1. #1
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Als je gaat trouwen krijg je Spijt en ……………..

    Stelling:
    Als je gaat Trouwen krijg je Spijt, maar als je niet gaat trouwen krijg je ook Spijt..

    Dit is meestal een antwoord van mijn, als vriendinnen (neven /broer bekenden) mijn om raad vragen als ze op het punt staan hun ‘ja’ woord te geven..Natuurlijk heeft mijn antwoord een reden….

    MAAR WAT VINDEN JULLIE????
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    73
    23-03-2004

    Je kunt beter spijt krijgen van iets dat je WEL hebt gedaan dan spijt krijgen van iets dat je NIET hebt gedaan..... !

  3. #3
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Origineel gepost door goede_vriendin
    Je kunt beter spijt krijgen van iets dat je WEL hebt gedaan dan spijt krijgen van iets dat je NIET hebt gedaan..... !
    oKÉ,,Dus jouw advies aan vrienden is; ga trouwen...'Trouwen' weet je wel waar je het over hebt'????..hé vriendin
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    73
    23-03-2004

    Inderdaad... mijn advies aan anderen over trouwen is over het algemeen 'gebruik eerst je verstand en volg daarna je gevoel'.
    Op de lange termijn heb je uiteindelijk meer aan tastbare zekerheid (wat je dus met je verstand redelijk kunt inschatten) dan aan gevoelsmatige, emotionele zekerheid (liefde maakt blind he..)!

    Maar ja, advies aan anderen is altijd makkelijk te geven. Als het om mezelf gaat...pfffff .... (daarom ben ik nog steeds single op mn 28ste haha)!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    73
    23-03-2004

    Origineel gepost door marietje
    Waarom zou je spijt krijgen.....maakt mij dan duidelijk dat diegene er niet goed geoeg over na heeft gedacht., en het niet iets was waar hij/zij voor de volle 100% achter stond.

    Dat noem ik onrecht, want er is een ander mee gemoeid...hoe egoistisch kan je zijn.

    (let niet op mijn verbitterdheid)
    He meid, met mijn opmerking bedoelde ik niet dat het goed is als je spijt krijgt na het huwelijk! Het huwelijk is inderdaad geen spelletje en als iemand al snel daarna spijt heeft dan heeft die persoon er waarschijnlijk niet goed over nagedacht. Die persoon heeft dan niet goed ingeschat wat voor verdriet hij de ander aan kan doen.
    Ik hoop voor je dat je (gezien je aangeeft dat je verbitterd bent )zelf niets vervelends hebt meegemaakt. Zo ja, dan was hij jou vast niet waard en zal de 'ware' voor jou zeker op je pad komen!

  6. #6
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Origineel gepost door marietje
    Waarom zou je spijt krijgen.....maakt mij dan duidelijk dat diegene er niet goed geoeg over na heeft gedacht., en het niet iets was waar hij/zij voor de volle 100% achter stond.

    Dat noem ik onrecht, want er is een ander mee gemoeid...hoe egoistisch kan je zijn.

    (let niet op mijn verbitterdheid)

    Nee lieverd, dat heeft er niks mee te maken, dat men zich ermee bemoeid heeft..Halló we hebben het hier over trouwen, das een GROTE stap, dat je in de leven neemt..Ik krijg er ook de kriebels van..Persoonlijk wordt ik juist gestimuleert om te trouwen, ik denk andere mensen ook..RISICO speelt hier een rol..Je kan nooit in iemand hersens graven en weten; HOE HIJ/ZIJ ECHT IS..(Ookal heb je vooraf iemand 'zogenaamd' leren kennen..)
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  7. #7
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Origineel gepost door goede_vriendin


    Maar ja, advies aan anderen is altijd makkelijk te geven. Als het om mezelf gaat...pfffff .... (daarom ben ik nog steeds single op mn 28ste haha)!
    AAaahhhhh jij krijgt liever ook geen Spijt...My to..Blijven we gezellig eeuwig vrijgezel..hmmm dan krijgen we ook spijt..Maar welke spijt is erg..?????????? ..
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  8. #8
    ***FESSIA***

    Reacties
    709
    26-01-2003

    Origineel gepost door goede_vriendin
    Je kunt beter spijt krijgen van iets dat je WEL hebt gedaan dan spijt krijgen van iets dat je NIET hebt gedaan..... !
    Ja, dat zou ik ook denken in dit geval.

    Wanneer je niet trouwt ga je het denk ik (je levenlang) alleen maar idealiseren over hoe het was geweest wanneer je dit wel had gedaan, hoe je leven eruit zou zien etc.
    La illaha ila ALLAH wahdahoe la sharikoelah lahoe el moelk wa lahoe el hamd wa hoewa 3ala ***** saik qadir
    My beats for you ....

