1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Verzonnen zionistenverhaaltjes over kinderen met bommen.

    Citaat Geplaatst door Wolverine
    Israel 'fabricated' child-bomber story
    By Khalid Amayreh in the West Bank

    Israel tries to portray Palestinians as child killers



    Palestinian leaders have accused Israel of fabricating a story about a 14-year-old Palestinian boy who planned to blow himself up.



    The Israeli army said he was caught wearing an explosive belt at an army ro******* in the northern West Bank.

    The boy, identified as Husam Abdu from Nablus, was shown on TV screens around the world, with an explosive belt strapped to his waist.

    The Israeli army said the boy told interrogators that his dispatchers promised that he would have sex with 72 virgins in heaven soon after his death.

    "We know for sure this is a fabricated story from A to Z. Would you believe that a 13 or 14-year old would agree to blow up himself in return for a hundred shekels which he would receive after his death?

    "It seems to me that the Israelis are bad liars as well," said Yaqub Shahin, a director-general of the Palestinian Authority ministry of information.


    Painting a 'terrorist' picture

    In an interview with Aljazeera.net, Shahin accused Israel of seeking to justify slaughtering Palestinian children by spreading the false impression that they are used as human bombers.

    "Their [Israel’s] goal is to besmirch Palestinian childhood so that when they slaughter the children, the world won’t feel sorry for them," he said.

    Arab Knesset member Muhammad Baraka has also voiced "serious doubts" about the veracity of the Israeli narrative.

    "I have very serious doubts about the whole story. I can't give the Israeli army the benefit of the doubt."
    However, Baraka urged all parties to "keep children away from this sinister and bloody conflict.

    "Using children as bombs is infinitely diabolical. It is totally inconsistent with all religious, moral and human values."

    Fatah denial

    The armed wing of Fatah, the Aqsa Martyrs’ Brigades, has denied any involvement in the incident, accusing Israel of "concocting the whole story for the purpose of justifying the killing of more Palestinian children".

    The Israeli newspaper Yedeot Ahranot reported on Thursday that Abdu told Shin Beth interrogators that an anonymous person had promised him 100 shekels if he blew himself up in the midst of Israeli soldiers.

    Samir Khiwairah, a Nablus journalist who personally knows the boy’s family, told Aljazeera.net that the boy’s mental capacity to distinguish things is very low.

    "I don't completely rule out the possibility that some evil person gave him the explosive belt and told him he would become a hero ... but this is a very tiny possibility."

    Khiwairah said the Israeli army had a history of "fabricating and concocting stories" for the purpose of vilifying the Palestinians and winning public relations points.

    Similar story

    A few weeks ago, another boy from Nablus, Muhammad Kuraan, made headlines when the Israeli army presented him to the media as a child who had been dispatched to blow himself up at an Israeli ro*******.

    However, when the boy returned home, he reportedly told his family and relatives "Jews told me to do this or else they would kill me."

    Aljazeera.net asked the Israeli army spokesman in Tel Aviv to explain why Abdu would accept 100 shekels to get blown up and what good the money could possibly do?

    The army was also asked to explain why it had TV cameras ready at the ro******* more than two hours before the event.

    Despite two hours of waiting, the army failed to provide an answer.

    Child-killing

    The controversy of using children in the Israeli-Palestinian strife underscores the brazen ugliness of the conflict.

    According to human rights groups operating in the occupied territories, the Israeli army has killed hundreds of Palestinian children since the outbreak of the Palestinian Intifada more than three and a half years ago.

    According to a spokeswoman for the East Jerusalem-based Palestinian Human Rights Monitoring Group (HRMG), the Israeli army and paramilitary Jewish settlers have killed 263 Palestinian children from age 0-14 and 236 minors from the age of 15-18 during the ongoing Intifada.

    The total number of Palestinians killed by Israel since the outbreak of the Intifada is estimated at 2670.

    The figures for the injured and maimed are believed to be in the thousands.

    The number of Israelis killed by Palestinians during the same period is around 838, including soldiers, settlers and civilians.

    Israel claims its army does not target Palestinian civilians deliberately but admits, rather grudgingly, that the killing is carried out knowingly.

    However, human rights groups argue forcefully that, in the final analysis, killing knowingly is killing deliberately.




