1. #16
    Liefste Lid

    Reacties
    3.817
    04-11-2002

    :schrik:

    Nee.

    Dit kan niet.

    Je bent gewoon een nieuw verhaal begonnen zonder me wat te vertellen.. en je weet hoe GRAAAAG ik jouw verhalen lees!!!

    Majah, het is maar de introductie

    En hij is PERFECT! Ga zo door sweety, ik wil verder lezUh

    Ik ben blij dat je ''Hoe hard je ook ontkend, je weet dat je van mij bent'' nog zal plaatsen als hij af is! :blauwkus:


    L0vej0e!

    Kisz,
    *D*

    » Het leven is als een roos: mooi, maar vol met gevaarlijke en pijnlijke stekels..


  2. #17
    Secret Lover..

    Reacties
    1.361
    10-04-2003

    hey een nieuwe fan!! ga aub doorr!!! :ILuvu:

    ● ℓσνє му αηgєℓ


  3. #18
    Wat?!

    Reacties
    718
    22-06-2002

    Origineel gepost door S&M
    schatje van me!!!! eindelijk ben je verder gegaan EINDELIJK ....jou talent is gewon top ...maar je hoort later wel meer van me want ik moet nu naar de pssssstttt t dus doei doei
    :blauwkus: thx zine

    Ed7ak Le Douniya Ted7aklak


  4. #19
    Wat?!

    Reacties
    718
    22-06-2002

    Origineel gepost door nour_el_imen_
    een hele dikke :blauwkus:

    ik ben een grote fan van je verhalen en zal geduldig wachten op je andere verhaal......... natuurlijk zal ik ook deze lezen!!!
    :blauwkus: Bedankt lieverd. Echt sweet van je.

    Ed7ak Le Douniya Ted7aklak


  5. #20
    Wat?!

    Reacties
    718
    22-06-2002

    Origineel gepost door Dreamlover
    :schrik:

    Nee.

    Dit kan niet.

    Je bent gewoon een nieuw verhaal begonnen zonder me wat te vertellen.. en je weet hoe GRAAAAG ik jouw verhalen lees!!!

    Majah, het is maar de introductie

    En hij is PERFECT! Ga zo door sweety, ik wil verder lezUh

    Ik ben blij dat je ''Hoe hard je ook ontkend, je weet dat je van mij bent'' nog zal plaatsen als hij af is! :blauwkus:


    L0vej0e!

    Kisz,
    *D*
    Solly bebe

    Thx alot

    Ed7ak Le Douniya Ted7aklak


  6. #21
    Verbannen

    Reacties
    14.550
    02-11-2003

    ga door meisie, je kunt goed schrijven!

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    4.464
    08-07-2002

    ewa zied ik wil een vervolgg !! :hammer:

    whah neej joh sgat neem je tijd :kusgrijs:

  8. #23
    Liefste Lid!!

    Reacties
    3.326
    25-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    en nu een vervolg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!












  9. #24
    Wat?!

    Reacties
    718
    22-06-2002

    Ik ga nu meteen beginnen dames.

    Ed7ak Le Douniya Ted7aklak


  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    1.973
    10-11-2002

    waaaaaah ga door ik BEN ZOOO BLIJ DAT JE VERDER GAAT HE echt waar ......zoals Dreamlover als zij ....I hou van jou verhalen ....hopelijk word het net zo een mooi verhaal als VERSCHOLEN LIEFDE:verliefd: en de rest (1 van mijn eerste verhalen hier op marokko.nl ) en het is voor mij en eer dat ik bij jou 1ste pagina en reactie heb geschreven (vorige reactie) waaaaaah beter gaa je verder hoor ik kan niet wachtennnn



    xxxxxx-jes Samra je trouwe #1 fan (altijd al geweest als je me nog kent

  11. #26
    Wat?!

