1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    21
    31-12-2002

    schoonmoeders

    Schoonmoeders kun je niet vergelijken met je eigen moeder.
    En sorry hoor maar ik zit daar liever niet elke dag 1x per week is meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer dan genoeg. Geloof me niet alle schoonmoeders zijn het zelfde. Als je er 1 net als die van mij heb dan kom je daar liever helemaal niet maar ja het is wel netjes om wel te gaan uit respect.
    Voor de rest wil ik effe mede delen dat je maar 1 moeder heb die jou alles gunt en ik zal je zeggen op 1 of ander manier willen schoonmoeders altijdt dwarsbomen en lopen ze vaak onze mannen op te stoken, Nou ik zal mijn schoonmoeder nooit als mijn eigen moeder zien ik heb er maar 1 en ben heeeeel blij met mijn allerliefste mammie.
    Wat moet je van een schoonmoeder leren die niet bid en die altijdt te lui is voor alles het liefst wil ze dat ik daar heel de dag schoonmaak NOU NO WAY en dan loop ze ook nog eens mijn man op te stoken waar we in het begin heel vaak ruzie over hebben gehad.
    Maar het boeit me niet meer

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    556
    26-12-2003

    ik vind het heel erg voor je...maar het is beter als je niet over haar gaat klagen en over haar gaat roddelen, probeer jij dan de geduldige te zijn en probeer islamitsche gedrag te blijven tonen ook al doet ze dit niet
    Hun gedachtes...slechts bij deze Dounya,Hun daden niet gericht op Al.gifra....Harten van steen, niet beseffend wat ze aanrichtten, Zo dwaas en onwetend zijn hun gezichten

    ik dank Allah swt dat jij mijn man bent

  3. #3
    Mama van 2 schatjes.

    Reacties
    9.388
    14-01-2003

    Origineel gepost door oem_ismael
    ik vind het heel erg voor je...maar het is beter als je niet over haar gaat klagen en over haar gaat roddelen, probeer jij dan de geduldige te zijn en probeer islamitsche gedrag te blijven tonen ook al doet ze dit niet

    Ik geef je groot gelijk zuster

  4. #4
    Tanger gek

    Reacties
    2.303
    20-03-2003

    ik kan best begrijpen dat die meid ff dr hart wil luchten

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    436
    22-09-2003

    Ik ben blij dat mijn schoonmoeder gelukkig niet zo is.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    26
    11-03-2004

    als je een schoonmoeder heb als ik dan wil je graag haar vermoorden echt waar sorry dat ik zo over haar zeg maar ik kom al maanden niet meer naar haar, wil gewoon ok niks met haar te maken meer, mijn man en ik hebben er vaak ruzie over gehad, maar nu is hij zelf ook gaan inz ie dat ze moeder niet deugd tuurlijk het is zijn moeder dat moet hij zelf weten van mij mag hij naar haar toe zolang hij niet met problemen naar mij komt en dingen vertelt over haar, want har naam is al zo erg echt damens ik wou echt dat de band goed is en dat we vriendinnen zijn en lief en leed met elkaar delen maar dat hoeft eigelijk ook niet beste vriendinnen maar met elkaar omgaan kan wel vind ik echt als we elkaar tegen komen is het nu alleen salem meer niet.

    jamila

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    43
    12-02-2004

    eeey dames....
    ik ben nog niet getrouwd...dus heb ook nog gen schoonmoeder..
    maar ik hoor heeel veeeel verhalen over die erge schoonmoeders..maar ook verhalen over meiden die het juist goed hebben met hun schoonmoeders..
    mijn oma is zelf ook zo..ze speelt de baas en is ERG irritant bezig..
    mn moeder die zegt er nix van en probeert zo normaal mogelijk te blijven....maar ik in tussen kan er wel wat aan doen SOMS...terwijl het niet eens mn schoonmoeder is...
    zodra wij iets willen Bijv. schoolreisje...wil zij het ons gaan verbieden..en dan gaat ze zeggen je tantes gingen vroeger ook nergens heen....
    maar gelukkig boeit het me ma niet wat ze zegt en laat ze ons gewoon gaan..

