1. #1
    recalcitrant lid

    Reacties
    391
    29-11-2003

    Smile Palestijnen roepen op tot vreedzaam verzet

    Gepubliceerd op donderdag 25 maart 2004

    Meer dan zestig prominente Palestijnse functionarissen en intellectuelen hebben hun volk opgeroepen geen vergeldingsaanslagen te plegen voor de moord op Hamas-leider Sjeik Yassin door Israël.
    In een grote advertentie in de PLO-krant Al-Ayyam roepen ze Palestijnen op de wapens neer te leggen en op vreedzame wijze te protesteren tegen de Israëlische bezetting. De advertentie weerspiegelt het besef onder Palestijnse leiders en intellectuelen dat met terreur de Palestijnse zaak niet gediend is.

    Onder de Palestijnen die de oproep ondertekend hebben bevinden zich parlementariër Hanan Ashrawi, gouverneur van Nablus Mahmoud Aloul, minister Yasser Abed Rabbo en Abbas Zaki, een vooraanstaand lid van de Fatah. Ze stellen dat vergeldingsaanslagen alleen maar leiden tot een krachtige reactie van Israël, en de Palestijnse zaak schaden.

    De Palestijnen moeten ‘opstaan in een vreedzame, wijze intifada’, en zich herbezinnen op de voordelen van de gewapende strijd. “Reageren op Sharon kan ook door zijn morele en politieke bankroet te laten zien, in plaats van zijn methoden en wraakzucht over te nemen”, Aldus Ashrawi, het Palestijnse parlementslid dat door president Yasser Arafat op een dwaalspoor is gezet. “Verzet hoeft niet noodzakelijkerwijs gewelddadig verzet te zijn.”

    V-Raad stemt over resolutie
    De VN-Veiligheidsraad stemt donderdagavond over een resolutie die de moord op Yassin veroordeelt. De resolutie is ingediend door Algerije en wordt gesteund door de Arabische landen, de Palestijnen en Rusland. De VS stemt naar verwachting tegen omdat in de ontwerptekst de terreur van Hamas niet wordt veroordeeld. Het is niet bekend hoeveel van de vijftien leden van de V-Raad de resolutie steunen. Er zijn minimaal negen voorstemmen nodig en geen veto.

    Maar Israël vindt dat andere landen niet kunnen oordelen over de dreiging waarmee het kampt. “Natuurlijk willen we meer internationale steun”, zegt regeringswoordvoerder Avi Pazner. “Maar geen enkel ander land bevindt zich in deze moeilijke situatie. We laten ons er niet van weerhouden ons te verdedigen tegen terrorisme.”

    De VN-mensenrechtencommissie in Genève heeft met overweldigende meerderheid een resolutie aangenomen die Israël veroordeelt voor ernstige mensenrechtenschendingen, en in het bijzonder de moord op Sjeik Yassin.

    Bronnen: Ha’aretz, Jerusalem Post, Reuters, BBC

    Dit soort berichten geven mij weer hoop............

  2. #2
    Ayat el Kursie

    Reacties
    4.156
    23-02-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Ik denk niet dat de bevolking gaat luisteren maar jah we zien het wel
    A'uzu billahi minashaitanir rajim
    Bismillahir Rahmanir Rahim Allahoe Laa ielaaha iellaa hoewa, Al hayyoe Al qayyoem. Laa ta'khodoho sienatoen walaa nawm. Lahoe maafie ssamaaawaatie wa maa fiel ard. Men dhe elladhie yashfa3oe 3iendahoe iella bie'iednieh. Ya3lamoe maa bayna aydiehiem wamaa khalfahoem. Walaa yoe7ietoena bieshay'ien mien 3ielmiehie iella biemaa shaa'. Wassie3a korsieyyoehoe assamaawaatie wal ard, walaa ya'oedoehoe 7ifdoehoema, wa hoewa al 3aliyyoe al 3adhiem

    'Alhamdulilah.'

  3. #3
    Op verzoek "niets".

    Reacties
    4.292
    20-01-2004

    Daardoor zouden ze een hoop vooroordelen wegnemen. En een hoop crediet opbouwen.

  4. #4
    recalcitrant lid

    Reacties
    391
    29-11-2003

    Einde van het conflict kan alleen door het einde van geweld. Een andere oplossing is er niet. Bij strijd zijn beide verliezers, komen er nog meer gebroken gezinnen etc.
    Geweldloosheid is de enige oplossing voor alle conflicten waar ook ter aarde.
    Love is the message I love to spread

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    47
    03-05-2003

    Bolle Sharon, WIL GEEN VREDE!!! Dus of het succes zal hebben betwijfel ik ten zeerste


    Vrede tussen Palestijnen en de Israeliers zal er nooit zijn Maar dan is het beschuldigende vingertje zeker niet richting de Palestijnen
    ''Mijn hoofddoek een onderdrukking?? Ik zie het meer als mijn redding!!
    Het is een deel van mijn schoonheid, iets waarvoor ik strijd!!
    Mijn sluier een gebod?? Ik zie het meer als een recht van God!!
    Het is een onderdeel van de vrouw, het symboliseert vrijheid en godsdienstigheid trouw!!"

  6. #6
    Haat racisme

    Reacties
    8.292
    24-02-2003

    MVC Premium MVC Premium








    Dulcia non meruit qui non gustavit amara

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.485
    13-11-2002

    Origineel gepost door Palestina4live
    Bolle Sharon, WIL GEEN VREDE!!! Dus of het succes zal hebben betwijfel ik ten zeerste


    Vrede tussen Palestijnen en de Israeliers zal er nooit zijn Maar dan is het beschuldigende vingertje zeker niet richting de Palestijnen

    Volgens mij ben jij zo'n typisch zieligerd die eigenlijk helemaal geen vrede wil in het MO.... Ongelooflijk hoeveel "bestaansrecht" sommige "mensen "op dit forum putten uit het conflict....

  8. #8
    recalcitrant lid

    Reacties
    391
    29-11-2003

    Origineel gepost door Palestina4live
    Bolle Sharon, WIL GEEN VREDE!!! Dus of het succes zal hebben betwijfel ik ten zeerste


    Vrede tussen Palestijnen en de Israeliers zal er nooit zijn Maar dan is het beschuldigende vingertje zeker niet richting de Palestijnen
    Het is aan de bevolking zelf om vrede te sluiten, da's niet aan jou om te bepalen.