1. #5761
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Drawiaa Bekijk reactie
    Salamu alaikoum, Graag zou ik enig advies van u willen over het volgende, 2 weken geleden ben ik een galblaas operatie ondergaan, middels laparoscopie, helaas is er toch een behoorlijke incisie gemaakt omdat men met het apparatuur een vaat heeft geraakt en die reikt ter hoogte van mijn middenrif onder mijn rechterborst, tot aan de maag.Sinds ik weer na 5 dagen alleen vloeibaar voedsel genomen te hebben, wil proberen te eten,maar helaas gaat dit niet zo makkelijk, het lijkt wel of ik een maagballon operatie heb gehad, alles doet pijn zowel inwendig als uitwendig. De wondgenezingsproces verloopt spoedig en heb hamdullah geen (zichtbare) infecties, toch voel ik me vreselijk afgezwakt en uitgeput.
    Ik heb een gezin met 3 kinderen, en die moeten naar school eten gewassen worden etc etc,. Is er een supplement, voedingsadvies, dieet die ik kan volgen om weer normaal te gaan eten?, en rekening houdend met het feit dat ik voorlopig geen vet mag consumeren ivm galblaas die verwijdert is.Ik zou happy zijn als ik weer op krachten ben, heb ook een behoorlijke diastolische druk en betablokkers zijn momenteel geen optie omdat ik enorme bijwerkingen heb ondergaan hiervan.de afspraak met de cardioloog staat voor volgende week gepland.
    Ik gebruik nu knoflook supplementen ( de hoogste), en thyrax ivm traag werkend schildklier functie.

    (Ben zeer teleurgesteld in de Nederlandse Medische wereld die heel weinig info heeft omtrent voedingsadviezen na chirurgische ingrepen)

    Wachtend op enig antwoord o chokran
    Wa alikom Assalaam beste zuster,

    Bij galblaasverwijdering zeggen alle diëtisten in de hele wereld, dan je moet opletten met vet.
    Een mens kan natuurlijk niet zonder vet, maar het gaat erom dat jij te vettig voedsel vermijdt, zoals frituren, boter, kaas, volle zuivel, vet in vlees of roze kleurig vlees, het te veel aan olijfolie...etc

    Na paar maanden, zal de pijn niet meer voelbaar zijn in sha Allah, en kun je beter eten.

    Dat is alles...verder eet je zoals een gezond persoon hoort te leven...en dat geldt dan voor iedereen.

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  2. #5762
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door MoslimaMoslim Bekijk reactie
    Salaamou alaykoem broeder Massin,

    Ik probeer sinds kort gezond te leven. Alleen ik vraag me af beste broeder, hoe kunnen we tegenwoordig gezond leven terwijl bijna alles bespoten is met gif of en de meeste producten niet meer natuurlijk zijn.

    En wat zou men nou dagelijks moeten eten om allerlei nare ziektes etc te kunnen voorkomen met de Wil van Allah. Op dit moment drink ik elke ochtend op lege maag pure honing gemengd met lauw water + habba sawda ( de kleine vorm )

    insha Allah is mijn vraag niet te ingewikkeld voor u,

    alvast bedankt wa djazaak Allaahoe ghairen,

    wasalaamou alaykoem.
    Wa alikom Assalaam beste zuster,

    Daarvoor zou je jaren lang moeten studeren over nutrition & food science.
    En natuurlijk de Sunna van de Profeet salla Allahi 3alaihi wasallam omtrent voeding...daar kun je veel uithalen.

    Het is onmogelijk om deze grote wetenschap voor jou in paar zinnen samen te vatten.

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  3. #5763
    MVC Lid

    Reacties
    92
    27-10-2003

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Assalamoe alikom beste zuster,

    Eet geen vlees, is belastend voor de lever.
    Eet ook geen zoetjes ( suikers), houd je af van alle synthetische additieven, en vermijd alle oliën behalve arganolie en olijfolie in donkere flessen van hoge kwaliteit ( deze twee oliën kun je mixen met elkaar). Arganolie is veel sterker in het afremmen van herpesvirussen dan olijfolie.
    De kracht van olijfboom tegen virale infecties kenmerkt in haar bladeren.

