1. #1
    Waardevol

    Reacties
    585
    16-01-2002

    Dialoog

    Dialoog


    Waarom doe je me dit aan?

    Wat doe ik je aan?

    Je weet best wat je me aan doet, doe maar niet alsof je neus bloedt, je weet dondersgoed waar ik het over heb. Kom op, zeg het me, waarom doe je me dit aan?

    Ik wil best werken aan het ‘probleem’, maar dan moet ik toch echt weten wat het probleem is!.

    Ach man, bekijk het.. Je zou ons probleem niet eens herkennen als het in je schoot geworpen zou worden.

    Hij kijkt me aan, met een blik in zijn ogen die ik alleen kan begrijpen, hij is beledigd en ontmoedigd, volgens mij weet hij niet wat hij moet doen. Twijfelend loop ik heen en weer. Wat moet ik nu? Verder gaan, of de boel laten rusten? Als ik nu niks zeg komt het er nooit van!

    Verdomme, ik had nooit gedacht in zo een situatie terecht te komen. En hier sta ik dan, voor de zoveelste keer boos op jou!

    Je bent altijd boos op me. Altijd!

    Dat komt alleen maar doordat jij me ALTIJD boos maakt.

    Weer kijkt hij me aan, alleen deze keer is zijn blik veel intenser. Hij doet een paar stappen in mijn richting en strijkt met zijn vinger over mijn wang.

    Niet doen.

    Waarom niet?..

    Je weet heel goed waarom, dan vergeten we het probleem en praten we het nooit uit, vervolgens blijf of word ik weer boos op je en ga jij me weer beschuldigen van altijd boos zijn op jou!

    Goed, ik luister.

    Waarom heb je nooit tijd voor me? Waarom hou je me zo aan het lijntje? Waarom ben ik vandaag wel belangrijk voor je en morgen, overmorgen en de dagen daarna niet meer?! Waarom?

    Waarom, waarom waarom… Ik… Ik.. ehh.. Ik doe dat niet bewust! Waarom wil jij zoveel van mijn tijd opeisen, je weet toch dat ik het druk heb!?

    Ongelooflijk, ik had nooit gedacht dat hij me zoiets zou vragen. Waarom ik zoveel van zijn tijd wil opeisen? Omdat ik verliefd op je ben, klootzak. Maar dat kan ik niet zeggen. Zie het dan! Snap het dan! Waarom ziet hij het niet, waarom begrijpt hij niet waarom ik me zo gedraag?

    Het hoort gewoon niet, of je bent er helemaal voor me of je bent er niet voor me. Ik sta hier niet alleen maar klaar voor wanneer het JOU uitkomt!

    Voor wanneer het MIJ uitkomt?

    Ja! En dan komt het er ook nog eens bij dat je nooit wat van je laat horen, waarom moet ik altijd de gene zijn die contact moet zoeken?

    Nooit wat van me laten horen? Nooit?

    Ok, verkeerde woordkeus. Amper!

    Amper?

    Hou daar eens mee op?

    Met wat?

    Wil je dit zo met mij uitpraten? Je lijkt mijn echo wel, je herhaalt continu een paar van mijn woorden!

    Sorry, ik kan dit alles gewoon niet bevatten.

    Typisch, ik was al bijna vergeten dat je gewoon een man bent!

    Je kan me wel continu verwijten maken, maar daar lossen we het geen dat jou dwars zit niet mee op.

    Weet je, volgens mij kunnen we het gewoon niet oplossen. Daarvoor ben jij veel te bang!

    Wat wil je hiermee zeggen?

    Ik ben zo ver gekomen, ik kan niet meer terug, nu moet ik zeggen dat het over is, dat we moeten stoppen, dat we niet bij elkaar horen. Ik wou dat het niet zo was.

    Wat ik hiermee wil zeggen is dat het over moet zijn. We moeten stoppen. Ik kan dit niet meer, het is slopend en ik kan het niet meer hebben.

    Hoe kon ik dat zeggen?.. Verdomme, zeg alsjeblieft dat je niet zonder me kan, zeg het, zeg het.. ZEG HET!! Zeg dat je dit niet wilt! Zeg me dat ik moet blijven, alsjeblieft!

