael bewandelt naar mijn mening een gevaarlijke weg. Zoals ik al eerder aangaf, voor degene die mijn post hiervoor aandachtig hebben bestudeerd, worden veel mensen op het verkeerde been gezet. Alle aanhangers zijn ervan overtuigd dat zij als moslimburgers stelselmatig worden gediscrimineerd. Referend naar het midden oosten conflict en irak. De ael probeert dit leed als een persoonlijk leed voor de arabische-moslims in het westen te indentificeren. De ael trekt zich het leed van de palastijnen en irakezen etc. aan, wat niet verkeerd is. Alleen wordt die link onterecht met de moslims in het westen gemaakt. Mensen herkennen de duidelijke beweegredenen van de ael en vervolgens krijgen mensen daadwerkelijk het gevoel er sprake is van discriminatie en achterstelling van moslims. Hoewel hier ook wel degelijk sprake van is, krijgen mensen het gevoel dat dit heviger is dan ooit. Wat vervolgens misschien de reden van hun aansluiten bij de ael zou zijn.

    Wat is jullie reactie?
    Abdou Jahjah doet hetzelfde als Filip Dewinter. Hij rukt bepaalde zaken uit zijn verband en 'vergeet' de context. Zoals ook op het Vlaams Blok bepaalde mensen stemmen die niet verder kijken dan hun neus lang is en alleen maar horen wat ze willen horen, zou dit ook kunnen gebeuren met aanhangers van Jahjah die zonder nadenken achter een leuke slogan aanlopen.

    Zoals ik al eerder zei, het is gemakkelijk om met slogans rond te strooien en vanalles en nog wat te schreeuwen maar daadwerkelijk iets proberen te veranderen.... mja, dat is veel moeilijker.

    Morgaine
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)

  4. #19
    Waar leidt de weg heen?

    Reacties
    69
    14-08-2002

    Dit lijkt me toch wat gecompliceerder. Vooral ook omdat de ael voortdurend naar conflichten in het buitenland verwijst waarbij moslims zijn betrokken. Daarnaast speelt hij voortdurend in op het feit dat het geloof een belangrijke rol zou spelen. Op deze manier worden tegnstellingen versterkt en komen mensen tegen over elkaar te staan.

    Het Vlaams blok verwijst naar de vele immigranten en voort als argumenten criminaliteit etc. aan. Er wordt hier duidelijk naar een vorm van problematiek verwezen waarbij wel degelijk gediscrimineerd wordt. Criminaliteit is door migranten dubbel niet verantwoord en wordt met andere ogen hierna gekeken. Wij kunnen hier tegengewicht bieden op door hiertegen in te gaan en ons in de discussie te mengen. Welliswaar met behulp van weldenkende niet discriminerende belgen.

    Wanneer de ael vindt dat moslims gediscrimineerd worden en vervolgens hier actie tegen onderneemt, bestaat het gevaar dat de actie wordt geinterperteerd als een actie van moslims of arabieren wat alleen maar verder tot polorisatie kan leiden. De actie zou immers door migranten worden gepleegd waar al een vooroordeel tegen bestaat. Op deze manier zou dat worden bevestigd waardoor een actie bijvoorbaat al op kritiek zou stuiten en daarbij een averechts effect hebben. Tenzij het op diplomatieke, niet provercerende manier zou plaats vinden. Het is immers de bedoeling om discriminatie van belgen een halt toe te roepen?
    Alle dank en lof behoort Allah toe.


  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    Het Vlaams Blok probeert ook de polarisatie in de hand te werken. Het komt het Vlaams Blok goed uit dat er figuren zoals Abdou Jahjah zijn. Die kunnen ze mooi 'gebruiken' om 'aan te tonen' dat migranten (en dan vooral Islamitische) wel degelijk 'gevaarlijk' zijn voor 'het eigen volk'.

    Morgaine
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)

  6. #21
    Waar leidt de weg heen?

    Reacties
    69
    14-08-2002

    Ik blijf bij mijn mening dat de ael dreigend, povercerend over komt. Het vlaams blok zij voor mij niets anders dan een stelletje kakelende kippen bijelkaar. Het gaat mij metname om de ael. Zij kunnen zich op vele andere manieren nuttig maken voor de migranten en misschien metname de moslimmigranten. Alleen blijf ik van mening dat zijn zich zelf in de vingers snijden door te denken dat provocatie en onnodige spanningen oproepen helpt. De spanningen en provocatie zullen weer worden afgewenteld op de jongeren die straks moeilijker een baan zullen vinden (nog moeilijker dan nu). Hun toekomst wordt door dit soort onnadenkendheid voor de gevolgen op langere termijn verstoord en bemoeilijkt. Dat is mijn mening en je hebt me niet van het tegenovergestelde kunnen overtuigen.
    Alle dank en lof behoort Allah toe.


