1. #121
    MVC Lid

    Reacties
    15
    16-05-2004

    Re: berbers praten gewoon hun taal geen reccpect vo.....

    Origineel gepost door arab11
    Waarom praten mensen uit rief en mensen uit soes hun eigen taal waarwijer bij zitten ze weten donders goed dat we die taal niet kennen en toch praten ze gewoon verder dan voel ik me gediscrimineerd .
    Wij zijn toch marokannen arabisch taal . als je thuis bent of met je streekgenoten bent dan kun gewoon de taal spreken berbers of soes.
    berbers mensen en soesmensen zijn mijn broeders en landgenoten salaaaaaaaaaaam.
    iemazighen ierebda wat arabische taal
    df

  2. #122
    MVC Lid

    Reacties
    15
    16-05-2004

    Origineel gepost door xxsanaexx
    typisch zo'n domme debiel, je weet heus wel hoe zit met rifies je zoekt gewoon ruzie en ik mag alle marokkanen maar als ik rifies wil praten dan doe ik dat al praat ik chinees niemand houdt me tegen dus wordt maar lekker gek!

    sommige arabieren denken echt dat de wereld om hen draait NOU MOOI NIET! ik ga hen toch oook niet vragen praat rifies omdat ik het niet versta!

    WEL HEB IK OOIT!
    yeaaaaaaaaah go for it girl imazighen irebda
    df

  3. #123
    MVC Lid

    Reacties
    58
    29-10-2003

    FF 1 Correctie berbers is GEEN taal maar een dialect !!!! en inderdaad ze praten alleen maar berbers geen respect inderdaad en ik praat uit ervaring dus kom niet aan met dat het niet zo is okey?!?! ik snap niet dat ze allemaal zo trots zijn op het feit dat ze berbers zijn Pffff waar ben je dan trots op vraag ik me dan af en waarom gelijk met z'n alle Arab11 aanvallen hij heeft helemaal gelijk!! en ik zie nergens staan dat hij jullie dwingt hoor!!! egt weer iets voor berbers om zijn woorden te verdraaien als je het niet snapt hou je gewoon je bek en neem je een cursus nederlands!!!!een beetje respect voor mijn arabiesche broeder arab11......


    groetjes een casawia
    Roosje

  4. #124
    Alhoceima.net

    Reacties
    3.379
    16-09-2001

    Origineel gepost door _just_siham_
    FF 1 Correctie berbers is GEEN taal maar een dialect !!!! en inderdaad ze praten alleen maar berbers geen respect inderdaad en ik praat uit ervaring dus kom niet aan met dat het niet zo is okey?!?! ik snap niet dat ze allemaal zo trots zijn op het feit dat ze berbers zijn Pffff waar ben je dan trots op vraag ik me dan af en waarom gelijk met z'n alle Arab11 aanvallen hij heeft helemaal gelijk!! en ik zie nergens staan dat hij jullie dwingt hoor!!! egt weer iets voor berbers om zijn woorden te verdraaien als je het niet snapt hou je gewoon je bek en neem je een cursus nederlands!!!!een beetje respect voor mijn arabiesche broeder arab11......


    groetjes een casawia
    CORRECTIE VOOR JOU EN VOOR IEDEREEN DIE NET ALS JOU DENKT

    Berbers/tamazight is geen dialect maar een taal en deze taal kent verschillende dialecten, zoheb je het dialect van ait wayagher. (alhoceima) ait touzien , nador, temsamane enz.....

    zoals arabieren trots zijn op hun taal/cultuur zijn (of ben jij dat niet?)
    Zijn ook imazighen trots op hun taal en cultuur.

    fijne dag verder en leef in peace wat je ook bent
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    www.alhoceima.net
    AitTouzine.hyves.nl Word nu Lid!

  5. #125
    Alhoceima.net

    Reacties
    3.379
    16-09-2001

    Origineel gepost door SmaakPolitie
    arab11.... maak je niet druk jongen... ooit zullen die berbers inzien dat arabisch inderdaad een erg belangrijke taal is... en dat is wanneer ze de islam gaan praktiseren... dan moeten ze wel de arabische taal kennen ... dus laat ze nog maar effe in hun waan...

    by the way... ik heb niks tegen berbers... het zijn mijn broeders en zusters... alleen het is bij sommige wel erg extreem in hun bol gestegen dat berbers perfect en tha bomb zijn....
    luister jongeman
    ik ben zelf amazigh en spreek prefect arabisch, kan het lezn en schrijven en zelfs veel beter dan sommige marokkanen die arabisch talig zijn opgevoed, heb niet gezegd dat het geen belangrijk taal is, dat zijn jou woorden.

    maar naar het arabisch is mijn moeder taal ook net zo belangrijk , zonder mijn moeder taal zou ik veel dingen niet hebben begrijpen!!!
    ik als amazigh heb net zoveel recht op mn taal/cultuur als jij of ieder arabische talige, daar si toch nisk mis mee???

    en ikzeg altidj hoe meer talen je spreekt hoe beter!!!

    peace
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    www.alhoceima.net
    AitTouzine.hyves.nl Word nu Lid!

