1. #6361
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Wat raad je aan bij kraakbeenontsteking in de voet?

    Shokran.
    Assalamoe alikom beste zuster,

    Kraakbeenontsteking in de voet daar heb ik geen ervaring in.
    Weet jij misschien de oorzaak van? Wat voor behandelingen zijn er voorgeschreven door uw behandelende arts?

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  2. #6362
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door know_ledge Bekijk reactie
    Vaak last van diaree door de helicobacterpylori denk ik (gebruik daarvoor appelazijn),
    maar de bacterie is na 2e onderzoek nog steeds niet weg) en veel zweten door het trainen en de laatste tijd veel gebruik
    gemaakt van fenegriek plus het benauwde warme weer in nederland de afgelopen tijden waardoor mijn lichaam als het
    ware futloos is geworden.

    Heb de laatste 3 maanden niet normaal lopen zweten zowel overdags als tijdens het slapen.

    En vandaag is uit mijn bloedonderzoek gebleken dat kalium net beetje de grens overschrijdt met 1 tiende ofzo maar waar ik
    geen zorgen over hoort te maken zei men.

    Ik gebruik sinds vandaag een eigen drankje van zeezout en rietsuiker in water opgelost.

    Maar weet niet ofdat voldoende is voor de rest eet ik zoals jij hier uitlegt.
    Appelazijn oplossing in water is erg goed voor H.pylori bacterie infectie als je weet hoe je deze drank dient te drinken,
    gedurende enkele weken.

    Fenegriek zorgt ervoor dat je veel gaat plassen, dus het is niet echt te adviseren als jij veel vocht verliest.
    Fenegriek drink je en eet je ook niet in de zomer, maar is eigenlijk een winterkruid! Het warmt je op en zet jouw
    hormonen onder vuur!

    Hoe meer je vocht verlies des te meer je kalium kwijt raakt. Het is tegenstrijdig om te zien dat jij
    veel vocht verlies en toch meer kalium hebt, maar als je kalium aanvult is er niets mis mee! Alle voedingsmiddelen
    bevatten meer kalium dan natrium, dat je dat weet!

    Ik heb niets tegen uw drankje die je maakt, als je ziet dat het helpt om de zouten en vocht in evenwicht te houden.
    Zout bevat natrium ( houdt vocht) en rietsuiker bevat meer kalium ( om tekort aan te vullen).

    Je kunt van mij wilde pittige tijm gebruiken als thee, want die stopt diarree en helpt als geen ander de bacterie
    te doden, bi idni Allah. Dit is wel bewezen bij zulke situatie (interne infectie + vochtverlies)!

    Drink deze kruid tot 4 maal daags als thee, gedurende twee weken.

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  3. #6363
    MVC Lid

    Reacties
    139
    20-09-2013

    JazakAllah,

    Aan wat voor natuurlijke middelen moet ik denken? De andere punten ben ik al mee bezig.

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Wa alikom Assalaam beste zuster,

    Borstvoeding is geen disbalans, maar PCOS wel.
    Om hormonen te reguleren, moeten we het volgende doen, samenvattend:

    - Aantal verkeerde gewoonten weglaten, zo ook ongezonde manier van koken en ongezonde voeding- stoffen en voedingsmiddelen.
    - Ontgiften.
    - Het reguleren van hormonen middels aantal natuurlijke middelen en gewoonten.
    - Gezonde manier van leven aanhouden.

    Na 3 a 6 maanden zal het verschil duidelijk worden en treedt er genezing bi idni Allah.
    Waarom het zo lang duurt omdat dit geen simpele ziekte is die in paar dagen behandelt als bij traditionele ziektes, maar dit is
    een stofwisselingsziekte of eigenlijk een syndroom, een ingewikkeld welvaartsziekte waarbij een heel levensstijl dient te veranderen
    want dat is ook de voornamelijke oorzaak!

    Fi amani Allah,

  4. #6364
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Assalamoe alikom beste zuster,

    Kraakbeenontsteking in de voet daar heb ik geen ervaring in.
    Weet jij misschien de oorzaak van? Wat voor behandelingen zijn er voorgeschreven door uw behandelende arts?

