1. #1
    Unplugged

    Reacties
    141
    11-03-2009

    Terrorisme in perspectief

    Terrorisme is de "grootste"dreiging van de 21e eeuw.

    In de massa media nieuws, horen we het woord "terrorisme" vaak bijna elke dag, maar hoe zit het met de echte problemen in de wereld vandaag?



    Feiten en cijfers


    2008

    0 mensen vermoord in de VS door terrorisme.

    0 mensen vermoord in Groot-Brittannië door terrorisme

    2007

    0 mensen vermoord in de VS door terrorisme.

    0 mensen vermoord in Groot-Brittannië door terrorisme

    2006

    0 mensen vermoord in de VS door terrorisme.

    0 mensen vermoord in Groot-Brittannië door terrorisme

    2005

    0 mensen vermoord in de VS door terrorisme

    52 mensen vermoord door terrorisme in Groot-Brittannië (allemaal op "7/7").

    2004

    0 mensen vermoord in de VS door terrorisme.

    0 mensen vermoord in Groot-Brittannië door terrorisme

    2003

    0 mensen vermoord in de VS door terrorisme.

    0 mensen vermoord in Groot-Brittannië door terrorisme

    2002

    0 mensen vermoord in de VS door terrorisme.

    0 mensen vermoord in Groot-Brittannië door terrorisme

    2001

    2,752: mensen vermoord in de VS (allemaal op "9/11" Volgens peilingen in de VS gelooft meer dan de helft van de Amerikanen dat het een inside job was).

    0 mensen vermoord in Groot-Brittannië door terrorisme

    2000

    0 mensen vermoord in de VS door terrorisme.

    0 mensen vermoord in Groot-Brittannië door terrorisme


    Andere Feiten en Cijfers:

    1.2 MILJOEN mensen die ELK JAAR overlijden aan verkeersongelukken

    430,000 Amerikanen die ELK JAAR overlijden naar aanleiding van roken. Het beleid van de VS hierop: Het Ministerie van Justitie overtuigen om rechtzaken tegen de tabaksindustrie in laten trekken.

    400,000 Amerikanen die elk jaar overijden naar aanleiding van te veel eten. (terwijl er elk jaar miljoenen mensen sterven aan hongersnood).

    11,000 Amerikanen die overijden door vuurwapens.

    ELK JAAR 135,000 doden door kanker in Groot-Brittannië

    In 2003 3 MILJOEN doden door HIV/AIDS.

    780,000,000 mensen lijden OP DIT MOMENT aan hongersnood.

    1.2 MILJARD mensen moeten rondkomen met minder dan EEN EURO per dag.

    513,000,000 mensen hebben geen schoon drinkwater



    Er wordt ingespeeld op de angsten van mensen om wetten te veranderen, meer macht te geven aan autoriteiten en om de vrijheden van mensen terug te dringen. Onze angsten worden misbruikt en door middel van massa mind control worden we klein en dom gehouden.

    Je krijgt altijd in de media te horen WAT er is gebeurt en HOE het is gebeurt, maar nooit WAAROM.

    Oorlog in IRAK, vanavond bij X Factor, politieke gebeurtenissen, Hoe maak ik een pizza en het weer en sportuitslagen....deze informatie worden allemaal binnen een paar minuten snel achter mekaar op ons afgeschoten om ons te verwarren zodat we niet meer stil staan bij belangrijke zaken.

    Zie je wat er aan de hand is of ben je nog steeds ban van de boogey-man?
    Has there not been over Man a period of Time, when he was not a thing worth mentioning

    Quran Sura Al-Insan

  2. #2
    Unplugged

    Reacties
    141
    11-03-2009

    Citaat Geplaatst door big2 Bekijk reactie
    Verkeers, vliegtuig, en andere ongevallen zijn toevalligheden, terreur is moedwillig een maatschappij willen ontregelen middels het moedwillig doden van mensen.

    Het vergelijken en zogenaamd in "perspectief" zetten van terreur samen met ongevallen en ander leed is dus totaal belachelijk.

    Wie heeft er moedwillig baat bij oorlogen waar de aflopen eeuw MIlJOENEN mensen aan zijn omgekomen ? Wie verkoopt er "moedwillig" wapens (biljarden industrie)? Wie passen wetten "moedwillig" aan zodat het in hun voordeel uitpakt?