    Gebruik dagelijks een theelepel kurkuma in uw maaltijd.
    En neem ook twee theelepels van de gemalen mariadistel, hier bestellen:

    https://www.pit-pit.com/mariadistel-gemalen.html

    Verder is rozemarijn kruid een goed middel tegen virussen die lever schade toebrengen, en beschermt ook tegen schadelijke stoffen die ons lever kunnen beschadigen. Neem twee maal per dag in de vorm van thee.

    Het eten van zeven dadels per dag, verhoogt de ontgiftingsniveau van de lever naar dubbel.

    Als u pure honing hebt van hoge kwaliteit, dan kun je ook gebruik van maken.

    Voor vitamine D tekort dien je naar de dokter te gaan om aan hoge doseringen vitamine D ampullen te komen.
    Maar gebruik van zonlicht al is het 20 minuten per dag ( bij zonneschijn), en maak wekelijks gebruik van verse vette vissen ( ongefrituurd).

    Fi amani Allah,

    Jazakaa Allahu gairan voor je advies broeder.
    This hijab,
    This mark of piety,
    Is an act of faith, a symbol,
    For all the world to see.
    A simple cloth, to protect my dignity.
    So lift the veil from your heart to see the heart of purity

  4. #5764
    MVC Lid

    Reacties
    221
    04-10-2011

    Citaat Geplaatst door SweetGoodbye Bekijk reactie
    Ik heb alweer een vraag, sorry..

    Door mijn astma en vele allergieën ben ik super vatbaar voor alle virussen en dergelijke. Ben de laatste tijd echt heel vaak ziek. Mn neus- en voorhoofdholtes zitten helemaal dicht, met hoofdpijn, keelpijn en oorpijn als gevolg. Dat heb ik dan standaard. En als ik pech heb nog een infectie in mn longen erbij.



    Ik slik vitamine supplementen en allergie tabletten, heb de griepprik gehad, maar dat werkt allemaal niet. Het is de laatste maanden erger dan ooit. Huisarts weet ook niks om me te helpen, komt erop neer dat ik gewoon pech heb helaas.

    Kunt u me misschien helpen met adviezen om mn weerstand goed te verbeteren? En wat kan ik doen tegen die vreselijke hoofdpijn, doordat alles verstopt zit?

    Ik eet dagelijks groente en fruit en slaap ook voldoende. Ik ben overigens wel allergisch voor verschillende soorten fruit, groente, pinda's en noten dus kan niet alles eten.


    Mijn neef meskien heeft daar ook heel erg last van, hij kan ook niet tegen vitaminen. nu heeft hij gehoord dat er prik is die je jaarlijks kan doen bij de huisarts tegen allergie. maar zijn huisarts zegt dat hij die prik niet krijgt omdat het slecht is voor hem.

    Misschien Kan broeder Massin ons meer info geven
    De Mond Spreekt Veel Uit Dat Het Hart Niet Zegt.
    Zeg Wat Je Denkt, Denk Na Over Wat Je Zegt
    Wees Waakzaam Over Je Gedachten, Dat Is Het Begin Punt Van Je Daden

    Allah accepteert je geloof niet als het zich niet vertaald in daden; en hij accepteert je daden pas als ze conform je geloof zijn

  5. #5765
    Bismi'Allah

    Reacties
    141
    03-06-2009

    Salaam broeder, ik heb geen vraag wil je alleen een klein compliment geven. Ik vind het hartstikke aardig dat je iedereen probeert te helpen. Moge Allah ta'Ala jou belonen hiervoor en alles geven wat je hart wilt, ameen!

    ♥.


  6. #5766
    MVC Lid

    Reacties
    672
    26-12-2013

    Salam alaikoem,

    Wat te doen als je een vaginale bacterie opgelopen hebt door teveel wassen met zeep? Behalve antibiotica, is er ook iets anders (natuurlijks) wat je kan gebruiken?

