1. #1
    Bint du Maroc

    Reacties
    1.010
    02-09-2002

    Hoe Leuk Zijn Marokkanen

    salaam magharba
    hebben jullie gehoord van een nieuw campagne dat heet hoe leuk zijn marokkanen.
    ik zag het laatst bij B & w.
    weten jullie mischien wat dat inhoud ?

    beslamma groetjes chica
    Living la vida locaaa

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    Er waren op dit forum al verschillende items over deze campagne. Die kun je misschien ook eens nalezen?

    Verder hier een paar links met meer informatie over de campagne:

    http://www.rnw.nl/samenleving/html/marokko011015.html

    http://www.binnenlandsbestuur.nl/por...031163626.html

    http://www.communicatie-online.nl/Ni...html#Item21901

    http://www.paletweb.nl/detail.php?projecten_id=112
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)

  3. #3
    crazy sexy cool

    Reacties
    1.746
    26-02-2002

    MVC Premium MVC Premium
    ik weet ook niet echt wat het inhoud maar ik heb wel gehoort dat er van dat soort posters hier in de trams van den haag staan.

    laterZ :blauwkus:
    what goes around, comes around

  4. #4
    Bint du Maroc

    Reacties
    1.010
    02-09-2002

    bedankt voor jullie reacties.
    rachida ik ben het helemaal met je eens .
    waar slaat dat op .
    wij zijn al leuk toch? beslamma boessas van chica
    Living la vida locaaa

  5. #5
    F (L) A

    Reacties
    606
    31-10-2002

    omschrijving:
    Het project wil werken aan de negatieve beeldvorming rondom Marokaanse jongeren in de gemeente Breda. Het wil een positiever en genuanceerder beeld geven van Marokkaanse jongeren. Hiertoe zal een boekje worden geproduceerd `Hoe leuk zijn Marokkanen?`, met daarin portretten van Marokkaanse jongeren uit Breda, uit diverse sectoren zoals educatie, sport, literatuur, arbeidsmarkt, cultuur, etc.
    Daarnaast wil het project meer samenwerking en uitwisseling tussen Marokkaanse jongeren en relevante instanties/organisaties bewerkstelingen.



    doel van die campagne: zahma een leuker beeld van marokkanen geven.
    .

  6. #6
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    Belachelijke campagne. Leuker kunnen we het immers niet maken.
    Ik heb nooit slaap.


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    60
    10-10-2002

    Wat een klinkklare onzin.....die campagne....

    Hoe leuk zijn Nedelanders..... alsof die allemaal zo leuk zijn?

    Mensen, waar gaan we heen in deze samenleving?

    Am I wrong, of gaan alle disussies tegenwoordig alleen maar over marokkanen en moslims?


    m.v.g.

    bent-lehlel

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    Dat is inderdaad de grote vraag: waar gaan we heen in deze samenleving. Naar een steeds verdere polarisatie of naar een samenleving waarin mensen met een verschillende godsdiensten, culturen en overtuigingen SAMEN leven?

    Moet wel toegeven dat het lijkt alsof er geen enkel ander item in deze samenleving van belang is momenteel. Dat is natuurlijk niet zo maar de spanningen die er bestaan tussen in dit geval sommige Nederlanders en sommige Marokkanen, zullen toch uitgesproken moeten worden en er zal ook iets aan gedaan moeten worden.

    *Morgaine wenst iedere Moslim een goede Ramadan*
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    974
    07-02-2002

    alle goed bedoelingen van deze initiatief ten spijt kan het volgens mij nooit goed zijn als een bepaalde deel van het volk zo vaak in het nieuws komt en besproken word ,

    wat eens een vanzelfsprekendheid was dat niet alle maroks criminelen zijn , moet tegenwoordig er steeds bij gezegd worden en worden benadrukt

    ik denk dat het beste is als marokkanen zo min mogelijk in de media komen hoe minder hoe beter
    ALLAHOEMA ANTAA SALAAM WAMIEN KA SALAAM TABARAK TA JAZAAL JALALIE WA AL IKRAAM
    ALLAHOEMA IENNA 3ALA DHIKRIEKA WA SHOEKRIEKA WA 7OESNI 3IEBADATIEK

