1. #1
    Take It Or Leave It!

    Reacties
    3.304
    30-07-2003

    MVC Premium MVC Premium

    Post De geslaagde integratie volgens de Hollander

    Geïntegreerd Marokkaans gezin: Achmed komt thuis en groet zijn ouders, "Hoi pa...hoi ma", en loopt door naar de koelkast om een blikje Heineken te pakken. "Jij ook een biertje pa"...schreeuwt hij uit de keuken. "Nee zoon, ik heb er al vier op" schreeuwt pa Khalid terug.

    "Doe mij maar een witte wijn Achmed...nu je toch in de keuken bent" roept ma Fatima. "Ga je vanavond mee uit Achmed?" vraagt ma Fatima. "Ik ga vanavond met buurvrouw Tooske en Trientje naar club"Integratie", heb je zin om mee te gaan?...effe lekker swingen met zn viertjes". "Kan niet ma...ik heb die ouwe beloofd om morgenvroeg langs te komen in het bejaardenhuis" antwoordt Achmed. "Dachten we hem weggestopt te hebben, moet ik hem nog één keer in het half jaar opzoeken" zegt Achmed er achteraan. "Zo mag je niet over je opa praten Achmed" zegt ma met een glimlach op haar gezicht. "En toch heeft hij gelijk Fatima" roept pa..."we be zoeken hem veel te vaak, één keer per jaar is meer dan voldoende". "Wat eten we ma?" vraagt Achmed. "Ik heb niks klaargemaakt Achmed...ben de hele dag met buurvrouw in de stad geweest dus heb geen tijd gehad om te koken". "Haal maar een kroket bij die snacktent "MultiCulti" op de hoek".

    "Alweer ma"...klaagt Achmed. "Dat heb ik eergisteren ook al gegeten". "Je mag ook de kliekjes van gisteren opeten...stamppot boerenkool met een stukje Hema-worst". Op dat moment kwam Achmed´s zus Fatma thuis met haar vriend Willem. "Pa, mag Willem blijven slapen?...zijn ouders zijn naar een anti-moslim bijeenkomst waar onze held Pim Fortuyn een lezing houdt over de gevaren van de Islam en Willem durft niet alleen in huis te zijn".

    "Hij is bang dat hij overvallen wordt door fundamentalistische, allochtone, terroristische, Noord-Afrikaanse, Arabische, Jihad strijders die rugdekking krijgen van extremistische, anti-Amerikaanse, al-Qa`ida moslims....of zoiets". "Natuurlijk dochterlief...je ma is er toch niet vannacht en ik slaap wel op de bank". "Verstandige Jongen die Willem...die moslims zijn inderdaad niet te vertrouwen dus kan hij beter hier slapen"...fluisterde pa Khalid

  2. #2
    Take It Or Leave It!

    Reacties
    3.304
    30-07-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Oppasser
    Ik mis nog de pedofilie, de homosexuele dochter des huizes en in z'n algemeenheid de h.oerige ambiance.

    Maar verder.....geweldig getroffen hoor!
    Maaaaaaaaaaar het klopt wel..toch!!

  3. #3
    Op verzoek "niets".

    Reacties
    4.292
    20-01-2004

    Het leukste van het hele stukje vind ik toch wel dat ze helemaal niets van Nederlanders hebben begrepen. En zelf maar blijven huilen dat de Nederlander geen bal snapt van de Marokkaan.

    Of zou dit misschien het briljante antwoord zijn uit protest tegen de stukjes van van Gogh?

  4. #4
    MVC Premium

    Reacties
    7.473
    03-02-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Ik vond het eigenlijk best wel een grappig stukje....
    Je moet niet alles lezen wat je gelooft. (Loesje)

  5. #5
    Gematigd Extremist

    Reacties
    795
    28-01-2004

    Ik vind het ook wel grappig, maar wel jammer dat het inderdaad overkomt alsof ze nooit een Nederland in levende lijve heeft ontmoet. Alsof wij een soort vreemde diersoort zijn met "rare"gewoonten.

    Het lijkt wel of Nederlanders meer over Marokkanen weten als andersom.

    Best knap als je in Nederland ben opgegroeid.
    "But apart from the sanitation, the medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, the fresh-water system and public health, what have the Romans ever done for us?"

  6. #6
    Take It Or Leave It!

    Reacties
    3.304
    30-07-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door amused
    Ik vond het eigenlijk best wel een grappig stukje....
    Ja vond ik ook ....ewa jah wat moet je zeggen....de waarheid is hard!!

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    7.473
    03-02-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Nou niet zo bekrompen! Dit is satire, tenminste, zo vat ik het op.

    Begrijp je niks van politiek als je voormalig minister van defensie De Grave neerzet als een ranja drinkend sulletje zoals in Kopspijkers?
    Begrijp je niks van voetbal als je Frank de Boer zet als een geldwolf met een IQ van nauwelijks 70 zoals in Stenders?

    Ik vind het wel grappig, net zo grappig als ik een dergelijk stuk zou vinden wanneer het om allochtonen zou gaan. Toch een geweldige bron van humor, al die andere gewoontes?
    Je moet niet alles lezen wat je gelooft. (Loesje)