1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    285
    31-12-2002

    14-jarige steekt medeleerling neer in school Heerenveen

    Een 17-jarige leerling van een school in het Friese Heerenveen is dinsdagochtend op het schoolplein neergestoken door een 14-jarige medeleerling.

    Het slachtoffer werd onmiddellijk geopereerd en verkeert niet meer in levensgevaar. De dader, afkomstig uit Heerenveen en van Antilliaanse afkomst, werd aangehouden. De 17-jarige, van Srilankaanse afkomst, werd één keer in zijn buik gestoken. Door snel optreden van een toezichthoudende leerkracht kon de verdachte worden overmeesterd en het mes afgepakt. Ongeveer vijftig leerlingen waren aanwezig op het schoolplein tijdens het incident. Volgens burgemeester P. de Jonge van Heerenveen kwam het geweld op de vakschool als "een totale verrassing".

    (Bron: Belga)
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.306
    24-02-2002

    Die jongeren van tegenwoordig

  3. #3
    Bijna Lid

    Reacties
    743
    05-01-2004

    Origineel gepost door kaasje
    Idd. waar gaat het heen. Ik maak me erg zorgen over de mesvaardigheid van de autochtone jongeren. Onze autochtone jongeren blijven weer achter bij de allochtonen.
    Ik kan m'n brood smeren.
    En uien snijen, nog niet zo snel als de topkoks maar het begint te komen

  4. #4
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door kaasje
    Een stil liggende ui kan ik ook nog wel. Mare hoe zit het met een bewegend omatje kan je die in haar halsslagader raken.
    Dat is toch een makkie...een beetje opgeschoten jongen kan een omaatje toch wel aan?

    of wil je beweren dat allochtonen behendiger zijn dan autochtonen?
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  5. #5
    Bijna Lid

    Reacties
    743
    05-01-2004

    Origineel gepost door kaasje
    Een stil liggende ui kan ik ook nog wel. Mare hoe zit het met een bewegend omatje kan je die in haar halsslagader raken.
    Makkelijk, ik weet alle slagaders te liggen. De techniek zit hem voornamenlijk in de polsen, tenminste als je onderhands steekt. En natuurlijk heb je mensen die zweren bij het bovenhandse werk onder het motto lange halen snel thuis.
    Maar dan zeg ik op mijn beurt je hebt stijl of je hebt het niet.

  6. #6
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Re: 14-jarige steekt medeleerling neer in school Heerenveen

    Origineel gepost door TWeeT20
    Een 17-jarige leerling van een school in het Friese Heerenveen is dinsdagochtend op het schoolplein neergestoken door een 14-jarige medeleerling.

    Het slachtoffer werd onmiddellijk geopereerd en verkeert niet meer in levensgevaar. De dader, afkomstig uit Heerenveen en van Antilliaanse afkomst, werd aangehouden. De 17-jarige, van Srilankaanse afkomst, werd één keer in zijn buik gestoken. Door snel optreden van een toezichthoudende leerkracht kon de verdachte worden overmeesterd en het mes afgepakt. Ongeveer vijftig leerlingen waren aanwezig op het schoolplein tijdens het incident. Volgens burgemeester P. de Jonge van Heerenveen kwam het geweld op de vakschool als "een totale verrassing".

    (Bron: Belga)
    Het geweld is aangekomen tot op het schoolplein, dit keer zijn het leerlingen onderling. Gelukkig een alerte leerkracht die zijn werk serieus neemt. Juist op school moeten onze kinderen zich veilig voelen. Ik vraag mijn kinderen regelmatig: 'Dragen er iemand van je vrienden een mes/ander wapen?'. Dat vroeg mijn moeder ons nooit, want dat was 'heel ver van mijn bed'...dat was op de t.v. zo maar bij ons toch niet?.