    Fi amani Allah,
    3allaikoum ou salam,
    neen, ik weet niet wat de oorzaak is. Ik ben in augustus ziek geweest (leek op griep) en 2 weken daarna had ik last van mijn voet, kon er niet meer op lopen van de pijn. Dokter bezocht en bleek kraakbeenontsteking te zijn.
    Heb ontstekingsremmer gekregen (NSAID) maar kreeg hiermee problemen met mijn maag. Ben dus gestopt met de ontstekingsremmer. Probleem met mijn voet is er nog altijd.
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  5. #6365
    MVC Lid

    Reacties
    35
    07-04-2012

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Appelazijn oplossing in water is erg goed voor H.pylori bacterie infectie als je weet hoe je deze drank dient te drinken,
    gedurende enkele weken.

    Fenegriek zorgt ervoor dat je veel gaat plassen, dus het is niet echt te adviseren als jij veel vocht verliest.
    Fenegriek drink je en eet je ook niet in de zomer, maar is eigenlijk een winterkruid! Het warmt je op en zet jouw
    hormonen onder vuur!

    Hoe meer je vocht verlies des te meer je kalium kwijt raakt. Het is tegenstrijdig om te zien dat jij
    veel vocht verlies en toch meer kalium hebt, maar als je kalium aanvult is er niets mis mee! Alle voedingsmiddelen
    bevatten meer kalium dan natrium, dat je dat weet!

    Ik heb niets tegen uw drankje die je maakt, als je ziet dat het helpt om de zouten en vocht in evenwicht te houden.
    Zout bevat natrium ( houdt vocht) en rietsuiker bevat meer kalium ( om tekort aan te vullen).

    Je kunt van mij wilde pittige tijm gebruiken als thee, want die stopt diarree en helpt als geen ander de bacterie
    te doden, bi idni Allah. Dit is wel bewezen bij zulke situatie (interne infectie + vochtverlies)!

    Drink deze kruid tot 4 maal daags als thee, gedurende twee weken.

    Fi amani Allah,
    Ik begrijp het ook niet dat mij werd verted dat kaliumgehaltei een tiende te hoog was ondanks dat ik veel vochtverlies de laatste manden had.

    Maar dat zal wel liggen dat mijn voeding die maanden rijk aan kalium was.

    Ik voel dat ook doordat kalium je bloeddruk verlaagt en je suf gaat voelen.

    Alsof mijn spieren zijn leeg gelopen.

    Ik ga Insha Allah die pittige thijm uit Marokko gebruiken heb het
    thuis.

    Maar is thijm ook vochtverdrijvend

  6. #6366
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door know_ledge Bekijk reactie
    Ik begrijp het ook niet dat mij werd verted dat kaliumgehaltei een tiende te hoog was ondanks dat ik veel vochtverlies de laatste manden had.

    Maar dat zal wel liggen dat mijn voeding die maanden rijk aan kalium was.

    Ik voel dat ook doordat kalium je bloeddruk verlaagt en je suf gaat voelen.

    Alsof mijn spieren zijn leeg gelopen.

    Ik ga Insha Allah die pittige thijm uit Marokko gebruiken heb het
    thuis.

    Maar is thijm ook vochtverdrijvend
    Nee, beste broeder. Tijm is niet vocht verdrijvend, kun je gewoon beschouwen als water!
    Als je veel water drinken dan zul je meer plassen, zo is dat.

    Maar tijm behoort niet tot de middelen die bekend staan om hun sterke vocht afdrijvende effect, zoals koffie, thee, ....etc

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  7. #6367
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    3allaikoum ou salam,
    neen, ik weet niet wat de oorzaak is. Ik ben in augustus ziek geweest (leek op griep) en 2 weken daarna had ik last van
    mijn voet, kon er niet meer op lopen van de pijn. Dokter bezocht en bleek kraakbeenontsteking te zijn.
    Heb ontstekingsremmer gekregen (NSAID) maar kreeg hiermee problemen met mijn maag. Ben dus gestopt met
    de ontstekingsremmer. Probleem met mijn voet is er nog altijd.
    Goed.

    Die ontstekingsremmers kunnen de maag op den duur irriteren, daarom zou je in feite ook
    maagbeschermers moeten krijgen. Ontstekingsremmers mogen niet op een lege maag genomen worden!

    Als jij natuurlijke ontstekingsremmers wil gebruiken, dan juich ik dat zeker toe.

    Maar begin als eerste te stoppen met de triggers! Die zijn al een heleboel.
    Als je frituurt, veel vlees, veel zuivel, en zoetigheden neemt...dan kan dat verergeren door verzuring van het bloed!
    Al oliën zijn voor u uit den boze behalve olijfolie en arganolie. Uit onderzoek is bewezen dat
    geraffineerde oliën de gewichtsontstekingen verergeren! Maak je eten thuis....en dit is echt 50% van de genezing!

