1. #796
    -married-

    Reacties
    31.520
    16-02-2007

    .

  2. #797
    Verbannen

    Reacties
    702
    07-07-2019

    Doe rustig.

  3. #798
    MVC Lid

    Reacties
    18
    31-07-2019

    Hongerjaren van Mohamed Choukri is niet voor iedereen want erg confronterend, zonder schaamte schrijft hij over zijn armoedige jeugd. Realistisch en interessant om te lezen.

  4. #799
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Samirlovesyou Bekijk reactie
    Hongerjaren van Mohamed Choukri is niet voor iedereen want erg confronterend, zonder schaamte schrijft hij over zijn armoedige jeugd. Realistisch en interessant om te lezen.
    Gelezen, een aanrader, rauw realisme over beproevingen om niet aan het onderste van de maatschappij ten onder te gaan, opvallend goed weer gegeven relaas van een man die op latere leeftijd alfabeet werd.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  5. #800
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    The Game van Allesandro Baricco.

    Zet je wel even aan het denken over onze maatschappij en het gebruik van multi media.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  6. #801
    Verbannen

    Reacties
    702
    07-07-2019

    Ik dacht al die tijd dat siPure een dom blondje was, maar ze leest gewoon boeken joh.

  7. #802
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    “Denken en nadenken” zullen we maar aan paarden overlaten niet?
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  8. #803
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Ik heb net "Achter gesloten deuren" van B. A. Paris gelezen...heftig en super goed geschreven. Ik heb haar andere twee boeken ook gehaald: Gebroken en Breng me terug.
    Verder hou ik ook van de boeken van Liane Moriarty: heel geestig en vol humor.

    Enfin ik heb een hele waslijst aan boeken die ik kan aanraden
    Don't fall in love with words.

  9. #804
    Krulletjessssss

    Reacties
    841
    05-01-2011

    Lolita
    Roman van Vladimir Nabokov

    Het verhaal wordt verteld door de hoofdpersoon Humbert Humbert, die het manuscript schrijft vanuit een gevangeniscel. Zijn verhaal gaat als volgt:

    Humbert Humbert voelt zich aangetrokken tot kleine meisjes van ongeveer 8 tot 12 jaar oud.
    Deze noemt hij ´nymphets´ (nimfjes). Dit begon toen hij in zijn jeugd een meisje genaamd Annabel ontmoette.
    Hij was hevig verliefd op haar en zij op hem, hij kon alleen zijn seksuele lusten met haar niet volledig vervullen.
    Hierdoor creëerde hij een eeuwig verlangen naar kleine meisjes.

    Uw vuile was niet buiten hangen.


  10. #805
    Krulletjessssss

    Reacties
    841
    05-01-2011

    Citaat Geplaatst door Ejtemme Bekijk reactie
    Ziekelijk.
    Waarom zou je een dergelijk boek willen lezen noch anderen aanraden
    Het thema lijkt op het eerste gezicht iets als ‘pedofilie’ te zijn, maar dat is niet de bedoeling van het boek.
    Humbert Humbert is eigenlijk niet op zoek naar kleine meisjes, maar naar onschuld, naar zijn ‘ideale droom’
    en de onvervulde verlangens uit zijn jeugd, waardoor hij getraumatiseerd is.
    Deze verlangens zijn eigenlijk onvervulbaar, en dat maakt zijn zoektocht ook zo nutteloos.

    Kortom: ik vond het de moeite waard om te lezen. Daarnaast staat dit boek op de 4 de plaats
    van Modern Library 100 Beste Romans.

    Uw vuile was niet buiten hangen.