    ooh ja ik vind het erg voor jullie...inscha allah komt alles goed
    beslamma kuss mij
    Begrip En Waarderen
    Hoeft Een Vriend Niet Te Leren
    Wat Het Leven Je Ook Bied
    Een Echte Vriend Verlies Je Niet

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.016
    17-02-2004

    Origineel gepost door oem_ismael
    ik vind het heel erg voor je...maar het is beter als je niet over haar gaat klagen en over haar gaat roddelen, probeer jij dan de geduldige te zijn en probeer islamitsche gedrag te blijven tonen ook al doet ze dit niet
    Natuurlijk is dat zo, maar we zijn ook maar mensen en soms raakt je geduld echt op. En dan is het beter dat deze zuster hier anonuum haar hart komt luchten dan bij haar man gaat klagen of iemand anders. Dat zou het misschien alleen maar erger maken.

    Uit andere discussies heb ik begrepen dat je nog niet getrouwd bent.
    Voordat ik ging trouwen had ik ook een bepaald beeld gehad hoe een moslima zich moet gedragen. Dat je als goede moslima met de kracht van Allah swt wel alles aankunt. Maar als je dan eenmaal getrouwd bent, krijg je met problemen te maken van die je niet eens wist dat ze bestaan (dit hoeft natuurlijk niet altijd).
    Het is zo onzettend moeijlijk ALTIJD de geduldige te zijn. Op een gegeven moment trek je het niet meer. Bijzonder niet als de s.moeder zo erg lastig is. Lastig in die zin dat ze jou alleen maar dwaars wil zitten.
    Dat je nooit goed genoeg bent, van jou het onmogelijke eist.
    Natuurlijk moet je een goede moslima blijfen en nooit de geduld verliezen, want Allah schenkt kracht om niet op te geven.
    Maar het blijft moeijlijk en een gevecht tegen jezelf.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    323
    18-01-2003

    Origineel gepost door oem_ismael
    ik vind het heel erg voor je...maar het is beter als je niet over haar gaat klagen en over haar gaat roddelen, probeer jij dan de geduldige te zijn en probeer islamitsche gedrag te blijven tonen ook al doet ze dit niet

    selaam sis,

    Ik ben het niet echt met je eens, ik vind niet dat bnialhoucima roddeld over haar schoonmoeder...
    Ikzelf ben ook niet getrouwd, en ik hoor ook veel verhalen over schoonmoeders, niet allemaal negatief natuurlijk, en als je af en toe je hart kan opluchten kan dat deugd doen, wat dit is het enige probleem dat je niet echt met je man kan bespreken want het is tenslotten zijn moeder. en je weet moeders zijn heilig
    "It is in rememberance of Allah that the heart finds peace"

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.016
    17-02-2004

    Re: schoonmoeders

    Origineel gepost door bnialhoucima
    Schoonmoeders kun je niet vergelijken met je eigen moeder.
    En sorry hoor maar ik zit daar liever niet elke dag 1x per week is meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer dan genoeg. Geloof me niet alle schoonmoeders zijn het zelfde. Als je er 1 net als die van mij heb dan kom je daar liever helemaal niet maar ja het is wel netjes om wel te gaan uit respect.
    Voor de rest wil ik effe mede delen dat je maar 1 moeder heb die jou alles gunt en ik zal je zeggen op 1 of ander manier willen schoonmoeders altijdt dwarsbomen en lopen ze vaak onze mannen op te stoken, Nou ik zal mijn schoonmoeder nooit als mijn eigen moeder zien ik heb er maar 1 en ben heeeeel blij met mijn allerliefste mammie.
    Wat moet je van een schoonmoeder leren die niet bid en die altijdt te lui is voor alles het liefst wil ze dat ik daar heel de dag schoonmaak NOU NO WAY en dan loop ze ook nog eens mijn man op te stoken waar we in het begin heel vaak ruzie over hebben gehad.
    Maar het boeit me niet meer

    Meid, ik weet precies wat je voelt. M'n schoonmoeder is ook heel erg. Dat elk schoonmoeders haar schoondochters dwaars willen zitten klopt niet.