  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    Ik heb toch ook nooit het tegenovergestelde beweerd?
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)

  8. #23
    Waar leidt de weg heen?

    Reacties
    69
    14-08-2002

    Dus je bent het met mij eens? Of ben ik nu weer te voorbarig.

    In iedergeval leuk om met je gediscussieerd te hebben. Ik zie erna uit om een volgende keer weer met je in discussie te gaan over een ander onderwerp.

    Groetjes
    Alle dank en lof behoort Allah toe.


  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    Origineel gepost door bezoeker99182
    Ha,

    En dat noem jij een mening ?
    ik ben het even helemaal eens met abdelsamad

    JE MENING TREKT INDERDAAD OP NIETS,

    BLIJF MAAR LEUTEREN !!
    En jij hebt overduidelijk nog nooit van ironie gehoord.
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    Origineel gepost door bezoeker99182
    Ironie ? Het ontwijken van direkte vragen is voor jouw ironie ? Het lijkt er niet eens op. Het lijkt me meer een understatement die gebaseerd is op een enumeratie. Jij misbruikt de term ironie slechts om jezelf te verbergen en onkwetsbaar te maken. Laat gewoon jezelf zien, of is dat te lelijk om naar te kijken ? En geef nou eens een NORMAAL antwoord op de vraag:

    Moet arabisch de 4de landstaal worden:

    JA of NEE graag
    Voor de simpele zielen: NEE.
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    Origineel gepost door bezoeker99182
    Was dat nou zo moelijk ? Ik vraag me werkelijk af wie op dit forum nou de simpele zielen zijn. Ik denk dat je daar alle mensen onder moet verstaan die je eerst niet begrepen en nu wel.

    Aangezien je het meervoud gebruikt ben je blijkbaar de mening toegedaan dat er meer dan 1 simpele ziel op dit forum aanwezig is.

    Zou je dit lijstje expliciet kunnen publiceren, dan is het gelijk helemaal duidelijk. Of durf je dat niet ?

    Ik dacht dat je niet van schelden hield.
    Je hebt er zelfs een aparte topic aan gewijd.

    Je leert het wel ... schelden bedoel ik !
    Ik zal het zogenaamde schelden volgende keer in een mop verpakken. Dat vind jij immers blijkbaar een zeer geslaagde methode.

    Ik zal er de volgende keer expliciet bijschrijven dat het ironisch bedoeld is. Dit in tegenstelling tot wat jij zegt te doen. Want jij was diegene die zei dat je geen smilies of referenties naar een of andere stemming of gemoedstoestand plaatste om aan de hand van de reacties op je berichten uit te maken wat voor vlees je in de kuip hebt.

    En wat dat lijstje betreft: laten diegenen die zich aangesproken voelen, zich aangesproken voelen.

    En voor diegenen die van korte sloganeske uitspraken houden: jammer maar helaas.

    Morgaine
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    De ironie van het noodlot

    Een bezoeker dacht: "ik moet mijn naam toch in ere houden" en hij ging op bezoek. Hij kwam in een wijk waar een Marokkaan hem uitnodigde om de vasten te verbreken. De bezoeker voelde zich vereerd.

    Iedereen was reuze vriendelijk voor hem en men mopperde zelfs niet toen hij met zijn linkerhand een stukje kip uit de schaal wilde nemen. Hij wist dat het Marokkaanse volk een gastvrij volk was maar hier stond zelfs hij van verbaasd.

    Na een gezellig verpozen ging de bezoeker weer naar huis. Hij had amper zijn hielen gelicht of er brak luid gelach uit: whaahaahaaa, wat is die bezoeker toch een simpele ziel !

    Eén simpele ziel (ja, zelfs onder Marokkanen zijn er simpele zielen) vroeg: maar waarom lachen jullie toch allemaal?

    Mja, die stomme Hollander weet niet dat jouw neven ondertussen zijn huis hebben leeggehaald !


    NB: bovenstaande is louter fictief, enige gelijkenis met bestaande personen (behalve met bezoeker) berust louter op toevalligheden !

    Morgaine

    Jaja, de mop is niet optimaal maar voor een eerste poging toch niet onverdienstelijk. Net zo vaak oefenen als bezoeker99182 en ik kom waarschijnlijk al een heel eind verder.
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)