1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Veranderen van basisschool...

    Wie heeft er met zijn kind meegemaakt dat je veranderen moest van basisschool, om wat voor reden dan ook.

    Hoe heb je dit aangepakt??? Ik heb binnenkort een gesprek met de juf en directeur..

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Niemand????????????

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.389
    19-01-2005

    Citaat Geplaatst door Jamilaaaa Bekijk reactie
    Waarom heb je gesprek, omdat je weg wil? Om die reden hoef je geen gesprek met ze aan te gaan hoor, je hoeft je niet te verantwoorden als je weg wil of een geldige reden te hebben. Als je geen zin in een gesprek hebt, zou je ook gewoon naar een andere school kunnen gaan en zij geven automatisch door dat jouw kind daar op school zit, aangezien zij ook andere info over het kind moeten opvragen.
    Dit klopt, alleen moet ik er wel bij zeggen dat basisscholen de latste jaren snel achterdochtig zijn en ook zullen informeren naar de reden of vermoedelijke reden van vertrek ki nd bij de vorige school.

    Je kan beter de eer aan jezelf houden en een kort gesprek aangaan met de directeur van de school. Hou het kort en bondig.

    Als je problemen hebt op de huidige school dan zou ik duidelijk zijn over de info die de school mag verschaffen.

    Groeten

  4. #4
    gelukkige mama

    Reacties
    16.655
    22-02-2006

    ik heb mijn zoontje maandag aangemeld op de nieuwe school.
    ik ben eerst naar de school gegaan waar ik hem op wilde hebben. om te kijken of hij wel werd aangenomen. die direkteur vroeg mij wel om de reden waarom ik mijn zoontje wilde weghalen bij de andere school. ik heb het hem uitgelegd. en hij wilde wel graag dat ik naar de andere direktrice van de andere school zou gaan om haar dezelfde reden aan te geven. want zo kon hij ook met haar zeg maar in gesprek gaan. hij werd wel gelijk aangenomen. en dinsdag is het officieel geworden. maar hij gaat er pas na de zomer heen.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    11.887
    29-03-2004

    In belgie is het pas erg... Alle allochtonen die maar een beetje problemen hebben willen ze naar het bijzonderonderwijs sturen..

    Mijn nichtje MOEST van school veranderen anders zouden ze haar naar het bijzonderonderwijs sturen.. Nu zit ze in het 5de ASO moderne talen!

    Mijn neefke hetzelfde: die doet nu ook aso 3de jaar

    buurmeisje ook: enz voort..

    Zorg dat u kinderen bijlessen krijgen of verander van school... Want het enige wat ze willen is probleemkinderen naar het bijzonderonderwijs sturen!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Citaat Geplaatst door Jamilaaaa Bekijk reactie
    Waarom heb je gesprek, omdat je weg wil? Om die reden hoef je geen gesprek met ze aan te gaan hoor, je hoeft je niet te verantwoorden als je weg wil of een geldige reden te hebben. Als je geen zin in een gesprek hebt, zou je ook gewoon naar een andere school kunnen gaan en zij geven automatisch door dat jouw kind daar op school zit, aangezien zij ook andere info over het kind moeten opvragen.
    Ja klopt dat is wel zo, ik ben verder niet echt op de hoogte van wat er precies moet gebeuren als je van school verandert.

    Er is al eerder een poging gedaan om het kind te veranderen van school en toen heeft de huidige basisschool hier een stokje voor gestoken en ervoor gezorgd dat het niet kan.

    Vandaar dat ik nu gewoon een eindgesprek aan ga en geef ik een aantal overwegende punten mee die meespelen tot dit besluit.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Citaat Geplaatst door cherinaa Bekijk reactie
    ik heb mijn zoontje maandag aangemeld op de nieuwe school.
    ik ben eerst naar de school gegaan waar ik hem op wilde hebben. om te kijken of hij wel werd aangenomen. die direkteur vroeg mij wel om de reden waarom ik mijn zoontje wilde weghalen bij de andere school. ik heb het hem uitgelegd. en hij wilde wel graag dat ik naar de andere direktrice van de andere school zou gaan om haar dezelfde reden aan te geven. want zo kon hij ook met haar zeg maar in gesprek gaan. hij werd wel gelijk aangenomen. en dinsdag is het officieel geworden. maar hij gaat er pas na de zomer heen.

    Kijk dit hebben wij ook meegemaakt.

    De nieuwe basisschool belde naar de oude basisschool om te vragen waarom hij nou van school moest veranderen. Waardoor de oude basisschool zoiets had van, hier weten we niks van.

    Je moet toch wel een goede reden hebben om je kind van school te willen verplaatsen. Anders willen ze je ook niet laten gaan lijkt wel.