1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    134
    11-04-2002

    Zooooo,

    Als ik dit zo lees ben ik zo ongeloofelijk blij met mijn schoonmoeder, sinds de dag dat ik haar heb leren kennen behandelt ze me gewoon als haar eigen dochter.
    Ze belt me bijna elke dag om te vragen hoe het met mij en mijn zoontje gaat en om te vragen of ik bij haar kom eten en wat ik wil eten.
    Daarnaast als ik ruzie heb met mijn man neemt ze het altijd voor mij op.
    En het allerbelangrijkste ze bemoeit zich niet met ons leven, laat ons onze eigen keuzes maken, ze geeft wel haar mening maar legt ons niks op.
    Voor de meiden met een niet zo'n aardige schoonmoeder kan ik alleen zeggen laat je huwelijk niet kapot maken door zo iemand want uiteindelijk ben je niet met haar getrouwd maar met haar zoon!!!!!!!!

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    556
    26-12-2003

    subban Allah ik begrijp er niks van...Alhemdoelilah denk ik niet zo en zou ik iniedergeval mijn plicht proberen te volharden en dat is mijn "trots" (eigenlijk is het een trots die we van de kafiers hebben over genomen) aan de kant te zetten en alles er aan doen om de familie band in orde te houden, ook al zou het moeiiljk voor me zijn

    en wie weet heb ik het ook wel moeilijk met mijn schoonmoeder maar khair inscha Allah ik zou inscha Allah geduldig blijven
    Hun gedachtes...slechts bij deze Dounya,Hun daden niet gericht op Al.gifra....Harten van steen, niet beseffend wat ze aanrichtten, Zo dwaas en onwetend zijn hun gezichten

    ik dank Allah swt dat jij mijn man bent

  3. #18
    Living la vida locca

    Reacties
    3.285
    14-08-2002

    Origineel gepost door samiraa
    Zooooo,

    Als ik dit zo lees ben ik zo ongeloofelijk blij met mijn schoonmoeder, sinds de dag dat ik haar heb leren kennen behandelt ze me gewoon als haar eigen dochter.
    Ze belt me bijna elke dag om te vragen hoe het met mij en mijn zoontje gaat en om te vragen of ik bij haar kom eten en wat ik wil eten.
    Daarnaast als ik ruzie heb met mijn man neemt ze het altijd voor mij op.
    En het allerbelangrijkste ze bemoeit zich niet met ons leven, laat ons onze eigen keuzes maken, ze geeft wel haar mening maar legt ons niks op.
    Voor de meiden met een niet zo'n aardige schoonmoeder kan ik alleen zeggen laat je huwelijk niet kapot maken door zo iemand want uiteindelijk ben je niet met haar getrouwd maar met haar zoon!!!!!!!!

    Die van mij idem dito!!!
    als ik al die verhalen lees dan prijs ik me zelf supergelukkig met mijn schoonmoeder.
    Niets is wat het lijkt

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    804
    10-12-2003

    Tip trouw met iemand zonder moeder of met een moeder in Marokko, kunnen ook erg zijn maar de fysieke afstand schept ook emotionele afstand dus altijd beter dan wanneere ze hier zijn. trouwens schoonzussen kunnen sosms net zo erg zijn als schoonmoeders of ergeer nog. Geloof me...ik heb er ervaring mee.
    wassalaam alaaykoum