    Waarom bestaat er Terrorisme en Waarom wordt er zoveel aandacht aan besteed, maar aan zaken zoals schoon drinkwater voor MIJARDEN mensen niet?
    Has there not been over Man a period of Time, when he was not a thing worth mentioning

    Quran Sura Al-Insan

  3. #3
    neo-joods

    Reacties
    34.823
    16-11-2004

    Citaat Geplaatst door 10-66 Bekijk reactie
    Wie heeft er moedwillig baat bij oorlogen waar de aflopen eeuw MIlJOENEN mensen aan zijn omgekomen ? Wie verkoopt er "moedwillig" wapens (biljarden industrie)? Wie passen wetten "moedwillig" aan zodat het in hun voordeel uitpakt?

    Waarom bestaat er Terrorisme en Waarom wordt er zoveel aandacht aan besteed, maar aan zaken zoals schoon drinkwater voor MIJARDEN mensen niet?


    ook een chomsky-fan?
    vanavond niet. ik heb hoofdpijn.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    10.011
    07-06-2005

    Citaat Geplaatst door atropos Bekijk reactie


    ook een chomsky-fan?

    Ik ook
    maar zijn TGG vind ik wat lastig
    Ik vergis me
    als ik me niet vergis

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    10.011
    07-06-2005

    Citaat Geplaatst door 10-66 Bekijk reactie
    Wie heeft er moedwillig baat bij oorlogen waar de aflopen eeuw MIlJOENEN mensen aan zijn omgekomen ? Wie verkoopt er "moedwillig" wapens (biljarden industrie)? Wie passen wetten "moedwillig" aan zodat het in hun voordeel uitpakt?

    Waarom bestaat er Terrorisme en Waarom wordt er zoveel aandacht aan besteed, maar aan zaken zoals schoon drinkwater voor MIJARDEN mensen niet?

    Dat komt omdat Amerika "The real demon of the world" is
    Ik vergis me
    als ik me niet vergis

  6. #6
    neo-joods

    Reacties
    34.823
    16-11-2004

    men heeft het zo slecht in de gaten, maar we worden steeds meer beperkt in onze vrijheid. controle en beheersing van het volk - dat is het doel van met name de grootindustrie. de politiek is daar dienstig aan: alleen al in de voedingssector heeft 'eurpa' met haar wetten en regels gezorgd voor het ontijdig einde van de gehele ambachtelijke voedselbereiding - en mensen vreten het, om maar in de termen te blijven.

    albert heijn bepaalt wat je eet - niet jijzelf. echt goed eten is straks voorbehouden aan een rijke elite.
    vanavond niet. ik heb hoofdpijn.

  7. #7
    neo-joods

    Reacties
    34.823
    16-11-2004

    Citaat Geplaatst door rooiemao Bekijk reactie
    Ik ook
    maar zijn TGG vind ik wat lastig
    ja, het is verrotte moeilijk, maar wel volkomen logisch.

    ik denk dat als je dat van meet af aan onderwezen krijgt ipv de traditionele grammatica, je het je makkelijk eigen kunt maken.

    en nu ben ik er vandoor... woensdagmiddag, dus met oppaskind de hort op. het is schitterend weer!!!

    ciao...
    vanavond niet. ik heb hoofdpijn.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    10.011
    07-06-2005

    Citaat Geplaatst door atropos Bekijk reactie
    ja, het is verrotte moeilijk, maar wel volkomen logisch.

    ik denk dat als je dat van meet af aan onderwezen krijgt ipv de traditionele grammatica, je het je makkelijk eigen kunt maken.

    en nu ben ik er vandoor... woensdagmiddag, dus met oppaskind de hort op. het is schitterend weer!!!

    ciao...
    Ik denk dat het een grote hulp kan zijn bij het begrijpen van andere talen

    maar ja
    Esperanto is ook niet aangeslagen
    Ik vergis me
    als ik me niet vergis

  9. #9
    Unplugged

    Reacties
    141
    11-03-2009

    Citaat Geplaatst door atropos Bekijk reactie
    men heeft het zo slecht in de gaten, maar we worden steeds meer beperkt in onze vrijheid. controle en beheersing van het volk - dat is het doel van met name de grootindustrie. de politiek is daar dienstig aan: alleen al in de voedingssector heeft 'eurpa' met haar wetten en regels gezorgd voor het ontijdig einde van de gehele ambachtelijke voedselbereiding - en mensen vreten het, om maar in de termen te blijven.

    albert heijn bepaalt wat je eet - niet jijzelf. echt goed eten is straks voorbehouden aan een rijke elite.

    Klopt! De wereldvoedsel handel is in handen van zo'n 5 mega mega bedrijven en zij bepalen wat we eten. Het agrarische sector wordt ook niet meer gestimuleerd.

    Het gebeurt op alle fronten. Laats zag in 't nieuws dat de politiekorpsen toestemming hebben gekregen om te werken met taser pistolen van 50.000 volt. Een zeer omstreden wapen maar hey, we willen veiligheid.

