1. #31
    Aith Said

    Reacties
    31
    12-03-2008

    ik kom zelden mensen tegen die uit aith said komen...
    waar hebben jullie jezelf verstopt..
    Aith Said

  2. #32
    Geloof in de Tawhied

    Reacties
    1.013
    28-04-2005

    Citaat Geplaatst door glashelder Bekijk reactie
    ik kom zelden mensen tegen die uit aith said komen...
    waar hebben jullie jezelf verstopt..
    Ik alleen maar juist!!!Hahaha

    Houd je vast aan eerlijkheid, eerlijkheid leidt naar goedheid en goedheid leidt naar het paradijs..!


  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    381
    10-09-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door pavilion Bekijk reactie
    Nee ben dit jaar helaas niet naar Marokko geweest ...

    Volgend jaar inchaallah...

    Oued Laou was ik 2 jaar terug voor het laatst geweest... het was echt veranderd, gezien ik al jaren niet meer was geweest..

    Het blijft top, maar nog steeds supergevaarlijk die wegen op de bergen.. pffffff

    Allah yehfad is er altijd wel auto-pech of een auto naar beneden gedonderd...

    Die bussen en vrachtwagens ... die gasten zijn echt off the chain ... ze scheuren gewoon door die bochten heen... vlieg jij maar van de berg.. zij scheuren gewoon vrolijk (lees: chagrijnig) door ..

    Jaa man je herinnert me Er is dit jaar een vrachtwagen van een berg afgedonderd op zulke wegen reciteer ik het liefst hele koran

    Al is een herinnering verleden, hij zal altijd blijvend zijn.


  4. #34
    Aith Said

    Reacties
    31
    12-03-2008

    Citaat Geplaatst door MissMaroca Bekijk reactie
    Ik alleen maar juist!!!Hahaha
    vertel me waar ze zich verstoppen..
    Aith Said

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    3
    06-09-2009

    ik denk hetzelfde als kippit...... als je iemand vraagt waar die vandaan komt ? antwoordt hij of zij met beni-said maar als je hem of haar vraagt naar zijn afkomst antwoordt hij of zij met ait-said.... en jbella zijn volgens mij niet hetzelfde als rwafa.... een jebli komt uit de bergen ergens in een arabische streek en bij ons heb je ook rwafa die in de bergen wonen.... jbel is in het arabisch berg... dat is mijn opvatting.....

  6. #36
    Bijna Lid

    Reacties
    176
    06-11-2005

    Citaat Geplaatst door riffi27 Bekijk reactie
    ik denk hetzelfde als kippit...... als je iemand vraagt waar die vandaan komt ? antwoordt hij of zij met beni-said maar als je hem of haar vraagt naar zijn afkomst antwoordt hij of zij met ait-said.... en jbella zijn volgens mij niet hetzelfde als rwafa.... een jebli komt uit de bergen ergens in een arabische streek en bij ons heb je ook rwafa die in de bergen wonen.... jbel is in het arabisch berg... dat is mijn opvatting.....
    rwaffa en jbella zijn close met mekaar vergeleken met de andere 'culturen' in marokko..

    ze wonen als het ware 'naast elkaar'...

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    3
    06-09-2009

    nee denk ik niet..... een jebli kan ook uit de buurt van tetouan en tanger komen maar hij kan ook uit de buurt van nador komen..... t is een anderwoord voor bergbewoner denk ik.....

  8. #38
    Bijna Lid

    Reacties
    176
    06-11-2005

    Citaat Geplaatst door riffi27 Bekijk reactie
    nee denk ik niet..... een jebli kan ook uit de buurt van tetouan en tanger komen maar hij kan ook uit de buurt van nador komen..... t is een anderwoord voor bergbewoner denk ik.....
    Jawel... de meeste jbella zijn tegenwoordig voornamelijk in Tanger en Tetouan en omgeving te vinden ... ze zijn zeg maar van jbel naar de stad verhuisd... trust me I know.. ik ben jebli en me ouders komen uit Tanger en Tetouan ...

    het is allemaal heel logisch... een jebli is iemand die uit de jbel komt ... een riffi is iemand die uit het Rif-gebergte komt.... het zijn allemaal bergen.. alleen zijn het andere streken / regio's ..

    Jbella zijn van origin eigenlijk ook een beetje berbers... meer Arabisch / Andalusisch... maar ook beetje berbers..

    Veel mensen zien jbella als de 'arabische Berbers' .. klinkt gek.. maar het is zo ..

    Ik ben van oorsprong zelf Jebli en spreek geen Berbers... versta maar een paar woordjes... verder praat ik gewoon 'Chamaliya' .. dus echt het Noordelijke accent wat je in Tanger en Tetouan spreekt...

  9. #39
    laat van zich horen

    Reacties
    516
    12-02-2008

    Citaat Geplaatst door Aith_Said Bekijk reactie
    Jaa man je herinnert me Er is dit jaar een vrachtwagen van een berg afgedonderd op zulke wegen reciteer ik het liefst hele koran

    Is dat niet toevallig bij die weg gebeurd die door de bergen gaat richting chaabi zee?

    ..Azoeg groen..

    Beauty of a Woman must be seen in her Eyes cause that´s the doorway to her Heart..


  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    839
    09-02-2005

    ik ben ait said en kom van beni said!!

    duidelijk!!!
    Laat zien wie je bent, los van verwachtingen, los van goedkeuring…”

  11. #41
    Geloof in de Tawhied

    Reacties
    1.013
    28-04-2005

    Citaat Geplaatst door glashelder Bekijk reactie
    vertel me waar ze zich verstoppen..
    Hahahaha in Amsterdam, Utrecht, Gouda, en Helmond vooral

    Houd je vast aan eerlijkheid, eerlijkheid leidt naar goedheid en goedheid leidt naar het paradijs..!


  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    27
    09-01-2015

    ewa mezyan mchina mn ait said naar jbella

  13. #43
    Verbannen

    Reacties
    4.052
    01-01-2018

    ait said is beni said,

    je hebt wel veel dorpen in alle regios in marokko die beni said heten