    Wil je dit echt?

    Ik kan het niet meer op deze manier!

    Hij zegt het niet, hij doet verwoedde pogingen om een blik op mijn ogen te werpen. Ik kijk weg, ik gun het hem niet! Bijtend op mijn lip zoek ik al vast mijn spullen bij elkaar en hoop diep van binnen dat hij nu zal zeggen dat ik niet moet gaan, dat ik de vrouw van zijn leven ben, alhoewel ik vermoed dat hij het nooit zal zeggen. Hmm trots!

    Dan kan ik niets anders doen, dan je je zin geven.

    Hij moest eens weten, als ik mijn zin kreeg, waren we nu getrouwd!

    Hm mm.. Ik moest maar eens gaan.

    Hij kijkt me aan, hij weet niets meer te zeggen. God, die blik. Zeg dan wat! Ik wil hem nog een keer aanraken, nog een laatste keer. Zijn mooie ogen staren apathisch voor hen uit. Ik kan en mag niet toegeven aan mijn zwakte voor hem. Hij weet wat hem te doen staat!

    Nou, ik heb mijn spullen, ik ga maar.. Zorg goed voor je zelf.

    Ja. Ehh.. Jij ook.. En wel thuis.

    Ik kijk niet meer om. Het is over. Voorgoed voorbij! Verdomme, die pijn! Ik wil me omdraaien en hem zeggen dat ik van hem hou! Dat ik dat al die tijd heb gedaan. Nee.. Het kan niet!

    Ik heb nooit wat tegen je gehad.. Ehh.. Integendeel zelfs. Ik wilde je dat nog laten weten.

    Voor eventjes verstijf ik. Wat moet ik hier nou mee? Hij heeft nooit wat tegen me gehad? Is dat het enige wat hij kan zeggen? Na alles wat er gebeurd is!.. Ik weet niet wat nou erger is, dat het over is of dat hij niet kan zeggen wat hij werkelijk voor me voelt! Ik besluit hier niet op in te gaan en loop stee vast door. Nu ben ik er van overtuigd dat wij nooit meer bij elkaar kunnen komen. Het is voorgoed over…

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    439
    19-01-2002

    Heel mooi verteld ! Complimentjes...


    :duim:

  3. #3
    Ewa je weet toch

    Reacties
    452
    08-02-2002

    Met alle respect dit is echt SAAI.Er gaan 5000 kinderen onder 5 per jaar dood in Irak.Er word genocide gepleeg in palestina, tsetsenie, fhilipijnen, kashmir,irak,afganistan.Wat doen wij discusseren over een saaie fanatsie verhaaltje Geschreven door een meisje met hormonen die overuren maken.Wij moeten discusseren hoe we onze moslim broeders en zusters kunnen helpen.Er sterfen gemiddeld 3 mensen per dag in Palestina wat doen wij praten over een relatie tussen fatima en ali.Relatie is haram voor het huwelijk einde discussie.om eerlijk te zijn ik weet niet waar deze verhaaltje over gaat dus men comentaar en mening is op.ASLAMA aLYKOM

  4. #4
    Ewa je weet toch

    Reacties
    452
    08-02-2002

    Trouwens Naoual een monoloog was beter geweest dan was het verhaal een beetje duidelijker

  5. #5
    Stilte Voor De Storm

    Reacties
    334
    26-09-2001

    Impressed

    Damn i'm impressed...Je hebt het weer voor elkaar....

    Abdeh oer ga fietsen stelen of zo..
    Kennis is nog geen wijsheid.

