1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    schoonheid van de vrouw......

    Citaat Geplaatst door mocromeisje
    dagg
    ik las in een topic dat het haram is om de wenkbrauwen te epileren....
    maar laats had ik op tv gezien een imam die el hadith gaf.
    op het arabische net ...
    hij zei als de vrouw zich mooi wil maken is dat halal....
    waaronder ook wenkbrauwen epileren wat haram is , is parfum...
    het trekt de andacht van mannen en je wenkbrauwen helemaal wegscheren dat is ook haram....
    maar hier in nederland is het alsof alles haram is...
    ooh ja en plastishe chirurgi natuurlijk
    .

  2. #2
    mitleeuw

    Reacties
    7
    10-04-2004

    hoi
    ik wilje zeggen dat niet alle imams te vertrouwen zijn.

  3. #3
    mitleeuw

    Reacties
    7
    10-04-2004

    hoi
    ik wilje zeggen dat niet alle imams te vertrouwen zijn.
    want er zijn imams die op zoek gaan naar dingen waar de 3ulamah het niet over eens zijn en dan gaan roepen dat iets halal of haram is.
    het beste is eerst te onderzoeken wie die gene is en waarvoor hij staat voordat je dingen gelooft.
    als je (meer) info wilt over dit soort zaken kun je mij mailen simo174@hotmail.com


    doeidoei

  4. #4
    jhb

    Reacties
    934
    11-10-2002

    de ene zegt dit... de andere zegt dat...
    pak de koran... lees het zelf... en het wordt duidelijk...
    of vraag je ouders... lees boeken... moehim... haal kennis uit alles waar kennis uit valt te halen...
    [GLOW=deeppink]Wees in de wereld alsof je een vreemdeling
    of reiziger bent... Als het avond word verwacht dan niet dat het weer ochtend wordt... En als het ochtend word verwacht dan niet dat het weer avond word... Gebruik je gezondheid voordat je ziek bent en je leven voordat je ziek bent en je leven voordat je dood gaat...
    [/GLOW]

  5. #5
    Bijna Lid

    Reacties
    3.020
    06-02-2003

    Soo hey,

    Het doet me pijn om dit te lezen
    Dat er zelf imams bestaan die niet te vertrouwen zijn?
    Waarom dragen ze dan de naam ‘Imam’?

    La hawla illa qawta billah ..

    Vetrouw op Allah …
    Voorwaar Allah is de Alwetende !!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    63
    09-03-2004

    salaam alikom wr wb,

    beste zuster er zijn geleerde die zeggen dat het mag.
    MAAR, je mag ze alleen ipeleren als getrouwde vrouw en je man vindt ze niet mooi of je denkt dat je man jouw niet aantrekkelijk vind of je bent bang dat je man naar andere vrouwen gaat kijken. Dit zijn maar een klein groepje dit dit toelaat.
    Maar de meeste zijn er over eens dat het niet mag. Want ze zien het als verandering. Je verandert de schepping van allah swt.
    wal lahoe a3lem.
    wa alikom salaam wr wb.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    13
    31-01-2004

    je hebt gelijk simofes, niet alle imams zijn te vertrouwen ik heb zelfs in de quran gelezen dat wenkbrouwen epileren haram is
    Doei

  8. #8
    Oem Ishaq_Tadjudien

    Reacties
    1.130
    18-12-2002

    Salaamoe Alaikoem wr wbr,

    De Profeet swas heeft toch verboden ???

    Plucking of women’s eyebrows is not permissible, it is the namas for which the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) cursed the one who does it. The naamisah is the one who does it for someone else and the mutanammisah is the one who asks someone else to do it for her (as mentioned in the hadeeth). The same applies if a woman does it for herself. It is haraam and is not permitted.

    Allaah is Wise in what He decrees for His slaves. Some people are beautiful in appearance and some are not; the entire matter is in the hand of Allaah. It is essential to be patient and seek reward with Allaah, and not to transgress His sacred limits for the sake of one's own whims and desires.

    What I think is that you should not remove anything from the eyebrows at all, unless there is hair outside of the line of the eyebrows, such as if there is a mole from which a hair is growing. This may be removed because in this case it is removing a kind of fault or deformity, not in order to look beautiful. And Allaah knows best.

    See Fataawa Manaar al-Islam by Shaykh Ibn ‘Uthaymeen (may Allaah have mercy on him), vol. 3, p. 832.

    Shaykh Ibn Jibreen said: “It is not permissible to cut the hair of the eyebrows, or to shave it, reduce it or pluck it, even with the husband’s approval. This is not the matter of beauty, rather it is altering the creation of Allaah Who is the Best of creators. A warning has been narrated against doing that and the one who does it is cursed; this implies that it is forbidden.

    Allah swt zegt in de Qoran: "Zeg ( o Mohammed): Als jullie van Allah houden volg mij dan: Allah zal van julie houden en jullie zonden vergeven. En Allah is Vergevensgezind, meest Barmhartige (3:31)

    Het geloven in Allah betekend automatisch ook het volgen en het gehoorzamen van de Profeet swas m.b.t. wat hij heeft verboden of toegestaan.

