1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Angry Er heerst een enorme rasicme in Frankrijk

    Citaat Geplaatst door misszinna
    Dag broeders en Zusters,

    Ik wil ff mijn eitje kwijt over de Fransen, Sinds maart 2004 woon ik in Frankrijk in een village 100 km verwijderd van parijs!!!
    Nou woon ik hier zo n pak en beet 3 maanden!!! mensen geloof mij de Nederlanders zijn stukken socialer en vriendelijker!! dit verklaart een hoop!! nu begin ik mijn verhaal

    Ik woon in een appartement wat meer een studenten flat is dus geen slaap kamer alles in 1!! We zijn op zoek naar een woning met op zn mins 1 slaapkamer en woonkamer apart! nou hebben we wat formulieren ingevuld en kregen we een huis toegewezen via de w.b hier maar het moest nog gecontroleerd worden door het hoofdkantoor oke alle stukken zijn opgestuurd en het was voor ons afwachten op de sleutels zo nu en dan ik en mijn man een kijkje nemen in de buurt en ons toekomstige huis bewonderen!! spulletjes kopen etc.. dinsdag bellen we naar de hoofdkantoor en vragen we netjes om madam roux,,, wachten wachten en ja hoor madam aan de lijn, mijn man zette de telefoon op intercom zodat ik mee kon luisteren.. Ik geloofde mij oren niet ze schreeuwde tegen mijn man en zegt vervolgens jullie buitenlanders hoeven geen moeite te doen voor dit soort huizen!! blijf maar lekker in dat kleine appartementje ( in de straat waar we dat huisje zouden krijgen wonen alleen fransen) Dus al zou ik maria hete en mijn man fransoi dan hadden we hem zeker gekregen.. rustig heeft mijn man de hoorn op de haak gelegd hij die hier geboren en getogen is is dit soort dingen gewend maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen en barste in tranen uit hoe kunnen ze zo wreed zijn!! volgende dag wij weer naar de w.b hier en vragen om formulieren in te vullen voor een nieuwe woning!! raad eens wat hun antwoord is!!!!! Er zijn geen woningen vrij!!! het huis dat we zouden krijgen staat nog leeg...
    Nu beginnen we een rechtzaak tegen hun in de hoop dat de rechter en advocaat geen rasisten zijn!! anyway ik ben zwanger en zou dan in dit rot appartementje moeten blijven met een man en kind!!!! Ik mis Nederland echt zo erg als ik zie hoe het er hier aan toe gaat...


    groetjes

    veel liefs
    .

  2. #2

    Reacties
    4.849
    05-08-2002

    En dus gelijk alle Franzosen zijn rascisten?

  3. #3
    ~

    Reacties
    2.967
    08-10-2002

    Ik begrijp je heel goed, laatst was ik zelf in Parijs. Ik en mijn vriendinnen allemaal gesluierd, ze keken ons aan net alsof we vuilnis waren..en begonnen in het Frans te roddelen..we verstonden wat ze zeiden..1 van mijn vriendinnen die zei wat terug..En die vrouw begon bijna te flippen. Kon haast niet wachten dat ik terug in NL was.

  4. #4
    ~

    Reacties
    2.967
    08-10-2002

    Emien: Ze zegt er heerst enorme rascisme in Frankrijk, natuurlijk niet iedereen..Maar geloof me het is er zeker sterk aanwezig.

  5. #5

    Reacties
    4.849
    05-08-2002

    Origineel gepost door Endless
    Emien: Ze zegt er heerst enorme rascisme in Frankrijk, natuurlijk niet iedereen..Maar geloof me het is er zeker sterk aanwezig.
    ...









    Ze zegt en ik citeer: 'Ik wil ff mijn eitje kwijt over de Fransen, Sinds maart 2004 woon ik...'






    En nee, natuurlijk niet iedereen

  6. #6
    ~

    Reacties
    2.967
    08-10-2002

    Tja dat jij meteen alles in generaliseren ziet. Op een moment dat je zelf gediscrimineerd wordt, praat je wel anders. En wat betreft sommige fransen..ze zijn erg.

  7. #7

    Reacties
    4.849
    05-08-2002

    Origineel gepost door Endless
    Tja dat jij meteen alles in generaliseren ziet. Op een moment dat je zelf gediscrimineerd wordt, praat je wel anders. En wat betreft sommige fransen..ze zijn erg.
    Ik ben zo vaak gediscrimineerd..

    Ben zelfs van diefstal beschuldigd terwijl ik nog in de winkel zat..



    Maar dan praat ik niet anders nee,


    Waarom?


    Omdat het niet logisch is..

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    19
    22-02-2004

    Salaam iedereen,

    PFFFFFFFFFFFFFFFFFFF Man franse zijn zeeeeeeeeeer rascistisch als je ze vergelijkt met hollanders, ik zeik al over hollanders, maar pff vergeleken met fransen, zijn hollanders nog niets.

    Ok, ik was een aantal jaar geleden , met school, naar parijs gegaan, we gingen met de bus, nou was dat mijn eerse trip naar Frankrijk, en we verbleven daar SLECHTS een dag, lees je dat goed, een Dag.

    Maar BIj Allah, heb ik in 24 uur tijd, kunnen merken, dat fransen grote rascisten zijn.
    En toen mijn lerares frans me vroeg, en hoe vond je de reis meid, zei ik tegen haar, ach ja, mevrouw was wel ok ( tjsa, ik had zoiets van, hoef haar niet te vertellen dat ik die fransen klootzakken vond, en dat ik nooit weer voet op Franse bodem wil zetten )

    Maar mijn lerares Frans zei tot mijn grote verbazing: "Fransen hebben wat tegen mensen met een kleurtje, dus ik vroeg me af hoe je het vond". Nou toen kwam de aap uit zijn mouw, en vertelde ik haar dat ik dat al had gemerkt enzovoort.

    Maar ze zeggen over duitsers dat die zo erg zijn he, geloof mij, fransen zijn 10 zo erg, ik woon liever in duitsland, dan dat ik in Frankrijk woon.

    Al staan de Duitster bekend als rascisten, zij verbieden de hoofddoek ten minste niet, en wat is het enige land wat het dragen van een hoofddoek verbiedt op deze aardbol, hoe kan het ook anders:

    FRANKRIJK!!!!!!!!!!!!!

    Nee , geef mij maar de duitster, hollanders engelsen enzovoort, want die Fransen zijn erg.


    Salaam Samiraa24

  9. #9

    Reacties
    4.849
    05-08-2002

    Ga dan maar terug naar Woerden..

  10. #10
    tojour makhribiya

    Reacties
    1
    19-12-2007

    salam misszina ik heb je verhaal gelzen en ik snap je heel goed want ik woon ook sinds kort in Fankrijk .Maar me vraag is aan je of ik kan je email adres ?