    Verder, bio-gember, kurkuma, tijm, olijfolie van hoge kwaliteit, olijfblad thee, Marokkaanse vijgen ( gedroogde of verse),
    verse vette vissoorten, walnoten, amandelen, zwarte zaden ( 7 zaadjes / dag ) nemen. Dit zijn dan voor de
    hand liggende.

    Maagirritatie kun je herstellen door te stoffen met die medicatie, en vooral dagelijks granaatappel(s) te eten samen
    met de binnenste bittere witte schil. Ook bio-gember en honing ( niet verhitten, 5 maal daags een theelepel) herstellen
    maagzweertjes, bi idni Allah.

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  8. #6368
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Vrouw_van_B Bekijk reactie
    JazakAllah,

    Aan wat voor natuurlijke middelen moet ik denken? De andere punten ben ik al mee bezig.
    Er zijn bijvoorbeeld natuurlijke middelen met hormonale stoffen die het herstel reguleren.
    Ik ga een paar noemen die mensen gebruiken als dagelijkse voeding, zoals tuinbonen, venkel zaden, anijs zaden,
    koriander zaden ( gemalen), fenegriek zaden ( niet nemen bij zwangerschap), zwarte zaden, ....

    Als er sprake is van overgewicht, dan zul je moeten afvallen.
    Daar is ook een gezonde manier voor.

    Verder is het belangrijk dat je een juist dag- en nachtritme hebt. Dat reguleert ook ons hormonen.
    Slapen bijvoorbeeld na 12 uur in de nacht is niet gezond te noemen, zo ook laat in de avond het licht aanzetten met
    een sterk intensiteit is ook niet gezond te noemen! Dus, smartphone hoort niet in de slaapkamer te zitten...aangezien deze jou
    kan afleiden!

    Stress, verdriet verstoren ook ons hormoonsysteem!
    Vrouwen hebben extra hormonen die mannen niet hebben, daarom kunnen vrouwen het minst tegen stress situaties!
    Een vrouw die fulltime werkt buitenshuis is al in gevaar!
    Ik ben niet tegen werkende vrouwen, maar dit is zelfs bevestigd door de westerse wetenschappers!
    Op een gegeven moment zakt de vrouw geestelijk neer, want het leven wordt voor haar te zwaar....het is onmogelijk voor
    de vrouw om fulltime te werken en tegelijk haar kinderen en haar man hun volledige rechten te geven die ze verdienen!
    Wie weet wat er inleeft op deze wereld, zal mij ooit gelijk geven!

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  9. #6369
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Shokran voor het advies. Moge Allah jou belonen.
    Olijfbladthee, waar verkopen ze dat? Bio winkels of islamitische winkels?
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  10. #6370
    MVC Lid

    Reacties
    139
    20-09-2013

    JazakAllah. Je doet dankbaar werk.
    Ik heb geen overgewicht elhamdoelilah, alleen heb in mijn leven heeeeeeeeel veel gestrest en dat doe ik nog steeds af en toe.
    Ik werk eraan, maar het is soms lastig voor een perfectionist als ik.
    Ik ben wel meer dan ooit gemotiveerd er iets aan te doen elhamdoelilah

    Fulltime werken is idd niet weggelegd voor de vrouw en ik kan het weten. Zelfs parttime werken wss voor mij teveel op een gegeven moment. SubhanaAlah, het is niet eens het werk maar de vergaderingen, collega's en telefoontjes die op een gegeven moment op je zenuwen gaan werken.
    Vooral als je daarna thuis nog verplichtingen hebt.

    Maar goed,dat laatste moet een vrouw voor zichzelf bepalen. Mijn vraag ging over het regulieren van hormonen en daar ga ik wat aan doen en ik neem je tips mee.

    Succes Massin, je bent een aanwinst voor deze site

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Er zijn bijvoorbeeld natuurlijke middelen met hormonale stoffen die het herstel reguleren.
    Ik ga een paar noemen die mensen gebruiken als dagelijkse voeding, zoals tuinbonen, venkel zaden, anijs zaden,
    koriander zaden ( gemalen), fenegriek zaden ( niet nemen bij zwangerschap), zwarte zaden, ....

    Als er sprake is van overgewicht, dan zul je moeten afvallen.
    Daar is ook een gezonde manier voor.

    Verder is het belangrijk dat je een juist dag- en nachtritme hebt. Dat reguleert ook ons hormonen.
    Slapen bijvoorbeeld na 12 uur in de nacht is niet gezond te noemen, zo ook laat in de avond het licht aanzetten met
    een sterk intensiteit is ook niet gezond te noemen! Dus, smartphone hoort niet in de slaapkamer te zitten...aangezien deze jou
    kan afleiden!