    Duidelijk een zionistische prpagandastunt om de verontwaardiging van de westerlingen op te roepen, terwijl ze het zelf gepland hadden.
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    'duidelijk'? Kan je heel, heel misschien een argument geven waarom dit propaganda is...? Of volg jij blindelings die Palestijnse leider, en niet de moeder van dat joch. Zij is woest op de lui die dat knulletje hebben verleid dat te doen...

    Maar de moeder van die knul zal wel geen gelijk hebben, of geindoctrineerd zijn door zionistische propaganda, toch?

    Geen gescheld aub...
    Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children <>< (Khalil Gibran)

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    De wereld is niet zwart-wit. De mensen zijn niet alleen kwaad of goed. Dat was vroeger zo in de sprookjes.

    De realiteit is dat er van beide kanten smerige vuile dingen gebeuren. En ik vind het erg goedkoop van jou en enkele anderen om iedere smet op een palestijn of arabier via een omweg weer naar Amerika, Israël of het westen te schuiven. Open je ogen voor de realiteit en probeer beide kanten / partijen eens te begrijpen. Ik weet het, dat is niet makkelijk, maar wel leerzaam. Succes.
    Liefde is leven, leven is liefde, laat liefde leven, leef in liefde'.

  4. #4
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    I.d.d. het kwam mij over als een propagandistische praatje/plaatje, aangezien Israel kinderen wel graag doodschiet, en nu eens zichzelf als kindervriend opwerpt. Bedoelt om de palestijnen in een kwaad daglicht te plaatsen.

    Moest denken aan die verhalen die in de middeleeuwen werden tentoongespreid dat joden bloed dronken van kinderen etc. En nu in een andere situatie wordt er geinsinueerd dat er kinderen worden ingeschakeld om bommen tot ontploffen te brengen.

  5. #5
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Origineel gepost door Perez
    De wereld is niet zwart-wit. De mensen zijn niet alleen kwaad of goed. Dat was vroeger zo in de sprookjes.

    De realiteit is dat er van beide kanten smerige vuile dingen gebeuren. En ik vind het erg goedkoop van jou en enkele anderen om iedere smet op een palestijn of arabier via een omweg weer naar Amerika, Israël of het westen te schuiven. Open je ogen voor de realiteit en probeer beide kanten / partijen eens te begrijpen. Ik weet het, dat is niet makkelijk, maar wel leerzaam. Succes.

    Het is ongelooflijk naief van jou om te denken dat Israel geen propaganda apparaat heeft waar je U tegen kunt zeggen!!

    Sinds wanneer dien je een bezetting te begrijpen. Ongelooflijk. Heeft ooit iemand om begrip gevraagd voor H.itler? Waarom zou een fascist eerste klas als Sharon begrepen moeten worden?

    Waarom zouden partijen met een bepaald ideologie, die denken dat martelaarschap pure overgave moet zijn gemaakt in een staat van volwassenheid, een kind omkopen!!?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    109
    19-11-2003

    SHARON = HITLER

  7. #7
    Spoorloos

    Reacties
    839
    11-04-2003

    Als joodse militairen zich verzetten tegen de dienst in de bezette gebieden weet je dan hoe gruwelijk de bezetter is.
    Een beetje gek maar enorm gerespecteerd.

    ook ik leer dagelijks bij

    Ondertekening verwijderd door Mezelf
    Klik hier voor meer info

  8. #8
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium





    Verdrag inzake de Rechten van het Kind


    DEEL I

    Artikel 1

    Voor de toepassing van dit Verdrag wordt onder een kind verstaan ieder mens jonger dan achttien jaar, tenzij volgens het op het kind van toepassing zijnde recht de meerderjarigheid eerder wordt bereikt.

    Artikel 2

    1. De Staten die partij zijn bij dit Verdrag, eerbiedigen en waarborgen de in het Verdrag omschreven rechten voor ieder kind onder hun rechtsbevoegdheid zonder discriminatie van welke aard ook, ongeacht ras, huidskleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale, etnische of maatschappelijke afkomst, vermogen, handicap, geboorte of andere omstandigheid van het kind of van een ouder of wettige voogd.

    2. De Staten die partij zijn, nemen alle passende maatregelen om te waarborgen dat het kind wordt beschermd tegen alle vormen van discriminatie of bestraffing op grond van de status of de activiteiten van, de meningen geuit door of de overtuigingen van de ouders, wettige voogden of familieleden van het kind.


