1. #1
    ~*~..Oujdia..~*~

    Reacties
    3.751
    14-10-2003

    De verleiding van een jongen DEEL 2

    Verhaal = AF!!!



    Beste lezers van het verhaal "De verleiding van een jongen",

    Het is al een tijdje geleden dat ik een einde bracht aan het verhaal "De verleiding van een jongen" (deel 1). Nu heb ik besloten deel 2 te gaan schrijven. Ik heb vele verzoeken gehad die ik keer op keer heb moeten weigeren omdat ik er geen tijd voor had.

    Dus mochten er nog geinteresseerden zijn.. zowel voor eerdere lezers als nieuwe.. Hier komt DEEL 2.

    Vriendelijke groeten,

    Saliha


    ---------------------------------------------------------------------------------------------------


    Mijn leven begon een andere wending te krijgen, na 5 jaar getrouwd te zijn met mijn geliefde Faisal. Ik had inmiddels een zoontje van twee jaar die ik Ryan benoemd heb. De bevalling van Ryan heeft me bijna mijn leven gekost omdat er complicaties waren opgetreden, maar met godshulp kwam ik er bovenop. Het was de mooiste dag van mijn leven. Faisel en ik werden mede door Ryan nog closer. Het kleine kotertje zorgde voor meer liefde tussen ons. Hij en Faisal waren de twee belangrijkste mannen in mijn leven. Ik heb trouwens met succes mijn HBO opleiding afgerond en werkte bij de Kinderbescherming. Faisal had een drukke baan als zakenman, sinds een jaar heeft ie promotie gekregen en werd manager bij een groot succesvolle commerciële bedrijf. Ik was blij voor hem alhoewel ik stiekem toch baalde. Hij draaide veel overuren en was constant met zijn werk bezig. Tijd voor mij en zijn kind was er weinig tot wel nooit. Ik had de moed bij elkaar verzameld en wijste mezelf erop dat het geleidelijk wel ging veranderen. Maar op de ene of andere manier begonnen we toch uitelkaar te groeien waar ik ooit nooit zorgen over hoefde te hebben..

    Gebeurde het echt of verbeelde ik het me? Was het echt zo dat stelletjes na het huwelijk afstandelijker werden? Overkwam het ons echt.. Saloua & Faisal die lang voor elkaar hebben moeten vechten?Die door vuur gingen voor elkaar en alle tegenslagen wisten te doorstaan? Verwacht het onverwachte..


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    162
    10-08-2008

    Jeee 1e fann..Leuk dat je weer bent begonnen met een nieuw verhaal.
    Het zal Insalllah net zo''n succes worden als het eerste deel!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    72
    01-07-2005

    hehe dat werd eens tijd.
    Ik zal je verhaal volgen.
    Kus fatima

  4. #4
    ~*~..Oujdia..~*~

    Reacties
    3.751
    14-10-2003

    ``Mammie.. mammie..´´ Riep Ryan vanuit de woonkamer van mijn moeder die altijd op hem past als ik moet werken waar ik haar ontzettend dankbaar voor ben. Ik gooide mijn tas op de grond en tilde hem op. Hij plakte zijn natte lippen op mijn wang en gaf me een dikke zoen. Ik groette mijn moeder en vader en ging eventjes zitten. ``Saloua benti, ik heb vandaag extra gekookt voor ons zodat jij en Faisal mee konden eten. Dus als je hem wilt bellen zodat hij gelijk deze richting op komt zou ik dat ontzettend leuk vinden!´´ zei mijn moeder die richting de keuken liep. Ik legde Ryan op de grond en liep naar boven om Faisal te bellen..

    Faisal: Ja, Saloua?

    Saloua: Hey schat, ben je al onderweg naar huis?Mijn moeder heeft voor ons gekookt, dus als je gelijk deze richting op komt..

    Faisal: Dat is lief maar eet maar zonder mij. Ik moet overwerken, heb nog veel dingen te doen.

    Saloua: Maar Faisal, het is weekend?Moet je vandaag nou echt per se overwerken?

    Faisal: Ja lief!Ik zie je straks!

    Saloua: Maar..

    Faisal: Tuuuuuttttt…. Tuuuuuttt..