    Heb jij een broertje of zusje die een wapen/mes op zak heeft? Wordt je broertje of zusje gepest op school? Zijn er andere problemen met je broertje/zusje? Vraag hen, hoe het gaat op school. Er is helemaal geen kontrole meer, de jongeren glijden weg en niemand die wat doet...
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  7. #7
    Bijna Lid

    Reacties
    743
    05-01-2004

    Re: Re: 14-jarige steekt medeleerling neer in school Heerenveen

    Origineel gepost door sahira
    Het geweld is aangekomen tot op het schoolplein, dit keer zijn het leerlingen onderling. Gelukkig een alerte leerkracht die zijn werk serieus neemt. Juist op school moeten onze kinderen zich veilig voelen. Ik vraag mijn kinderen regelmatig: 'Dragen er iemand van je vrienden een mes/ander wapen?'. Dat vroeg mijn moeder ons nooit, want dat was 'heel ver van mijn bed'...dat was op de t.v. zo maar bij ons toch niet?.

    Heb jij een broertje of zusje die een wapen/mes op zak heeft? Wordt je broertje of zusje gepest op school? Zijn er andere problemen met je broertje/zusje? Vraag hen, hoe het gaat op school. Er is helemaal geen kontrole meer, de jongeren glijden weg en niemand die wat doet...
    Ik ben bang dat je gelijk hebt Sahira, ik denk dat een hoop ouders geen idee hebben wat er in hun kind en rond hem omgaat.
    Iets anders wat ik opmerk is dat kinderen steeds sneller volwassen lijken te moeten worden. Meisjes van 9 die er uit zien als Britney Spears, jongetjes van 9 die iemand anders de huid volschelden. En de ouders ondertussen maar zichzelf en anderen voorhouden dat marietje of jantje zo 'voor' is op andere kinderen.
    Alsof het iets goeds is, laat een kind gewoon een kind wezen....

  8. #8
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Re: Re: Re: 14-jarige steekt medeleerling neer in school Heerenveen

    Origineel gepost door Abracadaver
    Ik ben bang dat je gelijk hebt Sahira, ik denk dat een hoop ouders geen idee hebben wat er in hun kind en rond hem omgaat.
    Iets anders wat ik opmerk is dat kinderen steeds sneller volwassen lijken te moeten worden. Meisjes van 9 die er uit zien als Britney Spears, jongetjes van 9 die iemand anders de huid volschelden. En de ouders ondertussen maar zichzelf en anderen voorhouden dat marietje of jantje zo 'voor' is op andere kinderen.
    Alsof het iets goeds is, laat een kind gewoon een kind wezen....
    Ik mag graag weten wat er in mijn kinderen om gaat, met wie ze omgaan en waar naar toe.

    Mijn dochter van bijna 16 jaar is heel kinderlijk vergeleken bij haar nichtje van dezelfde leeftijd. Ik denk dat de omgeving waar je opgroeit daar ook veel te maken hebben, in een stad heb je een heel ander tempo van leven dan hier. Gelukkig maar, denk ik dan, ze is wordt vanzelf wel een jonge vrouw.

    Een steekpartij op school, dat komt toch niet zomaar uit de lucht vallen? Het lijkt me sterk dat die twee vrienden waren. Een leraar moet toch wel eens opgevallen zijn dat er mot was tussen die twee?
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    711
    06-09-2003

    Goh... ik ben benieuwd of het wat te maken heeft met de Friese cultuur.
    het leven is net een droom dus laat me slapen

  10. #10
    Eigenwijs Lid

    Reacties
    472
    16-03-2003

    Origineel gepost door TETOUANIET
    Goh... ik ben benieuwd of het wat te maken heeft met de Friese cultuur.
    Tuurlijk, die Friesen, een heetgebakerd volkje.
    Die Antilliaan was een beetje te veel geïntegreerd......
    "Wees uzelf" sprak ik tot iemand.
    Maar hij kon niet, hij was niemand.
    (P.A. de Genestet)


  11. #11
    ProjectAware.com

    Reacties
    1.131
    28-09-2003

    Origineel gepost door TETOUANIET
    Goh... ik ben benieuwd of het wat te maken heeft met de Friese cultuur.
    Friesland kan trots zijn op een diepgaande traditie wat betreft messetrekkers. Vooral de wâldpykjes, die kunnen er wat van:"Must dien freet houe, want ik stek die direct yn'e bealch!"
    *** Tot lering ende vermaak ***