1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    mag je vrouw later werken???

    Citaat Geplaatst door n@j@t_breda
    hoi brothers,


    ik heb een vraag, mag later jullie vrouw werken. ik wil dat graag weten hoe jullie er daar over denken.

    want dan spreek je mij al zeker heel snel.

    wasallam erlikom

    fijne ramadam
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    Origineel gepost door abdelsamad
    salaam alaikoem.waarom mag je vrouw niet werken?waarom gaat ze dan naar school?toch voor een diploma.in mijn geval mag ze werken en als er inchallah kindjes komen heb ik het liefst dat ze dan niet meer werkt.want ik wil mijn kinderen niet elke dag naar een kinderopvang doen daarvoor is er toch haar moeder of niet en ik wil ze opvoeden op de islamitische wijze en niet de belgische of nederlandse.beslama
    Hier kan ik je gelijk geven wanneer je zegt dat het voor kinderen misschien niet zo goed is wanneer beide ouders werken en geen tijd meer hebben voor hun kinderen. Kinderen hebben liefde en aandacht nodig, meer dan allerlei dure cadeaus enz.

    Voor mij maakt het dan niet uit of de vrouw thuisblijft, de man of dat beide partners allebei parttime gaan werken.

    Morgaine
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.062
    12-09-2002

    Origineel gepost door doc25
    nee

  4. #4
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Origineel gepost door rahmona
    wat ?
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  5. #5
    Zenuwachtigste Lid

    Reacties
    74
    30-06-2002

    Ik vind dat het vrouwtje daar zelf voor moet kiezen. Het liefst heb ik dat ze ook gaat werken. 2 verdieners lekker vet salaris .... Nee, maar ik zou het wel jammer vinden als mijn gediplomeerde vrouwtje niks zou doen met haar kennis, door thuis te blijven.

    DesignBoy
    Soy un CHICO con MUCHAS palabras pero con un corazon en el sitio indicado!!!!!!!

  6. #6
    eye of the beholder

    Reacties
    1.104
    30-09-2001

    Tuurlijk mag ze werken, zolang het in de keuken en de slaapkamer is.
    Sunny days wouldn't be special, if it wasn't for rain

    Joy wouldn't feel so good, if it wasn't for pain

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.062
    12-09-2002

    Origineel gepost door doc25
    wat ?
    jaha explain....

  8. #8
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Origineel gepost door rahmona
    jaha explain....
    ik dacht dat het zo'n ja of nee vraag was
    effe serieus: veel mannen willen hier scoren door te zeggen dat hun vrouw fulltime moet werken (zogenaamd "openminded"). Maar ik zal eerlijk zijn: de vrouw die ik zoek is een vrouw die maximaal part-time wil werken, vooral als we kinderen hebben. 2 salarissen zijn aantrekkelijk, maar hoeft van mij niet. En ik ga absoluut niet part-time werken (kan ik overigens ook niet, ook al zou ik het wel willen !)
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  9. #9
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Origineel gepost door elmarocani
    die van mij mag moet wel werken.
    die moet 24 uur in de keuken staan!! :zwaai
    ben ik aardig of ben ik te aardig??
    En als ze toch gaat klagen dat ze niet mag werken dan verhoog je de werktijd naar 30 uur per dag !
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  10. #10
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Origineel gepost door elmarocani
    en als ze het niet accepteerd dan krijgt ze gelijk ontslag!
    met een oprot-premie !! hahahaha
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.062
    12-09-2002

    Als ik zou gaan trouwen ( ooit) dan zou ik part-time werken, maar dit alleen als hij goed verdiend, het moet niet zo zijn dat ik sommige dagen zonder eten zit ofzo, of in de schulden kom. Als er kinderen komen dan zou ik stoppen totdat ze wat ouder zijn, en mijn werk weer oppakken als ik daar nog zin in heb.................

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    87
    22-10-2002

    Waarom niet denk ik in eerste instantie.

    Maar ik heb wel een MAAR. Me vrouw mag alleen werken als ze een opleiding heeft of een leuk baantje zonder opleiding, zoals invoerwerk, administratie enzovoort. Ik ben iemand die nooit zal toestaan dat ze vrouw in de magazijn gaat zweten of vuilnisbakken gaat legen in kantoortjes van mannetjes met pakken en stropdassen. Ik vind dat meisjes van mijn leeftijd (22) genoeg kansen hebben om een leuke baan te hebben. Waarom moeten wij altijd het vuile werk doen, dat hebben onze ouders genoeg gedaan en nu nog me vrouw, NEE DUSSS!!

