1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    866
    22-04-2003

    ongelooflijk!!! Wat erg...

    Moskee-lectuur: vrouwen moeten besneden

    Uitgegeven: 8 april 2004 08:24

    AMSTERDAM - In de lectuur van de El Tawheed-moskee in Amsterdam staat dat 'meisjes besneden moeten worden'. Het is volgens gezondheidscentrum voor vluchtelingen Pharos voor het eerst dat deze oproep in een Nederlandse moskee gedaan wordt, zo bericht Trouw.

    De moskee heeft onlangs een open dag georganiseerd, in een poging van het slechte imago af te komen. Dat imago is onder meer opgeroepen door uitspraken van een imam uit de moskee, die niet-moslims 'brandhout voor de hel' noemde en vrouwen verbood zonder toestemming van hun man het huis te verlaten.

    In de lectuur die El Tawheed aanbiedt, staat vrouwen weliswaar dezelfde rechten hebben als mannen, maar 'de wetenschap heeft aangetoond dat er grote verschillen zijn in biologische natuur, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens'. Daarom zou het 'onrechtvaardig' zijn om vrouwen dezelfde 'verantwoordelijkheden, rechten en plichten te geven als de man'.

    Vrouwen moeten volgens de lectuur luisteren naar haar man. Ongehoorzaamheid is ontoelaatbaar. Wanneer een vrouw seks weigert of haar huis verlaat, vervalt de zorgplicht van de man voor zijn echtgenote. Een vrouw die liegt verdient 'minstens 100 slagen'.
    Ik wens geen seksueel getinte berichten te ontvangen!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    14
    13-03-2004

    Astagfiroellah, wat gaan die kaffiers nog allemaal verzinnen om de Islam in een slecht daglicht te stellen?
    Gelukkig hebben we de Koran en de Sunna om ons op te baseren want hier staat de waarheid in.

  3. #3
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Het is niet verzonnen...

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6.593
    09-02-2003

    het is wel verzonnen, ik ken die moskee goed ja.

    maar ja batata's willen graag geloven wat ze willen geloven, ze kijken niet verder.

    en tonk hoe ben jij er zo zeker van dat het NIET verzonnen is?

    adios

  5. #5
    Tuo per sempre

    Reacties
    864
    04-03-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Bla verhaal.
    Zakariya.. 27-12-2008

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    15
    18-12-2003

    dit is echt onzin......te erg voor woorden dat iemand dit verzint

  7. #7
    ..Eyes Never Dry..

    Reacties
    2.130
    09-08-2002

    ze willen de moslims zwart maken.... ze doen niks anders....
    ......Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt, Mijn gunst aan u voltooid en de Islam voor u als godsdienst gekozen...... Sura Al Ma'ida

  8. #8
    -

    Reacties
    1.533
    31-03-2003

    Onzin

  9. #9
    Papa's kindje.

    Reacties
    2.636
    30-10-2003

    ZIELIG

    MUCHACHO

    Me lieve o0m Allah irahm0e..
    Data:29-04-05 Tijd:22:38


  10. #10
    BintEnaas met HIJAAB

    Reacties
    1.589
    08-04-2002

    Dat van die vrouwenbesnijdinis is echt bullshit. Mannen moeten besneden worden, niet de vrouwen. Wat willen ze weghalen dan? Voor zover ik weet is er niks onhygienisch aan....

    Maar dat van gehoorzamen aan de man klopt en ook dat de vrouw niet het huis uit mag zonder toestemming. Daar zijn de 3oelamaa' het over eens.

    Gair insha allah.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik gemengde gevoelens heb over die moskee van El Tawheed. Ik heb het inderdaad vaker in het nieuws zien komen, maar ik weet het hoor!


    Wassalaam....

    ديتول دض الجراثيم