  6. #126
    Nador en amsterdam

    Reacties
    6.142
    21-11-2002

    Origineel gepost door AdamX
    CORRECTIE VOOR JOU EN VOOR IEDEREEN DIE NET ALS JOU DENKT

    Berbers/tamazight is geen dialect maar een taal en deze taal kent verschillende dialecten, zoheb je het dialect van ait wayagher. (alhoceima) ait touzien , nador, temsamane enz.....

    zoals arabieren trots zijn op hun taal/cultuur zijn (of ben jij dat niet?)
    Zijn ook imazighen trots op hun taal en cultuur.

    fijne dag verder en leef in peace wat je ook bent
    Volledig mee eens .. ik ben berbers en ben er trots op en nu wat? ik kan arab ook perfect verstaaaan maar ben er 100000000 %%%% TROTS op dat ik berbers BEN en BLIJF en wie het hier niet mee eens is


    F U C K YO U !!!!!!!!!!!!!!!!
    Mohamed en Salma ... mijn liefdesss !!!

  7. #127
    MVC Lid

    Reacties
    15
    16-05-2004

    [QUOTE]Origineel gepost door SmaakPolitie
    arab11.... maak je niet druk jongen... ooit zullen die berbers inzien dat arabisch inderdaad een erg belangrijke taal is... en dat is wanneer ze de islam gaan praktiseren... dan moeten ze wel de arabische taal kennen ... dus laat ze nog maar effe in hun waan...

    by the way... ik heb niks tegen berbers... het zijn mijn broeders en zusters... alleen het is bij sommige wel erg extreem in hun bol gestegen dat berbers perfect en tha bomb zijn....
    [/QU

    je begrijpt het niet he, dat doe je met loe3a el arabia, dat is heeeel wat anders dan de arabisch die in marokko wordt gesproken, dus effe door leren jongen

    iemazighen ierebda
    df

  8. #128
    '[-_-]'

    Reacties
    383
    22-01-2004

    SalAaM menSUn..

    KbeN zelF Un berbeR eN kaN geeN berberS sprekeN..alS !k !n marokk0 de rieF gedeelte k0m..(komT nieJ soW vaak voor)..daN sprekeN alLe menseN daarSow berberS.. En !k nieJ..

    AlS !k daaRsoW beN daN tegeN m!j inT berberS..waaR !k duS geeN snarS van versTa en z!j nieJ van arabiscH..daN vraaG !k alTijD aaN m!jn moedeR vaN waT betekenD daT oF vaN waT z!j zU..? daN gaaN zE zoW tegeN m!j zegge daT !k BerberS moeT lereN..eN m!jn famil!e kan somS kwaad 0p m!j wordeN alS !k geeN berberS kaN sprekeN en juisT omdaT zU eT soW graaG willeN w!l !k eT nieJ meeR.. ten eersTe v!n !k eT nieJ meeR soW nodiG omdaT !k 1 X inT 5 jaaR ofSow in rieF koM..

    eN kv!n daT z!j eigenlijK oowK arabisch moeTen lereN nieJ alleen vooR m!j ofSow..maaR omdaT alS je arabisch kaN kaN jU meeR dingeN in marokko doeN BV alS je papiereN moeT vooR 1 oF andere reden komeN de papieren van CASABLANCA oF rabaT..daN vraaG !k mU weL aF oF daaR ooWK menseN zijN d!e berberS spreken natuurlijk zouW daT handiG zijN als daT zoW waS..oF iS..maaR daT zouW toG oowK handigeR z!jn..

    nouW daT waS/iS duS m!jn meninG hieR oveR..

    BeSlamA..
    Beter een Hart zonder woorden dan Woorden zonder Hart..

  9. #129
    the One and Only

    Reacties
    1.099
    18-03-2004

    hahahahahahaha..dit is maar dan ook echt de grappigste topcc ooit.........
    MisssKoezina(L)!