    Hij had gewoon in mijn oor opgehangen!Het kwetste me nogal. Ik liep naar beneden en liet niets blijken aan mijn moeder. Ik vertelde haar dat hij moest overwerken en helaas niet kan komen eten. We aten gezamenlijk en Ryan bleef me aanstaren. “mammie... papa…mammie.. papa..” hij bleef het maar roepen. Dat is ook het enige wat hij kon zeggen papa of mammie. Ik gaf hem een kus en voedde hem ook tegelijkertijd. Na het afruimen dronk ik nog een kopje thee met mijn ouders en besloot weer naar huis te gaan. Ik had ook een drukke werkdag achter de rug. Ik bedankte mijn moeder voor het oppassen en deed Ryan zijn jasje aan. “Hier neem het mee voor Faisal” zei mijn moeder die aankwam lopen met een bord. Ik bedankte haar en liep naar de auto. Ik woonde dicht bij mijn moeder dus dat scheelde.

    Thuis aangekomen zag ik de auto van Faisal al voor de deur geparkeerd. Ik pakte Ryan en al mijn spullen en liep naar huis. Het was inmiddels 22:00 uur. Thuis binnen gekomen rende Ryan gelijk naar zijn vader toe die voor de tv zat. “Hey, Ryannnnn.. geef papa eens een kus” hoorde ik Faisal zeggen. Ik legde het bord met eten voor zijn neus op tafel en ging meteen naar boven. Ik ruimde boven het een en ander op en liet het badje van Ryan vol lopen. “Ryannnnn.. schatje, jij moet gaan slapen” riep ik en liep zijn richting op. “Laat hem nog even” zei Faisal die ondertussen aan het eten was. “Nee!Hij moet in bad en vervolgens slapen. Het is al laat genoeg voor hem geweest!” zei ik grof en trok hem bij hem weg. Ik stopte Ryan in bad en bleef hem aanstaren. Hij leek veel op zijn vader. “Mijn kleine mannetje zal later een hartenbreker worden!Heh Ryan?!” zei ik lachend waardoor hij ook moest lachen. Nadat ik klaar met hem was pakte ik zijn flesje en stopte hem in zijn bedje. Toen hij er eindelijk in lag nam ik een diepe zucht en ging zelf ook de douche in. Het was zwaar, een kind, een man, fulltime baan. Ik zat aan parttime werk te denken en het wat rustiger aan te doen alleen stond ik er nog niet helemaal volledig achter. Ik stapte de douche uit en liep richting de slaapkamer waar Faisal al in bed lag voor de tv. Ik trok mijn satijnen jurkje uit de kast en trok het aan. De ogen van Faisal brandden in mijn rug. “Saloua, ik heb het idee dat je me aan het negeren bent?” zei hij en deed de tv uit. Ik zei niks en schoof naast hem in bed. “Zie je, nou doe je het weer?” zei hij en keerde me naar hem toe. “Je hangt de telefoon zomaar op in mijn oor?!Zegt dat genoeg?!” zei ik met een boze blik waardoor hij zijn lippen op de mijne drukte. “Dat was niet de bedoeling, wilde je nog wat zeggen dan?” Ja hoor, nu gaat ie het lieverdje uithangen die niets in de gaten had. Ik negeerde zijn vraag en probeerde me weer omtekeren wat me niet lukte omdat hij me strak vast hield. Hij gaf me overal kusjes en probeerde zo mijn jurkje uit te trekken totdat ik hem tegenhield. “Je moet minder overwerken, dit bevalt me niet Faisal. Je doet het elke week en bijna elke dag sinds je die functie hebt gekregen. Je hebt een vrouw die je nodig heeft en een kind die je zelden ziet omdat hij dan al in zijn bedje ligt wanneer jij eindelijk thuis bent!” “Saloua ik heb een zware baan nu en ja ik weet dat mag ik niet als excuus gebruiken maar dit zagen we al aankomen. En jij was nog degene die me aanmoedigde het te doen. Maar is goed, ik zal er voortaan wat meer rekening mee houden goed? Kunnen we nu gewoon lief voor elkaar zijn..” zei hij met een ondeugende blik..