    Reacties
    718
    22-06-2002

    Origineel gepost door S&M
    waaaaaah ga door ik BEN ZOOO BLIJ DAT JE VERDER GAAT HE echt waar ......zoals Dreamlover als zij ....I hou van jou verhalen ....hopelijk word het net zo een mooi verhaal als VERSCHOLEN LIEFDE:verliefd: en de rest (1 van mijn eerste verhalen hier op marokko.nl ) en het is voor mij en eer dat ik bij jou 1ste pagina en reactie heb geschreven (vorige reactie) waaaaaah beter gaa je verder hoor ik kan niet wachtennnn

    xxxxxx-jes Samra je trouwe #1 fan (altijd al geweest als je me nog kent
    Thx alot sweety! Echt een super lieve reactie.

    Ik zal jou nooit vergeten wallah. Je weet dat ik niet verwaand ben. Je bent mijn skatje voor altijd. :blauwkus:

    Ed7ak Le Douniya Ted7aklak


  12. #27
    Wat?!

    Reacties
    718
    22-06-2002

    Hoofdstuk 1

    Sakeena

    Ik kijk Nawal kwaad aan. ‘Ik begrijp je echt niet! Waarom schaam jij je? Mijn broers en neef doen je heus niks.’, schreeuw ik. Nawal zucht diep. ‘Ik voel me gewoon niet op mijn gemak in hun bijzijn, Sakeena.’ ‘Bijzijn? Is goed, dan gaan we toch niet bij hun zitten. We gaan wel op mijn kamer zitten. Je bent echt gemeen Nawal. Je bent zolang niet bij me geweest.’ Ik kijk haar smekend aan. Ze gooit haar armen in de lucht en slaakt een zucht. ‘Oké, oké. Maar je moet wel weten dat ik niet lang blijf.’ Tevreden druk ik een kus op haar wang en trek haar met me mee.
    Ik steek mijn sleutel in het slot en open de deur. Het geluid van de tv verraad dat iemand zich in het huis bevindt. Ik loop naar binnen met Nawal achter me aan. Snel rennen we naar boven, zodat ons niet wordt gevraagd erbij te komen zitten. Zodra we in mijn kamer zijn, sluit ik de deur en gooi mijn tas in de hoek. Nawal blijft onhandig naast mijn kast staan. ‘Waarom sta je daar? Doe alsof je thuis bent.’ Ze knikt en gaat op mijn bed liggen. ‘Wil je een blikje cola?’, vraag ik haar. ‘Graag, ik verga van de dorst.’ Ik kruip onder mijn bed en haal een doos met blikjes tevoorschijn. Ik gooi er een naar Nawal en ga naast haar op het bed liggen. ‘Eindelijk, lekker rustig. Dit hebben we lang niet meer gedaan.’, zegt Nawal lachend. Ik staar naar het plafond en glimlach. Ik ken Nawal al dertien jaar en ze is echt mijn beste vriendin. Vanaf de basisschool gingen we al met elkaar om en nu? Tja nu, nu is onze band alleen maar sterker geworden, ondanks dat we elkaar zo weinig zien. Ik weet nog heel goed hoeveel lol we hadden, voordat we ons gingen storten op onze studie. Het was altijd pret. Het leven was voor ons een grap. We dachten er niet bij na. We dachten niet aan de situaties waar een persoon in zou kunnen belanden. We dachten niet aan de omstandigheden die het leven konden verpesten. We dachten niet aan verdriet en pijn. We dachten alleen aan geluk en samen zijn. Aan een glimlach en een zoen. Als we samen waren dachten we nooit aan dingen waar je een traan van zou moeten laten gaan. We dachten alleen aan samen gelukkig zijn. Samen waren we gelukkig.
    ‘Ben je nog wakker?’ Ik draai me om naar Nawal en glimlach. ‘Sorry, ik dacht even aan iets.’, zeg ik zacht. ‘En Sakeena, hoe gaat het in de liefde?’ Ik voel me rood worden bij haar vraag en weet niet wat ik moet zeggen. ‘Tja, wat voor liefde? Ik ben tot nu toe nog steeds geen prins op het witte paard tegengekomen.’ ‘Sakeena lieverd, wanneer word je eens wakker. Tegenwoordig zijn het geen prinsen meer. Je komt nu alleen de p.ooier in de zilveren Mercedes tegen en geloof me, niemand wil zo een vent hebben.’ Ik ga rechtop zitten en kijk Nawal vragend aan. Zou ze gelijk hebben? Is er in deze tijd echt geen prins die mij gelukkig zou kunnen maken? ‘Bedoel je dat er geen goede jongens meer zijn?’ ‘Nee, dat zeg ik niet. Je komt ze alleen zelden tegen. Ik hoop echt voor je dat je ooit de juiste tegenkomt, Sakeena.’ Dat hoop ik ook, maar na de woorden van Nawal, twijfel ik eraan of ik ooit een aardige jongen tegenkom. ‘Sakeena, wat is dit?’ Ik kijk Nawal aan en schrik. Nee hé, ze heeft mijn fotoalbum gevonden. De fotoalbum die ik al jaren niet meer heb opengeslagen. Een angst ontstaat diep in me, waardoor ik de neiging krijg de fotoalbum uit haar handen te trekken en hem in de fik te steken. De angst dat Nawal de verkeerde herinneringen naar boven gaat brengen, wordt steeds groter. Ik weet niet of ik dit aankan. Ik weet niet of ik het verleden in de ogen kan kijken. Ik weet niet of ik de waarheid weer boven water kan halen. Ik weet het niet.
    ‘Zullen we de foto’s bekijken?’, vraagt Nawal. Mijn hart klopt wild in mijn keel. Ik ben bang. Ik ben bang om alles weer opnieuw te moeten beleven. Ik ben bang om Nawal over mijn geheim te vertellen. Ik ben bang voor alles. ‘Nee, dat lijkt me eigenlijk geen goed idee.’ Mijn vriendin kijkt me sip aan. ‘Alsjeblieft, Sakeena. Ik zal je heus niet uitlachen als je er raar op staat.’ Ik weet dat als ik nu ga weigeren, ze het merkwaardig gaat vinden. Met trillende handen pak ik het grote album aan en leg het op mijn schoot. Ik staar er verdrietig naar. Ik open het rustig en bij het zien van de eerste foto, vullen mijn ogen zich met tranen. Mijn adem stokt en ik voel me misselijk worden. ‘Sakeena? Wie is deze man op de foto? Jullie zien er allemaal zo gelukkig uit met hem.’ Er zit een flinke brok in mijn keel. Mijn onderlip trilt onbeheerst uit verdriet. Mijn hart lijkt te schreeuwen van de pijn. Het liefst wil ik gillen en in tranen uitbarsten, maar wie zal het begrijpen? Wie zal begrijpen dat het ongeval dat vergeten moest worden, na zoveel jaar toch weer ter sprake is gekomen? Mijn leven flitst weer voor mijn ogen langs. Elke gebeurtenis en elk uitgesproken woordje, lijkt zich te herhalen. Mijn verleden lijkt mijn heden te willen verpesten. Ik moet het nu echt vertellen. Als ik stil blijf en Nawal ook, zullen we het allebei niet meer begrijpen. Een te lang in bedwang gehouden traan verliest zijn evenwicht en belandt zachtjes op mijn wang. ‘Deze man Nawal. Deze man heeft mij veel laten zien in dit leven. Hij heeft mij wakker gemaakt. Hij heeft mij laten zien dat dit leven geen sprookje is. Dat het leven een grap is. Dat dit leven een illusie is. Dat dromen bedrog zijn. Ik zal je een verhaal vertellen over deze man. Ik was nog maar twaalf jaar oud toen ik wakker werd geschud. Ik was nog maar een klein meisje, waarvan de dromen werden ontnomen. Een meisje dat liefde moest vergeten en haat moest gaan leren. Een meisje dat niet zoals elk ander kind kon zijn. Een meisje dat niet meer kon glimlachen. Een meisje dat stiekem in een hoekje, af en toe een traan liet gaan. Een jong meisje, dat te vroeg volwassen werd. Het begon allemaal in juli 1996.

    Ed7ak Le Douniya Ted7aklak


  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    3.208
    08-01-2004

    dankjewel
    je maakt het wel spannend hoor, ga zo door
    kusjes turkisch
    Leef Van Dag Tot Dag -Niemand Heeft Jou "Morgen"Beloofd

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    1.123
    16-08-2003

    mooi , ga aub verder, je hebt een aangename manier van vertellen !!

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    179
    23-12-2003

    Mooi verhaal.
    schrijf snel weer verder