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    49
    18-10-2002

    whatever ze doen tenminste wat om de negatiefe houding van bepaalde mensen naar voren te brengen en ze te wijzen op hun fouten de titel van de campagne is dan misschien niet geweldig maar ik vind het een goed initiatief beter dan op je luie reet allerlei dingen te gaan tikken bij dit forum over hoe slecht het is en weet ik veel wat daar hebben we wat aan dus niet doeiiiiii xxx moi

  11. #11
    Bint du Maroc

    Reacties
    1.010
    02-09-2002

    ja man dat is toch absurd
    Living la vida locaaa

  12. #12
    misry4life

    Reacties
    1.330
    30-11-2002

    hoe leuk zijn marokkanen??

    egyptenaren zijn veel leuker
    doe Je Niet anders voor dan Je Bent

  13. #13
    Allahu Akbar

    Reacties
    567
    30-10-2002

    Origineel gepost door NaamLooS
    omschrijving:
    Het project wil werken aan de negatieve beeldvorming rondom Marokaanse jongeren in de gemeente Breda. Het wil een positiever en genuanceerder beeld geven van Marokkaanse jongeren. Hiertoe zal een boekje worden geproduceerd `Hoe leuk zijn Marokkanen?`, met daarin portretten van Marokkaanse jongeren uit Breda, uit diverse sectoren zoals educatie, sport, literatuur, arbeidsmarkt, cultuur, etc.
    Daarnaast wil het project meer samenwerking en uitwisseling tussen Marokkaanse jongeren en relevante instanties/organisaties bewerkstelingen.



    doel van die campagne: zahma een leuker beeld van marokkanen geven.

    Met alle respect, maar als je erbij zet hoe leuk Marokkanen zijn, dan maak je meteen onderscheid. Echt zo van, het kan hoor mensen, er zijn echt wel Marokannen die leuk zijn. Ik vind 'leuk' ook al niet echt een goede woord keuze. Ik vind het goed als er aandacht wordt besteed aan de Marokkaanse samenleving hier in Nederland, maar niet als er onderscheid wordt gemaakt. Ik ben ook net wakker, dus kan niet zo goed verwoorden wat ik wil zeggen, maar jullie begrijpen me toch?
    'Rijkdom is heerlijk en een bron van zegen voor hen die het verkrijgen; maar hen die het zoeken uit hebzucht zijn als mensen die altijd eten maar altijd honger hebben' (Hakiem ibn Hizaam -Hadieth Bucharie)

  14. #14
    Allahu Akbar

    Reacties
    567
    30-10-2002

    Origineel gepost door bezoeker99182
    Nou scheer dus je alle nederlanders over 1 kam met een stelletje lui die denken dat ze voor de nderlandse samenleving kunnen spreken.
    Ze zegt dat ook niet alle Nederlanders zo leuk zijn. Dat houd dus in dat als je 100 nederlanders in de moppentrommel stopt dat ze niet alle 100 even leuk zijn. Dat is dus niet over een kam scheren. Verdraai andermans woorden toch niet altijd. Jij hebt het altijd over jullie dit, jullie dat, dat is dus wel over een kam scheren. Doe toch niet altijd zo zielig en ga eens een andere hobby zoeken!

    Je hoort wat je horen wilt!!
    'Rijkdom is heerlijk en een bron van zegen voor hen die het verkrijgen; maar hen die het zoeken uit hebzucht zijn als mensen die altijd eten maar altijd honger hebben' (Hakiem ibn Hizaam -Hadieth Bucharie)

  15. #15
    Allahu Akbar

    Reacties
    567
    30-10-2002

    Origineel gepost door masrawy
    hoe leuk zijn marokkanen??

    egyptenaren zijn veel leuker
    Daar heb je Masrawy weer
    Ga jij een naar www.egypte.nl

    hihihi
    'Rijkdom is heerlijk en een bron van zegen voor hen die het verkrijgen; maar hen die het zoeken uit hebzucht zijn als mensen die altijd eten maar altijd honger hebben' (Hakiem ibn Hizaam -Hadieth Bucharie)