1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    45
    28-01-2002

    mijn toekomst of hij??

    hallo allemaal

    ik heb al heel lang een relatie met een jongen, we zijn als vrienden begonnen maar al snel kwam ik erachter dat hij wat voor me voelde. Ik heb niet echt veel met zijn gevoelens gedaan in het begin, maar ik ben nu echt helemaal gek op hem. Hij respecteerd me en we gaan als volwassenen met elkaar om. Ik ken hem al sinds 10de en mijn ouders weten dat het een goede jongen is. Mijn ouders weten van onze relatie af ( ze weten dat we niet ver gaan en dat het een "verstandsrelatie" is). We hopen ook dat we op een dag met elkaar kunnen trouwen, we zijn daar nu nog te jong voor. Maar we hebben nu problemen en dat komt omdat ik een tijdje weg wilt. Ik ga voor een jaartje weg maar ik kom in de vakanties terug voor hem. Mijn ouders vinden het goed dat ik weg ga, maar hij is het probleem nu. Ik ga eerst een half jaar naar Kenia ( ontwikkelingshulp) en vervolgens ga ik een half jaar naar Marokko om het land een beetje te kennen en om de taal te leren ( ik word altijd uitgelachen om mijn Marokkaans ).HIj kan ook niet mee want hij studeert. En na dit jaar wil ik in Groningen gaan studeren en op kamers gaan. Hij vind dit echt helemaal niet goed. Hij is bang dat we uit elkaar groeien. Hij vind Groningen te ver, want hij zit in Haarlem op kamers. Ik word echt helemaal gek van deze situatie. Voordat ik hem had ontmoet had ik al heel mijn toekomst uitges******t en nu staat hij mij in de weg. Ik weet dat ik niet zonder hem kan, maar ik moet gewoon leren hoe het is om even alleen te zijn. En hij vind het toch ook belangrijk dat ik Marokkaans leer, ik doe het dus ook voor hem. We hebben nooit problemen hiervoor gehad, dit is onze eerste echte ruzie. Wat moet ik doen gewoon gaan en we zien wel waar het schip strand of moet ik hier blijven en mijn dromen vergeten
    KAN IEMAND ME S.V.P. ZEGGEN WAT IK MOET DOEN

    groetjes Firdous
    ik hoop dat nooit iemand in deze situatie hoeft te belanden

  2. #2
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Beste ferdus,

    Wat een dilemma !...beide zijn evenzwaar...of toch niet...

    OK... NU terug naar de realiteit...

    Dit gaat in eerste instantie om zuivere en emotionele gevoelings voor elkaar...en alléén met deze gevoelings kom je ...luister goed...geen millimeter dichter bij een fundamentele beslissing (fundamentele= zuiver overwogen beslissing gebouwd en conform de realiteit)

    Je moet het rationele denken bij betrekken...(rationeel denken=emotievrij denken,...ook wel zakelijk denken genoemd)
    zodat je een evenwicht hebt...en zo kun je evenwichtig denken...en eenmaal het denken is gestart...wacht even...wacht even...

    Over wat ga je denken...juist ...over een aantal voor jou en voor hem belangrijke punten.

    Er is geen beter manier...dan deze belangrijke punten op te schrijven op een blad papier, alle punten onder elkaar...(dit moet jij alleen doen) en elke punt op haar waarde inschatten.

    Hierboven probeer ik alleen een structuur voor te stellen...die het denken wat vergemakkelijkt...want in het midden van z'on sfeer is het meestal chaotisch denken.

    Hoe dan ook,...wat je ook beslist...denk niet aan het nu...maar aan de toekomst...en de toekomst...daar ben je vanaf nu meebezig...

    Ik denk persoonlijk...als jij voor 1 jaar weg gaat naar Afrika...dat je een ander mens zult worden...dat je een breder zicht zult hebben op de wereld, op de mensen...misschien dat je er 10 jaar voor moet leven,...om deze 1 jaar te compenceren..........en dit zal jullie relatie alleen maar ten goede komen.

    Ik wens jou veel sterkte,

    Justice.



    ------------------

  3. #3
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Sorry,...ferdus is firdous

    Justice.

    ------------------

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.388
    14-01-2002

    Mohamed Justice
    je bent wel een ruige gast
    Of niet soms??


    Firdous

    Woon je echt in Wassenaar?

    Ben je niet te jong om naar Kenia te gaan?

    en de laatste vraag
    Wat ga je in Groningen doen??
    In Amsterdam heb je toch ook een goede universiteit


    sorry nog een vraag
    Waar woon je in Marokko??

    P-


    PlaoH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    (Nas Escobar)

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    45
    28-01-2002

    hallo
    bedankt voor jullie reacties. Ik wilde ook weten hoe jongens daarover dachten. Jullie moeten niet denken dat ik van plan ben over een jaar te trouwen of zo, absoluut niet. We willen allebij nog van onze schooltijd genieten en niet over trouwen denken( het komt wel ooit insaállah). En antwoorden op de vragen van Military (dacht ik) . Ja ik woon in Wassenaar, er wonen hier niet zoveel Marokkanen dat weet ik, maar ja daar kan ik ook niets aan doen. En ik kan niet in A'dam studeren want de studie die ik wil doen kan ik alleen aan de Groningse Universiteit doen (balen hè). En in Marokko woon ik in Nador (ik weet niet of jij dat was maar je had volgens mij een hekel aan berbers, mijn excuses als ik dat verkeerd heb). En ik ben niet te jong om naar Kenia te gaan, want tegen die tijd ben ik 18 jaar en een vriend van mijn vader woont daar, dus zo erg is dat niet.

    groetjes Firdous

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.388
    14-01-2002

    Dat van de berbers was een geintje

    Dus je woont echt in Wassenaar

    En dat vriendje van jou woont hij ook in Wassenaar


    P-


    PlaoH!!!!!
    (Nas Escobar)

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    45
    28-01-2002

    hé military

    ik dacht dat je het meende van dat Berbers, jij gaf me de indruk dat je ze echt niet mocht. En ja mijn vriend komt ook uit de buurt. We waren één van de enige Marokkanen in de buurt en onze ouders gaan al heel lang met elkaar om, zo kennen we elkaar ook. Zijn neef hefft ook iets met mijn zus ( die zitten samen in Italy, ook voor hun studie). Zij hebben het wel kunnen oplossen, bij ons gaat dat niet, want mijn vriend mag geen stage lopen volgend jaar, hij heeft het al gevraagd op school.

    Groetjes Firdous