1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3
    11-03-2004

    Op welke leeftijd begon je met bidden???

    Hallo allemaal

    Ik ben erg geinteresseerd wanneer jullie zijn begonnen met bidden?!Op welke leeftijd????

    Ik hoop vele reacties te krijgen

    Veel knuffels Randa Girl
    Randatje

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    13
    10-04-2004



    ik ben op ongeveer op me zevende begonnen met bidden .
    vinden jullie dat oud of jong ?









    g prity

  3. #3
    Rechtvaardig.

    Reacties
    425
    19-01-2004

    Ik was 16 toen ik 'fulltime' begon met bidden.
    Overgeleverd door Abu dhar: De profeet (vzmh) zei tegen mij: Zeg de waarheid ook al is die hard. (door Ibn H’ibbaan)

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    3.020
    06-02-2003

    Ik weet nog precies toen ik het vroeg ...

    Ik was iets van 8 á 9 jaar ...
    Het was zondag en we keken altijd standaard naar Nederlandse Moslims Omroep..
    Ewa die uitzending was afgelopen en ik ging naar me vader toe met pen en papier en zei tegen hem ..
    Ba 3allem nie ne salie ..
    Ewa hij legde alles uit en ik schreef het op ...
    Ik ging lodo doen en we hebben daarna 2 rek3ats gebeden ...
    Eerste paar weken gingen we altijd samen bidden en na een tijdje kon ik het zelf ook ...

    Mijn vader was echt trots op me dat ik het uit eigen iniatief heb gedaan ...

    Maar ja ... dit hoort bij het geloof ...

    Liefs,

    S. Nadoria

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    20
    03-04-2004

    Salaam oe 3alaikoem,

    Ik bid nu vanaf deze ramadan echt alles en op tijd, ben al 17 jaar wordt 18(astgfiroellah).
    Inna Lillahi wa inna illaihi radji3oen

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    221
    07-04-2003

    salamoe aleikoem,

    ik ben begonnen met bidden toen ik 11 jaar was,en ik ben sinds dien nooit gestopt met bidden alhamdoelilah. ik ben nu bijna 23 jaar. moge allah swt onze gebeden accepteren inshaAllah. allah swt zegt duidelijk in de koran. waakt over uw gebeden. laat uw gebeden niet in de steek.

    de profeet mohamed saw zei: het eerste dat door allah swt aan zijn dienaren op de dag des oordeels vraagt is het gebed. is je gebed aanvaard,dan zijn je daden goed geweest. zijn je daden niet geaccepteerd dan zijn je gebeden niet goed geweest.

    ik weet dat veel broeders en zusters niet bidden,maar allah ihdina ou hdihoum inshaAllah. onze iman moet sterk zijn. en dat is egt moeilijk. we moeten eerst jihad voeren met onze nafs.

    het leven is zo voorbij,des te meer de reden dat we ons moeten verdiepen in de islam. dat is het enige dat je naar de hemel kan brengen. moge allah swt ons leiden naar de sirat al moestaqim amien ya rabi al 3alamien.

    salamoe aleikoem wr wb,

    jullie broeder,

    Mohamed
    “Vrees het gebed van degene die onrecht is aangedaan, want er is geen hindernis tussen [het gebed] en Allah.”

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    384
    29-04-2004

    Ik ben met bidden begonnen toen ik ongeveer 11 of 12 was en helemaal uit mezelf en er is ook niemand geweest die het mij geleerd heeft.

    Tot sinds kort bad ik niet altijd op tijd en ik liet ook wel eens gebeden achterwege. Maar vanaf het moment dat er iemand plotseling gestorven was in de familie, (die persoon was nog best jong), ben ik serieus gaan nadenken hoe ik een betere Moslima kon worden. Wat ik nog kan verbeteren.
    Want als die persoon zomaar dood kan gaan, dan kan het mij en iedereen ook overkomen. Ik was gelijk wakker!

    Ik sta op voor het Fadjr-gebed en draag sinds kort ook een hoofddoek. Ik probeer ook niet meer over mensen te roddelen, want dat schijnt ook hartstikke erg te zijn. Ik wil graag een goede Moslima zijn voordat het te laat is.
    Want je weet als je eenmaal dood bent, kun je niet meer terug. Dit is je enige kans. Grijp die kans!

    Sorry voor dit lange verhaal.
    "Diegenen tegen wie de mensen zeggen: "Voorwaar, de mensen hebben zich tegen jullie verzameld, vreest hen dus". Hun geloof werd erdoor versterkt en zij zeiden: "Allah is ons genoeg en Hij is de beste Beschermer". (Qur'an, Soera 3: 173)

  8. #8
    MVC Premium

    Reacties
    879
    27-02-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Oh meid geen excuses!! je brengt me aan het denken hbohuisvrouw!! bedankt

  9. #9
    Geen 18.

    Reacties
    4.081
    04-05-2003

    salaam 3alaikoem wa rahmatoe allah wa barakatahoe lieve broeders en zusters,

    In de Naam van Allah De Bramhartige en de meest genadevolle

    Toen ik nog klein was vond ik het heel leuk om met mijn ouders mee te bidden...ik voelde me een van hen. Tijdens de ramadan vond ik het leuks...want we gingen gezamenlijk met elkaar bidden(nog steeds) en mijn vader ging dan leiden of een van mijn broers...ik vond het heel spannen..ik was 7 of 8 jaar. Naar mate ik ouder werd begon ik andere dingen leuker te vinden: buiten spelen, bomen beklimmen, achter jongens aanrennen, verliefd zijn. Salaat was even niet belangrijk meer.

