1. #1
    Dont mess with me

    Reacties
    991
    27-02-2002

    Unhappy waar hoor je eigelijk thuis

    ik wou even wat kwijt en weet niet hoe jij hierover denkt, hier in nederland beschouwen ze ons als buitelanders en in marokko beschouwen ze ons ook als buitenlanders als we op vakantie nou waar hoor je dan eigelijk thuis. hoe denk jij hierover ben benieuwd naar jullie mening hierover
    wordt je daar ook niet moe van, ik soms wel

    adios

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    7
    08-12-2001

    Hi,

    Ik word er moe van,want je hebt er dagelijks mee te maken.
    Wat je ook doet je wordt toch bekeken als buitenlander.
    Het klein beetje hoop dat je thuis voelt in marokko is binnen 3 tellen weggenomen,want daar kijken ze je weer aan van kijk daar komen ze weer.
    Het is frustrerend,maar op een gegeven moment besef je toch dat het niet zal veranderen.
    Het is jammer om je tijd daaraan te verknoeien.


    Groetjes

  3. #3
    Gedenk Allah...

    Reacties
    918
    15-07-2002

    Ik voel mij ook een buitenlander in mijn eigen land...en dat vind ik zo jammer...want de mensen daar zorgen er voor dat je je zo voelt.
    Bij middagtijd.Waarlijk, de mens is verliezend.Behalve degenen die geloven en goede daden verrichten en anderen tot de waarheid aansporen en anderen aansporen in geduld (103:1-3)

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    4.660
    22-02-2002

    buitenlanders = illigaal zijn dus ik begrijp niet waar nederlanders het altijd over hebben...WIJ ZIJN AUTOCHTOON!!!
    S.....

  5. #5
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    ik hoor thuis op de marokaanse antillen

    Als ik je zie..Wil ik je vasthouden..Heel lang..Zonder iets te zeggen.. En dan zachtjes fluisteren in je oor dat ik van je hou


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.677
    30-11-2001

    Ik voel me in marokko het meest thuis... wel vreemd eigenlijk. Ik heb er 4 jaar gewoond!!!!!

  7. #7
    Getrouwd lid

    Reacties
    2.586
    22-06-2002

    Origineel gepost door Chaimaa
    buitenlanders = illigaal zijn dus ik begrijp niet waar nederlanders het altijd over hebben...WIJ ZIJN AUTOCHTOON!!!
    We voelen ons thuis Chaima en ik in WIELWIJK!!!!!!!!!!!
    the place to be
    Maar over dat marokko???? Ja inderdaad soms heb je zoiets van dammm zelfs hier ben ik een buitenlander ,is wel klote eigenlijk en als je daar aankomt dan kijken die marokkanen daar jou ook vies aan daar komen die vacancien weer het land vervuilen maar ja ik ga er vanwege mijn lieve Oma en Famillie en een zus en een broer maar ook om Marokko zelf
    Als ik tenminste net in Marokko aan kom dan heb ik altijd zo een raaaaaaaaaaar gevoel ,echt blij ben ik dan!!!Maar na 4 weken heb ik zoiets k mis NL Dus ik hoor overal en nergens bij!!!!!!!!!!
    2. De Koe (el-Baqarah) ayaa 255.
    God! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent het geen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.

  8. #8
    DesPeratlyInLoVeWhitIslaM

    Reacties
    824
    10-03-2002

    SalaaM aleiKom....

    OndaNks dat we In maRokKo ook met de nek worden aangekeken, eN ik daar maaR 2 maanden vaN het hele jaaR beN.... Voel ik me In maRoc TocH veel meer Thuis daN HieR...... MenseN zijn anders, je BeNt Toch een vaN hun, Het is je Home TowN, Je Roots, Tis eigenlijk niet in woorden te beschrijven waarOm ik me daaR Thuis VoeL... het is een geVoel dat je MoeT VoeleN....

    Zou er daarOm Ook heel makkelijk KunneN wOnen, Heb Ook alTijd In NL zware heiMwee terUg......

    ***"Al was de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala zo zou de oceaan zijn uitgeput, voordat de woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala ten einde komen''***

    ***''The Sunna is like the Ark of Noah. Whoever embarks upon it reaches salvation and whoever refuses is drowned."***

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    2.390
    03-08-2002

    Re: waar hoor je eigelijk thuis

    Origineel gepost door missriffia03
    ik wou even wat kwijt en weet niet hoe jij hierover denkt, hier in nederland beschouwen ze ons als buitelanders en in marokko beschouwen ze ons ook als buitenlanders als we op vakantie nou waar hoor je dan eigelijk thuis. hoe denk jij hierover ben benieuwd naar jullie mening hierover
    wordt je daar ook niet moe van, ik soms wel

    adios


    ta7shaat linaa a drari, niemand wil ons, ni maroc ni hollanda. Dat zou

    een verklaring kunnen zijn voor het feit dat het slecht gaat met marocs.