    Artikel 3

    1. Bij alle maatregelen betreffende kinderen, ongeacht of deze worden genomen door openbare of particuliere instellingen voor maatschappelijk welzijn of door rechterlijke instanties, bestuurlijke autoriteiten of wetgevende lichamen, vormen de belangen van het kind de eerste overweging.

    2. De Staten die partij zijn, verbinden zich ertoe het kind te verzekeren van de bescherming en de zorg die nodig zijn voor zijn welzijn, rekening houdend met de rechten en plichten van zijn ouders, wettige voogden of anderen die wettelijk verantwoordelijk zijn voor het kind, en nemen hiertoe alle passende wettelijke en bestuurlijke maatregelen.

    3. De Staten die partij zijn, waarborgen dat de instellingen, diensten en voorzieningen die verantwoordelijk zijn voor de zorg voor of de bescherming van kinderen voldoen aan de door de bevoegde autoriteiten vastgestelde normen, met name ten aanzien van de veiligheid, de gezondheid, het aantal personeelsleden en hun geschiktheid, alsmede bevoegd toezicht.



    http://www.minjust.nl/b_organ/naps/w...chten_kind.htm

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.963
    28-08-2002

    Origineel gepost door Wolverine
    Waarom waren er "toevallig" 2 uur op voorhand camera's op de plaats waar de jongen zou komen?

    Waarom zou de jongen zichzefl eerst opblazen en dan 100shekels ontvangen?

    Waarom zegt de ene jongen dat als hij het niet zou doen, de Joden hem zouden vermoorden?

    Waarom geeft het Israelische leger er geen commentaar op?

    ...
    ...Om het lijstje verder te compeleteren:

    Waarom werd dat jongetje niet gelijk afgeschoten..wat meestal gebeurt als die militairen iemand met een bom rond zijn middel heeft.?

    Waarom werd dat jongetje zo goed behandeld, integenstelling tot andere Palestijnen?

    Enz, enz.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    538
    19-10-2003

    Origineel gepost door MüeZli
    Het is ongelooflijk naief van jou om te denken dat Israel geen propaganda apparaat heeft waar je U tegen kunt zeggen!!

    Sinds wanneer dien je een bezetting te begrijpen. Ongelooflijk. Heeft ooit iemand om begrip gevraagd voor H.itler? Waarom zou een fascist eerste klas als Sharon begrepen moeten worden?

    Waarom zouden partijen met een bepaald ideologie, die denken dat martelaarschap pure overgave moet zijn gemaakt in een staat van volwassenheid, een kind omkopen!!?
    dit klopt helemaal...

  11. #11
    MVSICA DONVM DEI

    Reacties
    4.192
    03-07-2003

    Origineel gepost door House
    ...Om het lijstje verder te compeleteren:

    Waarom werd dat jongetje niet gelijk afgeschoten..wat meestal gebeurt als die militairen iemand met een bom rond zijn middel heeft.?

    Waarom werd dat jongetje zo goed behandeld, integenstelling tot andere Palestijnen?

    Enz, enz.
    Ik denk dat je dat aan Danielle2 moet vragen. Die weet dat soort dingen in de regel wel.
    1 Todo está ya en su punto, y el ser persona en el mayor. 2 Más se requiere hoy para un sabio que antiguamente para siete; 3 y más es menester para tratar con un solo hombre en estos tiempos que con todo un pueblo en los pasados

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    Origineel gepost door MüeZli
    Het is ongelooflijk naief van jou om te denken dat Israel geen propaganda apparaat heeft waar je U tegen kunt zeggen!!

    Sinds wanneer dien je een bezetting te begrijpen. Ongelooflijk. Heeft ooit iemand om begrip gevraagd voor H.itler? Waarom zou een fascist eerste klas als Sharon begrepen moeten worden?

    Waarom zouden partijen met een bepaald ideologie, die denken dat martelaarschap pure overgave moet zijn gemaakt in een staat van volwassenheid, een kind omkopen!!?
    Beter lezen! Ik zeg niet dat Israël wit is. Ik had trouwens niet anders dan zo'n reactie verwacht. Want er zijn hier velen die direkt beginnen te gillen zodra ze ook maar een klein woordje van begrip of iets positiefs over een jood horen. En dan wordt er direkt niet meer goed gelezen.

