1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    22
    07-11-2002

    gevangenis

    salaam iedereen ik wil me voorstellen ik ben latifa24.ik zit met een grote probleem mijn man zit al 10 maanden in algeciras vast[spanje].ik mis hem zo verschrikkelijk erg hij is alles voor mij we zijn al 4 jaar gelukkig getrouwd.en we hebben een dochtertje van 2 jaar.ik kan nergens anders aan denken als aan hem.hij is nog steeds niet berecht en we weten ook niet wanneer ik ga om de 2 maanden naar hem.eind decb wil ik weer gaan inchallah rahmam irahiem.ik weet niet hoelang hij moet zitten of wanner hij voor moet komen.hij had 12 kilo hasj in de auto.wie weet waar je goedkope tickets naar tanger moet kopen,of wie dit ook in de famillie heeft meegemaakt,of wie weet hoe lang dit kan duren je kan ook gewoon reageeren zou ik kei leuk vinden.ik hoop dat ik snel reacties krijgheel veel liefs latifa24 beslaama

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    22
    07-11-2002

    dank je voor je reactie ik hoop dat deze hel snel voor bij is alhamdoelillah

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    17
    10-04-2002

    ohh wat erg voor je, maar voornamelijk voor je dochtertje ze is nog zo jong. ik heb zelf een zoontje van 4 jaar. Dus ik hoop voor je dat hij snel weer thuis komt, probeer iemand te zoeken die surat jasien 5 keer opleest in je huis het verlost problemen ik hoop die van jou ook!
    ik leef ontzettend met je mee, blijf sterk voor je dochtertje ze heeft je nodig! moge allah hem snel weer thuis laten komen.
    liefs saffira

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    22
    07-11-2002

    amien ,dank je dat doet me goed.ik mis hem zo,maar ik denk ook dat als hij er uit komt inchallah we nog beter met elkaar hebben.gelukkig belt hij om de dag.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    67
    01-05-2002

    latifa24 ik wens je echt veel sterkte toe.. en ik leef met je mee...

    liefs hanane

  6. #6
    Afwezig Lid.

    Reacties
    8.184
    16-02-2002

    MVC Premium MVC Premium
    ik leef echt met je mee...maarre waarom hqad ie dan hasj meegenomen???????waarom heeft hij die risico genomen en vooral nog als je een gezin hebt????was t geld dan zo benalgrijk voor hem?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    Latifa,

    hoe erg ik het ook voor je vind, je man werd betrapt met 12 kilo hasj in zijn auto. Iedereen weet dat het verboden is om hasj te smokkelen. Hij heeft dus een grote fout begaan. En hij zal de gevolgen van zijn daad moeten dragen.

    Ondertussen ben jij daar natuurlijk niet mee geholpen. Ik kan me voorstellen dat je hem mist en dat het moeilijk is om aan je dochtertje uit te leggen waar haar papa is.

    Het enige dat je kunt doen is sterk zijn. Voor jezelf, voor je dochtertje, zelfs voor je man. Dat is natuurlijk een zware opgave. Het is moeilijk om altijd sterk te zijn. Probeer over je problemen te praten met je familie of je vriendinnen. Zoek wat steun bij hen.

    Als dit de eerste keer is dat je man hasj smokkelde, steun hem maar laat hem ook merken dat je niet nog eens zoiets wilt meemaken. Dat je niet nog eens aan je dochtertje wilt moeten uitleggen waarom papa er niet is.

    Smokkelde je man vaker hasj maar werd hij niet gepakt, stel jezelf dan eens de vraag: wat vind IK ervan dat hij hasj smokkelt? Vind ik dat hij dat kan maken? Is het niet moreel onverantwoord om een drug te verkopen?

    Het gaat nu om hasj, een zogenaamde softdrug. Toch kun je ook daar verslaafd aan raken. Je kunt er voor in een afkickcentrum belanden. En wanneer je je realiseert dat je verslaafd bent en je zoekt hulp, dan heb je eigenlijk nog geluk...

    In ieder geval wens ik je heel veel sterkte. Men zegt dat een mens slechts de last wordt gegeven die hij of zij kan dragen. En ik wens je dan ook dat jij deze last zult kunnen dragen.