    Mijn moeder en haar moeder (mijn oma) zijn echt de liefsten schoonmoeders die bestaan. En dat zeg ik echt niet alleen omdat het familie van me is. Hun schoondochters zeggen het echt zelf en dat zie je ook hoe ze met elkaar omgaan.
    Mijn moeder zegt altijd dat je schoondochters als eigen dochters moet behandelen want de eigen dochters gaan naar andere families trouwen en dan wil je toch ook dat ze goed worden behandelt.

    Het enigste wat echt wint is sabbah (geduld) ook al is het erg moeilijk.
    Meer kun je niet doen.

  11. #11
    Me Against Myself

    Reacties
    2.158
    25-11-2002

    Als je een gezonde relatie wilt moet het van 2 kanten komen. Ik heb soms echt het idee, dat meiden voordat ze getrouwd zijn al een "hekel" hebben aan hun schoonmoeder en vice versa. Waarom weet ik echt niet. Een schoonmoeder moet gewoon begrijpen dat haar zoon nu niet alleen van haar is en een schoondochter dat haar man ook een moeder heeft, die zij heeft te respecteren en die ondanks dat hij nu getrouwd is nog wel degelijk iets over hem heeft te vertellen.
    ........

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.016
    17-02-2004

    Origineel gepost door Mocro4eva
    Als je een gezonde relatie wilt moet het van 2 kanten komen. Ik heb soms echt het idee, dat meiden voordat ze getrouwd zijn al een "hekel" hebben aan hun schoonmoeder en vice versa. Waarom weet ik echt niet. Een schoonmoeder moet gewoon begrijpen dat haar zoon nu niet alleen van haar is en een schoondochter dat haar man ook een moeder heeft, die zij heeft te respecteren en die ondanks dat hij nu getrouwd is nog wel degelijk iets over hem heeft te vertellen.

    Ik ben het helemaal niet met je eens dat meiden al een hekel aan de schoonmoeder hebben voordat ze getrouwd zijn!
    Voordat ik trouwde had ik zeker GEEN hekel aan m'n s.moeder, in tegendeel...ook in het begin van mijn huwelijk niet. Ik heb haar bijna letterlijk op armen gedragen. Voor haar echt alles gedaan (daarvoor hoef ik nog niet eens een dank, dit deed ik omdat het zo hoort. Maar toch, het is echt nooit goed.

    En dat de s.dochter moet accepteeren dat de moeder nog wat over de zoon heeft te vertellen spreekt wel voor zich. Ik ben namelijk ook kind van m'n moeder en luister nog steeds naar haar advies, en zal dat ook altijd blijven doen.


    Als ik aan m'n moeder denk die een hartstikke goede band heeft met haar 3 schoondochters wordt ik hartstikke jaloez (natuurlijk gun ik het hun) want ik wil dat ook! Voor een goede, stabiele relatie met je man is ook een goede band met de s.moeder erg belangrijk! Maar wat wil je doen als je het best mogelijkste gedaan hebt, om dit te creeren maar steeds een klap krijgt (niet fysiek hoor).

  13. #13
    Mommy

    Reacties
    394
    11-10-2001

    assalaam wa aleikum

    smurfi, ik vind het heel erg voor je en ik begrijp héél goed in wat een situatie je je bevindt. mijn zus is nog maar net getrouwd en is al helemaal gek geworden van haar schoonmoeder. zij woont dan nog bij haar in. ze vond het erg om aan haar man te vragen om alleen te wonen omdat ze medelijden had met zijn moeder. ze zei tegen hem: "we blijven bij je ma wonen, het is je moeder hé en je kan har moeilijk in de steek laten". nou geloof me, als ze had geweten wat voor iemand dat was, was al van de eerste dag gaan lopen. ze zei zelfs tegen mijn moeder: "als ik wist dat hij zo'n moeder had, ik was niet met hem getrouwd!"

