1. #31
    Gematigd Extremist

    Reacties
    795
    28-01-2004

    Origineel gepost door minga
    wat maakt het nou uit 4x zoenen ? hmm is tog lekker ?
    Check dit:http://users.pandora.be/bastos/lol%202004/yaser.wmv

    "But apart from the sanitation, the medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, the fresh-water system and public health, what have the Romans ever done for us?"

  2. #32
    Hollandist

    Reacties
    1.784
    27-01-2003

    "Nederlanders" hebben hun cultuur gebracht naar Zuid-Afrika,Suriname en Indonesie.
    Nelson Mandela kan daar over mee-praten

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    779
    11-08-2003

    LEKKER VOORAL ALS DE EU WAT LANGER BESTAAT IK BEN BENIEUWD OF MEN NOG NEDERLANDS PRAAT ...
    het is nooit te laat om te veranderen want tijd is er altijd

  4. #34
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Origineel gepost door klonbyz
    "Nederlanders" hebben hun cultuur gebracht naar Zuid-Afrika,Suriname en Indonesie.
    Nelson Mandela kan daar over mee-praten
    Wat hebben Zuid Afrika en Neslon Mandela eigenlijk te maken met Suriname en Indonesie.

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    654
    08-09-2002

    Origineel gepost door Deliana
    Toevallig vanochtend een vergadering op school gehad, waar dit punt werd aangekaart. De leerkrachten ergeren zich eraan dat kinderen in de gang elkaar de hand schudden en dat meisjes elkaar 4 keer zoenen. Nederlandse kinderen doen daar aan mee, en dat kan niet, vinden de leerkrachten. Er worden volgens hen, te veel "allochtone maniertjes" overgenomen door de Nederlandse kinderen. Ik vond het een beetje een onzinnige discussie.

    Jeetje, ik vind de denkwijze van je collega's wel erg bekrompen zeg! Wat maakt het nu uit of Nederlandse kinderen buitenlandse gewoontes/gebruiken overnemen. Zolang het goede gewoontes zijn is daar toch niets verkeerd aan?
    Het is bijvoorbeeld in de Marokkaanse cultuur heel gewoon om elkaar de hand te schudden en meisjes geven elkaar inderdaad 4 zoenen op de wang. Persoonlijk doe ik dit ook bij mijn vriendinnen. Al zien we elkaar dagelijks, we groeten elkaar altijd op deze manier. Het is een vorm van vriendelijkheid en blijdschap omdat je elkaar weer ziet.
    Snap niet waarom de leerkrachten zich hieraan ergeren.

  6. #36
    Eigenwijs Lid

    Reacties
    472
    16-03-2003

    Origineel gepost door Deliana
    Toevallig vanochtend een vergadering op school gehad, waar dit punt werd aangekaart. De leerkrachten ergeren zich eraan dat kinderen in de gang elkaar de hand schudden en dat meisjes elkaar 4 keer zoenen. Nederlandse kinderen doen daar aan mee, en dat kan niet, vinden de leerkrachten. Er worden volgens hen, te veel "allochtone maniertjes" overgenomen door de Nederlandse kinderen. Ik vond het een beetje een onzinnige discussie.
    Hahahaha wat een onzin. Het "handschudden" en vier keer
    zoenen zijn toch juist tekenen van beschaving.
    Ik vind het juist grappig als ik een Nederlands kind heel
    overtuigd "Oeallah" hoor zeggen. (De vraag is, of 'ie eigenlijk
    wel weet wat 'ie zegt)

    Waar ik me (ook op school) wel zorgen over kan maken is dat
    "de jeugd" (opoe spreekt) zich zo optrekt aan gangstermaniertjes.
    En dat kom ook juist heel veel voor bij "allochtone" kinderen.
    Nu zijn die maniertjes zelf natuurlijk tamelijk onschuldig. (van die ingewikkelde begroetingsrituelen, van die kleding, van die zogenaamde "broeder-trouw" toestanden.
    Maar soms gaat het dieper dan maniertjes. Dan laten, vooral jongens, zich daar helemaal door meeslepen en "dissen" de hele wereld.
    Bij de jeugd hoort kritische houding, opstandigheid en een sterk gevoel voor rechtvaardigheid.
    Maar als kinderen en jongeren zich helemaal terugtrekken in hun eigen "broederschapje" kan dat echt heel slechte gevolgen hebben voor hen persoonlijk.
    "Wees uzelf" sprak ik tot iemand.
    Maar hij kon niet, hij was niemand.
    (P.A. de Genestet)


  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    175
    08-01-2004

    Origineel gepost door minga
    hmm de nederlanders misschien dit keeR?....want er is GEEN nederlandse cultuur meer....vind ik

    alleen al het feit dat op een forum als dit iedereen kan zeggen wat 'ie wil is een stukje nederlandse cultuur!
    Tuurlijk is nederlandse cultuur er wel! En tuurlijk is 'ie ook veranderrd maar dat is helemaal niet erg!