    Zaterdagochtend hoorde ik Ryan vroeg huilen. Met mijn ogen dicht trok ik aan de arm van Faisal om hem te gaan halen. “Saloua ga hem alsjeblieft halen” zei hij slaperig waardoor ik met moeite opstond. “Waarom doet hij me dit aan op mijn vrije dag!” praatte ik binnensmonds en liep naar zijn kamertje. Ik tilde hem op en legde hem tussen mij en Faisal neer. Hij kroop dicht tegen me aan en hield al gauw op met huilen nadat ik zijn flesje in zijn mond stopte. Ik probeerde nog wat te gaan slapen en omhelsde Ryan dicht bij me. Een paar uur later trok hij aan mijn haar en begon te giechelen. Ik hoorde Faisal die al wakker was tegen hem zeggen “maak mammie wakker, toe maar” vervolgens lag hij in de deuk van het lachen. Ik keek hem boos aan en duwde zijn kind zijn richting op. “Nu heb je mammie kwaad gemaakt he, dat mag niet Ryan” “Faisal ik haat je!” zei ik nog half slapend en keerde me de andere kant op. “Nou ja, ik heb toch niks gedaan. Het was je andere mannetje hoor!” zei hij lachend en speelde wat met zijn kind. Nu zul je begrijpen dat ik dan ook echt niet uit kon slapen. Nadat we opstonden en hadden ontbeten ging de huistelefoon over. Het was Salim (het broertje van Faisal als jullie hem nog kunnen herinneren) die onderweg was met zijn moeder naar ons. Ik ruimde het huis snel op en kleedde Ryan snel aan. Ik stuurde Faisal voor de boodschappen de deur uit en ging verder de keuken in om het een en ander voor te bereiden op hun komst. Ondertussen liep Ryan heen en weer en raakte alles aan die ook meteen kapot op de grond vielen. Hij was speels en raakte alles aan wat ie tegen kwam. Hij kon me zo kwaad maken hiermee dat ik hem in de box stop zodat hij geen kant op kan.


    Een uur later kwamen de gasten binnen. Faisal was inmiddels al thuis. “Hey ratjeeeeee, kom eens bij oompieeee!” hoorde ik Salim schreeuwen naar Ryan. Hij tilde hem op en groette mij met vier kusjes. Mijn schoonmoeder kwam ook met een blije blik op me af en omhelsde me strak. Het ging supergoed tussen ons en het werd er alleen maar beter op. Over het verleden is er nooit meer gesproken. Het is gewoon wonderbaarlijk hoe dingen perplex kunnen veranderen. Ik riep Faisal die boven was naar beneden en al gauw hoorde ik Ryan roepen. Vol verbazing keek ik hem aan. Hij verraste me elke dag. Hij groeide zo snel zonder dat ik het besefte. “Hey ouweee, hoe is het leven gozer?!” hoorde ik Salim roepen die nog altijd hetzelfde is gebleven. Hij hield nog altijd van meisjes en zijn gedrag niemand kon daar wat aan veranderen zelfs zijn leukste vriendinnetjes ooit. Met Maroua liep het in het eerste jaar al fout. Wat ik en Faisal wel in een vroege stadium doorhadden. Of hij ooit nog ging trouwen was een vraag met een grote vraagteken. Alhoewel hij het op school wel goed deed. Hij studeerde aan de Hoge school in Rotterdam en was inmiddels al 24 jaar. “Zie je die kleine rat van je ouwe, ik zweer je die gaat op zijn oompie lijken. Het word een jongen met klasse en pit!Met de meisjes komt het wel goed want daar heeft ie zijn oompie voor!” hoorde ik Salim lachend roepen omdat ie wist dat ik er dan meteen op inging. “Salim wil je mijn kleine mannetje ver uit de buurt van jouw circuit houden?!Ryannn.. kom bij mammie..” zei ik waardoor ik keihard genegeerd werd door hem. Hij hield veel van Salim dus of het goed ging komen met hem was ook een goede vraag met zo een oom als Salim. Ik zette koffie en keek Faisal aan die ver met zijn gedachten was. Op een gegeven moment merkte hij op dat ik hem aan het aanstaren was en algauw gebaarde hij me dat er niets was. Later in de middag nam Salim zijn neefje mee naar buiten en Faisal ging ook met ze mee. Ik belde mijn moeder op om ook deze richting op te komen en het was weer een gezellig onderonsje. Later belde Fatima (mijn nicht) me op met de mededeling dat ze ook richting ons kwamen. Ik vond het altijd supergezellig wanneer iedereen bij elkaar verzamelde wat we vaak deden om de beurt bij iemand thuis. Fatima en Karim (mijn broer) waren het leukste stel ooit. Die twee hielden zielsveel van elkaar en hadden al een tweede kind erbij. Papa Karim was een trotse vader die elke jaar wel een kleintje erbij wilde. S avonds was het gieren en brullen. Het was ontzettend gezellig. We aten, praatten over alles en nog wat en genoten van elkaar. Ryan was constant met het jongste zoontje van Fatima genaamd Amir bezig. Al gauw konden die elkaar in de haren vliegen wat ik al zag aankomen wegens het speelgoed die ze in handen hadden. En ja hoor ze begonnen beide te krijsen. Faisal en Karim lagen in de deuk van het lachen en hielden ze uit elkaar.