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    21
    31-12-2002

    Ik heb zovaak ruzie met mijn man alleen maar door mijn schoonmoeder. Hij is gewoon als de dood voor haar. En dat ik over haar roddel volgens sommige A.U.B zeg negeer gewoon wat ik schrijf. Roddelen moet je eens goed luisteren ik maak zelf uit wat ik zeg en wat ik doe. Ik heb er al zolang mee gelopen op een gegeven moment barst de bom los. Jullie weten niet wie ik ben en wie mijn schoonmoeder is dus is het slechts een verhaaltje voor jullie waar je makkelijk op kunt reageren. En mijn geduld raakt op. Hij is niet meer de man waar ik mee ben getrouwd. Je kunt me pas begrijpen als je hetzelfde mee zal maken. Het is geen getrouwd leven meer als je geen eigen leven leid. Al die beloftes die mij zijn gemaakt. Het is voor mij echt voorbij ik heb mijn ouders al ingelicht en wacht nou gewoon op het moment. Mijn ouders staan achter me daar ben ik heel blij mee. Het is geen leven meer als je contsant ruzie heb door gestook. Ik heb nachten lang gehuild ik heb gevochten voor mijn relatie maar als dat alleen maar van mijn kant komt en mijn man zegt nog niet eens selam bij binnenkomst en beslama bij het weg gaan. Dan hoef het van mij niet meer. Ik woon in Europa en verdien mijn eigen geld ik heb hem niet meer nodig.Ik ben helemaal op. Ik heb een tijd niet gegeten en geslapen ik werd helemaal gek van de situaties waar ik in verkeerde. Iedereen viel het op mijn ouders zijn er toen achter gekomen en die hebben toen met mijn schoonmoeder gepraat en ze deed alsof haar neus bloedde ze wist nergens van. Yeah sure Dit alles heeft mij sterk gemaakt ik heb haar op handen en voeten gedragen eveneens mijn man. Als je daar niets voor terug krijgt. Dan is het voor mij voorbij ik heb veel geduld gehad maar die is helemaal op geraakt. Het boeit me niet eens wat anderen er van vinden. Het is mijn leven en ik ben nog jong en heb nog een hele toekomst voor dat laat ik me niet afpakken.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    3.016
    17-02-2004

    Origineel gepost door oem_ismael
    subban Allah ik begrijp er niks van...Alhemdoelilah denk ik niet zo en zou ik iniedergeval mijn plicht proberen te volharden en dat is mijn "trots" (eigenlijk is het een trots die we van de kafiers hebben over genomen) aan de kant te zetten en alles er aan doen om de familie band in orde te houden, ook al zou het moeiiljk voor me zijn

    en wie weet heb ik het ook wel moeilijk met mijn schoonmoeder maar khair inscha Allah ik zou inscha Allah geduldig blijven
    En daar hebben we haar weer
    Meid, heb je niet al die berichtjes van mij aan jou gelezen?
    Zo te zien niet, anders zou je niet weer zo een stom praatje hier houden van hoe ongedoeldig wij toch zijn en hoe sterk jij toch niet bent...
    Geloof me, als je in een situatie zou verkeeren zoals sommigen zou je heel anders piepen

    Beslama

  7. #22
    blijven lachen!

    Reacties
    928
    23-11-2001

    als ik dit lees denk ik bij mezelf: hemdoulilah heb ik schatten van schoonouders.....

    bnialhoceima.... ik heb echt met je te doen..... geen selam en beslama zeggen...... zwijgen.... ik kan daar echt absoluut niet tegen.......... en als dat allemaal nog eens door zijn moeder zou moeten komen....

    en iemand had het hier over schoonzussen (vrouw van de broer van je man) dat die ook erg kunnen zijn.........
    Dat geloof ik graag...
    ze hebben toch een of andere gezegde: "notta metekbel notta......."?
    Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen maar dat gezegde is door onze voorouders niet voor niets bekend.......

    Ik hoop dat diegene die in zulke situaties zitten sabr hebben en er goed met hun man over kunnen praten..... (al zal dit zelden zo zijn....).

    Weet dat vroeg of laat je schoonmoeder ook haar straf krijgt voor het stoken tussen een huwelijk van haar zoon en diens vrouw..... Als dat dan zelfs tot een scheiding leidt...... !!!

    Meid ik wens je veel succes toe....!

    groetjes y*
    Shaytaan bereidt zich nu voor op de laatste minuten van onze dood.
    Hoe hebben wij ons op deze beproeving tijdens het sterven voorbereid?
    Deze wereld heeft een vermoedelijke toekomst.
    Je weet niet of je je doel zult behalen in dit leven.
    Werk aan je zekere toekomst. Onze ontmoeting met Allah swt is een zekere toekomst.
    Moge Allah swt ons leiden, Allah ouma amin.

  8. #23
    Mama van 2 schatjes.

    Reacties
    9.388
    14-01-2003

    Helaas mijn schoonmoeder is overleden, hoe graag ik haar mocht, ze was een echt een schat van een mens. Nu is mijn schoonvader hertrouwd en zijn vrouw is echt een top van een vrouw, ze behandeld de kinderen van me schoonvader als haar eigen kinderen en mij als haar dochter, ik kan hamdoulillah met alles bij haar terecht en over alles praten, hebben geen geheimen voor elkaar, en heel belangrijk ze stookt niet in onze huwelijk hamdoulillah. Alleen ik mis haar behoorlijk, ze woont namelijk in marokko, maar hebben heel vaak eindeloose gesprekken per telefoon.