  10. #130
    MVC Lid

    Reacties
    319
    04-03-2004

    Citaat Geplaatst door arab11
    Waarom praten mensen uit rief en mensen uit soes hun eigen taal waarwijer bij zitten ze weten donders goed dat we die taal niet kennen en toch praten ze gewoon verder dan voel ik me gediscrimineerd .
    Wij zijn toch marokannen arabisch taal . als je thuis bent of met je streekgenoten bent dan kun gewoon de taal spreken berbers of soes.
    berbers mensen en soesmensen zijn mijn broeders en landgenoten salaaaaaaaaaaam.

    ewa sahbi we kunnen geen arabisch zowat, en toch je kent elkaar van de dorpen dus blijf je gewoon de riffi praten. En bovendien zijn heel veel riffijnen een beetje anti arabisch haha door het verleden.

  11. #131
    AMAZIGH TROTS

    Reacties
    975
    03-09-2001

    Citaat Geplaatst door arab11
    Waarom praten mensen uit rief en mensen uit soes hun eigen taal waarwijer bij zitten ze weten donders goed dat we die taal niet kennen en toch praten ze gewoon verder dan voel ik me gediscrimineerd .
    Wij zijn toch marokannen arabisch taal . als je thuis bent of met je streekgenoten bent dan kun gewoon de taal spreken berbers of soes.
    berbers mensen en soesmensen zijn mijn broeders en landgenoten salaaaaaaaaaaam.
    Azul,

    Jonge man ik moet helaas constateren dat dit een vooroordeel is.
    Ik geloof best dat je het wel eens hebt meegemaakt, maar om nou vanuit te gaan dat iedereen dat doet is niet op feiten gebaseerd.
    Hoe jij nu denkt, zo denken ook bepaalde autochtonen over ons. Zij denken (omdat een paar Marokkaantjes in het nieuws komen) dat iedere Marokkaan een crimineel is.
    Dit is natuurlijk grote onzin.
    Dit doe jij ook door te beweren dat mensen uit Rif en Soes (allebei Imazighen) hun eigen taal blijven spreken terwijl jij erbij zit. Ik ben ook een Amazigh uit Rif, maar als ik in een groepje ben en er zit 1 of 2 mensen tussen die de taal niet begrijpen dan spreek ik gewoon Nederlands. Maar begrijpen ze geen Nederlands dan zit er niets anders op dan Tamazight te spreken. Want ik spreek geen Arabisch en ik zal het ook nooit kunnen spreken. Is voor mij een vreemde taal. Als ik toch een nieuwe taal moet leren dan leer ik liever het Frans want dat vind ik een mooie taal en ik kan er in Marokko goed mee overweg. Voor de koran heb ik ook geen Arabisch nodig omdat dat klassieke Arabisch is. Is dus een heel andere Taal dan het Marokkaans-Arabisch. Tevens ken ik genoeg Soera’s uit mijn hoofd om te bidden.

    Dus jonge man niet generaliseren want dat doen de Nederlandse media al!! (meeste dan)
    AMAZIGH 4-EVER & ANTI MOSLIM FUNDAMENTALISTEN

  12. #132
    MVC Lid

    Reacties
    256
    27-05-2004

    en trouwens bij een andere topic die ik ergens had gelezen (ik weet alleen niet meer welke) zei een arabisch meisje tegen een berber dat ze HUN taal niet moesten afpakken door ook in het arabisch te praten(misschien jaloers dat we meer talen kunnen??). hmmmm beetje hypocriet he door nu te zeggen dat we arabisch MOETEN praten.

  13. #133
    Meerdere gebruikers

    Reacties
    466
    25-05-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Laat iedereen praten wat hij wil... Iedereen moet gewoon praten in d etaal die hij of zij wil... Natuurlijk is het irritant, maar jij hebt het recht niet om ons dat te ontnemen...

    Net zo min als de Nederlanders jou het recht kunnen ontnemen om jouw taal en jouw cultuur uit te oefenen... Heb respect voor iedereen dan kom je veel verder in het leven...

    Je moet gewoon de taal spreken waar je het best mee overweg kan... Ik kan Arabisch wel, maar niet zo goed als Berbers, dus spreek ik vaker Berbers als me dat uitkomt... Ik ken Nederlands & Engels beter dan Berbers, dus die twee praat ik het vaakst...

    En als iemand het niet kan begrijpen... Well boe-f.ucking-hoe :traan:... Dan heb ik echt medelijden met je... Maar ja, helaas kun je niet met iedereen rekening houden want dan zou geen enkele taal 'beleefd' zijn...

    Thalla...
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  14. #134
    MVC Lid

    Reacties
    399
    22-05-2004

    Hahaha mensen laat ze barsten, praat gewoon je Tamazigh overal en wanneer je erzin in hebt. Stoor je niet aan deze gasten, het zijn gewoon eerste klas rascisten die alles wat Amazigh is haten.

    Tamazight irewda waha, haha

  15. #135
    MVC Lid

    Reacties
    4
    04-03-2005

    ik ben arabisch maar jij ben gewoon droog