1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    1.769
    22-05-2002

    Origineel gepost door MissyR
    Miss_banana,

    Orientaalse talen en communicatie is een heel leuk opleiding, misschien iets voor jou
    Heb je meer achtergrondinformatie over die opleiding?

    [glow=black]

    Gatar fel Matar...

    Want ik ga naar QATAR!

    [/glow]


  2. #17
    ALHOCEIMA PRIDE

    Reacties
    876
    09-03-2002

    ffekes, zoeken zo,

    Ik wilde t zelf ook gaan doen ma uiteindelijk niet meer,
    Je kan de arabische taal leren ook japans, en dan voor grote multinationals werken en dan heel veel reizen, in de opleiding zit ook een stage in Cairo...
    Citaat Geplaatst door Apodo Bekijk reactie
    Tawayaghetç is de taal van de liefde, meer liefdevoller kan het namens haar nooit worden. Prachtig, werkelijk, prachtig.

  3. #18
    oui, c'est moi

    Reacties
    239
    04-01-2004

    Origineel gepost door MissyR
    ffekes, zoeken zo,

    Ik wilde t zelf ook gaan doen ma uiteindelijk niet meer,
    Je kan de arabische taal leren ook japans, en dan voor grote multinationals werken en dan heel veel reizen, in de opleiding zit ook een stage in Cairo...

    Dat klinkt interessant

    He miss_Banana moet mijn woorden toch eventjes terug nemen,
    Ik loop sinds kort stage bij de hoofdkantoor van de TUI ( Touroperating) en moet zeggen dat ik het echt naar mijn zin heb. Ik heb hele leuke collega's en het werk is vermoeiend maar leuk.

    Leuk dat jij als grondstewardess in Schiphol hebt gewerkt, lijkt me echt een uitdaging!! Wat voor opleiding heb je daarvoor gehad??

    xxx mariam

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    1.769
    22-05-2002

    Origineel gepost door mariametje
    Dat klinkt interessant

    He miss_Banana moet mijn woorden toch eventjes terug nemen,
    Ik loop sinds kort stage bij de hoofdkantoor van de TUI ( Touroperating) en moet zeggen dat ik het echt naar mijn zin heb. Ik heb hele leuke collega's en het werk is vermoeiend maar leuk.

    Leuk dat jij als grondstewardess in Schiphol hebt gewerkt, lijkt me echt een uitdaging!! Wat voor opleiding heb je daarvoor gehad??

    xxx mariam
    Ik heb daar geen vooropleiding voor gedaan. Ik heb een cursus gehad van het bedrijf zelf. 6 toetsen in 2 weken Best zwaar, maar op zich wel te doen.

    [glow=black]

    Gatar fel Matar...

    Want ik ga naar QATAR!

    [/glow]


  5. #20
    Bijna Lid

    Reacties
    539
    26-09-2002

    Hé allemaal klinkt heel leuk. Ik heb een vriendin die het ook doet in Rotterdam en voor haar is het vrij pittig, vooral moeilijk te combineren met een druk leventje. Ook komt zij van het MBO dus denk ook dat het een beetje daarmee te maken heeft.

    Het klinkt altijd leuk wat ze verteld, zo is ze al naar Parijs geweest met school, moesten ze zelf een hele programma opzetten en over een maand gaan ze naar London een paar dagen op campus, dus daar verder studeren.
    Het klinkt heel leuk natuurlijk, maar je moet wel veel meebetalen naast collegegeld.

    Ik zelf ben ook op zoek naar een studie, meer een studie waarmee ik een paar maanden in het buitenland kan studeren. Dat is echt mijn droom op dit moment. Iemand suggesties? (Mag wel missbanana..ff je topic lenen? voor wat info) Ik zat zelf te denken Frans, maar ik ben geweest op een open dag en dat was echt nix, heel de taal wordt ontleed en grammatica en poezie en literatuur lijkt me niet zo. Dus vandaar ben ik nu echt even de weg kwijt.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    35
    12-09-2002

    Ik volg Toeristisch Management, op t HBO en t is leuk en t is een eitje!!!!
    Dus een aanrader voor je......
    Heb je naasten lief zoals je jezelf lief hebt...

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    1.769
    22-05-2002

    Origineel gepost door stardust
    Hé allemaal klinkt heel leuk. Ik heb een vriendin die het ook doet in Rotterdam en voor haar is het vrij pittig, vooral moeilijk te combineren met een druk leventje. Ook komt zij van het MBO dus denk ook dat het een beetje daarmee te maken heeft.

    Het klinkt altijd leuk wat ze verteld, zo is ze al naar Parijs geweest met school, moesten ze zelf een hele programma opzetten en over een maand gaan ze naar London een paar dagen op campus, dus daar verder studeren.
    Het klinkt heel leuk natuurlijk, maar je moet wel veel meebetalen naast collegegeld.

