1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    9.736
    11-03-2007

    Arrow Blinde moslimvrouw vervangt 'vuile' hond door pony

    Blinde moslimvrouw vervangt 'vuile' hond door pony



    In het Amerikaanse Detroit heeft een blinde moslimvrouw zich een pony aangeschaft om haar te begeleiden. Geen blindegeleidehond dus, want moslims beschouwen honden als onreine dieren.

    Pony
    Mona Ramouni leest proefdrukken van geschriften die in braille gepubliceerd worden. Intussen zit haar pony geduldig naast haar te wachten. Toch kan de kleine pony, Cali, het niet laten om met zijn neus in de tas van Ramouni te snuffelen naar snoepgoed. Het is een vreemd beeld en Cali is dan ook slechts één van de weinige paarden die opgeleid worden om blinden te begeleiden.

    Onrein
    Cali is de eerste hond van Ramouni, die geen hond kreeg van haar ouders. Het speeksel van honden wordt als onrein beschouwd in de Islam. Honden worden er wel toegelaten als werkdieren, bijvoorbeeld als waakhond. Maar de ouders van Cali wilden liever geen hond in hun huis. Zo kwam Ramouni bij een pony als alternatief terecht. "Ik had het eigenlijk al opgegeven", vertelde Ramouni. "Er waren momenten dat ik dacht: ik ga niets uit mijn leven kunnen halen. Met Cali heb ik weer het idee dat ik alles aankan. Dat alles mogelijk is."

    Voordelen?
    Een pony is ongeveer even groot als een blindegeleidehond, maar biedt opvallend veel voordelen. Ze worden ouder en kunnen tot dertig jaar dienst doen, terwijl de meeste honden rond hun twaalfde op pensioen gaan. Aan de andere heeft een pony wel meer verzorging nodig en ze zijn een pak duurder dan honden. (gb)
    28/07/09 11u50

    Bron

    Jeetje, ze kunnen die beestjes wat leren!!
    "We raken niet verstoord door wat er om ons heen gebeurt maar door onze gedachten erover."— Epictetus

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    22.635
    24-05-2005

    Nu nog een gepast zadel en plateauschoenen voor het paard .

  3. #3
    Bijna Lid

    Reacties
    17.259
    09-02-2006

    een hond is zindelijk te maken een pony voor zover ik weet niet
    hoe los je dat op dat schijten?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    20.480
    28-08-2004

    Vindingrijk!
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Wat een wereldgoal, ééntje om nooit te vergeten!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    20.480
    28-08-2004

    Citaat Geplaatst door Anne33 Bekijk reactie
    een hond is zindelijk te maken een pony voor zover ik weet niet
    hoe los je dat op dat schijten?
    Vinden ze ook wel wat op Anne...
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Wat een wereldgoal, ééntje om nooit te vergeten!

  6. #6
    .

    Reacties
    13.288
    25-04-2008

    En een paard is wel rein dan?
    Die beesten stinken man!

  7. #7
    Jeg hater svinesuger

    Reacties
    20.024
    07-03-2005

    Citaat Geplaatst door Anne33 Bekijk reactie
    een hond is zindelijk te maken een pony voor zover ik weet niet
    hoe los je dat op dat schijten?
    Gewoon geen vreten geven.


  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    17.259
    09-02-2006

    Citaat Geplaatst door Rebel_1963 Bekijk reactie
    Vinden ze ook wel wat op Anne...

    vast wel
    ik ben benieuwd wat

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    20.480
    28-08-2004

    Citaat Geplaatst door Anne33 Bekijk reactie
    vast wel
    ik ben benieuwd wat

    Ik kon maar moeilijk een lach onderdrukken, want volgens mij is een pony helemaal niet handig als blindebegeleider. Maar misschien in de streek waar ze woont, landelijk, niet dicht bevolkt...net zo als Drenthe bijv. veel paarden en ponys hier.
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Wat een wereldgoal, ééntje om nooit te vergeten!

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    22.635
    24-05-2005

    Citaat Geplaatst door Anne33 Bekijk reactie
    vast wel
    ik ben benieuwd wat
    Een ponydeurtje in de deur en een remblok binnen zodat de pony met het gat buiten blijft.
    Wel een borstel en vuilblik meenemen als je buiten gaat.

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    17.259
    09-02-2006

    Citaat Geplaatst door Rebel_1963 Bekijk reactie
    Ik kon maar moeilijk een lach onderdrukken, want volgens mij is een pony helemaal niet handig als blindebegeleider. Maar misschien in de streek waar ze woont, landelijk, niet dicht bevolkt...net zo als Drenthe bijv. veel paarden en ponys hier.
    ze worden al langer gebruikt
    pony's zijn al een tijdje de oplossing voor blinden met een honden allergie
    als geleide dier zijn ze geschikt voor hulphonden heeft men geen vervanging nog omdat er geen beesten zijn gevonden die je kan trainen om op commando taken uit te voeren als deuren openen of zelfs de noodknop indrukken zodat de hulpdienst wordt gealarmeerd

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    20.480
    28-08-2004

    Citaat Geplaatst door Anne33 Bekijk reactie
    ze worden al langer gebruikt
    pony's zijn al een tijdje de oplossing voor blinden met een honden allergie
    als geleide dier zijn ze geschikt voor hulphonden heeft men geen vervanging nog omdat er geen beesten zijn gevonden die je kan trainen om op commando taken uit te voeren als deuren openen of zelfs de noodknop indrukken zodat de hulpdienst wordt gealarmeerd
    Oke. Ik neem aan dat je buitenhuis je aardig kan redden met zo'n begeleider, boodschappen doen lijkt me alleen minder praktisch.
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Wat een wereldgoal, ééntje om nooit te vergeten!

  13. #13
    Bijna Lid

    Reacties
    17.259
    09-02-2006

    Citaat Geplaatst door Rebel_1963 Bekijk reactie
    Oke. Ik neem aan dat je buitenhuis je aardig kan redden met zo'n begeleider, boodschappen doen lijkt me alleen minder praktisch.

    het schijt overal omdat het niet zindelijk te krijgen is
    dat is wat mij voor een raadsel zet .. hoe los je dat nou op

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    2.478
    20-06-2009

    Zoenen met een hond is goed tegen cariës. Het speeksel van mensen, da's pas tfoe!

  15. #15
    .

    Reacties
    13.288
    25-04-2008

    Waarom is een hond eigenlijk onrein?
    Omdat ze poep eten?
    Er zijn toch vast wel soorten die geen poep eten.