    In de ramadan bad ik wel en in de overige maanden weer niet...want ik had gehoord dat als je niet bad je sieyam niet geldt...subhana allah....bad wel in de ramadan maar in de rest van het jaar weer niet..(astagfiroe allah)

    Tot mijn 16e heb ik in onwetendheid geleefd....mijn ouders zaten altijd achter me aan, vooral mijn moeder...die leeft nu volgens de soenah ..masha allah..alhamdoelilah....maar ik had geen zin..ik was lui..lui om lodo te doen en lui om steeds te bukken(astagfiroe allah)

    Toen ik 16 werd begon ik me meer in de islaam te verdiepen..ik zag mijn moeder volop bidden...elke dag vroeg ze om vergiffenis...maar ik weet niet waarvoor...waarom vraagt ze vergiffenis als ze niks gedaan heeft?? Zo dacht ik. Je kanonbewust foute dingen doen en dar ga je vergiffenis vor vragen..je bent zo bang dat je allah swtl ongehoorzaam bent...daarom zegt men ook: het gaat er niet om hoe klein of hoe groot een zonde is...maar het gaat om het feit dat je Allah swthl ongehoorzaam bent en dat is juist de grootste zonde.

    vanaf mijn 16e begon ik veel over de islam te leren....begon me beter te kleden....etc.

    De salaat: ik was nog steeds lui...maar ik bad tot Allah dat hij mij zou leiden tot het goede pad...dat hij mij hielp tot het helpen van de salaat...tot het helpen van het beleiden van mijn geloof....en alhamdoelilah...allah swthl heeft me geholpen..natuurlijk met stoot en horten....ik ben er door heen..alhamdoelilah...ik het het ''licht'' gezien..alhamdoelilah....ik heb eindelijk een hou vast...als er iets negatiefs gebeurde kon ik altijd tot mijn Heer wenden...alhamdoelilah...je vindt er zoveel troost in alhamdoelilah..

    Na mijn 17e jaar begon alles makkelijk te gaan....mijn salaat verrichtte ik elke dag...maar niet op tijd...had mijn school etc.....maar als ik thuis was snakte ik naar het verlangen om te bidden..ik kon niet meer zonder alhamdoelilah...subhana allah...en ik wordt binnenkort 19 alhamdoelilah en ik voel me goed alhamdoelilah...subhan allah...Ik heb iemand aan mijn zijde: Allah swthl, de Alwetende


    wa salaam 3alaikoem wa rahmatoe allah barakatahoe

    ps: hahaha wie heeft hier het meest geschreven hbohuisvrouw

    Moge allah swthl ons zegenen en ons behoeden voor het kwaad en ons insha allah belonen met het paradijs..allahoema amien

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    435
    13-01-2007

    Ik begon met bidden toen ik 11 was, mijn ouders hebben me altijd geleerd hoe ik moest bidden en me veel soutars geleerd.

    Toen ik 15 was ben ik voor bijna een jaartje gestopt met bidden heb daar heel veel spijt van.

    ben nu weer hmdl weer begonnen met bidden en probeer echt zo veel mogelijk te bidden als ik kan in hoop dat het me vergeven word dat ik een jaar gestopt was..
    imghttp://moarpics.com/images/b2ja168nhh8zohqh1q89.gif/img

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.334
    19-05-2005

    ik lees dat jullie allemaal op hele jonge leeftijden zijn begonnen massallah

    ik ben 19 jaar en bid nog steeds niet niet omdat ik niet wil maar ik kan het gewoon echt niet daarom wil ik graag voor dar de ramadan is afgelopen kunnen bidden insallah is er iemand die zich geroepen voelt op mij en Zina 023 te helpen graag een pm want tijd tikt door

    moge allah s.w.t jullie gebeden verhoren insallah
    Meerdere Personen op deze Account

  12. #12
    ..Femme_fatale..

    Reacties
    3.056
    14-03-2004

    op me 7de ben ik begonne met bidde

  13. #13
    Alhamdoelileh

    Reacties
    24
    01-03-2008

    ik ben op me 11 begonnen met bidden maar op hoe veel jaar oet je eigelijk gaan bidden weten julllie dat
    Nesh weheng

  14. #14
    Meerdere Gebruikers

    Reacties
    522
    06-04-2004

    salaamoe 3alaikoem

    ik was nog jong ik geloof 8 of 9 jaar heb het een tijdje volgehouden maar daarna was het de ene keer wel bidden de andere keer weer ni en dat ging door tot mijn 21ste toen ik van mijn 2 kind beviel en daarna heb ik altijd gebeden nooi een dag overgeslagen en nu alhamdoelilah als ik al gewoon een half uurtje te laat ben met bidden voel ik me schuldig tegenover allah heb wel spijt dat ik tot mijn 21ste met tussen pozes bad ik hoop dat allah me daarvoor vergeeft dus daarom dat ik nu altijd mijn kinderen controleer of ze wel of niet hebben gebeden dat doe ik dan elke dag bij elk gebed wel een beetje vermoeiend maar heb het er wel voor over

    wassalaam


  15. #15
    Allah Akber

    Reacties
    349
    07-08-2002

    ik ben dit jaar in januari begonnen met bidden en hoofddoek dragen nadat ik heel erg ziek was en allah swt me ogen had geopend elhamdoelilah
    ik was toen 23 nu ben ik 24
    Ik mis geen vrienden uit het verleden,want ik weet waarom ze de toekomst niet hebben behaald