    Ik zelf ben ook op zoek naar een studie, meer een studie waarmee ik een paar maanden in het buitenland kan studeren. Dat is echt mijn droom op dit moment. Iemand suggesties? (Mag wel missbanana..ff je topic lenen? voor wat info) Ik zat zelf te denken Frans, maar ik ben geweest op een open dag en dat was echt nix, heel de taal wordt ontleed en grammatica en poezie en literatuur lijkt me niet zo. Dus vandaar ben ik nu echt even de weg kwijt.
    Misschien is IBL een optie. Is ook een opleiding waarbij je in het buitenland op stage moet. Zelfs 2 keer, als ik me niet vergis. En je kunt daarna op internationaal gebied aan het werk

    [glow=black]

    Gatar fel Matar...

    Want ik ga naar QATAR!

    [/glow]


  8. #23
    Bijna Lid

    Reacties
    539
    26-09-2002

    Wat is IBL? En op welk niveau?

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    1.769
    22-05-2002

    Origineel gepost door stardust
    Wat is IBL? En op welk niveau?
    IBL is International Business and Languages. Het is op HBO-niveau. Kijk anders op de site van InHolland en vraag een folder aan. Ik heb de brochure thuis liggen. Staat alles in wat je over de opleiding wilt weten.

    [glow=black]

    Gatar fel Matar...

    Want ik ga naar QATAR!

    [/glow]


  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    222
    02-04-2004

    Salaam iedereen,

    ik studeer ook m'n laatste jaar toerisme (wel in België) en ik doe dit echt heel erg graag, heb ook stage gelopen in een reisbureau en was heel erg goed gegaan...

    Ik wilde graag toerisme verder studeren maar ja , het is ook een risicorichting en de laatste tijd gaat het toerisme nogal slecht in vele landen en het is (voor mij) niet echt een richtig die ik altijd kan blijven doen...

    Maar het is echt heel erg leuk...en je kan er echt alle richtingen mee uit, in een reisbureau werken, bij een touroperator, als stewardess (mits extra opleiding), reisbegeleidster, animatrice... en nog veel meer...

    Ziezo, dat was mijn mening...

    Salaam aleikoum

    Yasmina
    Gun anderen wat je jezelf gunt...

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    1.769
    22-05-2002

    Origineel gepost door Jasmien_19
    Salaam iedereen,

    ik studeer ook m'n laatste jaar toerisme (wel in België) en ik doe dit echt heel erg graag, heb ook stage gelopen in een reisbureau en was heel erg goed gegaan...

    Ik wilde graag toerisme verder studeren maar ja , het is ook een risicorichting en de laatste tijd gaat het toerisme nogal slecht in vele landen en het is (voor mij) niet echt een richtig die ik altijd kan blijven doen...

    Maar het is echt heel erg leuk...en je kan er echt alle richtingen mee uit, in een reisbureau werken, bij een touroperator, als stewardess (mits extra opleiding), reisbegeleidster, animatrice... en nog veel meer...

    Ziezo, dat was mijn mening...

    Salaam aleikoum

    Yasmina
    Heej Yasmina,

    Wat wil jij met je opleiding gaan doen 'als je groot bent'?

    [glow=black]

    Gatar fel Matar...

    Want ik ga naar QATAR!

    [/glow]


  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    222
    02-04-2004

    Salaam Miss Banana :-)

    Insha'Allah wil ik iets doen met rechten als ik dit jaar afstudeer ...(insha'Allah!!!!) Ik wil graag volgend jaar rechtspraktijk studeren, 3 jaar Bachelor en wie weet nog een jaar voor een Master te behalen... na m'n studies kan ik terecht op een advocatenkantoor, bij een gerechtsdeurwaarder, notaris en dergelijke...

    Het lijkt me wel interessant, iets heel anders dan toerisme dus en jij ?

    Salaam aleikoum


    Yasmina
    Gun anderen wat je jezelf gunt...

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    1.769
    22-05-2002

    Origineel gepost door Jasmien_19
    Salaam Miss Banana :-)

    Insha'Allah wil ik iets doen met rechten als ik dit jaar afstudeer ...(insha'Allah!!!!) Ik wil graag volgend jaar rechtspraktijk studeren, 3 jaar Bachelor en wie weet nog een jaar voor een Master te behalen... na m'n studies kan ik terecht op een advocatenkantoor, bij een gerechtsdeurwaarder, notaris en dergelijke...

    Het lijkt me wel interessant, iets heel anders dan toerisme dus en jij ?

    Salaam aleikoum


    Yasmina
    Wa 3alaikoum salaam

    Ik wil insha allah als vertegenwoordiger van een maarschappij werken. Op het vliegveld. Misschien in het buitenland of gewoon in NL. Maar dat lijkt me super. Lekker hectisch en veel stressen

    [glow=black]

    Gatar fel Matar...

    Want ik ga naar QATAR!

    [/glow]