Poll resultaten: bid jij?

Stemmers
322. Je mag niet stemmen op deze poll
  • ja

    268 83,23%
  • nee

    54 16,77%
  1. #1
    Lekkerste Lid

    Reacties
    1.622
    01-03-2002

    bid jij?

    bid jij? indien ja? waarom?

    indien nee? waarom ?
    Love Don't Love Me

  2. #2
    Lekkerste Lid

    Reacties
    1.622
    01-03-2002

    Het gebed maakt je rechtvaardig, in en om je heen. Behalve de vijf tijden van de verplichte gebeden die over de dag en nacht verspreid zijn, zijn er de jaarlijkse feestgebeden, de wekelijkse vrijdaggebeden en
    de dagelijkse vrijwillige gebeden voor alle volwassen mannen en vrouwen.
    Al deze gebeden bestaan uit een verplicht deel en een deel naar keuze waarvan je de onderdelen met wat inzet gemakkelijk kunt leren en uitvoeren. Dit is je eeuwige bereidheid tot vrijwillige onderwerping
    aan Allahs bevelen voor eigen bestwil zonder enige bemiddeling. Je hebt geen priester of monnik nodig om je gebeden te verrichten daar je in direct nauw contact met Allah bent. Elke praktizerende moslim kan een gezamenlijk gebed leiden.

    Volgens overleveringen krijgt hij, die zijn gebeden in een moskee in groepsverband verricht, 25 keer de beloning van een gebed die hij alleen uitvoert. Voor het verrichten van het gebed in de moskee van de
    profeet in Medina is de beloning duizend maal en in de grote moskee in Mekka honderdduizend maal.
    De derde heilige moskee in de Islam is in Jeruzalem Beitoel Maqdis.
    Love Don't Love Me

  3. #3
    Lekkerste Lid

    Reacties
    1.622
    01-03-2002

    Het gebed is een ritueel. De moslim gelovige moet zorgvuldig bepaalde symbolische houdingen verrichten, waarbij hij/zij dankbaarheid uitdrukt aan de grootheid van God en andere goddelijke eigenschappen, en waarbij hij/zij zijn/haar volledige onderworpenheid aan God uitdrukt/benadrukt.
    Love Don't Love Me

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Origineel gepost door MissHajar
    TAZZZZZZZZZZZ GROENTJE KOMT WEER MET DR ONZIN!!WAT SLAAT DA NOU WEER OP????? HET DEED ME NIETS, GA DAT TEGEN ALLAH LATER ALS JE DOOD GAAT ZEGGEN OKK!!!


    EN TROUWENS DE TOPICOPENER WAAROM STAAT ER GEEN SOMS BIJ?? IK BIDDE JUIST WEL EEN LANGERE TIJD MAAR DOE HET NU NIE MAAR INSHALLAH GA HET WEL WEER DOEN!!!
    je zit doenia helemaal aan het afkraken over niet bidden, blablabla bla terwijl je zelf ook niet bid..

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    246
    19-02-2002

    Ik bid wel elhamdoelilah. De rede omdat ik bid is omdat het het bij de 5zuilen hoort. Ik ben wel eens naar lezingen geweest en Arabische lessen en ik had gehoord van het verschil tussen el kafir en een moslim is bidden. Ik voel me tot rust komen als ik heb gebid. En voel me ook bevrijdt. Maar als ik een paar dagen over sla dan heb ik een schuld gevoel.
    Beslemma wa thallouw fi raskoem

    Laila
    Life is a loom
    Threads are the days
    God decides when to cut them
    Even though the work ain't done

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.857
    23-02-2002

    ik bid iedere dag en als het kan op tijd!! waarom??-->omdat het als een verplichting voelt en ik me k*t voel als ik niet bid
    [GLOW=blue]£ove cαŋ ŧouch u§ one ŧime…And £a§t for α £ifetime..And never £et go till шe're gone [/GLOW]

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    37
    28-10-2002

    he mokeltum wat heb je dan meegemaakt dan

    zelf bid ik ook
    ik vind en dat staat ook vast alle moslims moeten gewoon bidden zo gaat het ook met vasten

    ik vind het onzin als sommige mensen gaan zegen dat ze er nog niet klaar voor zijn,
    voor iets anders ben je meteen klaar maar met dit niet
    als je moslim bent vind ik dat je als moslim moet gedragen dus ook bidden en vasten dan ben 100% moslim nou ja dat ben je al aleen met bidden en vasten laat je ook zien dat je een echte moslim(a) bent


    WIE VAST ER HIER DAN WEL OF NIET

  8. #8
    DesPeratlyInLoVeWhitIslaM

    Reacties
    824
    10-03-2002

    Salaam aleikom........