  5. #5
    Gebruik door 2 pers.

    Reacties
    320
    17-10-2006

    Geweldig..
    Maak er een mooi verhaal van net als deel 1(K)
    Acount word door twee personen gebruikt

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    72
    01-07-2005

    zide jallah

  7. #7
    ~*~..Oujdia..~*~

    Reacties
    3.751
    14-10-2003

    Bedankt voor de reacties meiden! X

    Weken gingen voorbij, Faisal hield zich keurig aan zijn afspraak. Hij draaide minder tot wel helemaal niet meer overuren. Ik was blij dat dat probleem ook de wereld uit was. Toch ging het op een dag mis toen Faisal voor het eerst rond 23:00 uur op een normale werkdag thuis kwam. Zulke dagen bleven zich herhalen, iedere week weer. Elke nieuwe dag bezorgde Faisel en mij ruzie mede hierdoor. Het ging van kwaad tot erger. Ik vervloekte dag in dag uit zijn functie en hoopte dat hij het zo snel mogelijk kwijt raakte bij het eerst volgende functioneringsgesprek met de grote bazen. Ik ging al een tijdje met tegenzin naar huis na mijn werk en koos altijd ervoor om langer bij mijn moeder te blijven zitten. Faisal werd steeds afstandelijker en kil. We konden minder goed met elkaar praten noch elkaar de aandacht geven. Ik had het recht om kwaad te zijn, ik kreeg niet de aandacht van mijn man die ik hard nodig had en nog steeds nodig heb. Hij was altijd moe en viel ook meteen in slaap als hij in bed lag. Je zult wel begrijpen dat intieme tijden over en uit waren. We raakten elkaar al een tijdje niet meer aan. Het was werk, werk en nog eens werk. Onze toekomst zag er op deze manier somber uit. Geld maakt je niet gelukkig, je hebt het nodig maar geluk kon je niet krijgen door hard werken of een dikke salaris, daar had je echter elkaar voor nodig. We hadden nog eventjes en de hel zou kunnen breken. Dit kon zo dus echt niet langer meer. Ik besloot er wat aan te doen en ondanks alles, het hef toch maar in eigen handen nemen. Ik moest het beeld schetsen van een echte vrouw dus deed ik er ook alles aan om mijn man weer te veroveren.


    Ik nam vrij van me werk en ging shoppen. Ik had iets nieuws nodig, iets waar hij van kon opkijken. Iets wat zijn aandacht trok. Ik ging langs een lingeriewinkel en pakte alle sexy jurkjes mee naar het pashokje. Een voor een paste ik en opeens.. opeens stond ik stil. Alleen mijn spiegelbeeld waar ik naar kon staren. Er gingen verschillende vragen door mijn hoofd. Om te beginnen waar ik in godsnaam mee bezig was?! Sinds wanneer moest ik zo hard mijn best doen om zijn aandacht te trekken terwijl normaal een pyjama zelfs zijn aandacht kon trekken. Ik kleedde me om en verliet het pashokje. Bij het verlaten van het hokje botste ik tegen een beeldschone vrouw. Ze had mooi blond haar en een uitdagende blik. Ik wist niet wat voor afkomst ze had. Zonder te beseffen bleef ik er aanstaren totdat onze ogen elkaar kruisten. Ze gaf me een kille blik en keek van me weg. Arroganter kon niet! Ze had precies dezelfde jurk in haar handen die ik ook besloot te kopen. Ze rekende af en liep op haar hoge hakken weg. Ik rekende af en liep naar buiten. Ik maakte een lange wandeling en besefte hoe ongelukkig ik opeens was. Hoe het tussen mij en Faisal ging deed me pijn. Heel erg pijn dat ik me nu tot het uiterste ging verlagen voor zijn aandacht.


