1. #16
    Jeblia

    Reacties
    1.677
    30-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ja heel veel maken zich wel op..!!
    Nadia

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    2.159
    05-06-2002

    Origineel gepost door Kadir
    HaahAHAHAHHAha, domme tata's


  3. #18
    Bijna Lid

    Reacties
    1.514
    14-09-2001

    Het valt me op dat Nederlanders vaak vragen "mag je helemaal niets drinken?" en dat ze heel verbaasd reageren!! Weet je als je ergens werkt bijvoorbeeld op kantoor je moet een weten hoeveel die mensen koffie zuipen echt niet normaal!! Elke 2 minuten zeggen ze nou is het tijd voor een rondje koffie bah!!! Vind je het gek dat ze helemaal verbaasd zijn als ook niets mag drinken....


    Iemand zei nog vandaag tegen "He als je het echt niet trekt, dan eet je toch stiekem?? Ik zal het tegen niemand zeggen"

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    63
    19-07-2002

    Ha, ha, zei een collega, je bent een dromedaris, een hele tijd niet drinken.
    En een lastige opmerking vind ik: "allez, dat is toch ongezond??", dan zeg ik er is nog nooit iemand van het vasten en gestorven, en bovendien is het wetenschappelijk bewezen dat het allesbehalve ongezond is. Dan zeg ik lekker: ik heb toch karakter!! :-)

    Smakelijk eten strakskes!!
    **Fortune are the people whose roots are deep**

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    Ik heb, hoewel ik geen Moslima ben, twee jaar geleden een volledige Ramadan meegevast (behalve toen ik ongesteld was en de dagen die ik naderhand volgens de regels zou moeten inhalen, heb ik niet ingehaald) omdat ik graag wilde weten hoe het is om de Ramadan te doen.

    Ik zal dus niet meer van die domme vragen stellen... *grijns*

    Maar misschien zijn sommige van die vragen wel gesteld uit oprechte belangstelling? En in dat geval geldt misschien: er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden, waarmee ik wil zeggen dat het beter is om iets te vragen dan onwetend te blijven. Of zijn jullie het hier niet mee eens?

    *Morgaine wenst iedere Moslim(a) oprecht een goede Ramadan*
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)

  6. #21
    Bijna Lid

    Reacties
    1.514
    14-09-2001

    Origineel gepost door Morgaine
    Ik heb, hoewel ik geen Moslima ben, twee jaar geleden een volledige Ramadan meegevast (behalve toen ik ongesteld was en de dagen die ik naderhand volgens de regels zou moeten inhalen, heb ik niet ingehaald) omdat ik graag wilde weten hoe het is om de Ramadan te doen.

    Ik zal dus niet meer van die domme vragen stellen... *grijns*

    Maar misschien zijn sommige van die vragen wel gesteld uit oprechte belangstelling? En in dat geval geldt misschien: er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden, waarmee ik wil zeggen dat het beter is om iets te vragen dan onwetend te blijven. Of zijn jullie het hier niet mee eens?

    *Morgaine wenst iedere Moslim(a) oprecht een goede Ramadan*
    Oke als het van iemand is die graag iets van de Islam wil weten en ook erg geintresseerd is in de Ramadan vind ik het niet dom, maar als het iemand is die elke jaar en om de paar dagen vraagt "Mag je echt niets drinken?" en ze weten het antwoord dan vind ik dat wel dom...

    Maar helemaal vind ik dom als van die opmerkingen maken van "ooh dan kan je beter als moslim suikerziekte hebben hoef je ook niet mee te doen met de Ramadan" Dat zeg je toch niet, suikerziekte heb je voor je hele leven en Ramadan doe je maar 1 * in het jaar een maand.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    Dalilah,

    inderdaad, dergelijke opmerkingen zijn ongelooflijk DOM. Als je het één keer vraagt ok, vraag je het een tweede keer, mmmmm, maar een derde keer? Is niets anders dan DOM !

    En suikerziekte is een ziekte die heus niet zo prettig is. Gezondheid is het belangrijkste dat een mens heeft. Om iemand dan als het ware een ziekte toe te wensen, is werkelijk het TOPPUNT van DOMHEID !

    *Morgaine wenst iedere Moslim(a) een heel goede Ramadan*
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    89
    03-10-2002

    Hier bij mij vragen ze ook iedere x moet je niets drinken, strax val je flauw of zo???!!!!!!

    Maar de domste opmerking kreeg ik gisteren; Drink je dan wel veel water s'avonds, om overdag gebruik te maken van je bulten (kameel)????!!!!!

    Begrijpen jullie waar ze die onzin vandaan halen???
    Ik geloof in ALLAH SWT, zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij haar ziet, maar omdat hij haar voelt...............

  9. #24
    Bijna Lid

    Reacties
    1.514
    14-09-2001

    Origineel gepost door Lalamoslima
    Hier bij mij vragen ze ook iedere x moet je niets drinken, strax val je flauw of zo???!!!!!!

    Maar de domste opmerking kreeg ik gisteren; Drink je dan wel veel water s'avonds, om overdag gebruik te maken van je bulten (kameel)????!!!!!

    Begrijpen jullie waar ze die onzin vandaan halen???

    Nou ja zeg!!! Wat een sukkels! Dit is nou exactly een hollanders grap ze willen de Islam gewoon belachelijk maken... dat doen mijn collega's ook...

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    23
    14-08-2002

    Een collega vroeg mij of ik niet een heeeeeel klein stukje taart wilde,
    een klein stukje mag je toch wel, zei ze onschuldig????

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    82
    13-11-2002

    Ik begrijp t niet , laat ze lekkr vragen een antw hoeft niet lang te duren hoor.............. Het is gewoon interesse..................
    Love is all you need.

  12. #27
    Bijna Lid

    Reacties
    644
    28-05-2002

    Ja jenny vind ik ook hoor. Is gewoon omdat ze interesse tonen in jou en je geloof. Wees blij, ze kunnen het ook negeren nee dat is lekker NOT. Wat wil je nou ?? Als ze geen interesse tonen is t niet goed, en als ze wel interesse is het ook niet goed !
    Kunnen ze uberhaupt dan wel wat goeds doen ???

    Liefs

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    82
    13-11-2002

    Hey, hey

    ik ben t helemaal met je eens interesse kan toch niet dom zijn, t lijkt mij alleen maar leuk. En Kadir waarom TATTA'S we noemen jou toch ook geen vieze turk!
    Love is all you need.

  14. #29
    Bijna Lid

    Reacties
    644
    28-05-2002

    hahahahaha GO GIRL !!!!

    Maar ja je hebt wel gelijk hoor, zo blijf je als groepen tegenover elkaar staan en dat is niet de bedoeling van een multiculturele samenleving.

    liefs

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    82
    13-11-2002

    Nederland is helemaal geen multiculturele samenleving. Iedereen leeft langs elkaar heen en er zijn maar weinig mensen die iedereen accepteerd. De 1 heeft een hekel aan die bevolking de ander weer aan die............. Waar gaat het met deze samenleving heen probeer elkaar lekkr te accepteren en geen vooroordelen hebben.
    Love is all you need.