1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    President Ingoesjetië zwaar gewond bij aanslag

    President Ingoesjetië gewond bij aanslag

    AP
    Gepubliceerd op 22 juni 2009 09:44, bijgewerkt op 22 juni 2009 10:47

    NAZRAN -
    De president van de roerige Russische regio Ingoesjetië is maandagochtend levensgevaarlijk gewond geraakt bij een zelfmoordaanslag met een autobom.
    De president van Ingoesjetië, Joenoes Bek Jevkoerov
    De president van Ingoesjetië, Joenoes Bek Jevkoerov (AFP)

    Een zelfmoordenaar liet zijn auto ontploffen op een weg buiten de regionale hoofdstad Nazran toen een konvooi met de gepantserde auto van president Joenoes Bek Jevkoerov voorbij reed. Volgens de persbureaus ITAR-Tass en Interfax kwamen drie lijfwachten om het leven, onder wie een broer van Jevkoerov.

    Ingoesjetië ligt ten noorden van Tsjetsjenië en is een van de armste regio's in Rusland. Net als in verscheidene andere regio's in het gebied is het geweld er de afgelopen jaren toegenomen. Veel geweld heeft te maken met de twee separatistische oorlogen die in de afgelopen vijftien jaar in Tsjetsjenië zijn gevoerd, maar armoede, corruptie, etnische spanningen en de opkomende radicale islam spelen eveneens een rol. In Ingoesjetië verblijven honderden vluchtelingen uit Tsjetsjenië.

    Jevkoerov volgende in oktober de voormalige KGB-agent Moerat Zijazikov op als president van Ingoesjetië.

    http://www.volkskrant.nl/binnenland/...nd_bij_aanslag
    "God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."

    - L. Feuerbach

  2. #2
    life is pain

    Reacties
    2.852
    08-05-2009

    zo zeg,
    jij bent een tijd hier niet meer geweest toch?

    welkom terug.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Citaat Geplaatst door Malpighi Bekijk reactie
    zo zeg,
    jij bent een tijd hier niet meer geweest toch?

    welkom terug.
    Ja daar ben ik weer eens.

    Eens kijken hoe het staat op dit forum.
    "God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."

    - L. Feuerbach

  4. #4
    life is pain

    Reacties
    2.852
    08-05-2009

    Citaat Geplaatst door an3sdej Bekijk reactie
    Ja daar ben ik weer eens.

    Eens kijken hoe het staat op dit forum.
    het is hier geweldig.
    • moderatie draait als een tierelier
    • leden zijn welbespraakt en beleefd
    • wederzijds begrip is hier wat ons bind
    kortom,
    niets verandert.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    8.357
    27-07-2006

    De president van de roerige Russische regio Ingoesjetië is maandagochtend levensgevaarlijk gewond geraakt bij een zelfmoordaanslag met een autobom.
    let me guess....moslims.

    Waarom doen ze dat toch nooit bij Khamenei, Bashir AsSaad, Moebarak, Kadaffi, etc etc.
    Ik denk dat fundamentele moslims deze diktators expres in het zadel houden, en steunen.