    S’avonds stopte ik mijn kleine Ryan vroeg in zijn bedje en ging me optutten. Ik trok teleurgesteld het sexy rode jurkje aan en dacht opeens aan die beeldschone vrouw die het ook gekocht had. Ze bleef constant in mijn hoofd hangen. Ik weet niet waarom maar bij een blik in de spiegel voelde ik me op de ene of ander manier minderwaardig. Zij was zo prachtig! Welke man zou niet naar haar kijken? Ik durf te wedden dat haar man haar nooit uit het oog zal verliezen al zijn ze 10 jaar getrouwd tenminste niet zoals mijn man te werk gaat. Het was 20:00 uur en hij was nog niet thuis. Ik had voor hem gekookt wat nu alweer superkoud is geworden. Ik kon zo in tranen uitbarsten, wat ik heel lang niet meer gedaan heb toch hield ik me in. Het werd steeds later, ik werd moe van het wachten en ging maar in bed liggen. Mijn mobiele telefoon lag op het nachtkastje naast me waar ik naar bleef staren. Na een tijdje aarzelen pakte ik hem op en belde Faisal op. Hij ging over maar er werd niet opgenomen. Net dat ik mijn telefoon weg wilde zetten ging de deur open van de slaapkamer. Hij kwam binnen wandelen en groette me met een droge “hoi” zonder me maar ook aan te kijken. Was ik nou zo lelijk geworden opeens? Hij legde zijn koffer neer en ging naar de keuken om wat te eten. Lekker romantisch zeg!Dacht ik bij mezelf. Ik had gekookt maar had nog niets gegeten, zolang heb ik op hem zitten wachten omdat ik samen met hem wilde eten. En hij komt zonder pardon zomaar binnen wandelen wanneer en hoe laat hij maar wil.

    Ik liet het bezinken en bleef in de kamer. Ik had geen zin in ruzie vandaag, het is altijd hetzelfde en keer op keer zijn het altijd dezelfde antwoorden. Een kleine 20 minuten later kwam hij de kamer binnen en ging op het bed zitten aan zijn kant. Langzaam trok hij zijn kleren uit en schoof naast me in bed en keerde me meteen zijn rug toe. Zonder maar ook wat te zeggen. Verbaasd bleef ik voor me uitstaren. Ik wist mezelf geen raad meer te geven. Vroeger was hij er als eerste bij die het goed maakte na ruzies. Maar nu.. nu lijkt het erop alsof hij er ontzettend blij mee is. Ik miste hem en verlangde als een gek naar hem. Maar hij ziet me gewoon niet meer staan. Was het dan echt alleen aan mij om het initiatief te nemen?


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    72
    01-07-2005

    mooi vervolg schat.
    Ga snel verder!

    Kus

  9. #9
    The love of my life

    Reacties
    356
    16-02-2008

    leuk leuk leeeeeeeuk

  10. #10
    =)

    Reacties
    304
    30-11-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Uupp


