1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    20
    05-04-2004

    Voor de getrouwde dames onder ons.

    Salaam,

    Hoelang zijn jullie getrouwd, en hoe voelt het nou om getrouwd te zijn? Is het zoals je gehoopt en gedroomd had, of is het totaal anders? Ik weet dat het niet altijd rozegeur en maneschijn is, en dat het hard werken is, zowel in het huis als aan de relatie, maar hoe ervaren jullie het? Na hoelang getrouwd te zijn, zijn jullie aan je eerste kindje begonnen, of gaan jullie aan je eerste kindje beginnen.

    Werken jullie, of zijn jullie huisvrouwtjes, en hoe doen jullie het met het eten, is het niet moeilijk om jezelf elke dag zover te krijgen om weer iets anders op tafel te presenteren, gevarieerd en lekker? Koken jullie samen met je man, of doen jullie dit alleen?

    En hoe zit het met het huishouden, ik geef eerlijk toe, in mijn ouderlijkhuis heb ik nooit veel gedaan aan het huishouden, dus nu zit ik wel met een paar vraagjes. Hoeveel keer per week moet alles schoongemaakt worden, de slaapkamers, toilet, badkamer, de trappen? De woonkamer moet elke dag gedaan worden neem ik aan, en de keuken ook. Lijkt me best zwaar werk allemaal als je dit moet combineren met ook nog een baan buitenshuis en kinderen. Helpt jullie man mee met het huishouden, of doen jullie alles zelf?

    En wat betreft de kinderen, is het nog steeds zo dat de moeders het meeste doen, luiers verschonen, in badje doen, naar bed brengen, eten geven? Of helpen de mannen daar veel in mee?

    Ik begrijp dat ik nogal veel vragen gesteld heb, maar ik hoop dat jullie de moeite zullen nemen om deze vragen te beantwoorden. En dat hier leuke gesprekken/discussies zullen volgen en we elkaar tips kunnen geven en kunnen helpen, Insh'Allah.

    Ma3a Salama, Lina.
    Marokkaans Algerijntje...

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.815
    07-04-2003

    Ahlaan,
    Nou ik ben nu 2.5 jaar getrouwd en het is nog steeds erg leuk,
    ik werk vol time, en ja ik ben er om 5.30 thuis na bidden gelijk eten maken, we eten elke dag om 8 of 8.30 .
    en ja het lukt me elke dag om wat anders te maken en elke dag minimaal een soort salade.
    in het wekend ( vooral zondag) maak ik van die lekkere uitgebreide gerechten /hapjes enz zoals bastila enz enz.
    en verder ja elke dag houd ik het huis netjes, als ik iets zie dan doe ik het direct. ( toilet elke dag schoonmaken) in het wekend doe ik de was en allerlei andere huishouden.en ik daarnaast gaan we ons beide families bezoeken.
    en ja mijn man helpt me af en toe wel hierbij, (stofzuigen, opruimen)
    en nee ik heb nog geen kids, ik ben wel 25 jaar..
    maar ik voel me nog steeds niet klaar voor ( ik gebruik de pil).
    maar wie weet, wat ik erg vind is dat sommige nu al zich af vragen van ( ah nog geen kids hoe kan dat?) ik denk anders er over alles komt op z'n tijd, en heb zo iets van ensallah komt het wel goed met of zonder kinderen daar maak ik me geen zorgen over.
    en ja mijn liefde voor mijn man en hij voor mij wordt alleen maar meer en meer, ik mis hem nog steeds en even veel als helemaal in het begin,
    ja wat nog meer eigenlijk?

    volgens mij heb ik alles verteld.
    Sahab
    De Profeet heeft gezegd

    Voorzeker, de geleerden zijn de erfgenamen van de profeten. En voorzeker, de profeten laten geen dinars noch dirhams als erfenis achter. Eerder, zij laten alleen kennis achter als erfenis. Dus een ieder die het vasthoudt (de kennis), heeft dan een groot aandeel (van de erfen

  3. #3
    AlhamdoulilahYaRab<3

    Reacties
    24.230
    30-03-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door sahab

    en ja mijn liefde voor mijn man en hij voor mij wordt alleen maar meer en meer, ik mis hem nog steeds en even veel als helemaal in het begin,

    wat mooi




    11/01/10: tahar alhamdoulilah**27/01/10 Kruipen **24/03/10 eerste stapjes

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    17
    29-04-2003

    Asalaam Alaikoem

    ik ben nu 12 jaar getrouwd en heb nog steeds kriebels in mijn buik soms, natuurlijk heeft iedereen wel eens ruzie maar ja dat duurt nooit lang gelukkig. De eerste jaren deden we alles samen toen ik nog werkte maar sinds ik thuis zit en mama ben doe ik praktisch alles omdat ik dat zelf wil omdat hij al buiten werkt vind ik dat binnenhuis mijn taak is kind, huishouden, adminstratie enz. En zo blijft er ook nog tijd over om leuke dingen te doen .

    zoals sahab al zei de band wordt steeds sterker en de liefde ook Alhamdoelilah. Als je je beiden inzet en elkaar respecteert en elkaar in zijn waarde laat dan kan er weinig mis gaan.

