1. #136
    lè ma ket alangka

    Reacties
    4.070
    13-09-2006

    Citaat Geplaatst door melkisgoed Bekijk reactie
    wat is er mis met een shariahuwelijk?

    hier wonen mensen ook samen en niet eens met samenlevingscontract...

    lang leve sharia

    dat vind ik dus ook en denk dat om deze reden het voor de regering niet vol te houden is. waarom dient er aangifte gedaan te worden?
    ik ga mijzelf morgen aangeven op het bureau. ik ben benieuwd.
    “Wijsheid is gelegen in zwijgen en het zijn maar weinigen, die dit in praktijk brengen.” Anas (radiallahoe ´anhoe)

  2. #137
    Shaven, not furred.

    Reacties
    1.927
    17-06-2009

    Oh ze hebben weer wat om over te klagen en het si islamitisch ook nog! (nee hoor isamieten liggen helemaalniet onnodig onder vuur)
    I might be bad, but I'm perfectly good at it.

  3. #138
    Abdun liLlaah

    Reacties
    2.271
    14-02-2004

    Citaat Geplaatst door Tunes27 Bekijk reactie
    wil je sharia, ga naar sharia..... zijn een paar plekken voor.... niet hier....

    Wat ben jij een lafaard zeg. De regering denkt dat zij grip kan krijgen op de moslims, maar stromend water kan je nergens mee tegenhouden. Het vindt uiteindelijk altijd een weg.

  4. #139
    MVC Lid

    Reacties
    451
    03-01-2006

    Citaat Geplaatst door Jokerina Bekijk reactie
    Ehm ok, het is duidelijk... ik heb ook niet zo'n hoge dunk van mannen, verre van zelf, maar er zitten er genoeg tussen met de beste bedoelingen en de vrouw als tiran (wat ik heel vaak heb meegemaakt)...

    Over het algemeen liegen vrouwen en mannen evenveel.. En dan noem jij mij niet objectief..? Voor mij maakt het sowieso niet zoveel uit, ik heb geen functie waarin ik mijn persoonlijke visie niet hoef te uiten...
    Maar jij, je bent advocaat en verdedigt iedereen die ''betaalt'', maar ondertussen heb jij wel vooroordelen naar mannen toe.. Wat klopt hier niet..

    Dus niet:

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2809042

  5. #140
    MVC Lid

    Reacties
    205
    09-06-2002

    Ik vind het erg mooi om te zien hoe hier over dit onderwerp word gediscussieerd. Ik ben zelf van NMO- Radio ( Nederlandse Moslim omroep) en wij hebben een wekelijkse jongerenprogramma met onderwerpen waar de jongeren zich mee bezig houden. Wij hebben op de planning staan om 9 oktober 2009 een uitzending te wijden aan de Sharia huwelijk. Wij zoeken hier nog gasten voor het liefst in de leeftijd tussen 20-30 jaar! Lijkt het jou leuk om op de radio mee discussiëren PM mij dan!

    Ma Salamma!
    Make Love, Not War!

  6. #141
    the granny

    Reacties
    12.307
    13-07-2003

    Citaat Geplaatst door LanterFanter Bekijk reactie
    Ik wou Lap_doek aangeven.


    vergeet je jezelf niet aan te geven

    met jouw harem erbij
    Handen zijn er om te werken. Verstand is er om te denken.

    Gebruik ze allebeide goed, want er zal niemand jouw wat schenken.

  7. #142
    MVC Lid

    Reacties
    10.896
    20-08-2007

    notificatie.

  8. #143
    neo-joods

    Reacties
    34.823
    16-11-2004

    wat een onzin. laat mensen lekker ongetrouwd samenwonen en als ze daar een of ander raar ritueel aan willen verbinden - prima!

    het is slechts zaak om heel duidelijk te maken dat een hippiehuwelijk of een islamitisch huwelijk of welke andere ludieke buitenwettige plechtigheid ook, geen enkele rechtsgeldigheid heeft. als mensen daarvoor bewust kiezen - ga je gooi.
    vanavond niet. ik heb hoofdpijn.