    Ik zal mezelf citeren:"De realiteit is dat er van beide kanten smerige vuile dingen gebeuren."

    Ik vraag niet of je het helemaal gaat begrijpen wat Israël allemaal doet. Maar ik vraag om een beetje proberen te begrijpen.

    Deze situatie heeft namelijk een lange geschiedenis. Ik wil op het inhoudelijke verder niet ingaan. Ook mijn mening doet er niet toe.

    Maar ik bemerk dat er bij velen volledig begrip is voor die bloedige mensonterende aanslagen in bussen waar o.a. onschuldigen, vrouwen, kinderen, baby's omkomen. Want ze kunnen zich niet anders verdedigen. En is er dan geen enkel begrip voor joden die al heel lang overal vervolgd en uitgemoord zijn en na de 2e wereldoorlog een plekje zochten om te kunnen leven. Als joden bij elkaar. Daar waar ze vandaan kwamen en waar ook nog joden woonden.

    Ze hebben daar niet direkt de macht genomen en de palestijnen onderdrukt. Nee, er is voordat Israël als staat is erkent al heel veel gebeurt. Kijk naar het begin van deze geschiedenis en zie hoe o.a. de omliggende landen en Engeland hierin een rol hebben gespeeld. Zoek dat nu zelf maar uit. Er is literatuur genoeg. En vorm dan je mening.

    En ik zeg niet dat je dan helemaal voor Israël moet zijn. Ik vind Sharon ook een grote hufter en zo zijn er helaas meer. Ik vind het ook heel erg wat er met de palestijnen gebeurt, maar ik vind die aanslagen ook heel erg, en ik gun ook de joden eindelijk een vreedzaam leven.

    Je hoeft de onderdrukking niet te begrijpen, je hoeft Sharon niet te begrijpen, maar probeer de positie van de joden eens een beetje te begrijpen. Ik zou zeggen ga eens in de leer bij Daniëlle, volgens mij heeft die wel begrip voor alle kanten. En dan scheurt je hart niet één keer (alleen bij leed voor de palestijnen) maar dan scheurt je hart twee keer (bij leed voor de palestijnen en bij leed voor de joden).

    Kortom ik vind het erg gemakkelijk om lekker aan één kantje te gaan staan schelden. Kost de minste energie, kost de minste boze tegenreacties, lekker samen schelden, lekker samen eens zijn.

    Een beetje naief om te denken dat de palestijnen smetteloos wit zijn.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.963
    28-08-2002

    Origineel gepost door Elberfeld
    Ik denk dat je dat aan Danielle2 moet vragen. Die weet dat soort dingen in de regel wel.
    Wie is Danielle2? En hoezo weet zij dat?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    oh grappig, ik verwees ook al naar Danielle2. 'k Had niet gezien dat Elberfeld er ook naar verwees.

    Danielle2 heeft geloof ik een tijdje in Israël / Palestina gewerkt. Zij weet heel veel hiervan af. Ze heeft palestijnse vrienden en israëlische vrienden. En ze heeft mijns inziens een heldere kijk erop. Vandaar dat we nog veel van haar kunnen leren.
    Liefde is leven, leven is liefde, laat liefde leven, leef in liefde'.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    101
    19-11-2003

    Perez,

    Je kunt je wil inleven in de Joden en hun eeuwenlange vervolging en dat ze na de gruwellijkheden van de WO II het eindelijk zat zijn om opgejaagd te worden en een veilige thuishaven zochten, maar je kan dan niet verwachten van de Palestijnen, die sowieso geen aandeel hebben gehad in de gruwelijkheden van de WO II, dat ze maar even huis en haard moeten verlaten voor de Joden. " Want is het niet zo dat de Palestijnen toch naar hun Arabische broeders en zusters kunnen gaan in de 'omringende landen'', is een vaak gebruikte argument.

    De reactie van de Israeliers op de Palestijnen vanwege de eeuwenlange vervolging van de Joden, kun je niet vergelijken met de reactie van de Palestijnen op de Israeliers, vanwege hun vervolging door de Israeliers


    Omdat jou onrecht is aangedaan, betekent het niet automatisch dat jij een ander, die geen aandeel in jouw onrecht heeft, onrecht mag aandoen.