1. #121
    Music is the answer

    Reacties
    17.078
    01-09-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MMVIII Bekijk reactie
    Oud-burgemeester Dulman verdient ontslag op staande voet zonder recht op wachtgeld. Dus ook naar het CWI en ook borden wassen over een jaar en anders geen WW. En zijn ontvangen "huursubsidies" dienen te worden teruggevorderd en netto in het handje van de belastingbetalers uit te worden gekeerd.
    Je hebt in deze wel gelijk, maar de politiek gaat echt niet de eigen privileges opgeven.

    Defacto verandert er dus niks in de praktijk en mag jij na een jaar in de kassen werken als je in de WW komt terwijl de politici je vierkant uitlachen met hun wachtgeldregeling.

    Zo werkt dat in Nederland.
    Je weet toch, ouwe.

  2. #122
    tja...

    Reacties
    18.132
    02-03-2005

    Citaat Geplaatst door sahira Bekijk reactie
    Het ís een regel om te kunnen bezuinigen, alsof wij, het volk, dat niet weten!

    Maar ondertussen zit ik er wel mee, nog een paar maanden en dan moet ik dus elk baantje wat op mijn pad komt aannemen....pfffffffffffffffffffffff
    Ja sorry hoor, maar dat is dan ook niet meer dan normaal, beter gezegd, waarom heb je niet al gewoon wat aangepakt ondertussen????????

    Het is toch van den zotte om er maar vanuit te gaan dat de staat voor je zorgt en jij lekker op je gat kan zitten totdat je een baan hebt gevonden die je aanstaat?
    Ga maar lekker werken en zoek ondertussen verder naar de baan die wel bij je past.

    Je maakt gebruik van een noodvoorziening, daar moet je zo snel mogelijk af, dus gewoon aanpakken wat je kan pakken, handen uit de mouwen en werken met die hap!
    The meaning of life is to give life meaning

  3. #123
    tja...

    Reacties
    18.132
    02-03-2005

    Citaat Geplaatst door Lella_Fatima Bekijk reactie
    zou jij een baan serieus nemen als je het niet wilt hebben? veel mensen zullen zich inderdaad ziek melden
    Heb je dan werkelijk helemaal geen trots, dat je niet op je eigen benen wil staan, gewoon zonder morren je handje ophouden terwijl je weet dat dat een grote druk op het sociale stelsel zet waardoor bv de ouderenzorg e.d. er niet beter op wordt?

    Kom op zeg, kan me nog herrineren dat het bedrijf waar mijn man werkte falliet ging, na 2 maanden had hij weer werk in zijn eigen branche, in de tussentijd heeft hij plantjes in bakjes staan proppen in de kassen.

    Het is niet dat je voor eeuwig iets stoms moet doen, je moet gewoon werken en ondertussen wat goeds zoeken.
    The meaning of life is to give life meaning

  4. #124
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Citaat Geplaatst door corrie2 Bekijk reactie
    Ja sorry hoor, maar dat is dan ook niet meer dan normaal, beter gezegd, waarom heb je niet al gewoon wat aangepakt ondertussen????????

    Het is toch van den zotte om er maar vanuit te gaan dat de staat voor je zorgt en jij lekker op je gat kan zitten totdat je een baan hebt gevonden die je aanstaat?
    Ga maar lekker werken en zoek ondertussen verder naar de baan die wel bij je past.

    Je maakt gebruik van een noodvoorziening, daar moet je zo snel mogelijk af, dus gewoon aanpakken wat je kan pakken, handen uit de mouwen en werken met die hap!
    Nou ja, begin jij ook al? Ik heb verschillende malen gesolliciteerd, de ene keer te oud, de andere keer niet geschikt, schoonmaken kan ik niet doen want ik zit met mijn knieen, ik wil graag werken maar het moet ook KUNNEN of niet?

    Ondertussen doe ik vrijwilligerswerk Corrie, en dat geeft me veel voldoening, hoewel ik er niets mee verdien.

    Je suggereert alsof ik op mijn gat zit en niets doe, behalve mijn hand ophouden, nee nu sla JIJ de plank volledig mis, maw oordeel wanneer je van de hoed en de rand weet!
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  5. #125
    R+ I *

    Reacties
    12.595
    31-05-2006

    Dan krijg je dus HBO'ers die na een jaar in de WW te hebben gezeten productiewerk moeten doen en die baantjes dus bezet houden voor de lagere klasse, die minder kapitaalkrachtig zijn en dus kwetsbaarder. Echt goed doordacht.