    En zuster had die imaam een bewijs voering??

    wasalaamoe alaikoem wr wbr

    Oem Is7aq
    O, gij die gelooft, zoekt hulp met geduld en gebed; voorzeker, Allah is met de geduldigen.


  9. #9
    Oem Ishaq_Tadjudien

    Reacties
    1.130
    18-12-2002

    even het bewijs waar je de hadith kan vinden

    The hadeeth which says that the woman who plucks the eyebrows or who has that done is cursed was narrated by al-Bukhaari (4886) and Muslim (2125), from the hadeeth of ‘Abd-Allaah ibn Mas’ood (may Allaah be pleased with him).

    wasalaam
    O, gij die gelooft, zoekt hulp met geduld en gebed; voorzeker, Allah is met de geduldigen.


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    351
    21-01-2004

    Verboden is verboden . Als je man wilt dat je mooier bent als je een grotere cupmaat hebt of als je benen langer zijn ga je dan ook zeggen plastische surgery is toegestaan om mooier te zijn voor mn man??? Ik dacht het niet!!!

    Als je man met je wilt trouwen wil dat zeggen hij accepteert je volledig zoals je bent, met alles ofterwijl trouwt hij dan maar niet met je zo simpel is het.

  11. #11
    Quran en Soena

    Reacties
    1.240
    24-11-2002

    Origineel gepost door zaineb07
    je hebt gelijk simofes, niet alle imams zijn te vertrouwen ik heb zelfs in de quran gelezen dat wenkbrouwen epileren haram is
    Doei
    Salaam,

    Wat voor quran heb jij?In die van mij staat niets
    over wenkbrouwen epileren

    Ma3a saalama

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    112
    01-06-2003

    bijna alle imams hebben 2 tot 4 vrouwen dus ik geloof ze niet meer.

  13. #13
    Soub7anallah

    Reacties
    146
    28-03-2004

    Origineel gepost door Sword_of_Islam
    Verboden is verboden . Als je man wilt dat je mooier bent als je een grotere cupmaat hebt of als je benen langer zijn ga je dan ook zeggen plastische surgery is toegestaan om mooier te zijn voor mn man??? Ik dacht het niet!!!

    Als je man met je wilt trouwen wil dat zeggen hij accepteert je volledig zoals je bent, met alles ofterwijl trouwt hij dan maar niet met je zo simpel is het.
    Salamou 3alikoum wr wb,

    Zoals Sword_of_Islam zegt.....

    En meid, wat een onzin over dat epileren voor je man wel halal is, alsjeblieft zeg, alsof de man een God is en altijd gelijk heeft, hey de man blijft een mens en maakt ook fouten en is geen Super-moslim.......
    Dwalende jongen/meid, Elke dag staan op de hoek van de straat, denk je nou dat daar het leven om gaat? Vergeet die gouden tand, snelle wagen & mooie meid, HET IS ALLAH, EN ALEEN HEM WAAR JE JE LEVEN VOOR LEIDT......Soubhanalah (citeer dit 100x en je zult 1000 hasanaat krijgen InchaAllah en 1000 zonden worden kwijtgescholden)

  14. #14
    -..Precious..-

    Reacties
    1.356
    28-10-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Sword_of_Islam
    Verboden is verboden . Als je man wilt dat je mooier bent als je een grotere cupmaat hebt of als je benen langer zijn ga je dan ook zeggen plastische surgery is toegestaan om mooier te zijn voor mn man??? Ik dacht het niet!!!

    Als je man met je wilt trouwen wil dat zeggen hij accepteert je volledig zoals je bent, met alles ofterwijl trouwt hij dan maar niet met je zo simpel is het.
    juistem!!!

    You, you’re not aware
    That we’re aware
    Of your despair
    Don’t show your tears
    To your oppressor
    Don’t show your tears


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    273
    28-10-2003

    Salaam wa aleikoem

    lees deze Ayaat en Hadith

    " En ik (shaytan) zal hen doen dwalen en ik zal hun ijdelheid opwekken en ik
    zal hen bevelen de oren van het vee te snijden en ik zal hen bevelen de
    schepping van Allah te veranderen". En wie in plaats van Allah de Satan tot
    beschermer neemt, die zal waarlijk een duidelijk verlies lijden."
    (( Soerat An-niessa-e aya 119 ))

    Overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) heeft
    de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd:
    "Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij
    anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die
    wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun
    schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..."
    (( Moesliem 3966 ))

    Wa aleikoem salaam
    Indien ik iets fout heb gezegd, (moge Allah mij daarvoor vergeven) komt het van mij en van de Satan, Allah en zijn profeten zijn daar ver van verwijderd!
    Er is geen god dan U. U zij geprezen ! Waarlijk, ik ben een zondaar geweest.
    [img]http://******************/sensable/signaturez2.gif[/img]