    Meiden behandel je schoonmoeder als je eigen moeder, want het blijft toch de moeder van je man.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    537
    06-12-2003

    alhamdoelilah heb ik ook een hele lieve schoonmoeder en schoonvader
    ze staan altijd aan mijn kant en aangezien ik zelf geen moeder heb ben ik heel blij met mijn schoonmoeder,zij word nu ook een dagje ouder en als ik aan het vervolg ervan denk krijg ik de kriebels
    ik heb zelf 3 zonen en zal mijn schoondochters op een hele eerlijke manier behandelen die ze verdienen want gaat het niet goed tussen schoonma en schoondochter dan gaat het ook niet goed tussen moeder en zoon nee dat wil ik mijn zonen niet aandoen en ik zou nooit ruzies tussen hun veroorzaken integendeel ik probeer ruzies te voorkomen moechten ze bij mij komen klagen
    en voor de dames die het zo moeilijk hebben ik leef echt met jullie mee maar sommige moeders zijn jaloers en willen hun zonen voor hun houden ze weten dan ook niet hoe ze met die gevoelens moeten omgaan
    en het gaat heel vaak zo heb je een goeie man dan is er wel iemand die het wil verzieken toch wil ik zeggen probeer sterk te zijn en blijf om hulp vragen bij allah inchaalah helpt hij jullie
    veel liefs moeder4

  10. #25
    .... koffie junk....

    Reacties
    7.665
    05-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door bnialhoucima
    Ik heb zovaak ruzie met mijn man alleen maar door mijn schoonmoeder. Hij is gewoon als de dood voor haar. En dat ik over haar roddel volgens sommige A.U.B zeg negeer gewoon wat ik schrijf. Roddelen moet je eens goed luisteren ik maak zelf uit wat ik zeg en wat ik doe. Ik heb er al zolang mee gelopen op een gegeven moment barst de bom los. Jullie weten niet wie ik ben en wie mijn schoonmoeder is dus is het slechts een verhaaltje voor jullie waar je makkelijk op kunt reageren. En mijn geduld raakt op. Hij is niet meer de man waar ik mee ben getrouwd. Je kunt me pas begrijpen als je hetzelfde mee zal maken. Het is geen getrouwd leven meer als je geen eigen leven leid. Al die beloftes die mij zijn gemaakt. Het is voor mij echt voorbij ik heb mijn ouders al ingelicht en wacht nou gewoon op het moment. Mijn ouders staan achter me daar ben ik heel blij mee. Het is geen leven meer als je contsant ruzie heb door gestook. Ik heb nachten lang gehuild ik heb gevochten voor mijn relatie maar als dat alleen maar van mijn kant komt en mijn man zegt nog niet eens selam bij binnenkomst en beslama bij het weg gaan. Dan hoef het van mij niet meer. Ik woon in Europa en verdien mijn eigen geld ik heb hem niet meer nodig.Ik ben helemaal op. Ik heb een tijd niet gegeten en geslapen ik werd helemaal

    gek van de situaties waar ik in verkeerde. Iedereen viel het op mijn

    ouders zijn er toen achter gekomen en die hebben toen met mijn schoonmoeder gepraat en ze deed alsof haar neus bloedde ze wist nergens van. Yeah sure Dit alles heeft mij sterk gemaakt ik heb haar op handen en voeten gedragen eveneens mijn man. Als je daar niets voor terug krijgt. Dan is het voor mij voorbij ik heb veel geduld gehad maar die is helemaal op geraakt. Het boeit me niet eens wat anderen er van vinden. Het is mijn leven en ik ben nog jong en heb nog een hele toekomst voor dat laat ik me niet afpakken.
    beste meid wat verschrikkelijk dat je het in deze tijd nog moet mee maken ik dacht dat zoiets alleen maar vroeger voorkwam maar niet dus verkeerd gedacht ik wens je alle sbar van de wereld toe en ik hoop dat je er uit zult komen inschallah.