    Gewis, Allah is het, aan Wie het koninkrijk der hemelen en der aarde behoort. Hij schenkt het leven en veroorzaakt de dood. En gij hebt geen vriend of helper naast Allah. At-Taubah 116

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    174
    10-08-2003

    hoi, ik ben nu al bijna 4 jaar getrouwd, we werken beiden fulltime en hebben een zoontje van bijna 3. huishouden doen we samen, maar meestal ik omdat ik vind dat het eigenlijk "mijn werk" is. Door de week hou ik het bij met beetje dweilen en stofzuigen en meestal op zondag doe ik grote schoonmaak. dan hebben we de zaterdag om samen door te brengen. wat koken betreft, mijn man heeft bijna 3 jaar lang nooit gekookt, ik dacht dat hij het niet kon, maar sinds ik fulltime werk en hij eerst parttime werkte, ben ik er achter gekomen dat hij lekkerder kan koken dan ik. dus nu doen we het zo, wie het eerst thuis is die haalt de kleine van de oppas en begint alvast met koken. we eten rond een uur of zeven. mijn man helpt mee met ons zoontje, eten geven en naar bed brengen, wat luiers betreft, dat is vrouwenwerk (vind ik). en ja op het begin was het best zwaar voor mij, maar het is gewoon een kwestie van tijd indelen en vooral samen. bv als je man gelijk na zijn werk ervandoor gaat ja, dan is het best zwaar voor je om en je met de kleine bezig te houden en huishouden en effe tijd voor jezelf te maken. dat lukt haast niet (dat deed mijn man wel op het begin) maar na een week kon ik het niet meer aan en dat zag hij, hebben een goed gesprek gehad en nu gaat hij pas naar zijn vrienden 's avonds als we alles in het huishouden gedaan hebben, de kleine ligt te slapen en ik voor de tv zit om gtst te kijken. dat is natuurlijk niet alle dagen zo.

    en na 4 jaar ben ik er wel achter gekomen dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is, het is een kwestie van praten en luisteren, geven en nemen. maar Alhemdolillah, ik ben supergelukkig met mijn man en zoontje.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    200
    29-01-2003

    leuk om dit te lezen helaas kan ik nog niks vertellen omdat ik pas over een maandje ga trouwen



    meer reactie's.....??

  7. #7
    MArrAkCHiA

    Reacties
    284
    03-03-2004

    Origineel gepost door mistrygirl
    leuk om dit te lezen helaas kan ik nog niks vertellen omdat ik pas over een maandje ga trouwen

    Salaam 3leikoem

    Mabrouk meid.
    Moge Allah swt jullie huwelijk zegenen.
    Ik kan ook nog niets vertellen, aangezien ik nog niet getrouwd ben

    Beslema/Wa3aleikoem salaam
    meer reactie's.....??

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    556
    26-12-2003

    salaam oe aleykoem

    leuk dit te lezen want ik ga binnen kort met mijn geliefde saman leven (ja ja oegtie's wel getrouw hoor

    maar wanneer ik ga trouwen wil ik inscha Allah wel dingen laten zoals met mannen werken en niet omdat het van mijn man moet nee zeker niet maar nu kan ik niet anders mijn ouders willen dat ik werk...maar zoals Allah swt het ons bevolen heeft om niet met mannen te werken wil ik dit dan inscha Allah ook na laten, maar ik wil daar integen wel cursussen gaan volgen en inscha Allah veel met mijn dien bezig zijn want dat is tenslotte het aller belangrijkste

    walikom salaam

    moge Allah swt het huwelijks zeggenen van al onze zusters en broeders amien
    Hun gedachtes...slechts bij deze Dounya,Hun daden niet gericht op Al.gifra....Harten van steen, niet beseffend wat ze aanrichtten, Zo dwaas en onwetend zijn hun gezichten

    ik dank Allah swt dat jij mijn man bent

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    20
    05-04-2004

    Salaam,

    Choukran bezef voor alle leuke reactie, krijg meteen zin om vandaag al te trouwen. Sahab, zoals je al zei: "Alles op z'n tijd" Insh'Allah, laat je niet door je omgeving dwingen om dingen te doen waar je zelf nog niet aan toe bent, je bent pas getrouwd.
    Leuk om te lezen dat jullie zeggen dat de liefde even sterk blijft, of misschien zelfs sterker wordt.
    oem_ismael, Insh'Allah. Amien.

    Ma3a Salama, Lina.
    Marokkaans Algerijntje...

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.815
    07-04-2003

    Origineel gepost door NoordAfrikaanse
    Salaam,

    Choukran bezef voor alle leuke reactie, krijg meteen zin om vandaag al te trouwen. Sahab, zoals je al zei: "Alles op z'n tijd" Insh'Allah, laat je niet door je omgeving dwingen om dingen te doen waar je zelf nog niet aan toe bent, je bent pas getrouwd.
    Leuk om te lezen dat jullie zeggen dat de liefde even sterk blijft, of misschien zelfs sterker wordt.
    oem_ismael, Insh'Allah. Amien.

    Ma3a Salama, Lina.
    ensallah, trouwen is zeker
    en inderdaad door trouwen wordt de liefde alleen maar sterker.
    het is el3ischra en elwalfa die jullie bouwen en hebben.
    De Profeet heeft gezegd

    Voorzeker, de geleerden zijn de erfgenamen van de profeten. En voorzeker, de profeten laten geen dinars noch dirhams als erfenis achter. Eerder, zij laten alleen kennis achter als erfenis. Dus een ieder die het vasthoudt (de kennis), heeft dan een groot aandeel (van de erfen