    Bidden een van de eerste vragen die we gesteld zullen krijgen, na dit leven....... En wat als we daar al nee op moeten beantwoorden? Het is een van de 5 zuilen, 5 zuilen zijn net en huis, die heeft 4 muren....... Wat gebeurt er als je 1 muur weg laat?? stort het huis in...... Zo zie ik het ook met de 5 zuilen.........

    Hier onder is de waarom? Vooral punt 2 doet mij al bibberen..geeft aan hoe belangrijk het gebed is!!

    Jaaber Ibn Abdullah, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "Ik hoorde de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, zeggen: 'Met het verrichten van het gebed neemt men afstand van afgoderij en ongelovigheid.' [De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie]


    De uitleg van de hadith: De hadith verklaart dat het niet verrichten van het gebed tot ongelovigheid, dwaling en het verlaten van de Islam leidt. Er zijn talloze uitspraken van de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, die het verrichten van het gebed in gezelschap en in moskeeën als een verplichting naar voren brengen.

    Allah, de Verhevene, heeft namelijk toegestemd dat deze moskeeën werden opgericht en dat Zijn naam daar wordt genoemd. Het is de plicht van elke moslim hiervoor zorg te dragen en het initiatief daarvoor te nemen en dit over te dragen aan zijn kinderen, familie en broeders.

    De aanbevelingen:

    1.Men moet inzien dat het gebed de basis en de hoeksteen van de Islam is.

    2.Het verschil tussen een moslim en een ongelovige is het verrichten van het gebed.

    3.Het gebed is het belangrijkste gebod in dit leven, geen enkele bezigheid gaat voor het gebed.

    4.Het verrichten van het gebed is een geweldige wijze om dichter tot Allah, de Verhevene, te komen.

    5.Het gebed heeft veel voordelen in het tegenwoordige leven en een aanzienlijke beloning in het hiernamaals.
    ***"Al was de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala zo zou de oceaan zijn uitgeput, voordat de woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala ten einde komen''***

    ***''The Sunna is like the Ark of Noah. Whoever embarks upon it reaches salvation and whoever refuses is drowned."***

  9. #9
    Ongeschreven

    Reacties
    236
    06-02-2002

    Ik bid!

    Waarom?

    Omdat ik een moslim ben.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    172
    25-10-2002

    salaam aleikoum wr wb,

    ik bid elke dag mijn vaste vijf gebeden, daarnaast probeer ik zo veel mogelijk nog soennah bij te bidden.

    Het brengt me dichter bij Allah, en het is ook een van de beste manieren om te communiceren met HEM.

    En elke vrijdag ga ik dhor bidden in de moskee.

    Ben alleszinds blij dat het merendeel bidt, als ik de pol moet geloven

    Moge Allah onze zonden vergeven, en ons het paradijs schenken.

    Ma'a salama

  11. #11
    ...

    Reacties
    3.258
    06-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    ja ik bid,omdat het gewoon bij de islam hoort.het is een van de 5 zuilen

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    95
    10-08-2002

    Origineel gepost door rinnoa
    Ik bid!

    Waarom?

    Omdat ik een moslim ben.
    Couldn't have said it better

  13. #13
    mama van 4 schatjes

    Reacties
    16.096
    03-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    ik begon met bidden vanaf mijn 7e..het ging goed tot mijn puberteit...je weet pubers denken alleen aan andere dingen en niet aan de islam..daarna probeerde ik weer te bidden maar ik hou het nooit vol..maar echt ik doe mijn best
    Koningin van Marokko.nl


  14. #14
    VREDELIEVEND LID

    Reacties
    155
    16-09-2002

    SALAM BROEDERS EN ZUSTERS

    SALAAT mensen is als een fundament van een huis,je bouwt je geloof daarop voort en een huis zonder fundament stort in elkaar.....

    Voor mij persoonlijk is bidden een rustpunt geworden op een dag......je ontrekt je aan het wereldse gebeuren met al zijn hectiek en richt je tot je SCHEPPER........

    LAH IE HDIENA ZJAMIE HAN
    wens voor een ander wat je voor jezelf ook wenst... ALLAHOE MAH EL MOEHSINIEN!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    6
    12-06-2002

    Ik bid alhamdou lilah sinds mijn 9de jaar, omdat ik het als een verplichting zie. Als ik niet heb gebeden, of niet op tijd dan blijf ik met een schuld gevoel. Als ik de 5 gebeden van de dag heb afgerond, dan voel ik me vrij net alsof een hele last van me weggenomen is.

    Ik raad iedereen het gebed te verrichten het houd je op het rechte pad en beschermt je van het kwade.