    Morgaine
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    22
    07-11-2002

    bedankt voor jullie leuke reacties ,dit was zijn erste keer en ik denk dat het maar van een kant beter is dat hij gelijk gepakt is.want stel je voor dat het goed was gegaan dan was hij misschien de volgende keer 100 kilo gaan halen.ik zal hem altijd steunen en al moet hij 20 jaar zitten dan zal ik altijd wachten inchallah.komt allamaal goed alhamdoedillah a la koel lie halgroetjes latifa24 ena sabra

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    597
    08-06-2002

    Salaam Latifa,

    Een persoon die ik ken maakt ongeveer het zelfde mee, wat zij doet is er een paar keer per jaar heen gaan en dan een week in een hotel, dan kan ze hem dagelijks bezoeken. Dit kost een hoop geld natuurlijk en ik zou het je persoonlijk niet aanraden omdat je hem dan eigenlijk alleen maar meer gaat missen.
    Wil je dit toch dan kun je denk ik het goedkoopst met transavia basic air naar malaga vliegen en dan met de bus naar algesiras. Je kunt bij trans online boeken en de retourticket malaga is momenteel +/- 59 euro.
    Ik hoop voor je dat het niet zo ver hoeft te komen, dat je man snel vrij komt en heeft geleerd van zijn fout.

  10. #10
    mijn lid

    Reacties
    333
    05-03-2002

    hey latifa24, als je man al 10 mnd zit, kan het nie meer zo lang duren voor dat ie berecht wordt, en zodra die berecht is dan mag ie zijn straf hier in nederland uitzitten, ik denk dat dat veel heen en weer reizen scheelt !!!

    nou groetjes en veel sterkte, en wat je ook doent blijf m veel steunen vooral in deze tijd, dat zal m zeker goed doen.

    beslamma
    soufie

  11. #11
    Heb geduld......

    Reacties
    364
    15-11-2002

    Het enige dat hem nog kan redden is een Nederlandse paspoort, als hij die niet heeft dan heeft hij een groot probleem.
    Met een NL paspoort kan hij zijn verdere straf, want die zal er zeker komen, hier in NL verder uitzitten. De straf is niet te doen in Spanje, uit ervaring.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    17
    06-11-2002

    SELAAM LATIFA!!!

    IK VINDT HET ERG VOOR JOU EN VOOR JOU KINDJE!!! IK HOOP VOOR JE DAT JOU MAN ZO SNEL MOGELIJK TERUG KAN KEREN NAAR NEDERLAND INSHALLAH!!! IK DENK DAT JOU MAN NIET ZO LANG MEER GAAT ZITTEN, WANT EEN KENNIS VAN MIJ DIE IS MET 420 KILO HASJ GEPAKT EN HIJ HEEFT 3.5-4 JAAR GEKREGEN EN JOU MAN DIE IS MET 12 KILO GEPAKT (DAT IS NIKS VERGELEKEN MET 420 KILO). IK WEET ZEKER DAT HIJ SNEL VRIJKOMT INSHALLAH. WANNEER JOU MAN VRIJKOMT DAN MOET HIJ DAT NOOIT MEER DOEN EN JE MOET HET HEM OOK ZEGGEN!!! STERKTE MEID EN ALLE LEDEN DIE DIT HEBBEN GELEZEN LEVEN MET JOU MEE!!!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    5
    18-11-2002

    sallaam latifa 24, ten eerste vind ik het erg rot voor je dat je man in de gevangin zit en nog zo ver weg.
    wat ik je kan zeggen is dat hij niet lang meer hoeft te zitten waarschijnelijk, omdat het een relatief lage hoeveelheid was wat hij had gesmokkeld.
    als hij er nu al 10 maanden op heeft kan de berechting niet lang op zich wachten. ik ken ook een paar mensen die ongeveer 5 keer zoveel hadden meegenomen en die 2 jaar hebben gekregen.
    het gaat er vooral om of dit de eerste keer was of dat hij dat vaker heeft gedaan. en ik heb gelezen dat dit de eerste keer vooor je man was, dan kan ik je allleen zeggen dat jullie binnen kort weer samen zullen zijn.
    beloof me wel dat je een hartig woordje met hem zal spreken dat hij dit de volgende keer laat, want er is niks zo belangerijk als je gezin al kun je nog zo veel geld verdienen. nou veel sterkte verder .

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    5
    19-10-2007

    Als je in spanje vast zit kun jij je vrijheid terug kopen. zulke bedragen liggen rond 20000 voor elke uitspraak anders

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    135
    14-09-2002

    salam latifa,
    Ben ik nou de enige iedereen vind het maar rot dat die vast zit maar ik niet ik walg van dat soort personen niet bang zijn voor hun geloof, van mijn part zit ie de rest van zijn leven vast, en jij met ik mis hem waarom liet je hem die daden begaan omdat je misschien in een luxe wagen wilt rijden, merkkleding wilt dragen, oezoebilah, en je praat nog met inschalah enz. Hoe zou jij het vinden als je dochter later een verlaafde zou worden, doordat iemand zoiets aan haar zou verkopen, net zo als jouw man die troep aan anderen verkoopt.
    Maar ja ik zeg altijd allah straft diegene altijd snel, en haram geld, gaan altijd naar haram dingen.