    Stress, verdriet verstoren ook ons hormoonsysteem!
    Vrouwen hebben extra hormonen die mannen niet hebben, daarom kunnen vrouwen het minst tegen stress situaties!
    Een vrouw die fulltime werkt buitenshuis is al in gevaar!
    Ik ben niet tegen werkende vrouwen, maar dit is zelfs bevestigd door de westerse wetenschappers!
    Op een gegeven moment zakt de vrouw geestelijk neer, want het leven wordt voor haar te zwaar....het is onmogelijk voor
    de vrouw om fulltime te werken en tegelijk haar kinderen en haar man hun volledige rechten te geven die ze verdienen!
    Wie weet wat er inleeft op deze wereld, zal mij ooit gelijk geven!

    Fi amani Allah,

  11. #6371
    MVC Lid

    Reacties
    2
    21-01-2014

    Salaamu alaikum

    Mijn broer heeft MS en gaat met het jaar achteruit.. heeft u advies wat hij kan eten en wat hij kan doen om een beetje aan testerken.
    baraka allahoeviek

  12. #6372
    MVC Lid

    Reacties
    1.048
    27-02-2007

    Ik wordt al bijna een jaar elke nacht wakker om 3 of 4uur. Er is ook sihr bij mij gedaan, weed wakker met een hennavlek op mn voet. En heb ook last van vitamine d tekort. Weet jij misschien wat de oorzaak is van mijn slaapprobleem?

  13. #6373
    MVC Lid

    Reacties
    115
    09-12-2008

    Salam wahlaikom broeder massin,

    Ik heb sinds 2 weken last van een opgeblazen gevoel (alsof ik gevuld ben met lucht) en continu boeren..ook krijg ik angstgevoel en benauwdheid.
    Wat kan ik hieraan doen? Heb t nooit gehad

    Djazzak allahu ghairan
    moge allah onze allen vergeven amien

  14. #6374
    MVC Lid

    Reacties
    676
    17-09-2012

    Salam alikom broeder Massin,

    Als eerste wil ik u bedanken voor wat doet massAllah. Moge Allah swt u rijkelijk belonen.

    Ik heb sinds laatste half jaartje last van zwaar geblokkeerde schouders en nek, ontspannen gaat moeilijk. Verder ben ik soms angstig, prikkelbaar, lusteloos en moe en kan slecht tegen drukte, pieker veel, heb soms last van hartkloppingen, steken of overslaan van het hart. Volgens de dokter komt dit allemaal omdat ik zware tijden achter de rug heb en het er nu allemaal uit komt. Wat denk jij?

    Ik ben gezonder gaan eten, meer gaan bewegen en verricht dagelijks roqya. Heb me rust gepakt werk nu nog maar 12 uur. Als nog blijf ik de klachten aan houden. Heb jij nog tips om te doen?
    Verwacht het onverwachte

  15. #6375
    MVC Lid

    Reacties
    35
    07-04-2012

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Nee, beste broeder. Tijm is niet vocht verdrijvend, kun je gewoon beschouwen als water!
    Als je veel water drinken dan zul je meer plassen, zo is dat.

    Maar tijm behoort niet tot de middelen die bekend staan om hun sterke vocht afdrijvende effect, zoals koffie, thee, ....etc

    Fi amani Allah,
    Ik heb nog paar vragen als je het niet erg vind?

    Heb bij de huisartspraktijk een printje van de bloeduitslag gevraagd.

    En zag dat naast de kaliumgehalte waarde van 4.8 wat normaal tussen 3.2/4.7 moet liggen.

    Dat de M.C..H. waarde 1.67 wat normaal tussen 1.7/2.1 hoort te zijn.

    Ook de M.C.H.C is 19.5 wat normaal tussen 19.9/21.5 hoort te zijn.

    Je had een keertje ook vertelt over wat de Helicobacteri Pylori voedt en dat daarbij ook voeding uit blik vanwege het metaal behoort.

    Is het dan ook zo dat wanneer je eten kookt in metaal pannen dat dat ook het geval is?

    Is zuiveringszout daadwerkelijk zo goed als men zegt op het internet.

    Is het ook goed dat ik bij die thijm thee drank ook wat rozemarijn en pittige gemberpoeder aan kan toevoegen.
    Laatst gewijzigd door know_ledge: 11-10-2016 om 16:56 Reden: wat vergeten