  10. #10
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    Origineel gepost door samsha
     ik haat het smakeloze eten 
    Alles staat of valt met de jus. Jij kunt dus vast geen lekkere jus maken.
    Ik heb nooit slaap.


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    24
    26-03-2002

    Re: waar hoor je eigelijk thuis

    Origineel gepost door missriffia03
    ik wou even wat kwijt en weet niet hoe jij hierover denkt, hier in nederland beschouwen ze ons als buitelanders en in marokko beschouwen ze ons ook als buitenlanders als we op vakantie nou waar hoor je dan eigelijk thuis. hoe denk jij hierover ben benieuwd naar jullie mening hierover
    wordt je daar ook niet moe van, ik soms wel

    adios

    awel dat maak ik ook vaak mee! eerst ontvangen ze van allerlei cadeautjes en daarna maken je ze uit van buitenlander.
    Hier heb je dat niet zo veel als daar want de marokkan nemen europa nog in!!!!
    live in peace , come in peace!!!
    X X X Xbeslama

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    7.092
    28-10-2006

    Citaat Geplaatst door missriffia03 Bekijk reactie
    ik wou even wat kwijt en weet niet hoe jij hierover denkt, hier in nederland beschouwen ze ons als buitelanders en in marokko beschouwen ze ons ook als buitenlanders als we op vakantie nou waar hoor je dan eigelijk thuis. hoe denk jij hierover ben benieuwd naar jullie mening hierover
    wordt je daar ook niet moe van, ik soms wel

    adios
    We zijn universeel, wij horen overal thuis...

    Geen zorgen dus...

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    6.505
    12-12-2006

    Voor iemand die volledig marokkaan is valt het volgens mij nog mee want jullie worden hier wel geaccepteerd door de marokkaanse gemeenschap. Iemand die een halfbloedje is heeft het volgens mij een stuk zwaarder. In marokko slecht bekeken en hier ook. Hier wordt je dan nog eens slecht bekeken door de autochtonen en de allochtonen. Je hoort echt nergens thuis.

    Groetjes,

    Jantje

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    454
    02-11-2006

    ik ben trots op het feit dat ik een islamitische Marokkaan ben. ik respecteer ieder zijn mening, ook die van een ongelovige. hij weet niet beter denk ik altijd. als hij echter meent mij te kunnen kleineren om mijn moslim-zijn of Marokkaan-zijn, dan ben ik altijd in voor een stevige discussie zonder agressie. probleem waarmee sommige Marokkanen te maken krijgen in dergelijke situatie, is gebrek aan zelfvertrouwen en kennis. als ze verbaal niks kunnen doen gaan ze over op non-verbale communicatie: de vuist of voorhoofd.

    om terug te komen op jouw vraag waar ik thuis hoor: tussen de moslims. maakt niet uit in welk land. daar waar de islamitische waarden en normen (zonder beperkingen) nageleeft (kunnen) worden.
    L-3foeLah

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    991
    26-12-2005

    Citaat Geplaatst door missriffia03 Bekijk reactie
    ik wou even wat kwijt en weet niet hoe jij hierover denkt, hier in nederland beschouwen ze ons als buitelanders en in marokko beschouwen ze ons ook als buitenlanders als we op vakantie nou waar hoor je dan eigelijk thuis. hoe denk jij hierover ben benieuwd naar jullie mening hierover
    wordt je daar ook niet moe van, ik soms wel

    adios
    jaa dat heb ik ook wel eens, maar kwerd moe van het denken..
    kvoel me thuis in Nederland. ik draag me hoofddoek hoe ik wil, ga rustig naar school en kom weer rustig thuis. oke, soms hoor je wel eens van die rasictische opmerkingen maar dat gaat meestal over mijn hoofddoek en niet over mijn afkomst.
    In Marokko, voel ik me echt niet thuis. Het is net alsof ik de hele tijd met een bezit van iemand anders in me zak loop en dat iedereen het weet. Een raar gevoel. Ik heb marokko persoonlijk niet graag. Ze denken dat we hier alles hebben wat ons hart begeert.. Heel raar.
    Als we onderweg zijn naar Marokko heb ik ook niet het idee van '' Yess, eindelijk terug naar mijn land''. Maar ''Yes eindelijk 4 weken lekker weer gegarandeerd''.


    Schaapiie&CauCau
    Forever Is Written All Over Us