1. #1
    Die Eckte Lid

    Reacties
    4.208
    17-11-2001

    De Mens..

    Wat vind jij zo speciaal aan de mens? Waarin onderscheiden wij ons van andere levende wezens?
    "...Ik verander de zaken als maffiabazen die een wandeling maken
    Spit met een grote mond, ik ben tot de tanden bewapend
    Veel te dope voor jou om je gram te gaan halen
    Je kan kant noch wal raken, je valt net als je plan in het water..."

    - D@T KrAy-Z MoCrO, Platinum Lid

  2. #2
    Offline

    Reacties
    639
    10-03-2003

    Wat dit betreft, sluit ik me helemaal aan bij de opinie van Cicero.

    'Maar het gaat elk onderzoek over altijd voor ogen te houden, hoezeer de natuur van de mens uitsteekt boven het vee en de overige dieren; deze voelen niets anders dan genot, en zij worden hiernaartoe gedreven door elke drang. De geest van de mens voedt zich echter door te leren en de ratio, altijd onderzoekt hij iets of doet hij iets, en hij laat zich door het genot van het zien en horen leiden. Ja zelfs, als iemand een beetje meer geneigd is tot de genietingen, gesteld dat hij niet afkomstig is van het soort van vee, -sommigen zijn immers niet in werkelijkheid mensen, maar in naam-, maar als iemand een beetje meer rechtopstaand is, hoewel hij door genot wordt gegrepen, verbergt hij het streven naar genot en laat hij het niet blijken wegens schaamte'.

  3. #3

    Reacties
    4.849
    05-08-2002

    De mens is bewust van veranderingen en onderbrekingen in al wat ons omgeeft.


    Dat is de belangrijkste onderscheiding..

  4. #4
    <~!Tekabdaniet!~>

    Reacties
    119
    28-08-2003

    Het verschil tussen ons en andere levende wezens ligt bij mij bij het feit dat we een andere uiterlijk en leefomgeving hebben. Dieren zijn gewend aan het buitenleven, wij aan huis. En natuurlijk verschillen we van uiterlijk, al lijkt de aap veel op de mens.

    Soms denk ik ook dat we verschillen qua hersenen, slimheid. Maar dat klopt niet.

    Het speciale aan de mens, dat ons lichaam zoveel werk verricht zonder dat wij eht in de gaten hebben...
    <~!Tekabdaniet!~> Wollah iele dezien!
    A~l~s i~k k~o~n v~l~i~e~g~e~n w~a~s i~k h~i~e~r a~l~l~a~n~g n~i~e~t m~e~e~r...

  5. #5
    Offline

    Reacties
    639
    10-03-2003

    Origineel gepost door coolgirl
    Het verschil tussen ons en andere levende wezens ligt bij mij bij het feit dat we een andere uiterlijk en leefomgeving hebben. Dieren zijn gewend aan het buitenleven, wij aan huis. En natuurlijk verschillen we van uiterlijk, al lijkt de aap veel op de mens.

    Soms denk ik ook dat we verschillen qua hersenen, slimheid. Maar dat klopt niet.

    Het speciale aan de mens, dat ons lichaam zoveel werk verricht zonder dat wij eht in de gaten hebben...
    Ik geloof dat buitenleven er niet echt veel mee te maken heeft. Vroeger, toen men nog geen huizen kon bouwen en onder de open lucht verbleef, bestonden de onderscheiden ook tussen de mensen en de dieren. Ook een dier hecht veel waarde aan zijn 'huiselijke' situatie. Vergelijk maar de dieren die hun jongen beschermen.

    Ik geloof nog altijd dat het de ratio is die ons onderscheidt van de dieren.

  6. #6
    <~!Tekabdaniet!~>

    Reacties
    119
    28-08-2003

    Misschien heb je daarin wel gelijk Ghizzy, maar toch zocht de mens vroeger wel vaak onderdak. Gemaakt van bamboe, stro of iets dergelijks
    <~!Tekabdaniet!~> Wollah iele dezien!
    A~l~s i~k k~o~n v~l~i~e~g~e~n w~a~s i~k h~i~e~r a~l~l~a~n~g n~i~e~t m~e~e~r...

  7. #7
    Offline

    Reacties
    639
    10-03-2003

    Origineel gepost door coolgirl
    Misschien heb je daarin wel gelijk Ghizzy, maar toch zocht de mens vroeger wel vaak onderdak. Gemaakt van bamboe, stro of iets dergelijks
    Allah 3ellem.

    Wie zal het zeggen?