  7. #5767
    MVC Lid

    Reacties
    35
    07-04-2012

    Sallam oe ha lei koem aghi weet jij misschien iets over besmati sella rijst betreft gezondheid

  8. #5768
    MVC Lid

    Reacties
    112
    28-03-2009

    Salamo3alaikom Massin,

    Ik heb afgelopen maandag te horen gekregen dat ik gluten allergie heb, daarbij mag ik ook geen aardappelen,tomaten en pinda's eten.
    Graag zou ik willen weten hoe ik gezonder kan worden, ik heb 2 weken geleden ook een miskraam gehad. ik wil dat mijn darmen tot rust gaan komen. Ik hoop dat je wat advies voor mij hebt.

  9. #5769
    888888

    Reacties
    28.393
    18-02-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door oemmuadam Bekijk reactie
    Salamo3alaikom Massin,

    Ik heb afgelopen maandag te horen gekregen dat ik gluten allergie heb, daarbij mag ik ook geen aardappelen,tomaten en pinda's eten.
    Graag zou ik willen weten hoe ik gezonder kan worden, ik heb 2 weken geleden ook een miskraam gehad. ik wil dat mijn darmen tot rust gaan komen. Ik hoop dat je wat advies voor mij hebt.
    Koop alvast geen glutenvrij brood en al die onzin.... is allemaal zooi gevuld met suiker en rare bindingsmiddelen

    ‘One reason is that intelligence is expensive—the brain devours about 20% of our daily calories, though it accounts for just 2% of our body weight—and what better way to find the enormous array of fats, amino acids, vitamins and minerals these fastidious organs require, than by feasting on animals which have already painstakingly collected or made them.


  10. #5770
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door SweetGoodbye Bekijk reactie
    Ik heb alweer een vraag, sorry..

    Door mijn astma en vele allergieën ben ik super vatbaar voor alle virussen en dergelijke. Ben de laatste tijd echt heel vaak ziek. Mn neus- en voorhoofdholtes zitten helemaal dicht, met hoofdpijn, keelpijn en oorpijn als gevolg. Dat heb ik dan standaard. En als ik pech heb nog een infectie in mn longen erbij.

    Ik slik vitamine supplementen en allergie tabletten, heb de griepprik gehad, maar dat werkt allemaal niet. Het is de laatste maanden erger dan ooit. Huisarts weet ook niks om me te helpen, komt erop neer dat ik gewoon pech heb helaas.

    Kunt u me misschien helpen met adviezen om mn weerstand goed te verbeteren? En wat kan ik doen tegen die vreselijke hoofdpijn, doordat alles verstopt zit?

    Ik eet dagelijks groente en fruit en slaap ook voldoende. Ik ben overigens wel allergisch voor verschillende soorten fruit, groente, pinda's en noten dus kan niet alles eten.
    Assalamoe alikom beste zuster,

    Om antwoord te geven op uw klachten, heb ik vele pagina's voor nodig.
    Er zijn vele voedingsmiddelen die je dient te vermijden, en jij kent een paar zeker aanwijzen.

    Ik wil je verder privé helpen, want ik kan je niet tegelijk een advies geven.

    Wilt u antwoord geven op de volgende vragen:

    Zijn astma en allergie de enige ziekten die je hebt?

    Welke fruit en groenten veroorzaken bij u allergie....in welke vorm merk je dat op?

    Zou ik graag willen weten wat u vandaag hebt gegeten?

    Fi amani ALLAH,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  11. #5771
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door BERBERDELUXE. Bekijk reactie
    Salaam broeder, ik heb geen vraag wil je alleen een klein compliment geven. Ik vind het hartstikke aardig dat je iedereen probeert te helpen. Moge Allah ta'Ala jou belonen hiervoor en alles geven wat je hart wilt, ameen!
    Wa alikom Assalaam beste zuster,

    Jazaaki Allaho gairan! Tanmirt!

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  12. #5772
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Aishaa Bekijk reactie
    Salam alaikoem,

    Wat te doen als je een vaginale bacterie opgelopen hebt door teveel wassen met zeep? Behalve antibiotica, is er ook iets anders (natuurlijks) wat je kan gebruiken?
    Wa alikom Assalaam beste zuster,

    Ja, daar is wel wat voor te doen.