  6. #6
    Ewa je weet toch

    Reacties
    452
    08-02-2002

    Roy mijn is een van de 99 namen van allah swt hoe durf jij god te beledigen.Je zal het merken keffer billah in shallah thatab fie kabar oel nar inshalah ya rab

  7. #7
    Ewa je weet toch

    Reacties
    452
    08-02-2002

    Effe corigeren tussen mijn en is hoort naam

  8. #8
    Stilte Voor De Storm

    Reacties
    334
    26-09-2001

    Origineel gepost door Abdenour
    Roy mijn is een van de 99 namen van allah swt hoe durf jij god te beledigen.Je zal het merken keffer billah in shallah thatab fie kabar oel nar inshalah ya rab
    Jajaja blablabla, ik beledig je God niet, ik heb daar respect voor.Ik beledig alleen jou pannekoek of is het nou pannenkoek. De simpelheid druipt van je af door het meteen op zo'n onderwerp te gooien kruizenruiker. Hoe voorspelbaar. Bij deze mijn oprechte excuses voor het geval ik jou godsdienst heb beledigd, dat was niet mijn bedoeling. Jou beledig ik echter maar al te graag..

    Sorry Noual, ik zal je topic niet meer voor deze onzin misbruiken. Abdenour, als je graag verder wil discussieren be my guest, maar kies een andere topic..

    xxx
    Kennis is nog geen wijsheid.

  9. #9
    Waardevol

    Reacties
    585
    16-01-2002

    Abdenour...

    Voor het onderwerp waar jij over wilt gaan discussieren, kun je je eigen Islam topics openen.. Daarvoor hoef je de mijne niet te vervuilen, with all do respect naar je onderwerp toe!!


    Maar laat mijn topic met rust..

  10. #10
    Ewa je weet toch

    Reacties
    452
    08-02-2002

    Zijn jullie moslims ja neem ik aan dus de probleem van elk moslim is jou probleem.De problemen die de moslims overal ter werled heben is gewoon simpel weg politiek of humanitaire.Het heeft niks met islam te maken maar gewoon politiek of je kan het alledaagse problemen noemen.Maar hoe kunnen we discusseren over deze verhaaltje eentje zegt is moi en eenjte zegt het is saai wat voor antwoorden krijg Ik jah jij bent dom en al die onzin moet ik het altijd goed vinden wat vor discussie heb je dan helemaal geen een.Dus kom niet zeiken dat diereen jou verhaqaltje wow moet vinden ik denk dat 90% hier niet eens weet waar het over gaat met name lamia19, zo hoog is niet de marokkaanse IQ om een overgeschreven gedichtje

  11. #11
    Beloved Member

    Reacties
    438
    20-02-2002

    Naoual hij was echt goed!!!! Heb jij dit zelf mee gemaakt?? Heb jij dit geschreven?? En mijn laatste vraag. komt er een vervolg????

    Lamia Abenou was inderdaad die gene die zo moeilijk deed!! Hier trouwens ook..

    En Abenour... waarom verpest jij elke topics????? Echt zielig!!

    Bnadem thallou

    ~Hdi Marra Men 3doek Oe Alf Marra Men Sdik~


  12. #12
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Abdenour
    Zijn jullie moslims ja neem ik aan dus de probleem van elk moslim is jou probleem.De problemen die de moslims overal ter werled heben is gewoon simpel weg politiek of humanitaire.Het heeft niks met islam te maken maar gewoon politiek of je kan het alledaagse problemen noemen.Maar hoe kunnen we discusseren over deze verhaaltje eentje zegt is moi en eenjte zegt het is saai wat voor antwoorden krijg Ik jah jij bent dom en al die onzin moet ik het altijd goed vinden wat vor discussie heb je dan helemaal geen een.Dus kom niet zeiken dat diereen jou verhaqaltje wow moet vinden ik denk dat 90% hier niet eens weet waar het over gaat met name lamia19, zo hoog is niet de marokkaanse IQ om een overgeschreven gedichtje
    Appie,

    Jouw discussie kun je posten bij de onderwerpen: Huwelijk en Islam of bij de actualiteiten.

    Dit is de afdeling liefde en relaties. (ja wij, Marokkanen hebben ook een hart )

    En wat betreft de eerste zin.
    De problemen van een Arabische sheik (ook een Moslim, toch) zijn niet mijn problemen.
    Welke vrouw hij vanavond neemt van zijn harem en of hij 1 miljoen of 10 miljoen heeft verdient per dag zijn niet MIJN problemen.

    PEACE