  8. #8
    Abdel mounim & Ouasima

    Reacties
    734
    25-03-2003

    wij stessen wij bemoeien wij nemen alles

    bv bij dieren die leven lekker relaxt hun leven
    en bemoeien niet met andere dieren als jij mijn kindje wil opeten ga je gang ik kan je toch niet aan

    dus daarom
    [img]http://******************/nronebiatch/hpbimg/ikbenwieikwilzijn.gif[/img]

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    5.754
    16-11-2002

    jullie zouden eens vaker monkey bussines op discoverychannel of animal planet moeten kijken. Dan verbaas je je hoeveel wij gemeen hebben met (mensen)apen.
    Waarom ben jij geen moderator meer?
    Geen tijd en geen zin meer in.
    Waarom heb jij zoveel berichten?
    Kan veel lullen en daarnaast doe ik niet aan meerdere accounts.
    Waar slaat RaZer op?
    Combinatie van voor en achternaam.
    Leef je nog?
    Nee, dit is een BOT genaamd Anna die automatisch reageert. Wat denk je?
    Voor meer vragen verwijs ik je naar me PMbox

  10. #10
    <~!Tekabdaniet!~>

    Reacties
    119
    28-08-2003

    Razer vindje het een belediging als iemand je aap noemt?
    <~!Tekabdaniet!~> Wollah iele dezien!
    A~l~s i~k k~o~n v~l~i~e~g~e~n w~a~s i~k h~i~e~r a~l~l~a~n~g n~i~e~t m~e~e~r...

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    5.754
    16-11-2002

    Origineel gepost door bint_duh_bledie
    wij stessen wij bemoeien wij nemen alles

    bv bij dieren die leven lekker relaxt hun leven
    en bemoeien niet met andere dieren als jij mijn kindje wil opeten ga je gang ik kan je toch niet aan

    dus daarom
    Ook dieren kunnen stress, en laatste argument is een beetje stom. Een dier doet alles om zijn kind te redden.

    Een gevoel wat de meeste dieren niet hebben is wraak. Dacht dat mensenapen dat gevoel ook konden.
    Waarom ben jij geen moderator meer?
    Geen tijd en geen zin meer in.
    Waarom heb jij zoveel berichten?
    Kan veel lullen en daarnaast doe ik niet aan meerdere accounts.
    Waar slaat RaZer op?
    Combinatie van voor en achternaam.
    Leef je nog?
    Nee, dit is een BOT genaamd Anna die automatisch reageert. Wat denk je?
    Voor meer vragen verwijs ik je naar me PMbox

  12. #12
    Offline

    Reacties
    639
    10-03-2003

    Origineel gepost door RaZer
    jullie zouden eens vaker monkey bussines op discoverychannel of animal planet moeten kijken. Dan verbaas je je hoeveel wij gemeen hebben met (mensen)apen.
    De mens vergelijkt in embryonale stadia vele vergelijkingen met andere wezens, onder andere de aap, maar ook varkens, vissen, koeien e.d

    En hiernaast bevat elk wezen organen die eenzelfde functie hebben als bij een medewezen, alleen hebben ze die verloren, de zogenaamde rudimentaire organen.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    5.754
    16-11-2002

    Origineel gepost door coolgirl
    Razer vindje het een belediging als iemand je aap noemt?
    Nee, ik respecteer dieren. Op dit moment is het meer belediging om mens te zijn.
    Waarom ben jij geen moderator meer?
    Geen tijd en geen zin meer in.
    Waarom heb jij zoveel berichten?
    Kan veel lullen en daarnaast doe ik niet aan meerdere accounts.
    Waar slaat RaZer op?
    Combinatie van voor en achternaam.
    Leef je nog?
    Nee, dit is een BOT genaamd Anna die automatisch reageert. Wat denk je?
    Voor meer vragen verwijs ik je naar me PMbox

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    5.754
    16-11-2002

    Origineel gepost door Ghizzy
    De mens vergelijkt in embryonale stadia vele vergelijkingen met andere wezens, onder andere de aap, maar ook varkens, vissen, koeien e.d

    En hiernaast bevat elk wezen organen die eenzelfde functie hebben als bij een medewezen, alleen hebben ze die verloren, de zogenaamde rudimentaire organen.
    Moeilijke woorden allemaal

    Qua lichaam verschillen we natuurlijk van elkaar. Maar denk niet dat de topicstarter dat bedoelde. Deed hij dat wel dan heb ik een goede. Namelijk een olifant heeft een slurf en wij niet. Niet doordenken
    Waarom ben jij geen moderator meer?
    Geen tijd en geen zin meer in.
    Waarom heb jij zoveel berichten?
    Kan veel lullen en daarnaast doe ik niet aan meerdere accounts.
    Waar slaat RaZer op?
    Combinatie van voor en achternaam.
    Leef je nog?
    Nee, dit is een BOT genaamd Anna die automatisch reageert. Wat denk je?
    Voor meer vragen verwijs ik je naar me PMbox

  15. #15
    Abdel mounim & Ouasima

    Reacties
    734
    25-03-2003

    Origineel gepost door RaZer
    Moeilijke woorden allemaal

    Qua lichaam verschillen we natuurlijk van elkaar. Maar denk niet dat de topicstarter dat bedoelde. Deed hij dat wel dan heb ik een goede. Namelijk een olifant heeft een slurf en wij niet. Niet doordenken



    sorry maar mijn menselijke hersens gaan toch door denken