  9. #144
    MVC Lid

    Reacties
    205
    09-06-2002

    Het is een radiouitzending over nikah huwelijk. Met deze uitzending willen wij de positive kant van nikah belichten, omdat het nu heel negatief in het nieuwes komt.

    Verder willen wij verduidelijke wat de nikah precies is en wat het inhoud...

    voor meer informatie stuur een PM

    Ma salamaa
    Make Love, Not War!

  10. #145
    the granny

    Reacties
    12.307
    13-07-2003

    Citaat Geplaatst door LanterFanter Bekijk reactie
    Ik zat eraan te denken om een sharia-bordeel te openen,.....eerst bij de balie halal-sharia huwelijksacte kopen,......dan loop ik finaal binnen.
    verkapte Iranees?
    Handen zijn er om te werken. Verstand is er om te denken.

    Gebruik ze allebeide goed, want er zal niemand jouw wat schenken.

  11. #146
    MVC Lid

    Reacties
    205
    09-06-2002

    niemand die zijn mening op de radio wil geven?
    Make Love, Not War!

  12. #147
    1e J 4:16

    Reacties
    100
    21-09-2009

    De wet van een land gaat voor op welke religieuze wet dan ook, als je dat niet kunt onderschrijven en dus eigenlijk zegt het land niet te respecteren, moet je ergens anders gaan wonen. Een kerkelijk huwelijk is ook niets waard, zonder ook voor de burgerlijke stand te trouwen. Als je blijkbaar toch getrouwd wilt zijn, waarom dan niet voor de wet, die van het land bedoel ik dan.

    Thou and Thou only, first in my heart


  13. #148
    ...

    Reacties
    298
    03-01-2009

    Citaat Geplaatst door Fries Bekijk reactie
    Aan het informele islamitische huwelijk worden wel consequenties verbonden en het kan polygamie, isolement van de bruid en gedwongen trouwen voor minderjarigen in de hand werken.
    1: polygamie zou op zich niet strafbaar moeten zijn, da's een levensstijl waar mensen zelf voor kunnen kiezen.

    2: isolement van de bruid zou ook niet strafbaar moeten zijn. mishandeling van een bruid wel natuurlijk, en een isolement zonder dat zij het er mee eens is is ook mishandeling, maar dan moet die bruid wel aangifte ervan doen. dan kan ze evt naar een blijf-van-m'n-lijf huis o.i.d., terwijl er naar een oplossing gezocht word.
    bijv:
    - man verplicht naar cursus 'lief zijn voor m'n vrouw vanuit eigen cultuur'
    - huwelijk ontbonden, vrouw helpen zoeken naar eigen woning vanuit blijf-van-m'n-lijf huis

    3: "gedwongen" trouwen, kan ook een "arranged" marriage zijn.
    ik vind dat we als westerlingen andere culturen in principe met rust moeten laten.
    een omgangsvorm als een arranged marriage werkt in veel gevallen prima voor alle betrokkenen. het word immers in de rest van de wereld al millenia gebruikt.

    Als het uithuwelijken goed verloopt, dan komt ze bij een vent terecht die haar op geen enkele manier zal misbruiken, en ook geduldig afwacht tot zij naar hem komt voor sex.

    Ik vind niet dat wij als blanken het recht hebben om onze hele cultuur op te leggen aan de migranten die we zelf aangetrokken hebben.

    Ga even terug naar het principe dat een democratische overheid zich niet mag bemoeien met het prive leven van haar burgers tenzij zo'n burger andere burgers in aantoonbaar gevaar brengt.

    Een "gedwongen" huwelijk, dat kan een hulpmedewerker van ieder huwelijk maken waarbij het meisje zegt "ik had hier geen keuze in".

