1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    558
    12-05-2009

    Citaat Geplaatst door imad23 Bekijk reactie
    Mijn geachte heer,

    mijn advies naar uw is..

    Laat je ten eerst niet dwalen in jouw onkunde,
    wat bedoel ik met onkunde...
    De Quran vertaald in het nederlands is een verhaal opzich en wie zegt dat het wel juist is verhaald, daar kunnen we ook een discussie over hebben, wil jij antwoord hebben op jouw vragen stel ze dan niet op zo'n forum. Deze vragen zijn niet 1 2 3 te weerleggen puur om het feit omdat je veel kennis moet hebben, kennis over de Quran en Sounna van de Porfeet (Vrede zij met Hem) mijn advies naar jouw om duidelijkheid te kunnen krijgen, ik eerder opzoek gaan naar een geleerde, zo niet een imam en er zijn talloze sites waar je mee in contact kan komen (telefonisch) voor een afspraak.

    Als je echte antwoorden wilt hebben, als je alleen maar bent om de verderf te verzaaien dan kan ik je zeggen, doe wat je niet laten kan!

    Jij bent niet diegene die iemand kan laten dwalen of iemand de goede pad op kan wijzen!

    Mvg.

    Ik vind het echt belachelijk dat gelovigen zich afhankelijk opstellen t.ov. zogenaamde koran geleerden. Iedere gelovige behoort zelf te weten wat hij/zij gelooft, en zijn/haar geloof uit te kunnen leggen aan een ongelovige.

    Zo niet dan is die gelovige geen knip van de neus waard in mijn ogen.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    71
    21-02-2009

    aahahaha wie wil jij overtuigen domme oen, ga je zelf dat wijs maken, zulke zwake dome dingen ,jij maakt van iets wat jij het wilt maken, als ik zeg soep bestaat uit vlees zit ik dan verkeerd als ik volgende zeg soep bestaat uit water. Nee want het bestaat eruit, met die volken word bedoelt elke volk heeft zijn boodschapper gekreegen, dat is omdat elke omgeving andere mensen hebben met andere taal en cultuur en naar elke volk is een boodschapper gestuurd dat betekend niet dat ze niet van Abraham afkomstig zijn, en de rest is veels te lang.

  3. #18
    MISTER NIHAU

    Reacties
    377
    11-12-2005

    Citaat Geplaatst door gandalf Bekijk reactie
    Ik vind het echt belachelijk dat gelovigen zich afhankelijk opstellen t.ov. zogenaamde koran geleerden. Iedere gelovige behoort zelf te weten wat hij/zij gelooft, en zijn/haar geloof uit te kunnen leggen aan een ongelovige.

    Zo niet dan is die gelovige geen knip van de neus waard in mijn ogen.


    Je hebt mensen in verschillende rangen, de 1 heeft de hersenen om veel op te kunnen nemen en de andere weer niet. de 1 is lui en de andere heeft doorzettings vermogen.

    Niemand is compleet.

    Waarom is niet iedereen afgestudeerd op de universiteit ?

    Waarom als jij naar de dokter gaat en hij zegt je hebt dit en dat en zo..
    waarom neem je dat van hem aan?

    Nja zeg ga dat toch eens zelf onderzoeken joh of ga eens zelf leren joh..
    lekker makkelijk alles aannemen wat je word voorgekakeld...

    Ik heb een duidelijke advies gegeven, heb het gevoel dat je alleen verderf probeert te zaaien!

    Of je komt met/doet iets nuttigs of je accepteerd gewoon dat je een dwalende bent!

    Oke duidelijk...

    Een hele goede morgen!

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    649
    31-03-2006

    Te beginnen met het erfrecht. Als je basisschool wiskunde hebt gehad, dan zie je dat je de verkeerde volgerde gebruikt. Heb jij tijden het knippen niet opgemerkt.

    Meneer van Dale Wacht Op Antwoord

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    649
    31-03-2006

    IS DE ZOON VAN NOACH VERDRONKEN?
    Volgens soera 21:76 en 37:75-77 overleefden Noach en zijn hele familie de zondvloed, maar soera 11:42-43 zegt dat één van Noachs zoons is verdronken.


    Waar zie jij hele familie staan? Citeer. Laten we het maar niet eens over de rest hebben.

    2. Wij hebben het geopenbaard - als de Arabische Koran- opdat gij moogt begrijpen.

  6. #21
    Utrecht, where else?

    Reacties
    382
    26-03-2009

    HAHAHAHAHAH

    Volgens mij heb jij echt spieren gekweekt rondom jouw vingers.
    1: Hoe lang heb je er over gedaan om dit te typen?
    2: Wat heb je hiermee bereikt? Behalve dan dat jouw tijd, stroom, en kracht er minder van zijn geworden?

    : )

    Je mag trouwens nog meer typen. Misschien haal je me nog wel over joh!

    Groet.

    Bintu Abi l3arabi


  7. #22
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door evil_kenivel Bekijk reactie
    Gandalf lees de koran in het arabisch. In het oorspronkelijke taal en houdt eens op met het citeren van vertalingen, want ieder vertaler gooit er een beetje zijn eigen ik in.
    Waarom in het Arabisch?
    Koran is toch voor ''iedereen'' toegankelijk gemaakt?
    Dus ook voor niet-Arabisch lezende mensen.

    Tenzij het alleen een geloof is voor de Arabieren?

  8. #23
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door alhoceimaliefje Bekijk reactie
    A3oedoebillah imina shaytan irajiem, wie probeer je nu te overtuigen?? .

    heb jij überhaupt wel gelezen wat er in zijn topic staat?

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    1.466
    23-01-2014

    Omdat Arabische alfabet veel breder is dan het Nederlandse , en zo dus bepaalde zaken niet 100% vertaald kunnen worden. een woord in het Arabisch kan 30 betekenissen hebben, door alleen bepaalde puntjes te wijzigen , vandaar dat je bij een vertaling verkeerde interpretatie kunt hebben over een woord/ zin