    Miss_linah

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    73
    23-03-2004

    Origineel gepost door Salaama
    AAaahhhhh jij krijgt liever ook geen Spijt...My to..Blijven we gezellig eeuwig vrijgezel..hmmm dan krijgen we ook spijt..Maar welke spijt is erg..?????????? ..
    Gezellig, join the club! Nee hoor, ik hoop dat we ooit de stap zullen nemen en dat we inderdaad spijt krijgen.....
    Maar dan natuurlijk wel spijt omdat we niet veeeeel eerder die stap hadden genomen want dan zouden we meer tijd hebben gehad om met ons lieve mannetje door te brengen !

    Ik ben er nu wel achter dat je van tevoren nooit kan weten of je huwelijk zal slagen of niet. Eigenlijk moet je het zien als een lot in een loterij (ja, ik weet dat gokken haram is ). Of je wint niets, of je wint de jackpot....! Maar ik ben tevreden met een klein prijsje....

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    99
    01-11-2003

    .. je trouwt wanneer je daaraan toe bent .. je trouwt omdat je iemand hebt gevonden waarmee je de rest van je leven wilt delen en doorbrengen .. wanneer je een besluit neemt neem je die hoop ik met 100% zekerheid zo niet dan moet je het niet doen .. bij twijfel NIET DOEN ..

    .. she ..
    You find your pleasure scandalizin' every lie

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    556
    26-12-2003

    salaam

    vele vrouwen (soms ook mannen) denken dat het huwelijk een sprookje is natuurlijk is dit niet het geval en dan krijgen mensen dus "spijt" omdat het niet het sprookje is wat ze dachten te krijgen, het huwelijk is geven en nemen soms heb je het gevoel dat je meer geeft dan neemt...maar dat is maar tijdelijkeen dag later kan je weer helemaal gelukkig zijn omdat hij opeens wel lief is (in jou ogen) nog 1 tip voor het huwelijk maak niet over al een probleem of drama van want geloof me dan kan je aan de gang blijven
    Hun gedachtes...slechts bij deze Dounya,Hun daden niet gericht op Al.gifra....Harten van steen, niet beseffend wat ze aanrichtten, Zo dwaas en onwetend zijn hun gezichten

    ik dank Allah swt dat jij mijn man bent

  12. #12
    Liefste Lid

    Reacties
    3.817
    04-11-2002

    Re: Als je gaat trouwen krijg je Spijt en ……………..

    Origineel gepost door Salaama
    Stelling:
    Als je gaat Trouwen krijg je Spijt, maar als je niet gaat trouwen krijg je ook Spijt..
    Trouw je niet, dan krijg je op latere leeftijd spijt, omdat je dan geen gezin hebt waar je op terug kunt vallen.

    Ben je getrouwd, en het loopt niet zoals je wilt, kan je ook spijt krijgen omdat je bent getrouwd.

    Dus ik ben het met je stelling eens.

    » Het leven is als een roos: mooi, maar vol met gevaarlijke en pijnlijke stekels..


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.287
    06-09-2002

    Hoe zou je spijt kunnen krijgen van het verrichten van een islamitische daaad...

  14. #14
    Me Against Myself

    Reacties
    2.158
    25-11-2002

    Re: Als je gaat trouwen krijg je Spijt en ……………..

    Origineel gepost door Salaama
    Stelling:
    Als je gaat Trouwen krijg je Spijt, maar als je niet gaat trouwen krijg je ook Spijt..

    Dit is meestal een antwoord van mijn, als vriendinnen (neven /broer bekenden) mijn om raad vragen als ze op het punt staan hun ‘ja’ woord te geven..Natuurlijk heeft mijn antwoord een reden….

    MAAR WAT VINDEN JULLIE????
    Zit zeker wel wat in.
    ........

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    929
    21-04-2004

    IK ben zelf nu 6 maanden getrouwd en ik heb gelukkig nog geen spijt. De reden?
    Ik denk omdat ik ervan uitging dat als we gingen trouwen en samenwonen (continu bij elkaar), we waarschijnlijk wat meer ruzies zouden krijgen en er meer irritaties zouden ontstaan....met andere woorden , ik heb het niet mooier gemaakt...
    En ondanks dat er wat strubbelingen zijn geweest (vooral begin) ben ik echt blij dat ik hem heb gekozen, want er ontstaat een mooie verbondenheid en je doet alles samen en voor elkaar... (rekening houden met elkaar dus). Je gaat (kleine) dingen voor elkaar doen om de ander te plezieren, en daardoor ga jij je ook gelukkiger voelen....

    1 Advies:
    Denk een beetje logisch na bij het kiezen van je partner, hebben we veel dingen gemeen?? Zoals zelfde soort eten, zelfde interesses...geven we elkaar de ruimte om dingen voor onszelf te doen (of zoals ik, dat ik regelmatig naar mijn ouders en vriendinnen kan).

    En ruzies zullen er altijd zijn, maar als het er nu heel weinig zijn, ze klein zijn en je het altijd snel/goed bij kan leggen, dan zul je het na trouwen ook goed met elkaar kunnen vinden...

    Groetjes!!