  6. #126
    tja...

    Reacties
    18.132
    02-03-2005

    Citaat Geplaatst door sahira Bekijk reactie
    Nou ja, begin jij ook al? Ik heb verschillende malen gesolliciteerd, de ene keer te oud, de andere keer niet geschikt, schoonmaken kan ik niet doen want ik zit met mijn knieen, ik wil graag werken maar het moet ook KUNNEN of niet?

    Ondertussen doe ik vrijwilligerswerk Corrie, en dat geeft me veel voldoening, hoewel ik er niets mee verdien.

    Je suggereert alsof ik op mijn gat zit en niets doe, behalve mijn hand ophouden, nee nu sla JIJ de plank volledig mis, maw oordeel wanneer je van de hoed en de rand weet!
    Als je sommige dingen niet kan doen dan houd het op, maar daar heb je ook geen last van in deze regeling, dat gaat om wel kunnen werken maar het niet doen.

    Als je een baantje tegenkomt die heel anders is als je wilt en die je wel kan doen dien je die gewoon aan te nemen, want je krijgt een noodvoorziening waar je alleen in nood op mag leunen.

    Dus niet wachten op die leuke baan waar je van droomt, of alleen een baan op het juiste niveau, gewoon werken en niet het handje ophouden.
    The meaning of life is to give life meaning

  7. #127
    ZijnVrouwtje

    Reacties
    8.036
    29-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door rooiemao Bekijk reactie
    Ik hoop dat je een baan vindt die bij je past

    als je maar niet op MBO zit
    dan komt het wel goed


    en ik hoop ook niet dat je een van die modieuze studies hebt gedaan
    zoals vrijetijdskunde
    komt wel goed


  8. #128
    MVC Lid

    Reacties
    236
    20-10-2008

    Gewoon allemaal Geert Wilders stemmen, zijn we gauw van die klote regering af

  9. #129
    Nee. Geen Avatar.

    Reacties
    1.663
    09-01-2007

    Citaat Geplaatst door Bada_Bing Bekijk reactie
    Dan krijg je dus HBO'ers die na een jaar in de WW te hebben gezeten productiewerk moeten doen en die baantjes dus bezet houden voor de lagere klasse, die minder kapitaalkrachtig zijn en dus kwetsbaarder. Echt goed doordacht.

    Daar verzinnen ze wel wat op. Een kanaal uitgraven ofzo. Als men maar enigzins bezig blijft, toch?
    Daar moet je het van hebbee

  10. #130
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Is eigenlijk wel grappig want degene die hier het meeste last van hebben zijn de mensen die toen ze werkten een aardig hoog salaris kregen. Voor iemand met het minimum loon verandert er weinig want ze verdienen altijd meer met een volle baan dan met een uitkering. In dat geval kan je best mosselen selecteren of in kassen werken als de werkeloze maar 80% van het minimum loon als ww zou hebben, heb je wat te doen en 20% meer inkomen, toch?

  11. #131
    Op verzoek "niets".

    Reacties
    4.292
    20-01-2004

    Citaat Geplaatst door Bada_Bing Bekijk reactie
    Dan krijg je dus HBO'ers die na een jaar in de WW te hebben gezeten productiewerk moeten doen en die baantjes dus bezet houden voor de lagere klasse, die minder kapitaalkrachtig zijn en dus kwetsbaarder. Echt goed doordacht.
    En een HBO'er in de WW is wel kapitaalkrachtig?

  12. #132
    MVC Lid

    Reacties
    236
    20-10-2008

    Heel marokko achter de papierprikker en de vuilniskar, want ik geloof dat 99% niet werkt

  13. #133
    Levensgenieter

    Reacties
    12.548
    03-03-2005

    Citaat Geplaatst door raoullie Bekijk reactie
    Heel marokko achter de papierprikker en de vuilniskar, want ik geloof dat 99% niet werkt

    Zit je nou weer op m.nl geert? Betalen we daar belasting voor?
    Hup! Aan het werk.