    Maar wat als blijkt dat die familie simpelweg vanwege culturele redenen haar dochter wil uithuwelijken op een bepaalde leeftijd? Gaan wij als overheid dwingen ouders hun dochters in huis te houden terwijl die ouders daar absoluut geen zin in hebben? Wat voor een leven dringen wij zo'n meid op, vastzitten bij ouders die je niet meer willen hebben". Door onze blanke morele waarden op te dringen kunnen we een gezin met buitenlandse cultuur voor lange tijd vernielen.

    We kunnen het uithuwelijken best verbieden, maar dan moeten er wel hele wooncentra komen voor de vele moslim meiden die dan tussen wal en schip zitten.
    En dat kost weer geld.

    een goedbezette hotline voor moslim vrouwen die zich bedreigd voelen of lastig worden gevallen door hun man of de man die ze opgelegd krijgen, lijkt me een heel goed plan.
    het laat namelijk zien dat de nederlandse regering daad bij woord voegt als het gaat om de bescherming van vrouwenrechten.
    echter, zoiets kost geld. zeker die blijf-van-m'n-lijf-huizen uitbreiding..
    en al het geld is al aan de bankiers gegeven

    In oorlog zijn alle partijen eigenlijk fout bezig.
    Dus voordat je automatisch naar de fouten van de ander z'n partij gaat wijzen,

    ERKEN EERST PUBLIEKELIJK EENS WAT FOUTEN VAN JE EIGEN KAMP.


  14. #149
    Lastige Moraalridder

    Reacties
    192
    16-09-2009

    Weg met de onderontwikkeling. Wil je sharia? Twee keuzes: Leer nadenken of vertrek. nederland leeft in 2009; wil je terug naar 1200? Enkeltje pakistan of iran.

  15. #150
    ...

    Reacties
    298
    03-01-2009

    oh, en, op zich, die nieuwe soort priesters die die mensen inschakelen om zich te trouwen, die zouden ook niet strafbaar moeten zijn.
    een huwelijk van welk soort dan ook kan je niet in een gereguleerd en beschreven hokje plaatsen. mensen willen vredig op een iets andere manier dan voorgeschreven met elkaar dagelijks omgaan, dan moet dat niet verboden zijn bij wet.

    ALLES wat je vredig kan doen als mens (evt samen met andere mensen), mag je niet per wet verbieden.
    Als je zoiets wel per wet verbied, misbruik je de wet handhaving namelijk door anderen jouw morele wil op te leggen. En da's eigenlijk precies wat de taliban doen.

    Je kan zeggen dat het hier subtieler gebeurd, zonder al te veel lijfstraffen. Maar is (soms langdurige) opsluiting in een politie cel ook niet een lijfstraf? ik heb er zelf ook wel eens een paar uurtjes in gezeten, enne... gemakkelijk is anders.
    Word een boete, als de wet die die boete oplegt onrechtvaardig is, niet gewoon stelen met de politiemacht als middel?

    So, regeringsmedewerkers die dit lezen:

    Huwelijks vormen aub vrij laten aan het volk.
    Geen priesters van welke nieuwe soort dan ook straffen voor het vredig verenigen van vreedzame burgers.

    Wel het volk beschermen en daar geld voor vrijmaken.

    Minder elitair gedrag aub, u staat in dienst van het volk, maar u schijnt te denken dat het andersom is.
    Het bewijs hiervoor vind ik in de afhandeling van de economische crisis. Nog steeds geen wetgeving tegen excessieve bonussen voor topmanagers, en dan ook nog de glasharde melding dat de burgers op alle vlakken de rekening van die hufterige topmanagers kunnen gaan betalen.
    Ik ben diep teleurgesteld in wat er in deze tijd aan "democratie" over is. Het begint hier eerder op aristocratie te lijken.

    In oorlog zijn alle partijen eigenlijk fout bezig.
    Dus voordat je automatisch naar de fouten van de ander z'n partij gaat wijzen,

    ERKEN EERST PUBLIEKELIJK EENS WAT FOUTEN VAN JE EIGEN KAMP.