    ze bemoeit zich met alles! wat ze eet, wat ze draagt, wat ze doet.
    laatst zei ze zelfs tegen haar dat ze niet zoveel moest douchen, één keer per week is meer dan genoeg! met andere woorden, ze mag maar één keer per week sex hebben met haar man.

    laatst was ze een boterham aan het smeren en ze zei tegen haar: je smeert er teveel op! die pot moet zeker een jaar meegaan!

    op een feest maakte ze haar voor iedereen belachelijk: je hebt teveel schmink aan, ga naar de badkamer en was dat eraf!

    ze mag niet eens naar ons komen! ze zei tegen haar dat we niet deugden, en dat ze alleen naar haar moeder mag gaan, en dan nog liefst niet te vaak en dan moet ze ook nog meegaan!

    we kunnen nooit es met haar privé praten want dan zit ze erbij. als we haar gaan opzoeken, komt ze naast ons zitten en we mogen vooral geen nederlands praten.

    ik weet zeker dat mijn zus dat niet lang gaat volhouden en ik vind het héél erg, dat een huwelijk gewoon verpest word door die vrouw.

    ze heeft echt geen leven meer, en dat omdat ze medelijden had met haar!


    oem ismael, ik zie dat jij het overal maar minimaliseert, je hebt geluk dat jij je niet in zo'n situatie bevindt, je zou wel anders klappen dan ipv heb geduld. je gaat er kapot aan, je hebt geen privacy met je man, ze commandeert er maar op los, je hebt zelfs geen eigen mening meer en dan ga jij hier zitten verkondigen: heb geduld?? sorry meid, maar geduld raakt op.

    ik vind dat ze nog veel geduld heeft, als ik in haar plaats stond, ik had het haar allemaal recht in het gezicht gegooid en mijn koffers gepakt! ik ben getrouwd met mijn man en niet met mijn schoonmoeder!

    alhamdoellilah dat ik een lieve schoonmoeder heb, maar ik leef toch mee met degenen die daar niet mee gezegend zijn, echt, met héél mijn hart, omdat ik het al twee keer van heel dichtbij meemaak en weet wat een hel een schoonmoeder je kan aandoen!

    aan al diegenen die zo'n erge schoonmoeder heeft, zeg het haar duidelijk wanneer je vind dat ze te ver gaat, en laat haar vooral niet tussen jou en je man komen.

    mha salama

  14. #14
    Me Against Myself

    Reacties
    2.158
    25-11-2002

    Origineel gepost door smurfi
    Ik ben het helemaal niet met je eens dat meiden al een hekel aan de schoonmoeder hebben voordat ze getrouwd zijn!
    Voordat ik trouwde had ik zeker GEEN hekel aan m'n s.moeder, in tegendeel...ook in het begin van mijn huwelijk niet. Ik heb haar bijna letterlijk op armen gedragen. Voor haar echt alles gedaan (daarvoor hoef ik nog niet eens een dank, dit deed ik omdat het zo hoort. Maar toch, het is echt nooit goed.

    En dat de s.dochter moet accepteeren dat de moeder nog wat over de zoon heeft te vertellen spreekt wel voor zich. Ik ben namelijk ook kind van m'n moeder en luister nog steeds naar haar advies, en zal dat ook altijd blijven doen.


    Als ik aan m'n moeder denk die een hartstikke goede band heeft met haar 3 schoondochters wordt ik hartstikke jaloez (natuurlijk gun ik het hun) want ik wil dat ook! Voor een goede, stabiele relatie met je man is ook een goede band met de s.moeder erg belangrijk! Maar wat wil je doen als je het best mogelijkste gedaan hebt, om dit te creeren maar steeds een klap krijgt (niet fysiek hoor).
    Ik zeg niet dat, dat zo is maar dat ik dat idee krijg. Ik had het niet specifiek over jou, maar sprak in het algemeen. Zoals ik al eerder zei, als je een gezonde relatie wilt hebben moet het van 2 kanten komen.
    ........

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    14.550
    02-11-2003

    ik heb het ook van dichtbij meegemaakt en het viel me op, een man zal zich nooit van zijn moeder laten scheiden, zijn moeder is en zal altijd eht belangrijkst in zijn leven