    Mirte ( ook wel in de Koran Array7aan genoemd), heeft een veel grotere antibiotische kracht dan tijm.

    Deze onder is van goede kwaliteit!

    https://www.pit-pit.com/mirte.html

    U doet 3 druppels in een halve glas water, en daarmee reinig je de plek.
    De kruid kent geen bijwerkingen.

    Fi amani ALLAH,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  13. #5773
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door know_ledge Bekijk reactie
    Sallam oe ha lei koem aghi weet jij misschien iets over besmati sella rijst betreft gezondheid
    Wa alikom Assalaam beste broeder,

    Dat is geen kwaliteit rijst, en niet gezond te noemen...omdat bij deze rijst voor de helft gepolijst is.
    Het is dus niet wit te noemen en ook niet volkoren te noemen, maar zit tussen in.
    Bij ons voedingsdeskundigen is deze rijst laag van voedingswaarde!
    De echte volkoren basmati rijst is erg duur, misschien tot wel 7 euro per halve kilo.
    Dat heeft te maken met de hoeveelheid en plek waar deze rijst verbouwd wordt ...en niet omdat deze rijst tot de gezondste behoort.
    Volkoren rijst ( o.a zilvervlies) kan je overal krijgen met een geringe prijs!

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  14. #5774
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door oemmuadam Bekijk reactie
    Salamo3alaikom Massin,

    Ik heb afgelopen maandag te horen gekregen dat ik gluten allergie heb, daarbij mag ik ook geen aardappelen,tomaten en pinda's eten.
    Graag zou ik willen weten hoe ik gezonder kan worden, ik heb 2 weken geleden ook een miskraam gehad. ik wil dat mijn darmen tot rust gaan komen. Ik hoop dat je wat advies voor mij hebt.
    Wa alikom Assalaam beste zuster,

    Ik ben al jaren geleden begonnen met een onderzoek naar deze ziekte...nog steeds niet tot de oplossing gekomen die de ziekte totaal geneest.
    Moge Allah mij steunen.

    Daarom is nu de oplossing: gluten zo goed mogelijk vermijden.
    Een diëtist(e) kan jou daarbij helpen met extra info en een lijst van producten waarin gluten in is verwerkt of mogelijk sporen van gluten kan bevatten. Zo iets moet ook op het etiket staan, dus dat kan je altijd controleren als je iets koopt.

    Het zou ook heel erg mooi zijn, als iedereen thuis ook met je meeleeft door ook gluten te vermijden, want zoals ik jou al zeg slechts een spoor van gluten kan bij u de klachten veroorzaken, als is dat via uw neus!

    Verder zijn er altijd alternatieven, en u hoeft geen dure producten te komen! Nee.
    Allah schiep ook granen die u kunt eten, zonder gluteneiwitten. Zoals rijst, mais, en veel meer!

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  15. #5775
    MVC Lid

    Reacties
    112
    28-03-2009

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Wa alikom Assalaam beste zuster,

    Ik ben al jaren geleden begonnen met een onderzoek naar deze ziekte...nog steeds niet tot de oplossing gekomen die de ziekte totaal geneest.
    Moge Allah mij steunen.

    Daarom is nu de oplossing: gluten zo goed mogelijk vermijden.
    Een diëtist(e) kan jou daarbij helpen met extra info en een lijst van producten waarin gluten in is verwerkt of mogelijk sporen van gluten kan bevatten. Zo iets moet ook op het etiket staan, dus dat kan je altijd controleren als je iets koopt.

    Het zou ook heel erg mooi zijn, als iedereen thuis ook met je meeleeft door ook gluten te vermijden, want zoals ik jou al zeg slechts een spoor van gluten kan bij u de klachten veroorzaken, als is dat via uw neus!

    Verder zijn er altijd alternatieven, en u hoeft geen dure producten te komen! Nee.
    Allah schiep ook granen die u kunt eten, zonder gluteneiwitten. Zoals rijst, mais, en veel meer!

    Fi amani Allah,
    Dankjewel voor deze informatie.
    ik ben nog aan het zoeken hoe ik mijn leefstijl kan veranderen.