    Beetje bij beetje raken we onze vrijheden kwijt en we juichen het allemaal toe.
    Has there not been over Man a period of Time, when he was not a thing worth mentioning

    Quran Sura Al-Insan

  10. #10
    Unplugged

    Reacties
    141
    11-03-2009

    Citaat Geplaatst door rooiemao Bekijk reactie
    Dat komt omdat Amerika "The real demon of the world" is
    tis more complicated dan dat..
    Has there not been over Man a period of Time, when he was not a thing worth mentioning

    Quran Sura Al-Insan

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    10.011
    07-06-2005

    Citaat Geplaatst door 10-66 Bekijk reactie
    tis more complicated dan dat..
    Dat was een uitspraak van Charles Manson
    Ik vergis me
    als ik me niet vergis

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    4.152
    12-03-2005

    The Project on Defense Alternatives estimated that in a 3-month period between October 7, 2001 and January 1, 2002, at least 1,000-1,300 civilians were directly killed by the U.S.-led aerial bombing campaign[4], and that by mid-January 2002, at least 3,200 more Afghans had died of "starvation, exposure, associated illnesses, or injury sustained while in flight from war zones", as a result of the U.S. war and airstrikes.[5]
    The Los Angeles Times found that in a 5-month period from October 7, 2001 to February 28, 2002, there were between 1,067 and 1,201 civilian deaths from the bombing campaign reported in U.S., British, and Pakistani newspapers and international wire services.[6]
    A 2002 analysis by The Guardian estimated that as many as 20,000 Afghans died in 2001 as an indirect result of the initial U.S. airstrikes and ground invasion.[7]
    Professor Marc W. Herold of the University of New Hampshire estimated that in the 20-month period between October 7, 2001 and June 3, 2003, at least 3,100 to 3,600 civilians were directly killed by U.S.-led forces.[8]




    Dus Afghanistan
    2001-2003 direct & indirect deaths: 6,300 - 23,600


    2005

    Professor Marc W. Herold of the University of New Hampshire estimated at least 408-478 Afghan civilians were directly killed by U.S./NATO actions.[9]

    2006
    An Associated Press tally based on reports from NATO, coalition, and Afghan officials, estimated 4,000 Afghans (civilians and militants) were killed in 2006


    2001 tot 2008

    direct deaths: at least 7,760 - 10,557
    indirect deaths: 3,200 - 20,000
    direct & indirect deaths: 10,960 - 30,557

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    4.152
    12-03-2005

    irak

    Study Claims Iraq's 'Excess' Death Toll Has Reached 655,000

    By David Brown
    Washington Post Staff Writer
    Wednesday, October 11, 2006; Page A12

    A team of American and Iraqi epidemiologists estimates that 655,000 more people have died in Iraq since coalition forces arrived in March 2003 than would have died if the invasion had not occurred.

    The estimate, produced by interviewing residents during a random sampling of households throughout the country, is far higher than ones produced by other groups, including Iraq's government.


    It is more than 20 times the estimate of 30,000 civilian deaths that President Bush gave in a speech in December. It is more than 10 times the estimate of roughly 50,000 civilian deaths made by the British-based Iraq Body Count research group.

    http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...101001442.html

  14. #14
    Unplugged

    Reacties
    141
    11-03-2009

    Citaat Geplaatst door _The_Kwisatz Bekijk reactie
    Ja zo ken ik er nog een paar:
    Aantal gesneuvelde palestijnen op het puntje van het noord-strand voor Dayr al-Balah door joden van 1950- tot nu: NUL!!

    Met andere woorden waar maken die palestijnen zich druk om?


    Het schijnt ook zo te zijn dat op de Birkenweg in Neuharlingersiel nog nooit een buschauffeur of ambulancemedewerker in elkaar is geslagen dus waar maken we ons in Nederland druk om!
    Zegt meer over jouw dat je de feiten naast je neerlegt en begint over buschaueurs, dat is natuurlijk veel belanrijker dan het feit meer dan een miljard mensen minder den een euro per dag verdienen en dat de hype terrorisme is gebaseerd op ageanda's van de machtshebbers.
    Has there not been over Man a period of Time, when he was not a thing worth mentioning

    Quran Sura Al-Insan

  15. #15
    Unplugged

    Reacties
    141
    11-03-2009

    Citaat Geplaatst door rooiemao Bekijk reactie
    Dat was een uitspraak van Charles Manson

    Dat was een uitspraak van mij. Charles Manson is een heel ander onderwerp.
    Has there not been over Man a period of Time, when he was not a thing worth mentioning

    Quran Sura Al-Insan