  8. #38
    the granny

    Reacties
    12.307
    13-07-2003

    Talking

    Het zelf zozeer veranderd .....dat....handen schudden nu een nare aangelegenheid is!!!

    Terwijl toen ik ehum jong was mijn moeder altijd tegen me zeide kind geeft de mevrouw of meneer een handje.
    En nu is het buitenlands???? mmmmmffffffff Nu ja zal wel.

    Of als je op straat liep en tegen een ieder goedendag zei, dat heeft mijn man nog meegemaakt als een van de eerste aankomelingen die "kwamen werken"uit de vreemden.

    Was dat toen ook al niet nederlands???

    Cultuur is toch een bacterie die je opkweekt???

    Dus ook veranderbaar na gelang het weer en enzo?
    Handen zijn er om te werken. Verstand is er om te denken.

    Gebruik ze allebeide goed, want er zal niemand jouw wat schenken.

  9. #39
    the granny

    Reacties
    12.307
    13-07-2003

    Lightbulb

    Cultuur de grootste Familiebacterie alle tijden.


    Handen zijn er om te werken. Verstand is er om te denken.

    Gebruik ze allebeide goed, want er zal niemand jouw wat schenken.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Nederlanders moeten af van dat illusionaire 'Nederlander'-gedachte.

    Marokkanen moeten af van die 'Marokkanen'-gedachte, Je bent elemaal geen Marokkaan, je bent Nederlander, alleen met Marokkaanse roots (of je ouders/grootouders).

    Gewoon iedereen Nederlander, zoals in de VS iedereen latino-american, afro-american of caucasian-american is.
    Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children <>< (Khalil Gibran)

  11. #41
    Bijna Lid

    Reacties
    743
    05-01-2004

    Origineel gepost door klonbyz
    "Nederlanders" hebben hun cultuur gebracht naar Zuid-Afrika,Suriname en Indonesie.
    Nelson Mandela kan daar over mee-praten
    Zuid-Afrika, is begin 20e eeuw trouwens ingenomen door de Engelsen in de boerenoorlog.
    Maar toen lag je zeker weer te slapen op school....

  12. #42
    Hollandist

    Reacties
    1.784
    27-01-2003

    Origineel gepost door Abracadaver
    Zuid-Afrika, is begin 20e eeuw trouwens ingenomen door de Engelsen in de boerenoorlog.
    Maar toen lag je zeker weer te slapen op school....
    Inderdaad,ik lag toen te slapen.

    Ik ben pas wakker geworden toen we begonnen over een stukje "cultuur" dat de nederlanders brachten,genaamd apartheid.
    En ik was klaarwakker toen we kwamen bij het VOC...hoorde namelijk dat Nederland toendertijd 70% van de slavenhandel in handen had.Maar ach ze waren wel goed voor de slaven hoor...beetje zwarte afrikanen uit hun omgeving trekken en op een boot duwen om vervolgens gratis en voor niks op een plantage te laten werken........."slaven" waar ze niks aan hadden(zwangere vrouwen en zieken) werden zonder pardon de zee ingemieterd.

    Heerlijk die Cultuur

  13. #43
    Op verzoek "niets".

    Reacties
    4.292
    20-01-2004

    Origineel gepost door klonbyz
    Inderdaad,ik lag toen te slapen.

    Ik ben pas wakker geworden toen we begonnen over een stukje "cultuur" dat de nederlanders brachten,genaamd apartheid.
    En ik was klaarwakker toen we kwamen bij het VOC...hoorde namelijk dat Nederland toendertijd 70% van de slavenhandel in handen had.Maar ach ze waren wel goed voor de slaven hoor...beetje zwarte afrikanen uit hun omgeving trekken en op een boot duwen om vervolgens gratis en voor niks op een plantage te laten werken........."slaven" waar ze niks aan hadden(zwangere vrouwen en zieken) werden zonder pardon de zee ingemieterd.

    Heerlijk die Cultuur