    Als ze een gerespecteerd baan heeft (met alle respect voor schoonmakers enzovoort) mag ze van mij werken, maar ik heb liever
    E.200,-- minder in de maand dan dat me vrouw elke dag in de magazijn/ fabriek moet werken.

    Maar ik vrees meer voor onze jongens dan voor onze dames dat ze in de productie werk komen, want als ik hier op school kijk zie ik een en al mocrodames! volgens mij zijn er veel meer marokkaanse meisjes dan jongens op hbo en uni dus ik vrees niks haha. t lukt me wel insha allah om er een te vinden en een vrouw uit marokko zal ik nooit(99,9%) halen dus t probleem van ik wil ook werken maar alleen schoonmaak en productie werk is eeen mogelijkheid om er bij te horen zal zich niet voordoen bij me vrouw haha.

    Bij mij is het dus ja maar wel met voorwaarden!!

    moeilijk mannetje eh!
    Amin
    Leef je eigen leven en niet die van anderen. Doe wat jij wil doen en niet wat anderen van je verwachten!!

  13. #13
    Most Shy Member

    Reacties
    533
    11-09-2002

    Origineel gepost door NadoriAmin
    Waarom niet denk ik in eerste instantie.

    Maar ik heb wel een MAAR. Me vrouw mag alleen werken als ze een opleiding heeft of een leuk baantje zonder opleiding, zoals invoerwerk, administratie enzovoort. Ik ben iemand die nooit zal toestaan dat ze vrouw in de magazijn gaat zweten of vuilnisbakken gaat legen in kantoortjes van mannetjes met pakken en stropdassen. Ik vind dat meisjes van mijn leeftijd (22) genoeg kansen hebben om een leuke baan te hebben. Waarom moeten wij altijd het vuile werk doen, dat hebben onze ouders genoeg gedaan en nu nog me vrouw, NEE DUSSS!!

    Als ze een gerespecteerd baan heeft (met alle respect voor schoonmakers enzovoort) mag ze van mij werken, maar ik heb liever
    E.200,-- minder in de maand dan dat me vrouw elke dag in de magazijn/ fabriek moet werken.

    Maar ik vrees meer voor onze jongens dan voor onze dames dat ze in de productie werk komen, want als ik hier op school kijk zie ik een en al mocrodames! volgens mij zijn er veel meer marokkaanse meisjes dan jongens op hbo en uni dus ik vrees niks haha. t lukt me wel insha allah om er een te vinden en een vrouw uit marokko zal ik nooit(99,9%) halen dus t probleem van ik wil ook werken maar alleen schoonmaak en productie werk is eeen mogelijkheid om er bij te horen zal zich niet voordoen bij me vrouw haha.

    Bij mij is het dus ja maar wel met voorwaarden!!

    moeilijk mannetje eh!
    Amin
    Ik denk dat een vrouw met een goede opleiding tegenwoordig wel meer dan 200 euro verdient
    * Liefde zal komen en gaan...alles zal ooit ophouden met bestaan...behalve mijn gevoelens voor jou...een ding is zeker...in mijn hart blijf ik je altijd trouw...hoe het leven ook zal lopen...ook al zal ik op niks meer hopen...je naam staat gegraveerd in mijn hart...ook al is dit nu het einde...het is altijd al zo geweest, al vanaf de eerste start...volg je hart en leef je leven...maar vergeet nooit hoeveel ik van je heb gehouden en om je heb gegeven! *

    * Er is een tijd van komen en gaan...*

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    87
    22-10-2002

    Origineel gepost door LalaMosiba
    Ik denk dat een vrouw met een goede opleiding tegenwoordig wel meer dan 200 euro verdient
    ik doel hier op vrouwen die in het part time schoonmaaksector zitten enzo
    Leef je eigen leven en niet die van anderen. Doe wat jij wil doen en niet wat anderen van je verwachten!!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    20
    01-10-2002

    weet je wat ik zo gek vind dat er een discusie over is over mag mijn vrouw werken ik bedoel als je een kind hebt ga ik er vanuit dat het niet alleen van de vrouw is de man heeft tenslotte ook meegewerkt dus zeik niet en zorg samen voor je kind net zoals je het kindje samen hebt opgewekt.
    ma'a salama
    Een moslim is een broeder van een moslim.Hij behoort hem niet te bedriegen of een leugen te vertellen of hem te vernederen.Godsvrees is een innerlijke eigenschap. (tirmidi)