  11. #11
    ~*~..Oujdia..~*~

    Reacties
    3.751
    14-10-2003

    Ik schoof dichter naar hem toe en legde mijn arm om zijn middel in de hoop dat hij een kick zou geven maar ho maar hij bleef als een lijk doodstil liggen. Ik draaide hem om en hij bleef me aanstaren alhoewel hij het verdriet in mijn ogen kon zien deed hij alsof hij het niet zag. Wat was er toch mis met deze man? Ik negeerde hem en trok zijn hemd omhoog. Hij volgde mijn handelingen en bleef me diep in me ogen aanstaren. Uit het niets werkte hij mee en begon me opeens te zoenen. Ik snapte er niets van maar greep mijn kans. Ruw duwde hij me terug en bleef me maar strelen en zoenen. Zijn handen gleden van de ene plek naar de ander totdat hij mijn badjas open knoopte. Zijn blik veranderde in een helse blik die ik nooit van me leven vergeten zal. Hij trok zijn handen meteen terug en bleef lang naar mijn jurkje staren die ik vandaag voor hem gekocht had. “Vind je het lelijk?” vroeg ik hem niets vermoedend. Hij negeerde me en ging zwijgend weer terug op zijn plek liggen. Ik schaamde me zo erg en deed mijn badjas meteen dicht. Voor het eerst in onze huwelijk schaamde ik me voor hem. Ik kon wel door de grond zakken. Waarom deed hij me dit aan? Waarom kon hij gewoon niet met me praten meer? Wie praat er met hem waar hij voldoening van uithaalt? “Saloua ga slapen alsjeblieft” zei hij opeens en deed het licht uit. Ik deed het licht meteen weer aan en vroeg hem wat er toch met hem aan de hand was de laatste tijd. Hij wilde maar niets zeggen dat ik zelfs mijn stem begon te verheffen. Ryan werd wakker en ging huilen. Ik liet hem huilen en keek Faisal strak aan die van me verwacht dat ik naar Ryan zou gaan. “Saloua je zoontje huilt!” zei hij en pakte me vast. “Het is verdomme ook jouw zoontje die je maar een uurtje per dag ziet!Je hebt geen eens tijd voor hem meer, ga bij je zelf na of je wel een goede vader bent!Nog even en hij roept mijn vader papa!Je bent een waardeloze vader Faisal!!” schreeuwde ik tegen hem waardoor hij me kwaad aan de kant duwde en naar Ryan ging.


    De volgende ochtend werd er niet gesproken. Hij at zijn ontbijt niet eens en was constant op Ryan gefocust. Blijkbaar deden mijn woorden gisteren hem toch de feiten inzien. Hij kleedde hem aan en gaf hem zijn flesje. Ik ruimde het een en ander op en ging me omkleden voor me werk. Ik trok een nette rok aan en een blouse en zette de puntjes op de i. “Kom Ryan, we gaan schatje..” riep ik naar Ryan die langzaam zijn stapjes richting mijn kant op deed. “Mammiee.. mammieee..mammiee..” bleef hij herhalen met zijn flesje in zijn hand. Faisal bleef hem aanstaren en vervolgens keek hij mij van top tot teen aan. Ik negeerde zijn blik, pakte mijn zoon en gooide de deur keihard achter me dicht. Ryan zette ik af bij mijn moeder en zoals gewoonlijk reed ik door naar mijn werk. Op mijn werk groette ik iedereen en ging naar mijn kamertje waar ik me op de stoel neer plofte. Er werd geklopt op mijn deur en de deur ging open. Het was de Marokkaanse jurist Halim. Ik kon het goed met hem hebben en hij kwam altijd met twee bekers koffie naar me toe. Het was een spontane heer met allure. We lachten samen vaak over de droogste grappen. Hij zelf is ook getrouwd alleen ging het niet zo goed meer. Ik probeerde hem vaak aan te moedigen om sterk te blijven en ervoor te zorgen dat zijn huwelijk staande blijft. Maar ik had nooit gedacht dat ik ooit ook in die zelfde situatie terecht zou komen. Nu begon ik hem pas goed te begrijpen en de onmacht die je in zo een situatie kunt hebben te voelen.


  12. #12
    MVC Premium

    Reacties
    370
    21-10-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Wauw ga verder meid!!!!!!!!!!

  13. #13
    The love of my life

    Reacties
    356
    16-02-2008

    heeft faisell niet stiekem iets met doe blonde troela van de lingeriewinkell:O
    want zij kocht het zelfde jurkje/nachthemd..

  14. #14
    ~*~..Oujdia..~*~

    Reacties
    3.751
    14-10-2003

    Citaat Geplaatst door Romantiic Bekijk reactie
    heeft faisell niet stiekem iets met doe blonde troela van de lingeriewinkell:O
    want zij kocht het zelfde jurkje/nachthemd..

    Jij bent een slimme lezer.. meer zeg ik je niet..


  15. #15
    MVC Premium

    Reacties
    370
    21-10-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Romantiic Bekijk reactie
    heeft faisell niet stiekem iets met doe blonde troela van de lingeriewinkell:O
    want zij kocht het zelfde jurkje/nachthemd..
    Haha ja klopt wollah dacht ik ook al aaaan!