  11. #26
    Living la vida locca

    Reacties
    3.285
    14-08-2002

    Origineel gepost door bnialhoucima
    Ik heb zovaak ruzie met mijn man alleen maar door mijn schoonmoeder. Hij is gewoon als de dood voor haar. En dat ik over haar roddel volgens sommige A.U.B zeg negeer gewoon wat ik schrijf. Roddelen moet je eens goed luisteren ik maak zelf uit wat ik zeg en wat ik doe. Ik heb er al zolang mee gelopen op een gegeven moment barst de bom los. Jullie weten niet wie ik ben en wie mijn schoonmoeder is dus is het slechts een verhaaltje voor jullie waar je makkelijk op kunt reageren. En mijn geduld raakt op. Hij is niet meer de man waar ik mee ben getrouwd. Je kunt me pas begrijpen als je hetzelfde mee zal maken. Het is geen getrouwd leven meer als je geen eigen leven leid. Al die beloftes die mij zijn gemaakt. Het is voor mij echt voorbij ik heb mijn ouders al ingelicht en wacht nou gewoon op het moment. Mijn ouders staan achter me daar ben ik heel blij mee. Het is geen leven meer als je contsant ruzie heb door gestook. Ik heb nachten lang gehuild ik heb gevochten voor mijn relatie maar als dat alleen maar van mijn kant komt en mijn man zegt nog niet eens selam bij binnenkomst en beslama bij het weg gaan. Dan hoef het van mij niet meer. Ik woon in Europa en verdien mijn eigen geld ik heb hem niet meer nodig.Ik ben helemaal op. Ik heb een tijd niet gegeten en geslapen ik werd helemaal gek van de situaties waar ik in verkeerde. Iedereen viel het op mijn ouders zijn er toen achter gekomen en die hebben toen met mijn schoonmoeder gepraat en ze deed alsof haar neus bloedde ze wist nergens van. Yeah sure Dit alles heeft mij sterk gemaakt ik heb haar op handen en voeten gedragen eveneens mijn man. Als je daar niets voor terug krijgt. Dan is het voor mij voorbij ik heb veel geduld gehad maar die is helemaal op geraakt. Het boeit me niet eens wat anderen er van vinden. Het is mijn leven en ik ben nog jong en heb nog een hele toekomst voor dat laat ik me niet afpakken.
    Veel sbar toegewenst meisje, ik kan me erg goed voorstellen dat je het zat bent. Zoals je zegt je bent nog jong, heb je hele leven voor je en geen kinderen die je je hele leven aan je ex verbinden.
    Waarom zou je je door zo'n ruggegraatloze looser in een wrak laten veranderen? Als het echt niet anders kan zoals in jouw geval dan wens ik je veel succes met je scheiding en ik hoop voor je dat hij zijn medewerking verleent.
    Niets is wat het lijkt

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    556
    26-12-2003

    Origineel gepost door smurfi
    En daar hebben we haar weer
    Meid, heb je niet al die berichtjes van mij aan jou gelezen?
    Zo te zien niet, anders zou je niet weer zo een stom praatje hier houden van hoe ongedoeldig wij toch zijn en hoe sterk jij toch niet bent...
    Geloof me, als je in een situatie zou verkeeren zoals sommigen zou je heel anders piepen

    Beslama
    het enigste wat ik kan zeggen op jou is SUBBAN ALLAH

    salaam alaykoem
    Hun gedachtes...slechts bij deze Dounya,Hun daden niet gericht op Al.gifra....Harten van steen, niet beseffend wat ze aanrichtten, Zo dwaas en onwetend zijn hun gezichten

    ik dank Allah swt dat jij mijn man bent

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    174
    10-08-2003

    ik heb een stief-schoonmoeder, en zij is echt een hypocriet, naast mijn ouders doet zij alles voor mij, maar zodra mijn ouders weg zijn, draait ze mij de rug toe. ze belt en komt alleen naar mij toe als het voor haar eigen zaakjes is. haar bijv, ergens naar toe brengen of zo. ik ga sinds kort echt maar 1 keer in de 2 weken naar haar toe. ze heeft zelf 2 zoons maar moet perse mijn man bellen als er vuile werk opgeknapt moet worden, haar eigen zoons laat ze echt geen vieze of zware werk doen in hun huis zoals bv. behangen, schilderen en al die andere karweitjes. nee daar is haar stiefzoon wel voor. mijn schoonvader zegt er niks van. en mijn man vindt dat zoooo erg. Hij zegt altijd ben ik soms geen zoon van hem? en dat doet mij zo zeer. dus wat mij betreft hoef ik haar niet eens meer te zien, ik ga er echt alleen maar naar toe omwille van mijn ouders en om respect voor mijn schoonvader, meer niet. zij komt zelden naar mij toe. en belt ook echt nooit, alleen voor haar bestwil. dus wat betreft schoonouders..... wou dat ze in marokko zaten.